AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 116 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Maarten 08-01-2017

Zeer Slecht apparaat

Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Zeer lange droogtijd, extreem veel pluizen die door de hele machine verspreid worden , veel slijtage kortom een apparaat dat had ik het geweten ik absoluut nooit aangeschaft zou hebben al was het electra verbruik nul.

Pluspunten

• geen
  • geen

Minpunten

• velen

elianmars 04-11-2016

Eindelijk van deze droger verlost

Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Na eerder twee maal deze droger beoordeeld te hebben, hierbij de laatste beoordeling.
Ten tijde van de tweede beoordeling ging het goed, maar al snel daarna ging het opnieuw fout.
Ik heb twee maal de droger helemaal uit elkaar gehaald om de enorme hoeveelheid stof te verwijderen. De droogtijden liepen weer gigantisch op. Ruim vijf uur om een wasje te drogen is natuurlijk absurd.
We wilden eerst wachten met de aanschaf van een nieuwe, tot de droger ermee op zou houden, maar helaas hield het apparaat lang vol.
Uiteindelijk waren we de lange droogtijd zat en hebben we weer gewoon een 'energieslurpende' condensdroger gekocht. En, joepie, binnen een uur is de was droog.
Ik vraag me toch af wat er nou energiezuiniger is, eentje die 2500 watt verbruikt en binnen een uur klaar is, of eentje die 800 watt verbruikt en vijf uur bezig is.....
Wij zijn even klaar met de warmtepompdrogers.

Minpunten

• Absurd lange droogtijd
  • Condensor niet te reinigen
  • Zeer veel stof die in het apparaat terecht komt

Hans 26-10-2016

AEG warmtepompdroger T59840 repareren voor 20 euro

Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Ik lees veel reviews van mensen die ontevreden zijn over deze warmtepompdroger. Bijna had ik dezelfde mening. Mijn droger is van 2009 en ondanks het netjes regulier reinigen van de filters liep de droogtijd steeds verder op. Op het laatst droogde de was totaal niet meer. Ik heb de volgende dingen gedaan:
- De trommel en alle filters gereinigd met schoonmaakazijn
- Op de plaats waar een sensor aan de buitenkant de trommel loopt ook gereinigd met schoonmaakazijn.
- Alle pluizen die in condensor zichtbaar waren geprobeerd te verwijderen. Dit lukte dus slechts aan de voorkant.
Helaas. Geen enkele verbetering. Ik beschouwde de machine als overleden. Dan maar een forse stap verder.
De achter- en zijkant van de machine gehaald en met een luchtcompressor alles schoon geblazen. Daarna heb ik de machine licht hellend naar voren gezet en heb de tuinslang gebruikt om alle stof te verwijderen. Uiteraard de elektronica niet met water afgespoten!
Ook de pomp losgemaakt en de vlotter gedemonteerd en allebei gereinigd. De boel laten drogen en in elkaar zetten. Hoopvol, maar helaas: nog steeds geen verbetering :-(
Op een forum kwam ik een goede tip tegen: Zoek de aanloopcondensator van de ventilator aan de achterzijde en meet deze met een multimetertje. De condensator gaf geen enkele reactie, dus was deze defect. Een nieuwe condensator gehaald bij een onderdelenwinkel voor €6,95. Deze gemonteerd en de machine weer aangezet. Nog steeds geen verbetering. Dan blijft er niet veel meer over dan dat de ventilator aan de achterzijde niet goed werkt. Een nieuwe en originele kost bijna €200,-. Dat vond ik veel te gek. Ik heb de ventilator uit de machine gehaald, het zwarte rubber dopje verwijderd en de daaronder liggende sluitringen verwijderd. Het bleek dat de lagers van de ventilator niet meer goed konden draaien door: ROEST!
Ik heb de lagers verwijderd en op de rand staat een nummer. Het blijkt dat dit lager exact gelijk is aan lagers die in skates worden gebruikt. Twee nieuwe lagers via internet besteld (inclusief verzenden ongeveer 14 euro) en gemonteerd (let op de juiste volgorde van in elkaar zetten!).
Machine weer in elkaar en jawel: Eindelijk doet de droger het weer.
Ik begrijp de slechte recensies dus echt wel, en als je de machine onderhoudt zoals het boekje dat voorschrijft zal hij volgens mij uiteindelijk toch de geest geven. Misschien is het ontwerp van deze machine niet zo goed. Het is jammer dat een ventilator niet voldoende bestand lijkt te zijn tegen vochtindringing.
Alles is kennelijk te repareren, maar als je een monteur moet laten komen, die zijn kosten doorberekent en de defecte onderdelen door originele onderdelen vervangt loopt het aardig in de papieren. Voorrijkosten, uurloon, originele onderdelen: Ongeveer € 400,-?
Ik denk dat menigeen hier vanaf ziet en liever een nieuwe droger aanschaft. Natuurlijk heb ik met mijn reparatie ook uren gemaakt. Als ik die zou berekenen kan het natuurlijk niet uit. Maar ik heb wel een overwinningsgevoel dat ik voor een bescheiden bedrag aan onderdelen (ongeveer 20 euro) mijn droger weer werkend heb gekregen.

Pluspunten

• Delicate spullen drogen zonder dat deze krimpen
  • Laag energieverbruik

Minpunten

• Levensduur ventilator
  • Duurt iets langer als bij lucht- en condensdroger

Manus76 03-03-2017

Ik ondervind dezelfde klachten en ben wel benieuwd naar waar ik die aanloopcondensator precies kan vinden,
en hoe ik die ventilator verantwoord kan bekijken. Kan ik je eens contacten?
Met vriendelijke groet, Marcel.

JoopvS 30-06-2016

Ermee om leren gaan

Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Hallo! Mijn AEG T59840 wasdroger droogde ook niet meer zo snel, 23:00 aangezet en om 04:00 “nog een minuutje!”. De wasdroger heeft drie filters, en het laatste filter, direkt voor de warmtewisselaar, zat best wel dicht zelfs na schoonspoelen. Dus maar eens een nieuwe gekocht (http://onderdelen.aeg.nl/product/1123553107/Pluizenfilter+wasdroger € 23). Als je die nieuwe krijgt, blijkt pas hoe erg de oude dicht zit. En als je er dan toch mee bezig ben, ook maar met een waterspuit (aangesloten op de douce ernaast) het stof met water weggespoten van de voorklep, het luchtkanaal na het tweede filter, het derde filter en de inlaat van de warmtewisselaar. De kuip en het display ontzien, maar er komen toch wel een paar druppeltjes op. Hij ziet er daarna wel weer picobello uit. Leeg aangezet, en hij begint gelijk het water voor de warmtewisselaar weg te pompen. het oude filter in de vaatwasmachine (je weet nooit), daarna gaat er vanavond weer was in, ik ben benieuwd of het heeft geholpen.
Ik heb hem sinds 2009, dit is de tweede onderhoudsbeurt (zie eerder 2013-12-26).

JoopvS 03-07-2016

Nou warempel. Ik had nog een liter tapijtreiniger, als je het filter daar een nachtje in laat staan kan je het stof (tegen de luchtrichting in) eruit spoelen.
De machine doet het weer prima.. greetz

Akap 07-06-2016

`Lage duurzaamheid

Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

App. 4 jaar geleden gekocht, drogen duurde steeds langer.
Nu na 14h draaien!! was de was nog steeds niet droog. warmtewisselaar is nauwlijks schoon te maken. conclusie, waardeloos ontwerp.

Borisr 12-01-2016
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

De eerste paar jaar heeft deze machine prima zijn werkt gedaan al vond ik het droogresultaat niet altijd even goed.

Elke maand netjes de filters schoon gemaakt.

Naar mate de Jaren verstreken duurde het drogen van het wasgoed een stuk langer, van 2 naar 3 uur.

Nu na 6 jaar in bezit, blijkt de droger geen warmte meer af te geven.

Machine is defect. Bij AEG een klacht ingediend, dit lijkt op een productie fout! Iedereen meldt dezelfde klachten.

Tristan 31-10-2015

Waardeloze machine.

In het begin zeer tevreden, goed droogresultaat.
Nu 5 jaar in bezit, duurt zoals in de meeste revieuws na verloop van jaren steeds langer. Eigenlijk na het eerste jaar duurt het steeds langer.
Vannacht droger hele nacht aangehad. 's Morgens de was nog helemaal nat.
Conclusie machine overleden (of dure reparatie).

Geen aanrader !

Borisr 20-01-2016

Beste Tristan,
Ik had exacte hetzelfde probleem als u. Oplossing;
- Een nieuwe condensator van de ventilatormotor

enderamon33 22-01-2016

Als de machine nog wel warm word probeer de binnenkant van de trommel eens schoon te maken met schoonmaakazijn.

rperogers 15-10-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Net mijn AEG Droger laten afvoeren. Wat een miskleun van een droger.
Ben overgestapt op Miele.
De droger zit niet goed in elkaar, produceert heel veel pluis en droogt de was na verloop van tijd steeds minder goed. Heb de hele onderkant van de machine laten vervangen.
Een reparatie van Euro 470. Twee jaar na de reparatie was het weer mis.
AEG laat je wel in de steek.

vomov 25-08-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Drie maanden geleden is dit apparaat vijf jaar geworden. Vijf jaar lang heeft hij zijn werk slecht tot matig gedaan, maar een apparaat van €900 vervang je niet zomaar!

De problemen zal ik met een voorbeeld uitleggen: een paar weken geleden zette ik het apparaat 's ochtends om 7:00 aan, met een vertraging van één uur. Natuurlijk staat het apparaat in een zeer goed geventileerde ruimte, van een aanzienlijk oppervlak, maar dan nog verwacht ik dat de druppels langs de wanden omlaag komen aan het einde van zijn taak. Om 8:00 ging ik de deur uit, en op dat moment startte hij braaf met drogen. Het scherm gaf, zoals altijd, aan dat hij er twee uur en 23 minuten over zou doen. Rond 14:00 kwam ik thuis, toen zei hij dat hij over tien minuten klaar zou zijn. Rond 15:00 was hij nog bezig, maar nu was het maar één minuut, dus ik wachtte even voordat ik de deur weer uitging. Om 15:30 was hij eindelijk klaar, dus ik haalde de droge, zuur ruikende was uit het apparaat (de was ruikt zuur, omdat de droger de was uren lang warm en vochtig houdt). Vervolgens maak ik de tegelwanden schoon, en dweil ik alle vocht op, omdat deze droger zeer veel condens geeft.

Contact met de fabrikant en de leverancier gaf telkens geen oplossing: "maak het apparaat schoon" was het standaard antwoord. Het apparaat deed dit al vanaf het eerste moment, en ik maak alle filters na ieder gebruik keer schoon. "Zorg dat de was zo droog mogelijk in het apparaat gaat" is een ander bekend antwoord. Als ik de was direct uit de wasmachine ophang, is het zo droog dat er zelfs geen druppels vanaf komen! De was is direct strijkdroog, en na een halve dag binnen laten hangen is niets vochtig meer, dus daar ligt het niet aan.

En dan nog: meerdere malen een monteur bij gehad, die ondanks de garantie en het feit dat hij het probleem niet kon verhelpen, tóch een rekening gaf! Uiteindelijk heb ik meer uitgegeven aan 'reparaties' dan aan het apparaat! En natuurlijk, nog geen twee maanden nadat de garantietermijn ten einde loopt, piept het apparaat, geeft het een foutcode, en weigert ook maar iets te doen.

Misschien generaliseer ik nu, maar ik blijf bij AEG uit de buurt; defecte apparatuur aanleveren, vervolgens weigeren garantie te geven, en uiteindelijk gaat het apparaat kapot op een manier dat ik bijna verwacht dat er ergens een timer in zit "Garantie ten einde? Dan geven we de foutcode meteen!".

Talleke77 26-08-2015

Beste, ben een petitie gestart en het dossier is ook in handen bij Test Aankoop, ik dacht ook om een klacht in groep in te brengen.

Rene.ar 23-07-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Bedankt AEG voor dit fantastische apparaat. Na 5 jaar matig drogen heeft hij het nu helemaal begeven. Hij doet helemaal niet meer. Waarschijnlijk moet de printplaat worden vervangen; kosten rond de €250. Voor een apparaat dat €900 heeft gekost vind ik het kwalitatief maar zeer matig.
Voor mij nooit meer een AEG. Toen ik dit apparaat kocht waren de reviews nog goed, maar toen was het apparaat nog nieuw! Ik snap ook niet dat mensen al een beoordeling over de duurzaamheid kunnen geven als ze het pas 1 week in bezit hebben. Toen ik aan mijn vrouw vroeg hoe zij het apparaat vond zei ze; Hij droogt niet zo goed, en hij doet er wel heel erg lang over. Ik heb dat allemaal onder de noemer van nieuwe techniek weggewuifd. Achteraf gezien had ze helemaal gelijk, het is gewoon een grote miskoop geweest.

27harry 14-03-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Ook wij hebben de T59840 van AEG. 1e 3 jaar probleemloos. Daarna geleidelijk aan verdubbeling van droogtijd. Heel veel pluis in alle filters etc. Heel herkenbaar wat hier geschreven wordt.

Maar wat is nu de oorzaak of oplossing?

Gewoon maar een nieuwe kopen?

enderamon33 22-01-2016

Als de droogtijd begint op te lopen de binnenkant van de trommel met schoonmaakazijn reinigen misschien dat het helpt.

Talleke77 16-03-2015

Ik ben er mee bezig via Test Aankoop, want dit kan echt niet meer...Is een productiefout, heel zeker...

JoopvS 28-06-2016

Een lekkende compressor lijkt mij, je raakt de koelvloeistof kwijt. Je koelkast zou het dan ook niet meer doen, maar daar gebeurt het minder snel omdat die minder beweegt

Breimer 10-03-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

na twee en half jaar motor vervangen en spanrol.( 350 euro) nu( 5 jaar oud) de ventilator 250 euro aan de beurt. totaal maar liefst 600 euro reparatie in 5 jaar! conclusie: AEG laat je wel degelijk in de steek! AEG = Altijd Ergernis en Geldverslindend.
dus nooit weer een AEG!!!

D. Meijer 19-11-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Apparaat nu 3 jaar. Was vanaf begin slecht droog en hele lange droogtijd. Dacht ligt aan dat het nieuwe manier van drogen is. Droogtijd nu zelfs 4 uur terwijl display 2 aangeeft, daarna was nog vochtig. Ben gaan zoeken zie ik deze recencies. Heel herkenbaar ook die tik . Heb vorige droger en wasmachine van AEG gehad12 jaar mee gedaan. Dit is gewoon een slecht apparaat. AEG moet hierop service verlenen want ik heb er ook 700 euro voor betaald.

Talleke77 25-01-2015

Juist hetzelfde probleem gehad ivm droogtijd...en na exact 4 jaar was hij gewoon dood, er werkte niets meer en ja AEG trekt zich er niets van aan, ze vinden dit gewoon, terwijl er zoveel mensen hetzelfde probleem hebben.
Mijn vorige is ook meer dan 10 jaar meegegaan..

Talleke77 25-01-2015

Mijn vorige is ook meer dan 10 jaar meegegaan..

Olav116 06-09-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Heeft het ca. een jaar goed gedaan. Nu droogt hij nog maar ik denk dat als ik de was in de wasmachine laat zitten met het deurtje open dat het dan net zo snel droog is. Duurt eeuwen!
En volgens de totaal onvriendelijke monteur van AEG is het normaal...
Ook voor ons geen AEG meer

Goede14 10-08-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Na drie jaar problemen, droogtijd verlengt naar dubbele tijd en wordt dan nog niet helemaal droog
Machine overal volgehoopt met centimetersdikke pluizen. Linker en rechterdeksel voleldig weggehaald en gereninigd
Toen ook nog vlottertje van condenspomp gedeblokkeerd door vuilophoping.
Een ramp qua duurzaamheid, deze machine

MarceldeB 02-08-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Vreselijke spijt dat ik deze AEG gekocht heb 5 jaar geleden voor zoveel geld. Mijn klacht is hetzelfde als alle anderen hier;
-reparatiekosten hoger dan de aanschafwaarde ondanks goed reinigen.
-droogtijd van 4-5 uur ipv de aangegeven 2-3uur.
Voor mij nooit meer een AEG! Een AEG laat je dus wel in de steek.
AEG schaam je!

Rene96 14-03-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Ook hier hetzelfde. 3,5 jaar in bezit( is een T59850) eerst prima werkend maar na verloop van tijd langer durende droog beurten. Daarna werd de was niet meer droog en blijft vochtig.
Probleem proberen op te sporen (ben zelf best wel handig) en mogelijk zelf repareren. Na onderzoek kom ik tot de conclusie dat de lucht die verwarmd moet worden door de compressor niet warm meer wordt.
Waarschijnlijk is de compressor defect wat een dure reparatie wordt, omdat dit niet zelf is te doen, naar mijn mening.
Iemand mogelijk een andere oplossing??
Ik heb geen zin en veel geld er voor over om een dure reparatie te laten doen voor deze machine.

Kli47567 09-03-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Na 5 jaar weinig gebruik doet de warmte pomp het niet meer, uren draaien zonder drogen. Miskoop

wakesetter2008 10-03-2014

Kijk eens of je koel/verwarmingsribben niet vol met pluizen zitten, dit zal vaak de oorzaak zijn...bekend euvel. Ik wens je suc6 met schoonmaken hiervan, want dat is een ellende

Rob.Erto 08-03-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Na 4 jaar is ventilator (spontaan) stuk gegaan. Reparatie van ruim €300, voor een droger op de helft van zijn levensduur gaat mij veel te ver. Geen service vanuit AEG. Nooit meer een dure warmtepompdroger (aanschaf €651) en ook zeker geen AEG meer in de toekomst.

dijkbreuk 12-01-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Sinds vandaag werkt onze AEG T59820 (~gelijk aan de 59840)weer goed, maar pas na de tips die ik van dit forum heb gehaald.

Droger gekocht vanuit duurzaamheidsoverweging + sommetje gemaakt hoe lang de droger storingsvrij zou moeten draaien om het prijsverschil met een traditionele machine te kunnen breken. Dit bleek 6-8 jaar te zijn. Iets wat ik met een (degelijke) AEG wel verwachte makkelijk te kunnen halen.
Werkelijkheid is dus iets anders.
Na initieel heel tevreden te zijn, bleek ook onze droger steeds meer tijd te vragen voor de droogronde, eerst valt dat niet op maar als het 3,5-4 uur wordt dan weet je dat er iets niet klopt.
Machine daarom enige tijd geleden deels uit elkaar gehaald en dacht gevonden te hebben wat de oorzaak was; de pomp. Daar een andere voor besteld, maar dit bleek niet de oorzaak te zijn. Het probleem zat in het systeem voor de pomp. Mijn vrees was dat het de warmte wisselaar zou zijn, of een sensor en heb derhalve toch maar een monteur laten kopen (a 75 euro).
Deze monteur riep bijna direct dat het de klok/computer zou zijn en of ik maar even een kleine 300 euro wilde aftikken.
Reden: andere onderdelen waren/werkten allemaal goed.
Omdat ik zelf in de ICT werkzaam ben snap ik wel wat van computers en was er van nagenoeg van overtuigd dat het niet de computer was, maar iets anders. Monteur daarom laten gaan en zelf nog maar verder gaan zoeken.
Toen ik toevallig dit forum las over de 59840 (daarvoor steeds gezocht op de 59820) ben ik de condensor ook maar eens gaan schoonmaken met een haaknaald en een plantenspuit.
Twee uur later en een bak vol drap was de condensor weer redelijk schoon. Sindsdien doet de wasdroger het weer zoals het moet.

Tip voor iedereen: neem regelmatig even de tijd en maak de condensor (links onder-in achter het filter) goed schoon, zodat de vochtige lucht hier weer goed doorheen kan gaan.

peter22. 22-01-2014

Dank je wel voor deze TIP! Ik ben in het bezit van de t59840 ( condensdroger) Dat de machine veel te lang draait ( en dus veel energie verbruikt) heb ik altijd een probleem gevonden! MAAR ...wil ik mijn was gaan drogen kastdroog...geeft het display al aan dat ie daar 2.19 over doet. Volgens mij zijn het minuten in zijn totaliteit?? m.a.w 3 uur en 39 minuten!
Of ben ik verkeerd??

dijkbreuk 31-01-2014

Vervolg van het verhaal met de "reparatie" door AEG.
De monteur zou een week later terugkomen met de 'benodigde' spare onderdelen. Deze afgemeld, wat alleen via de website "van mijnapparaat.nl" gedaan kon worden. Geen enkele terugkoppeling ontvangen van mijn afmelding, maar gelukkig bleek de monteur niet nog een keer voor de deur te staan.
Wel een week later een factuur in de post van ruim €130. Voorrijdkosten + onderzoek/reparatietijd. Direct gebeld, maar afgepoederd door de helpdesk, die helaas niets voor je kan betekenen....dus in weer in de pen/email geklommen en het verhaal + foto's gedeeld met AEG.
Uiteindelijk is de rekening teruggebracht tot alleen de voorrijdkosten. Ik heb het betaald, vooral om van het gezeur af te zijn, maar ik ben van mening dat er eigenlijk helemaal geen kosten in rekening gebracht hadden mogen worden.
Met een ontwerpfout in de machine en ontbrekende (toegankelijke) informatie hierover op de AEG site kan ik niet anders dan zeggen dat AEG hier een erg slechte dienst biedt.
Voor mij is het daarmee ook aanleiding om de volgende keer minder snel voor AEG te kiezen...

JoopvS 27-12-2013
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Hallo! Mijn AEG T59840 wasdroger maakte ook een raar geluid. Het bleek de achterventilator te zijn, waarvan de 2 lagers waren uitgedroogd (door de hoge temperatuur daar) en misschien ook waren aangetast door heel fijn roest wat vlak achter de dop zat. Stof was geen oorzaak. Wat naaimachineolie op de lagers om ze weer gangbaar te maken, en vet voor elektrowerktuigen achter de dop, tegen de roest, en hij draait weer fijn.
Wat me opviel dat er geen spoor van stof was bij de achterventilator, en ook niet in de machine (buiten het luchtcircuit). De filters doen hun werk kennelijk zo slecht nog niet. Ik ga de warmtewisselaar vóór voortaan wel regelmatig schoonspuiten met iets wat ik op de douceslang kan aansluiten en wat meer kracht heeft (maar geen hogedrukspuit). Het water loopt dan over de badkamervloer, helaas maar geen drama in mijn geval.
Dat een compressor kapot gaat door stof zoals in deze rubriek staat, kan niet; alleen door oververhitting (kapotte voorventilator plus falende beveiliging) of intern (slijtage, lekkage, of andere fabrieksfout). De Tik die bij mij te horen is, is van de aardingsborstel of sensor, waar de trommel overheen glijdt. De Tik komt van de trommelnaad, dit kan verder geen kwaad. De aardingsborstel slijt wel snel en vervuilt ook zijn plekje.
Bij mij slaat de compressor na ongeveer een minuut aan. Het is een duidelijk te herkennen "koelkastgeluid". Als de ventilator werkt, compressor werkt en de trommel draait kan de was haast niet anders dan droog worden lijkt mij.
Naast de droger staat de AEG wasmachine. Die had ook weleens wat maar doet ondertussen alweer 20 jaar zijn werk. Dus ik ben benieuwd. Groetjes Joop

Vanhaut 27-12-2013
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Wat een miskoop! Ding is 5 jaar oud en hij is voor de tweede keer stuk..

Droogbeurt duurde op een gegeven moment meer dan 4 uur..

In de machine hoopt zich zo veel stof op (die je dus niet kan verwijderen door het simpelweg schoonhouden van de filters) dat dát alleen al reden is tot zorg (brandgevaar)..

Onze machine wordt dus niet meer warm.. En gezien de ervaringen op google kijken we dus naar een reparatie die vermoedelijk rond de 300 euro zal kosten (ex. voorrijdkosten).. Nou.. dát denk ik toch niet.

Ding is qua gebruiksduur nog niet de helft van de tijd die we hem hebben (want gebruiken hem niet dagelijks en in de zomer helemaal niet.. ). dus in gebruiksjaren is hij nog geen 3 jaar oud..

nikoe1960 29-12-2013

Gewoon even dit bericht op Facebook zetten, desnoods rechtstreeks op de FBsite van AEG/Electrolux. Ze lezen dit dagelijks. Komt wel een reactie op, van hun.

nikoe1960 29-12-2013

Ze weten van diverse klachten op kieskeurig, of ze er verder wat mee doen weet ik niet.

AndrevZ 02-12-2013
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

We hebben deze warmtepompdroger nu 2,5 jaar. Deed het uitstekend in het begin. Nadeel is toch wel dat het apparaat veel lawaai heeft en altijd een "tik" alsof er een muntje in de trommel zit. Een ander nadeel is de sterke condens/vochtigheid die dit apparaat geeft in de bijkeuken ( vloerverwarming).
Momenteel is het een DRAMA met dit aparaat. van de ene op de andere dag wil hij zeer slecht drogen. Het duurt nu minimaal 4 uren per beurt. Aan alle andere reacties te zien zijn we niet de enige, In deze reviews kan ik geen duidelijke oorzaak vinden van het probleem want alles is schoon (filters/condensor). Teleurstellend dat een reactie van AEG uit blijft. Drogen wordt een dure hobby zo met AEG. Heeft ons naar schatting €1,50 per beurt aan afschrijving gekost....

beekmansbazen 02-12-2013
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Ook wij sluiten ons aan op de voorgaande reviews van deze droger, wat een slecht apparaat. Die van ons staat na 5 jaar en 2 maanden met een kapotte ventilator. Kunnen het wel laten repareren voor Euro 330,00!!! De afgelopen maanden zijn ook al de motor en v-snaar vervangen. Gelukkig hadden we de garantie uitgebreid tot 5 jaar, maar daar hebben we nu ook niets meer aan. Als je AEG droger aanschaft van Euro 800,00 mag je er toch wel van uit gaan dat je er lang zorgeloos gebruik van kan maken. Wat een vreselijke domper...Nu maar sparen voor een nieuwe, waarschijnlijk geen AEG meer.

Blanche1969 14-11-2013
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY

Droger in 2010 gekocht en sinds het begin deed de droger al erg lang over een droogbeurt. Sinds afgelopen april staat onze droger in de hoek niets te doen. Heb inmiddels weer een oude vertrouwde Miele gekocht.

Ook hier hetzelfde probleem met de Aeg, ondanks het regelmatig schoonmaken van de lamellen e.d. De droger blijft maar draaien, uren lang. In de droogtrommel ontstaat condens en de was blijft vochtig. De slechtste koop ooit. Niet betrouwbaar en zeer korte levensduur.

Mijn advies: begin hier niet aan, zonde van je geld.