Yamaha A-S700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha A-S700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Anoniem 11-05-2012
Geschreven voor: Yamaha A-S700

Paar maanden geleden aangeschaft gelijktijdig met de bijpassende CD-S700 cd speler en aangesloten op een paar Dali Ikon MKII monitors. Hoewel ik over de cd speler (kwalitatief) wat minder tevreden ben, is dat mbt de versterker niet het geval. Hij ziet er niet alleen superge*l uit met zijn retro 70s looks, hij klinkt ook subliem. De klank is uiterst neutraal en een genot om naar te luisteren. Ik draai alleen in "cd pure audio + direct modes" en het klinkt altijd goed (ligt natuurlijk ook deels aan de bron: cd). De regelbare loudness gebruik ik persoonlijk niet, maar is wel klasse i.v.m. een aan/uit knopje wat je bij andere merken vindt. De looks zijn echt 70s en straalt klasse uit, alles is van alu met een dik front. Helaas is de enige misser de 4 draaiknoppen voor bass, treble, balans en loudness....deze zijn van plastic arghhh. De afstandsbediening daarintegen is weer van alu (bovenzijde) en vind ik er zeer high-end uitzien voor deze prijsklasse. Nog wat pluspunten zijn oa. de hoofdtelefoon aansluiting, pure audio mode, cd direct mode en schakelaar voor hoog en laag ohmige speakers.
Puntjes die ik mis aan deze amp: ledje in volume regelaar zodat je s'avonds kan zien hoe ver cq dicht je volume staat. En de speaker aansluitterminals! Om er een banaanstekker in te plaatsen moet je het uiteinde van de terminal eruit breken/wegsnijden met een klein mesje. Normaliter is het een dopje die je eruit kan trekken, bij deze Yamaha dus niet.

Rielof dijkstra 03-04-2012
Geschreven voor: Yamaha A-S700

Hallo.ik heb na 24 jaar mijn Technics A klasse ver vangen door de A-S700.Een prima versterker goedkoop gekocht nl: 417 eu bij Pixmania.Mooie klank en met de loudnes prima te regelen.samen met mijn ook al 24 jaar oude T+A speakers toch een prima sound.De A-S700 is zeker een aanrader. Rielof Dijkstra.

Quarterpol 26-02-2011
Geschreven voor: Yamaha A-S700

Deze week aangeschaft via Redcoon, scheelt bijna 150 euro tov de winkel.
Na 16 trouwe dienst was mijn oude Sony aan vervanging toe. Versterker staat in combinatie met grote Magnat zuilen in de living en met kleine Kef "bookshelf" speakers in bureau boven.
Met beide set speakers (toch een groot verschil onderling) een fantastisch geluid dat over heel de lijn goed te regelen is door vooral de combinatie van de traploze loudness met de klassieke bass en treble.
Oude klassieke loudness-toetsen gaven dikwijls alleen maar een boost aan het geluid, maar met deze traploze loudness bepaal je echt de "kleur" van het geluid. Vandaar een 9 voor geluidskwaliteit, 10 geef ik niet want het kan altijd beter.
Duurzaamheid nvt, dat zal blijken over enige jaren maar het toestel ziet er robuust en degelijk uit en oogt zoals een versterker moet ogen, spartaans : vormgeving dus 9.
Mogelijkheden en gebruiksgemak een 8 : inderdaad vanuit je luie zetel zie je niet altijd welke ingang er geselecteerd is, maar dat hoor je wel....;-)
En, maar dit geldt voor alle merken, tenzij je alles van hetzelfde merk koopt kan je met de afstandsbediening alleen maar het volume regelen.
Maar het belangrijkste waarvoor je immers een versterker koopt is de geluidskwaliteit en die is hier in deze prijsklasse uitstekend. Je kan altijd beter en duurder gaan, maar ook al heb ik een goed gehoor : de vele honderden en soms duizenden Euros die je meer kan uitgeven heb ik nog niet gehoord.
Na bijna 30 jaar doet deze nieuwe AS700 de oude versie nog alle eer aan.

Phil57 25-01-2011
Geschreven voor: Yamaha A-S700

Een klassiek ogende versterker, degelijk en eenvoudig. Vermogen is royaal voldoende voor onze huiskamer (40m2), de boxen zijn van het merk ASW type cantius 504. Deze kunnen 160 W continu aan. Zeer rustig geluidsbeeld, het is ruim voldoende in te kleuren naar eigen smaak mbv trebble-bass en traploze loundness. Hij doet verder wat hij moet doen. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat je vanuit je stoel (afstandsbediening-gebruik)niet altijd goed kunt zien welke ingang je hebt geactiveerd. Dit wordt aangegeven met een ledje bij de selectieknop (input-keuzes). Het is echt een onbelangrijk puntje en ook het enige wat ik kan bedenken. Perfect (en erg leuk) dat ik mn oude elpees weer kan draaien dankzij de phono-ingang.
Prijs-kwaliteit: ik heb veel versterkers getest tot zo'n 1000,- E Dit is een aanrader voor de 460 E die ik betaald heb (Redcoon).
Ph.

Rookie66 08-12-2010
Geschreven voor: Yamaha A-S700

Na 23 jaar trouwe dienst heb ik mijn Yamaha A520 versterker de deur uitgedaan. Nog altijd goed geluid maar de tiptoetsen kon ik niet meer kraakvrij krijgen met contactspray. Op basis van vertrouwen en reviews in de vakbladen deze Yamaha A-S700 aangeschaft in de kleur zilver. Gewoon een stereo versterker en geen dolby surround gedoe. Aangesloten op KEF IQ50 speakers, een ideale combinatie volgens het duitse blad Audio met deze versterker. Als CD speler heb ik de Yamaha CD-S700 aangeschaft omdat dit een mooie set vormt. In Audio wordt voor klankpuristen de NAD C-525BEE cd-speler geadviseerd bij deze versterker omdat deze net iets rijker, krachtiger en natuurlijker klinkt met deze versterker. Maar goed, het oog wil ook wat en ik vind de NAD niet combineren met de Yamaha versterker. In totaal kan je 2 (A) of 4 (A+B) speakers single wired aansluiten, of 2 speakers bi-wired (A+B). Bi-wiring maakt echter geen verschil bij de KEF IQ50 speakers heb ik gemerkt. Het uiterlijk van de versterker is mooi strak en no-nonsense. Ik heb ook nog naar Marantz gekeken maar deze zien er wat minder tijdloos uit met allerelei ribbeltjes en curves in het front. De geluidservaring is echt fantastisch en wat een vermogensreserve heeft deze versterker! Yamaha is duidelijk op de goede weg en meer fabrikanten zullen volgen met no-nonsense stereoversterkers. Totaal geen bijgeluiden waargenomen als ik het volume vol opendraai (zonder muziek uiteraard), hier heeft Yamaha zijn huiswerk dus goed gedaan, gewoon compleet stil! Ps; in het echt ziet de versterker er nog mooier uit dan op het plaatje.
Noot: de nieuwere en minder zware Yamaha A-s300 en A-S500 versterkers hebben de optie om een Yamaha iPhone/iPod Dock aan te sluiten, dat heeft deze A-S700 (nog) niet.

Jokke 20-06-2010
Geschreven voor: Yamaha A-S700

Dit is echt een aanrader. Voor deze prijs krijg je een klasse versterker met een ruim vermogen. Ook moeilijk aanstuurbare luidsprekers is geen probleem.

Ik gebruik deze versterker in combinatie met high end luidsprekers B&W 803S. Een gewaagde keuze, maar met uitstekend resultaat! Het klinkt geweldig!

Veelal worden in combinatie met deze luidpsprekers versterkers geadviseerd met een prijskaartje van +5000 Euro.

Niet nodig! Deze Yamaha doet het zeer goed voor een fractie van dat bedrag.

Wen5 25-11-2009
Geschreven voor: Yamaha A-S700

Yamaha is, na een creatieve pauze van een paar jaar, terug met 2-kanaals hifi; en hoe! Met deze A-S700 schieten ze in elk geval in de roos, ook volgens het Engelse vakblad Hifi-Choice. In dit blad werd de A-S700 qua verhouding prijs/kwaliteit uitgeroepen tot versterker van het jaar (Award Winner 2009 onder versterkers tot 1000 pond), maar ook de Duitse vakbladen prijzen deze versterker de hemel in! Helemaal terecht; gebouwd als een tank (geheel in retrostijl), neutraal van klank (met veel detail), en stuurt wat vermogen betreft ook zonder problemen laagohmige speakers (Dynaudio) aan (mede dankzij de ohmschakelaar aan de achterzijde)!