Panasonic HC-V160 zwart - Reviews

38 x
Beeldstabilisatie
Formaat display
2,7 inch

Beoordeling op basis van 1 review

vd.patrick 17-05-2015 Product paar dagen in bezit

Ik was op zoek naar een compacte, makkelijk mee te nemen, videocamera. Klein genoeg zodat hij eenvoudig in de handtas van mijn echtgenote past :) maar toch met de functionaliteit om een beetje behoorlijke video-opnames te kunnen maken van het sporten van mijn kinderen.

Tot nu toe doet de camera wat je er van mag verwachten. De bediening is eenvoudig en de camera ligt makkelijk in de hand. Het menu is in het Nederlands en is logisch opgebouwd.

De filmpjes worden opgeslagen in full HD (1080p) op een SD kaart (niet meegeleverd) in .MTS formaat (AVCHD). Een formaat waar Windows Moviemaker prima mee overweg kan, maar Apple moviemaker overigens niet.

Het enige wat minder is aan de camera is de (auto)-witbalans. Ik film nogal eens op een ijsbaan en het wit van het ijs kleurt zo nu en dan wat geel (gele waas). Maar ik schat in dat ook de wat duurdere meer professionele camera's hier last van hebben.

Ook heb ik gemerkt dat de opnames (vooral buiten) neigen naar overbelichting.

Al met al een prima camera voor nog geen € 200,00.

Met de bijgeleverde (kleine) accu kun je ongeveer 30 minuten filmen. Ik heb er daarom maar een grote accu (VW-VBT380)bijgekocht (niet goedkoop overigens!)Deze accu steekt wel ruim uit aan de achterzijde van de camera, wat weer ten koste gaat van de compactheid, maar het is kiezen of delen.