Bosch SMS50D52EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 61 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMS50D52EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Len 23-07-2019

kapot na 2 ½ jaar

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Ik heb deze Bosch vaatwasser Januari 2017 gekocht nu na 2 ½ jaar krijg ik ook de foutmelding E15. Als ik reviews lees geeft dit weinig hoop dat er nog een zorgeloos gebruik gaat komen.. Bosch biedt geen coulance kosten 99 EURO + reparatiekosten. Ik ga een andere vaatwasser (niet een Bosch) kopen.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• levensduur
  • slechte service van Bosch

Drea 13-05-2018

Slechte kwaliteit Bosch

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Bosch afwasmachine na 2,5 jaar, speling in motor, apparaat kon weg, volgens reparateur veel voorkomend probleem bij Bosch, dus geen technologie voor leven, maar voor heel even.

Sjef 18-01-2018

Binnen 4 jaar stuk

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Machine binnen 4 jaar stuk, lekke kuip. Steeds melding E15 (Water in bodemkuip) en mijn aardlek eruit. Loopt water uit. Volgens bevriende installateur een bekend probleem. Bosch gebeld voor coulance regeling. Willen geen bedrag afgeven maar eerst langskomen over 2,5 week. Daar gaan we maar niet op wachten om dan wel misschien met €50 korting het bos in gestuurd te worden. Gauw een nieuwe kopen.....en dat wordt zeker geen Bosch.

Minpunten

• Herrie
  • Snel stuk

HJS 06-07-2017

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Tot heden goed ineens steeds na 7 minuten aardlek er uit ,niets kunnen vinden aansluiting OK inwendig ook geen l ekkage oid.

Tim 03-05-2017

Goede koop

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Vaatwasser nu een week in gebruik. Bevalt erg goed en is een absolute vooruitgang op de AEG die wij ruim 10 jaar hiervoor hebben gehad. Een stuk stiller en zuiniger. Het drogen kan weliswaar beter, al lijkt dit ook te komen door de niet ruime droogtijd die bij de autostand en bij vario speed wordt genomen, maar als de vaatwasser even openstaat is dat verder ook geen probleem meer. Al met al voor dit geld op dit moment zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• Maakt niet teveel lawaai
  • Vaat komt er keurig schoon uit
  • Variospeed een mooie uitvinding

Minpunten

• Vaat niet helemaal droog
  • Standaard programmatijd wat lang

Marnix Jansen 23-01-2017

Stille goed reinigende vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Sinds kort een nieuwe Bosch gekocht, tot nu toe werkt deze erg goed, de vaat wordt goed schoon en de machine is bijna geluidsloos.

Pluspunten

• Stil
  • Goedkoop
  • Verschillende standen

Minpunten

• Tijdrovend programma
  • Geen aparte bestekla, maar een mandje

MT 06-01-2017

Stille vaatwasser maakt goed schoon!

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

We zijn heel tevreden over onze Bosch vaatwasser. Hij wast goed schoon. Zelfs met pannen en vieze vaat weet hij goed raad. Jammer genoeg ging de de kuip van de vaatwasser na 2,5 jaar stuk . Daardoor gin de vaatwasser lekken. Bosch heeft uit coulance ons een gloednieuwe vaatwasser van hetzelfde type gegeven tegen zeer gereduceerde kosten met als extra 4 jaar loyaliteitsgarantie.

Pluspunten

• Stil
  • Wast schoon

Minpunten

• Lekte na 2,5 jaar
  • Werkt niet goed met goedkope vaatwasblokjes

Fam. Bruin 30-12-2016

Waardevol

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Zeer eenvoudige bediening, goede beschrijving aansluiting en voldoende programma's. Pluspunt is ook de stille uitvoering van het wasprogramma.

Ingrid 13-11-2016

Droogt slecht!

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

De vaat komt er nog nat uit, valt me heel erg tegen. De vaatwasser zelf is ook kletsnat van binnen nadat hij gedraaid heeft. Wasresultaat wel prima verder, maar mijn vorige beko vaatwasser waste net zo goed en alles kwam er kurkdroog uit.

Pluspunten

• komt er schoon uit.

Minpunten

• Droogt erg slecht
  • vrij veel lawaai
  • passen geen 12 couverts in.

Mar. 30-08-2016

Bosch Vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Voldoet aan alle verwachtingen. Mooie fijne en behoorlijk stille vaatwasser. Goed en duidelijk te bedienen met voldoende variatie van de diverse programma's

Pluspunten

• geluidsvriendelijk
  • makkelijk in gebruik
  • netjes om te zien

Etienne VC 01-07-2016

Mooi in zijn eenvoud

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Na meer dan 20 jaar een tevreden eigenaar van een Bosch vaatwasser te zijn, koos ik terug voor Bosch. Na het vergelijken van prijs en mogelijkheden leek de SMS50D52EU aan mijn noden te voldoen. En nu ik het toestel al meerder beurten heb laten afwassen, voldoet en overtreft het zelfs mijn verwachtingen. Veel ruimte met een perfecte indeling, correcte tijdscontrole instelbaar naargelang de hardheid van het leidingwater! (Wat bespaard op zout en glansmiddel) Onberispelijk zuivere vaat. Behoorlijk stil en dank zij Kieskeurig.nl meer dan 100€ goedkoper!!
Verder ook nog veel lof over de levering, die volledig verliep zoals voorzien met tal van mogelijkheden waaruit te kiezen valt.
Dank je Bosch, dank je Kieskeurig.nl

Etienne Van Caudenberg (VK543232)
België

achiel 17-08-2016

Hallo Etienne , wij hebben deze vaatwasser van gisteren en hebben een vraagje als het niet stoort... zat er bij jouw vaatwas een trechter bij om het zout bij te vullen?

mvg,

Achiel

Claudia 30-05-2016

Bosch vaatwasser SMS50D52EU

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Vrijdag 27/5 deze vaatwasser aangeschaft. Wat een mooi wasresultaat geeft het. Deze zuinige vaatwasser is echt de moeite waard om te kopen. Goedkoop voor een goed merk

Ben 16-05-2016

geluidloos en goed resultaat

Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Donderdagavond besteld en zaterdagochtend al in huis via BCC. Nu 2 keer gebruikt. Werkt vrijwel geluidloos en resultaat tot nu toe is prima. Goed droge afwas. De hele vuile pannen heb ik nog niet gedaan. Indeling van de servieskorfen is prima.

Mijnheer John 28-02-2016
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Sinds juni 2015 deze machine in bezit. De oude Bosch vaatwasser was na 23 jaar en zeer intensief gebruik niet meer te redden. Veel kunststof onderdelen, zoals de ladewieltjes, de bestekkorf en de servicegoedlades waren aan vervanging toe. De vervangingskosten waren niet verantwoord ivm het einde van de technische levensduur van het apparaat. Jammer, de vaatwasser waste bijzonder goed schoon en het servicegoed kwam er kurkdroog uit.

Helaas maakt de nieuwe machine de verwachting die wij hebben door de uiterst goede ervaring met de oude Bosch vaatwasser nu niet waar. De machine wast slecht schoon en het servicegoed is niet of slecht gedroogd. Het vreemde is dat gedurende het wasproces de vaatwasser rare geluiden maakt. Het beste kan het geluid worden omschreven als ritmisch gekreun en gegrom. De machine maakt dan behoorlijk veel lawaai en is absoluut niet zo stil als de andere reviews doen geloven. De oude vaatwasser was ondanks zijn leeftijd nog fluisterstil.

Uiteindelijk hebben we contact gehad met Bosch Nederland. De reactie van de uiterst onvriendelijke vrouwelijke servicemedewerker was bijzonder teleurstellend. Het probleem werd niet herkend en onderkent. We moesten de klacht maar mailen. In het antwoord op de mail zijn we afgescheept met de mededeling dat het aan ons zelf moet liggen, of we wel rekening houden gehouden met de waterhardheid, het gebruikte servicegoed en de vaatwastabletten. Al deze zaken zijn niet veranderd en de oude Bosch vaatwasser had hier geen problemen mee. Kortom een service van niks.

Ik zou graag weten of er meerdere mensen deze problemen kennen en mij van tips kunnen voorzien hoe nu te handelen?

Kizzz 15-08-2016

Ik heb exact hetzelfde probleem. Niks stil en al helemaal niet droog. Ga nog 1x de handleiding uitpluizen ivm extra drogen functie maar volgens mij zit deze functie niet op dit model. Mijn 25 jaar oude Siemens werkt stiller en droger.

Pedro 08-01-2016
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Een ideale vaatwasser voor een gezin van 4. Heel stil en zuinig. Ben tevreden met de programma's en het wasresultaat. Zeker aan te raden!

Alex Murray 19-09-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Sinds een week de vaatwasser in huis. Het wast prima en er is voldoende keuze aan wasprogramma's waarbij je kunt zien (en dus kiezen) hoe lang het programma duurt. Start uitstel is erg handig.
In de meeste reviews staat er dat het apparaat erg goed droogt. Dat is vooralsnog niet mijn bevinding. . . het droogt niet. Het apparaat was nat bij aankomst (proef gedraaid in het fabriek zeiden ze?) en is nooit droog geweest. Vaat hoeft niet echt afgespoeld te worden, het maakt echt wel schoon (zelfs alle pannen en waar rijst in gekookt is enz). . .maar moet wel afgedroogd worden :(

Anemaria 27-06-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Machine maakt weinig geluid en wast de vaat perfect schoon.
prijs /kwaliteitsverhouding uitstekend.
Voor 2 personen een perfecte machine omdat het wasprogramma lang duurt en de de machine- dan- niet elke dag hoeft te draaien.

johan46b 08-05-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

na 23 jaar ook een bosch vaatwasser te hebben gehad, wederom voor een bosch gekozen. nu 14 dagen in gebruik.
Ongekend schoon zoals het uit de machine komt en erg stil.
Bij het eco programma moest ik af en toe met mijn oor op de deur van de machine luisteren of hij nog wel aan was.
en zeker zuiniger dan mijn voorganger vaatwasser.

Vonski 21-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Wij zijn heel erg blij met de vaatwasser ziet er mooi uit veel mogelijkheden bijzonder stil en wast goed schoen.
Bovendien energie zuinig.

Frans van Houten 1956 15-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Bosch vaatwasser en ben tot nu toe zeer tevreden.Ik kan nog niet alles beoordelen omdat ik hem nog maar een paar dagen in bezit heb.Bij mijn vorige vaatwasser spoelde ik de afwas nog af omdat hij anders niet goed schoon was.Met deze vaatwasser spoel ik niet meer af,is met deze niet nodig hij wast prima schoon en dat met alle programma's .Ik hem een paar dagen alle geprobeerd maar ben heel tevreden.

fam. van S 07-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

We hebben nu sinds een paar dagen de vaatwasser. We hebben een hele tijd nadat onze oude vaatwasser kapot is gegaan met de hand afgewassen. Toch wel heel fijn om weer een vaatwasser te hebben! Je bespaard er veel tijd mee! Ook is de keuken een stuk opgeruimder. De vorige hadden wij van onze (schoon) ouders gekregen van het zelfde merk. Zij gingen een andere kopen maar deed het nog prima. Ervaring met Bosch is dat ze lang meegaan! De vaat komt er schoon uit. Wel moet je het op de juiste manier inruimen (dat was ik even verleerd). Genoeg mogelijkheden als je niet al te veel poes pas wilt. En het is erg gebruiksvriendelijk. Geen moeilijke termen en duidelijke beschrijving als je net iets meer wilt weten wat het programma inhoud. Wij hopen dat deze vaatwasser net zo lang mee gaat als die van onze (schoon) ouders mee ging! Ook heel fijn is dat hij redelijk zuinig is voor een goede prijs (A++).

Sandra1112345 06-04-2015

Prima wasmachine.
Ziet er goed uit.
Doet wat hij doet doen.
erg stil in gebruik.
Ik vind alleen de programma's lang duren. Dat had ik me van tevoren niet goed gerealiseerd.

AnnettePeterse 06-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

sms50d52eu, Bosch afwasmachine wast prima, alleen jammer dat er niet een korter programma opzit.
De vaat is altijd helemaal schoon en droog als ik het uit de afwasmachine haal.
Ik ben blij dat ik niet meer hoef af te wassen!!!
Prima levering door Bemmel en Kroon.
groeten van Annette

sterredag 17-07-2015

Er zit wel een korter programma op deze vaatwasser. Je kan hem op 1/2 zetten bijvoorbeeld, of op variospeed om tijd te besparen. Het is en keus tussen sneller of zuiniger.

Jor28 04-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Ik ben heel blij met deze vaatwasser. De vaatwasser maakt weinig geluid en alles komt er super schoon uit. Hij is makkelijk te bedienen met een draaiknop. Er zitten meerdere extra functies op zoals, eco-stand, wassen in de helft van de tijd en wassen voor een half-volle vaatwasser. Kortom helemaal top!

1Jan 04-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMS50D52EU

Hij wast prima schoon en heeft genoeg ruimte om makkelijk in te ruimen. Je kunt nog van alles aanpassen, de hoogtes van de lades zelfs zonder bovenlade voor hele grote dingen. Met een programma om van onder extra water te laten komen een fijne mogelijkheid om te hebben, maar bovenal gebruikt hij met het automatische programma precies het water en de energie die nodig zijn om de vaat schoon en droog te krijgen, niet meer en niet minder, kortom een prima vaatwasser.