AEG LAVATHERM 55840

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVATHERM 55840 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

van Henegouwen 11-02-2023

Prima machine

Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

We hebben het apparaat nieuw gekocht en werkt hier al meerdere jaren geheel naar wens!

Het energieverbruik zou beter kunnen maar daarmee kunnen we de aanschafprijs van een warmtepompdroger niet terug verdienen.

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • simpel in gebruik

Minpunten

• stroomverbruik

Cuijpe000 17-11-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Na drie jaar beginnen de problemen. Dure reparatie of je moet hem zelf repareren.
Aeg heeft een slechte printplaat in deze droger. Dit is een bekend probleem wat ze ook erkennen. Meer dan 80% valt uit van deze machines. Reparatie kost ongeveer €300 dat is een vervanging van de printplaat. Aeg zal printplaat na aandringen betalen maar dan moet je wel gebruik maken van hun service dienst wat ongeveer €175 euro kost. In feite is de printplaatplaat makkelijk te repareren voor rond de €10

Chris072 12-12-2015

kunt U mij ook vertellen welke IC & veiligheidsweerstand dit was?
Ik heb sterk het vermoeden dat ik het zelfde euvel heb....

Cuijpe000 05-12-2015

ik heb het bij de regenboog in Sittard gekocht electronica zaak. De onderdeeltjes waren nog geen €2,75. Ze solderen het voor je voor €10,00 . Het is makkelijk zelf in en uit te bouwen. Het geen wat kapot gaat is een ic en een veiligheidsweerstand. Heb er nu zwaardere ingezet waardoor ic niet meer kapot kan gaan.

Kimberley buysens 24-11-2015

Ken het probleem. Ook hier zo. Hadden hem een kleine 3 jaar en beslist plots niet meer te werken.,waarschijnlijk ook de printplaat. Kan je dit zelf herstellen? En waar haal je dan het vervangingsstuk?

Vos 29-10-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Na 4 jaar plots defect. Geen lampjes meer etc.
Na lezen diverse reviews blijkt dat elektronica (achter draaiknop) regelmatig defect raakt.
Deze zelf vervangen, nieuwe onderdeel is wel een update. Erg zonde, ik zal wel nadenken voordat ik na deze weer een AEG koop.

Cuijpe000 17-11-2015

Andere merken hebben dezelfde onderdelen.

AA lens 03-04-2015
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Het apparaat heeft 4,5 jaar prima gewerkt naar behoren. Maar opeens was de printplaat kapot, blijkt veel voorkomend euvel bij dit type. Laten maken door AEG kost meer dan € 300, wat dus technisch total loss betekent. Volgens monteur valt na 5 jaar de motor meestal uit bij 7 van de 10 apparaten. Ons vertrouwen in AEG is weg. Én we hebben geleerd vooral naar de oudere recenties te kijken. In het begin werken de apparaten wel. Maar met zo'n levensduur heb je wel een hoge afschrijving!

Robson1968 30-07-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

apparaat augustus 2009 aangeschaft. Nu 30 juli 2014 (bijna 5 jaar) werkt het apparaat nog steeds zoals het moet. Hij droogt goed en snel, voor verschillende fijne stoffen. Heeft ook een kort programma van een kwartier en hij is stil. Hij krijgt geen 10 maar een 9 voor mogelijkheden, omdat je geen temperaturen weet van het drogen en dat je niet verschillende korte programma's hebt. Maar daarom was deze ook 500 en geen 900 euro.

Ik kan me totaal niet vinden in de slechte reviews. Mijn droger staat samen met de wasmachine in een hok, waar verder niets bij kan. Ik maak na elke beurt de filter in de deur en in de vulopening leeg. Elke 4-6 weken maak ik ook de warmtewisselaar schoon onder de douche en ook het gat waar de wisselaar in gaat. De wateropvangbak leeg ik na 2-3 droogbeurten. Misschien dat 'ie door dit onderhoud daarom nog geen kuren vertoont. Ik ben er in ieder geval nog heel blij mee en hoop dat nog jaren te kunnen.

mathice 04-05-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Koop deze droger absoluut niet ! Na 4 jaar in gebruik te hebben gehad is deze plotseling tijdens een droogbeurt uitgevallen en sindsdien doet hij helemaal niks meer ! En we zijn niet de enige ! Van wat ik heb gelezen zal het waarschijnlijk om een defecte printplaat gaan, kosten: zo rond de 300 euro. Met andere woorden: Wilt u in ieder geval langer dan een paar jaar doen met een droger, laat deze dan alstublieft staan..

ei-kwijt 22-01-2014
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Doet z'n werk stil en met redelijk droog resultaat. No nonsens en makkelijk te bedienen. Maar na 2 jaar en 9 maanden (nog geen jaar buiten de garantie) start hij niet meer, besturingspaneel moet vervangen voor 250-300 euro. Dit valt ons zwaar tegen van AEG.

PetersPaul 01-10-2013
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Na vijf jaar weliswaar intensief gebruik en naar tevredenheid zijn werk gedaan te hebben, krijgt de motor de trommel niet meer rond. Na monteursbezoek blijkt het motorlager en de motor dusdanig verroest te zijn, dat we op zoek moeten naar een nieuwe. Ik vind dit tegenvallend en had de levensduur hoger ingeschat. Hoewel de droger het in vijf jaar goed gedaan heeft, is 100 euro per jaar aan afschrijving toch aan de hoge kant.

mr.witgoed 29-01-2015

je kunt het in deze niet ook weer niet afschuiven op de fabrikant, zoals de consument dit gewoonlijk doet als ze zelf het zaakje niet hebben onderhouden en alweer net een nieuwe auto gekocht hebben ( dus geen cente ).Maar wil even iets corrigeren,, vastgelopen motorlager door roest ontstaat bij dit type droger als consument de filters E.D. weer niet goed heeft schoongehouden, en daarmee gaat in de loop der tijd het vuil / pluis zich door de gehele machine in alle luchtwegen gaat vastzetten en daardoor krijg je koude start dat er vocht gaat condenseren op plaatsen waar dit niet mag en de waaier op de as van de motor is zo'n plek, en de as waar dus ook dit lager op vast zit word dus telkens weer vochtig met roest als gevolg. Daarnaast als een machine uit die prijsklasse 5 jaar intensief gebruikt is dan is 100 euro per jaar een schijntje,, volgende keer iets minder in die auto of die Luxe HD Led Tv investeren.

E.O. 19-12-2012
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

De droger bevalt heel erg goed. Hij droogt snel (veel sneller dan onze oude), is heel stil en zeer handig in gebruik. Heeft geen al te fancy mogelijkheden, maar doet gewoon wat hij moet doen. Hiervoor hadden we ook een AEG-droger, die heeft het 12 jaar volgehouden. Laten we hopen dat de nieuwe minstens zo lang meegaat.

E.O. 21-12-2012

Ja, mariusjr, daar heb je een punt. ;-) Ik vind de betrekkelijk 'eenvoudige' mogelijkheden (dus: geen 20+ droogprogramma's etc.) juist zo prettig, vandaar het cijfer.

mariusjr 19-12-2012

Hij heeft niet al te fancy mogelijkheden, maar je geeft wel een 10 voor die mogelijkheden? ;-)

I. Rozema 21-04-2012
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Ik heb de droger 2½ jaar en toen begaf hij het zomaar!!! Monteur heeft er een nieuw electronicaboard ingezet, zonder overleg qua kosten. Totaal € 240, - op een machine van €500,-!!!
Voor mij geen AEG meer, jammer maar helaas vertrouwen is weg!

A. Gritter 26-09-2012

Wij hebben de droger ook 2,5 jaar en ook bij ons is de printplaat defect. Voor ons ook geen AEG meer.
PS De harde tik elke seconde is gemakkelijk op te lossen: Even de koolborstel die aan de buitenkant op de trommel zit iets opschuiven. Moet wel even het linker zijpaneel voor worden verwijderd.

mathice 04-05-2014

Precies hetzelfde verhaal hier ! En wat een belachelijk hoge reperatiekosten! Voor ons ook nooit geen AEG meer !

Johan_1970 09-05-2012

Heb vorige week - na 3.5 jaar - precies hetzelfde gehad. Vermijd deze wasdroger. Heb nu een Bosch WTE86321 gekocht, op aanraden van de wasmachine / wasdroger monteur.

rolf06 15-12-2011
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Ik heb 'm aangeschaft om 'm 'savonds te kunnen laten draaien omdat het apparaat zo stil zou zijn, nou vergeet het maar, elke seconde hoor je een harde tik die je wakker houdt.Monteur vd AEG heeft het koolstaafje dat de sensor leest bijgeschuurd maar dat mocht niet baten.
Jammer want verder is het een prima droger.

Leo 148 19-12-2011

We hebben deze droger nu 2 maanden. Prima apparaat,
maar de harde tik is zeer irritant. Jammer !!!

Leo 148 26-11-2011

We hebben deze droger, Lavatherm 55840, nu een maand.
Maakt meer lawaai dan onze 20 jaar oude Zanker.
Vooral de harde tik per seconde hoor je in het hele
huis. Is dat normaal ?

Leo 148 26-11-2011

Onze nieuwe droger, Lavatherm 55840, maakt meer lawaai
dan onze 20 jaar oude Zanker. Het is vooral de harde tik per seconde. Die hoor je in het hele huis. Is dat
normaal ?

snirpocram 17-06-2011

---------- update review, 17-06-2011 ----------
heb deze machine reeds ong.3jaar en ben nog steeds voor +100% tevreden,draait vooral op nacht en we tarief vanwege de makkelijk programering,geluidloos en mooi klaar als je uit je bed komt.Toppi ook na + 3jaar dus,blijft een aanrader.

---------- 1e review, 09-01-2009 ----------
Heb deze condensdroger sedert 1 week in huis en ik zou hem al niet meer willen missen.de droogtijd is bijna de 1/2minder dan de vorige die we hadden,verbruik op geschreven en ook dat is een groot verschil natuurlijk.Ze heeft reeds overuren gedraaid met dit weder en het is topi !!!! Echt een aanrader is ook zeer stil.

Frans Delft 26-03-2011
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Een geweldige machine, praktisch geruisloos in een afgesloten ruimte. Hij doet zijn werk voortreffelijk en droogt uitstekend en gelijkmatig. Wel zorg besteden aan stof op de filter bij de openingsrand met een doekje erlangs filter schoonmaken (nadeel).
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard na 3 maanden nog niets zeggen.
Droger staat los op de waschmachine en trilt niet gevaarlijk.
De bediening is eenvoudig en startuitstel is een handige optie om in goedkope uren te drogen.
De droogtijd is langer als we gewend waren maar de was komt minder gekreukt eruit.

Ralf1 27-12-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Sinds een jaar in gebruik nu. Tot nog toe zeer tevreden over dit apparaat. Droogt goed en gelijkmatig, maakt niet teveel geluid met daarnaast een mooie vormgeving.
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen.

RietvdW 05-09-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Nu bijna een jaar deze condensdroger in bezit dus tijd voor een review. Een geweldige machine, praktisch geruisloos in tegenstelling tot onze oude met een plastic afvoerpijp. Hij doet zijn werk voortreffelijk en in combinatie met de AEG 7kg wasmachine 74850 twee fantastische apparaten in huis die doen wat ze moeten doen: zonder allerlei poespas goed wassen en drogen. Ben reuze blij ermee, een verademing. Wel even klein beetje zorg aanbesteden met een doekje erlangs en filtertje schoonmaken.

a.vd polder 13-04-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Ik heb deze droger nu een half jaar ingebruik en hij is super.De was is zeer snel droog wat een hoop energie bespaart.Zeer geluidsarm,je hoort hem bijna niet en wat ook prettig is is dat niet heel je ruimte onder de condens staat ruimte blijft mooi droog.ik kan iedereen deze machine aanraden

Erna Marion 31-01-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Sinds 2 maanden in gebruik. Hij maakt minder lawaai dan de Bosch die ik hiervoor had. Echter kastdroog is strijkdroog. Bij kastdroog is de was echt nog niet droog!!

j-o-s 11-12-2008
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

werkt prima! makkelijk te bedienen,snel,stil,droogt goed

awams0109 11-11-2008
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Sinds kort in bezit van deze voortreffelijke droger. Stil, eenvoudig, droogt alles werkelijk zeer goed en de was komt er zacht en zonder veel kreukels uit.
Had eerst een Miele maar deze doet daar niet voor onder.

Dave46 26-07-2008
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

Hebben een tijdje terug een Electrolux (ook AEG)gekocht,Deze is het hetzelfde als deze AEG.Hij werkt echt perfect ,lekker stil, droogt snel, makelijk schoon te maken filter in de deur (en in de rand)en hij heeft een trommel die allebei de kanten op draait.Hij wordt gelukkig niet heet van buiten.En een makelijk en overzichtelijk bedien gedeelte.
Een aanrader dus.........

jeroen20072 27-10-2007
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 55840

prima machine. Stil, snel en zuinig!