Solis 815

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis 815 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

La Gare 20-01-2011
Geschreven voor: Solis 815

Eindelijk een Grill naar mijn wensen.
Tosti's komen er perfect uit.
Biefstuk hoogste stand 3 min klaar (gebruik geen zout anders droogt het vlees uit)
Vis kabeljauw en Zalm stand 3/4 +/- 4 tot 5 min perfect.
Schoonmaken is heel gemakkelijk.
Prijs heel goed heb hem gekocht bij de Sligro daar is hij tot 29-01-2011 in de aanbieding voor €77,35 incl
BTW.

Mvg Harry

D. Rinckes 30-07-2013

Ook ik heb deze Grill, ben er blij mee.
Heb een klein vraagje altijd als ik de grill opwarm en hij op temperatuur is rookt hij eerst erg, terwijl ik hem altijd goed schoonmaak. Mijn vraag is hebt u dat ook?
Dank voor de moeite

Groeten D. Rinckes

mathil 19-08-2010
Geschreven voor: Solis 815

Geweldig apparaat. Wij hebben nog nooit zulke lekkere tosti's gehad. Maar ook vlees en bijv groenten zoals aubergines, paprika of courgettes worden echt ontzettend lekker. Lekker ruim: er passen 4 tosti's op. De instelbare hoogte is erg gemakkelijk. Goed en gemakkelijk schoon te maken door bijgeleverde "schraper"en keukenpapier. Je kan hem aflopend of helemaal recht zetten. Bij aflopend druipt het vet in het kunststof opvangbakje. Dat is een keer gevallen en er is een stukje af (ik begrijp uit een vorige review, dat deze kosteloos vervangen is). Vandaar duurzaamheid een 9. Het apparaat ziet er verder heel degelijk uit. Wij zijn er, ook na een paar maanden, nog zeer tevreden over! Misschien wat duurder dan andere apparaten, maar dat is hij dubbel en dwars waard.

Eric1967Arnhem 27-04-2010
Geschreven voor: Solis 815

Eigenlijk heb je geen pan meer nodig.
Zowel afbakbrood, groente, tosti, vlees en vis gaan perfect met bakken/ grillen.
Alleen jammer dat er maar weinig gerechten te vinden zijn op internet specifiek voor deze gril, zodat je de fijne kneepjes weet.
Schoonmaken is geen probleem, gewoon na het grillen nat keukenpapier erop leggen en nat "grillen" met de rest warmte, na het eten gelijk schoonmaken.
Type is groot genoeg voor een 4-5 persoons huishouden!
Prijs is dik het geld waard!
Beter dan het plastic van andere merken.

cas65 24-04-2010

---------- update review 24-04-2010 ----------
Perfect apparaat! (half jaar in bezit)Gebruik hem vooral voor tosties.Er kunnen 4 tosties tegelijk op. Ook stokbrood of ander formaat gaat er goed tussen.Geen uitneembare platen.toch zeer makkelijk schoon te maken door goede anti- aanbaklaag. Ziet er ook duurzaam uit. Heeft een los lekbakje wat handig is voor vet en kruimels bij het schoonmaken. Lamsvlees erop gegrilt smmakte prima. Zwakke punten? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.

---------- oude review 04-01-2010 ----------
Ik ben zeer tevreden over deze vlakgrill!
Met name voor tosti's en panini's heb ik dit apparaat gekocht. Je kunt er vier tosti's tegelijk op doen en ze komen er prachtig uit en smaken voortreffelijk.Ze zijn ook snel klaar. Hoe hoog het broodje is maakt niet uit.Past er altijd tussen.
Ook heb ik lamskotelletjes op opgelegt. ging ook prima. Vet druipt ook werkelijk in afdruipbakje.
Kost bij vlees wel wat werk om de platen schoon te maken.
Het apparaat ziet er oerdegelijk uit, is goed op te bergen (ook rechtop. Handvaten worden niet heet en hij stinkt ook niet. Het is het geld meer dan waard!

gruffalo 24-01-2010
Geschreven voor: Solis 815

Ik heb de solis gekocht door de goede reviews op kieskeurig, en heb 'm nu een paar maanden. Ik ben er erg tevreden over, van een heel andere kwaliteitsniveau dan tefal of philips. Erg degelijk, zit stevig in elkaar.

Tosti's zijn knapperig en niet geplet doordat de bovenkant in hoogte verstelbaar is. Vlees wordt ook erg goed gegrild en het vet gaat in het opvangbakje dat daarna zo de vaatwasser gaat.

ik ben erg tevreden!

naam19511954 28-11-2009
Geschreven voor: Solis 815

Gekocht n.a.v. de reviews.Het is inderdaad een geweldig apparaat.Makkelijk in gebruik en schoonmaken.Van het lekbakje was een stukje afgebroken. Solis stuurde kosteloos een bakje op.

BS73 16-03-2009
Geschreven voor: Solis 815

Na uitvoerige vergelijking van diverse tosti-apparaten en vlakgrills kwam de Solis veruit als beste uit de test. De solis is heel duurzaam en ziet er mooi uit met rvs. Je kan hem ook makkelijk opbergen doordat je snoer aan de onderkant kunt oprollen en hij staat heel solide op de zijkant. Je bedient hem heel makkelijk en kan hem op diverse hoogtes zetten. Met gemak grillt ie een stokbrood. Ik heb nog nooit zo'n lekker broodje gemaakt. Hij overtreft echt al mijn verwachtingen.
De andere apparaten die ik in de winkels heb gezien zijn erg plastic en gammel. Je betaald toch al gauw 70 euro. De Solis is dan wel iets duurder maar hier weet ik tenminste zeker van dat ie lang mee gaat!

ezo 19-12-2008
Geschreven voor: Solis 815

Heerlijk apparaat. Ziet er super uit bijna echt professioneel. Super snel warm en dan ook echt heet. Niet alleen voor een tosti maar ook om vlees, groenten of vis heel mooi te grillen.Hiervoor een apparaat waarbij het vlees lag te koken, die had wel afneembare platen, toch veel liever deze. Voor het reinigen zet je het apparaat weer aan, de grove resten verwijder je met de bijgeleverde spatel en daarna met keukenpapier afnemen. Valt reuze mee.

rvanlith 02-12-2008
Geschreven voor: Solis 815

Deze grill heb ik ongeveer 1 jaar in huis. Buiten het feit dat het een uitstekende grill is, wil ik ook nog vermelden dat de service van Solis bijzonder attent is. Nadat ik zelf met het kapje van het indicatielampje kapot had gemaakt, had ik een e-mail gestuurd naar Solis met de vraag waar ik onderdelen kon bestellen. Hierop kreeg ik de volgende dat het kapje toegezonden. Wat nog mooier is, dat er niet eens een rekening bij zat. Solis grill is een echte aanrader. Hij doet goed wat die moet doen en de service is erg goed.

rene1968 26-10-2008
Geschreven voor: Solis 815

wilde graag voor tosti maken een goed apparaat, heb een gewoon tosti ijzer gehad maar die beviel niet erg. Ben erg tevreden over dit apparaat. Geweldige tosti, en heb nu ook al varkenshaasjes, hamburgers en meer van dat soort vlees erin klaargemaakt. Dat gaat helemaal geweldig. Hij voelt heel degelijk aan dus denk hier jaren veel plezier van te gaan krijgen.

Wissewas 15-08-2008
Geschreven voor: Solis 815

Sterke punten van deze vlakgril zijn:
1 de zeer hoogwaardige en bijzonder krasvaste anti-aanbaklaag die bovendien hoge temperaturen verdraagt

2 De temperatuurregelaar die de gebruiksmogelijkheden sterk verbeterd.

3 de bijzonder hoge griltemperatuur die wordt bereikt op de hoogste stand (bv voor entrecote-je)

4 een snelle opwarmtijd door hoog wattage.

Verder is de constructie degelijk. Wat mij betreft een uitstekende prijskwaliteitverhoudeing.

R. Magielse 03-07-2008
Geschreven voor: Solis 815

Grillen,tosti's maken en nog veel meer gaat perfect met
deze gril. Goede en eenvoudige constructie waardoor makkelijk schoon te maken. Het maakt ook niet uit hoe dik je vlees of brood is met de verstelbare deksel past alles ertussen.
Een echte aanrader!!