De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cloer 261 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

t************@h********** 29-12-2022

Prima ijzer

Geschreven voor: Cloer 261

Prima ijzer. Makkelijk in gebruik. Jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit met recept(en).
Deze moet je nu zelf zoeken. Welk recept is het fijnste voor dit kniepertjesijzer.

Pluspunten

• Niet duur

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzer

C. 30-12-2016

Cloer oublie ijzer / kniepertjes ijzer bevalt prima

Geschreven voor: Cloer 261

Deze Cloer kniepertjes ijzer bakt heerlijke wafels/rolletjes mits het beslag voldoende vloeibaar/stroperig is. Het beslag vloeit niet buiten het ijzer uit door de gleuf rondom. Het resultaat is een mooi egale wafel.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Voldoende regelbaarheid van de warmte
  • Doet wat ie moet doen

Minpunten

• geen

IJzer 02-01-2012
Geschreven voor: Cloer 261

Heb een soortgelijk ijzer jaren geleden gekregen. Was hier erg tevreden over en heb er nu 1 extra bij besteld (bakt wat sneller). Dit is een vernieuwd model, die qua vormgeving weinig afwijkt. Echter is het ijzer met de nieuwe materialen er niet stabieler op geworden.

Bezorging was niet binnen 1 dag (wel optijd besteld), maar pas na 2 dagen.

De bak resultaten zijn prima.

TvdB 27-09-2009
Geschreven voor: Cloer 261

Geweldig (uit duitsland afkomstig) ijzer voor het maken van oublies of kniepertjes. Let op: Dat zijn dunne, compacte wafeltjes itt de dikke brusselse of luikse wafels.
In opgerolde kegel-vorm zie je deze oubliewafels veel gebruikt als ijshoorntjes.

De vorm van de oublies zijn rond met een traditioneel (licht) ruitvormig motief. De vorm is zeker niet hartvormig, zoals in de beschrijving van kieskeurig staat.

Ijzer geeft goede wafels bij thermostaat-stand 2-2,5. Controlelampje aan/uit werkt dan als indicatie of de wafel de gewenste bruinkleuring heeft. Dat gaat uitstekend, maar als het ijzer langer aanstaat verloopt het bakproces sneller en is de thermostaat geen goede indicatie meer. Je kan dan beter op tijd (ca 30-45 sec/wafel) of gevoel af gaan, anders worden de wafels te bruin.
De eerste keer bij ingebruikneming wat olie gebruiken, daarna bij volgende baksessies niet meer nodig: de teflon laag werkt uitstekend.

Vorm/kleur is vrij elegant tov het aanbod van wafelijzers.

Nog geen beoordeling voor degelijkheid: daarvoor is het apparaat te kort in ons bezit. Maar ik zie vooralsnog geen verkleuring van de witte verf/plastic en ruik geen verbrande plastic lucht oid. Lijkt me wel OK.

Apparaat heb ik gezocht bij lokale winkels (omgeving Den Haag), maar was niet te vinden: uiteindelijk maar besteld via internet-winkel.
Oublie/kniepertjes-wafel ijzers worden nl veel minder aangeboden dan Brusselse wafel ijzers. Brusselse ijzers vind je zonder al te veel moeite bij gewone huishoudzaken en elektronika-winkels.
TvdB