AEG LAVAMAT 56840

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVAMAT 56840 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

JDLR 30-04-2014
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Tevreden over de vormgeving en het gebruiksgemak.
Alleen afgelopen weekend stopte onze droger er tijdens een programma ineens mee; reageerde niet meer (alsof er een stroomstoring was).
Vandaag is gebleken dat de print defect is. Deze dient vervangen te worden, wat de nodige kosten met zich mee zal brengen. Mogelijk is het interessanter om een andere (eenvoudigere!) droger aan te schaffen; goedkoper in onderhoud!
We hebben de droger nu ruim 3 jaar. Veel te kort dus!

PcDealer 01-05-2014

Dit behoort gewoon onder garantie te vallen. De gebruiksduur is immers veel langer dan 3 jaar.
Zie ook:

DavidGoeloe 20-06-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Sinds juli 2008 in gebruik. Gezocht op labels A en B condensdrogers. Ik vond de AEG het mooiste. Let goed op de waterhardheid. Ik zit in een zachtwatergebied en de juiste instelling scheelt een half uur tot een uur minder met de standaardinstelling.

Ik lees hier dat de knop fragiel aanvoelt, de machine werkt hier zonder enig mankement. Hoewel de eerste droger die wij gebruiken, vinden wij hem stil. De kinderen slapen op de kamer die grenst aan de overloop waar de droger staat.

Ik zet hem het liefste aan als de kinderen wakker zijn en ik de ramen van alle kamers kan openzetten. Goed luchten is belangrijk: sneller klaar en minder warm op de overloop. Via een slang loopt de condens direct naar de t-splitsing op de afvoerbuis.

Wij gebruiken standaard synthetisch kastdroog + behoedzaam = 1u55. Soms doe ik twee wassen uit onze 5kg AEG in een keer in de droger (7kg) en dat scheelt weer een droogbeurt. Pluizenfilter maak ik schoon na elke droging. Het filter in de openening laat veel door via de spleten, die zou met rubber afgedekt moeten worden om te voorkomen dat er vel stof toch bij de condensator komt. Deze spoel ik onder de douche elke twee weken door, dus voordat de droger zelf een melding geeft. Regelmatig schoonmaken maakt de droger efficienter.

Topproduct en mooi. Wil nu een AEG wasautomaat.

PcDealer 03-10-2014

Inmiddels nog steeds naar tevredenheid in gebruikt.

HeinB 21-05-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Dit is een prima apparaat: we zijn er tevreden over. Het droogresultaat is goed en het geheel is makkelijk schoon te maken. Veel mogelijkheden ook.

Tip is wel om de instelling Waterhardheid na te kijken en zonodig te wijzigen, dit kan gevolgen hebben voor het droogresultaat.

Ook dien je een specifiek AEG tussenstuk te kopen als je deze droger op de wasmachine wil zetten. Het boekje is hierin onjuist: dit zijn onderdelen WTS-KUNST en WTS-METAL.

Een goedkoper "universeel" tussenstuk bleek niet te passen aangezien de achterste poten van deze droger naar binnen zitten ipv op de hoeken.

Het drogen lijkt trouwens initieel lang te duren, maar dit wordt tijdens het drogen aangepast (afhankelijk van het droogresultaat, meestal korter dus).

Verder wordt de droger wel behoorlijk warm/heet aan de buitenkant.

Chinaski 25-04-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

heb de droger nu 2 weken en een paar keer gebruikt, ik zet m vaak op katoen-extra kastdroog, dat duurt 2u20 volgens mij echter de was komt er niet echt droog uit, wel heet en vochtig maar misschien doe ik iets fout.. niet dat t me stoort maar echt stil vind ik m niet, vraag me af of er echt stille drogers zij, je hoort de was altijd ronddraaien/klapperen lijkt mij..

PeterB123 29-12-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Ik heb deze machine nu ruim een jaar in gebruik en hij bevalt uitstekend. Alles droogt goed, lekker stil, pluizenfilters zijn zeer makkelijk schoon te maken.

Dat je de condensafvoer van het bakje los kunt koppelen en in de afvoer van de wasmachine kan stoppen (met het meegeleverde slangetje) is ideaal, scheelt weer een handeling als de droger klaar is.

Overhemden doe ik altijd maar een paar tegelijk op de strijkvrij plus stand, daarna verder laten drogen op een hangertje, en ik hoef ze dan ook nooit te strijken.

Overigens heeft hij veel meer opties dan ik gebruik: katoen, synthetisch en strijkvrij, de rest heb ik eigenlijk niet nodig.

maarten897 22-10-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Nu een maand in bezit en al veel gebruikt.

Droogresultaat is heel goed, niks op aan te merken. Kastdroog is al echt droog. Strijkdrook nog wat vochtig.

Mogelijkheden volop met alle programma's en extra opties.

Simpel te bedienen. Wel het filter in de deur elke keer schoonmaken, maar dat doe je in een halve minuut.

Hij is wel stiller dan onze vorige droger, maar erg stil is het niet.

Duurzaamheid moet nog blijken. De bedieningsknop komt wel wat fragiel over.

Chans 04-03-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Deze droger bevalt prima. Ik heb hem nu twee weken in het bezit en hij is snel en doet zijn werk goed. De was is goed droog. Bovendien is de bediening zeer eenvoudig.
Hij staat bij mij op mijn AEG wasmachine en samen is het een optimaal setje.

PeterR1a 16-02-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Fijne droger, paar maanden in bezit.
Had in het begin de was niet echt droog maar door een andere stand te kiezen i.v.m. de waterhardheid droogt hij perfect.
Mooie makkelijke machine, we zijn er zeer blij mee.

CarryK 10-02-2009

Prima droger.
Grote vulopening, voldoende programma's en heerlijk stil.
Een minpuntje, luchten kan alleen met warme lucht, erg jammer.

lapsang 05-02-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Ik heb deze droger nu bijna een maand en ik ben zeer tevreden. Hij is makkelijk te bedienen, stoffilters en waterreservoir zijn makkelijk schoon te maken en te legen, hij is erg stil en het allerbelangrijkste: hij droogt super!!! Deze AEG is supersnel, hij droogt erg goed en het wasgoed komt er beter uit. Minder gekreukt en ik kan er ook wat kwetsbaarder wasgoed in stoppen. Ik heb gekozen voor deze machine omdat ik erg tevreden ben over de wasmachine van AEG (Lavatherm 76850) en omdat de commentaren op deze site zo goed zijn. Net zoals de wasmachine voldoet deze droger ook helemaal aan mijn verwachtingen. Over de duurzaamheid wil ik nog niks zeggen.

njo 30-01-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Ik heb deze droger nu een maand in bezit en ben er erg tevreden over.

Ik vind persoonlijk de droger een mooi design hebben, de draaiknop is erg handig, net zoals de resttijdindicatie op het display. Ook is hij erg stil. Zelf heb ik niet de eravring dat het apparaat erg warm wordt, maar hij staat bij mij ook in een vrij grote ruimte. De filters en het waterreservoir zijn makkelijk te legen.

Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij. Maar zonder kun je ook al gewoon met de informatie die op het apparaat staat snel aan de slag, het is allemaal erg duidelijk en wijst zichzelf.

Kortom; een ideaal apparaat, door het B energielabel krijgt ie nog een extra plus!

Mr RR 04-09-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Wij hebben sinds enkele weken deze wasdroger en zijn er zeer tevreden over. Hij droogt perfekt, is stil en heeft voldoende programma's. Wij hebben hem aangesloten met het meegeleverde slangensetje op de wasmachineafvoer zodat we nooit het tankje leeg te hoeven gooien en dat is ideaal. De stoffilters van deze machine zijn ook heel makkelijk schoon te maken. De machine geeft wel aardig wat warmte af maar dat is voor ons geen probleem omdat hij in de badkamer staat en we tijdens gebruik het raam een stukje opendoen. Kortom, een perfekt apparaat die we iedereen aan kunnen raden.

Martijn1001 25-08-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Onze eerste droger, mede aangeschaft naar aanleiding van onderstaande reviews. Tot nu toe klopt alles wat er staat; solide design, voldoende programma's, goed droogresultaat en stil. Bijkomstig voordeel is dat het de omgeving lekker verwarmt; doe mij nog maar zo'n zomer dan ;-)
Een aanrader volgens mij!

Mrs Neri 23-07-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Een heel fijn en stil apparaat. Doet precies goed waar je hem voor nodig hebt. Ook genoeg keuze in programma's !
Een klein nadeel vind ik dat er behalve in het pluizen filter, daaronder ook snel stof komt. Als je dit goed wilt schoonmaken, kan je hier met je handen lastig bij komen en de randen zijn dan ook erg scherp.

Lenny 12-07-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Geweldig! Heb de droger nu een maand in gebruik en ben erg tevreden over het apparaat. Droogtijd past zich automatisch aan de droogte van je was aan en de machine stopt automatisch wanneer de was droog is. Omdat ik een wasachine met 1400 toeren heb is mijn was altijd binnen een uur tot 1,5 uur droog. En dan ook echt goed droog!
Het gebruikersgemak van deze droger is echt optimaal, je krijgt meldingen om de pluizenfilter en het waterreservoir te legen en voordat je dit gedaan hebt begint de machine ook niet, geen geknoei dus! Verder zit er op het apparaat een grote knop waarmee je hem op alle mogelijke programma's kan zetten, ideaal! Een kind kan de was doen met de Lavatherm 56840.
De machine is misschien wat duurder in het segment, ik denk dat de investering zeker met betrekking tot het feit dat het apparaat een B-klasse is de moeite waard is.

queen bb 23-06-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Op mijn revieuw van 20 juni terug te komen, ik heb 1 keer kunnen drogen en toen gaf de aeg het al op, begon te ratelen, trommel hangt stil en hij blijft hangen in de progamma;s waardoor hij elke keer afslaat....
Ben bang dat dit een maandagmorgen geval is, monteur moet na 1 keer drogen al langs komen.....
Volgende keer toch maar weer een Bosch?

20 juni: Machine doet wat hij doen moet, was is lekker snel droog en heeft vergeleken met mijn bosch 5 kilo droger een lekkere grote inhoud van 7 kg.
Hoop dat ik er net zoveel plezier van mag hebben als mijn oude bosch condensdroger die we hadden.

Ana_Amsterdam 07-05-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Een top apparaat - droogt perfect; is stil en is zeer makkelijk schoon te maken van pluis (een van de belangrijkste punten voor een droger). Strakke vormgeving en uitstekend gebruiksgemak.

Segh 26-12-2007
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 56840

Sinds een paar weken in het bezit van de AEG 56840. Werkelijk een TOP apparaat. Hiervoor een oude AEG wasdroger die 6 jaar is meegegaan, blijkbaar heeft AEG hiervan geleerd want op tal van punten is de 56840 een grote verbetering tov mijn oude wasdroger.
Apparaat is nagenoeg geruisloos (silent systeem plus), droogt perfect en is ook nog eens energieklasse B. Mooi, helder display waarop de looptijd staat vermeld. Tevens tal van nieuwe droogprogramma's.
Kortom de 56840 is een aanrader!