Siemens SN25M205EP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN25M205EP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

ElizabethJ 23-04-2016

Bekoeld enthousiasme

Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Nu, na 3 jaar en 7 maanden is mijn enthousiasme danig bekoeld.

In begin van dit jaar eerst een E9 storing, Siemens gebeld.
Aangezien foutcode E9 met de verwarming te maken heeft had ik al gezien dat een nieuwe hittepomp ongeveer 100 euro zou kosten, maar de dame van Siemens ‘durfde’ niet te zeggen wat het ongeveer zou kunnen gaan kosten.
“Wij kunnen een monteur langs sturen en die kan u dan vertellen wat het gaat kosten.”
Die monteur kost dan ook een flink bedrag per uur, dus maar een betrouwbare plaatselijke monteur gebeld, ( ik heb hem al eens eerder over de vloer gehad voor mijn Miele apparatuur waar ik heel lang mee gedaan heb) nieuwe hitte/omwalspomp erin, werkt weer prima. Twee weken later foutcode E15, de machine denkt dan dat er water lekt en blijft afpompen, niet uit te krijgen behalve door de moeilijk bereikbare stekker eruit te trekken.Monteur weer gebeld, weer gerepareerd en heeft vervolgens 3 maanden goed gewerkt, tot 3 dagen geleden, weer foutcode E15….Nieuw setje ??? erin, zou volgens Siemens de oplossing zijn. Vandaag machine laten draaien, en guess what…… HIJ WORDT NIET WARM………….
SIEMENS toch, wat een drama!
Als deze machine werkt, werkt-ie prima, maar owee als het fout gaat, DAN BLIJFT-IE FOUT GAAN!

Voor mij, net als Mirjam Hartgers, geen Siemens en aanverwante merken meer. Ik had even moeten doorsparen en dan een Miele moeten kopen. Zo jammer!

Mirjam Hartgers 24-04-2016

Dag Elisabeth, in aanvulling op onze vorige melding,. Wij hadden precies hetzelfde probleem (lekkage en kapotte warmtepomp) uiteindelijk is het probleem door Kers electroservice uit Heerde opgelost. Zij hebben in de bodemplaat een nieuwe afdichtring aangebracht. Hiermee was de lekkage opgelost. De vaatwasser doet het nu alweer 1,5 jaar zonder problemen. We blijven desondanks bij ons standpunt dat we hierna geen siemens weer kopen. Met vriendelijke groet, Mirjam

Mirjam Hartgers 02-11-2014
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

deze vaatwasser nu 2 jaar en 3 maanden in bezit en nu al kapot. Eerst problemen met lekkage(melding E15) en daarna de hittepomp kapot. hoge kosten dus. Voor ons geen siemens meer.

sd24 09-10-2014
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Het apparaat is een nette vaatwasser maar ook niet de Rolls Royce onder vaatwassers. Vrij stil, droogt vrij goed, maar droogt plastic attributen niet zo goed, net als bestek soms. Programmatijd aanduiding is wat vreemd, een eco programma van 2:45 uur kan in anderhalf uur afgelopen zijn. Verder handig apparaat, ook de waterstop is een prettig extraatje. Ook is het handig dat het apparaat een uitstelfunctie heeft en niet gaat piepen als hij klaar is.

Let wel: Modern.nl verhoogt de prijs vlak voor het weekend met 30 euro (tegoedbon voor gekregen)

Elizabeth0201 01-07-2014
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Siemens vaatwasser SN25M205EP aangeschaft na 16 jaar trouwe dienst van een Bosch vaatwasser. Tjongejonge wat een verschil in geluid. Ik denk steeds dat ie het niet doet omdat ik m niet hoor. Moet echt mijn oor tegen de deur houden wil ik wat horen. De indeling van de korven is hetzelfde bij Siemens als bij Bosch. Alleen nu dus een omlaag klapbaar bordenrekje achter in en in het bestekbakje zitten 2 ondiepere vakjes. Het wasresultaat is volgens mij hetzelfde, dus prima. Wel meer mogelijkheden dan bij die oude Bosch. (logisch we zijn 16 jaar verder). Vormgeving is goed. Ik hoop dat deze ook weer 16 jaar (of liever langer natuurlijk) meegaat.

Jeannette49 17-03-2014
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Na wat langer deze machine in gebruik te hebben nog steeds zeer tevreden over het wasresultaat, hij is stil en ook een stuk zuiniger in verbruik dan onze vorige oude (22 jaar) bosch.
Het enige wat ik vind is dat de glazen niet zo stevig staan, vallen gauw om, dat vond ik beter gaan in het rek van de bosch. Maar daarvoor zou ik hem voor geen goud kwijt willen.
Kortom zeer tevreden over deze machine.
Ben er alleen nog steeds niet achter wat nu energiezuiniger is, de ECO stand of de AUTO stand (deze gebruik ik vrijwel altijd)

de vaatwasman 19-01-2014
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Gewoon top stralend komt mijn service er weer uit echt super ! hoop dat het natuurlijk in de toekomst ook zo blijft , de duurzaamheid weet ik natuurlijk nog niet helemaal dan gaan we wel op de afschriften zien .

Jeannette49 25-11-2013
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Hele fijne machine, na 21 jaar een bosch te hebben gehad,nu deze gekocht aan de hand van de bevindingen hier op kieskeurig.
Heel stil, zeer schone en droge vaat, laat hem wel een half uurtje dicht nadat programma is afgelopen.
Heeft pas 2x gedraaid, ik was ongeveer 3 keer per week. Voor luchtjes spoel ik dan weleens tussendoor af, gaat geen echte hele vuile vaat in.
Vraag me af wat het zuinigste programma is op de 29 minuten was na.
Eerste keer "Auto" gedraaid, gaf 2.40 aan maar was uiteindelijk klaar in een goed uur. Tweede keer "ECO", dit duurt wel 2.55. Bij beide was het zeer schoon en droog. Echter snap ik niet welk programma zuiniger zal zijn, ECO klinkt zuinig maar draait 2.55 Op "Auto" was hij veel sneller klaar en ook schoon en droog.
Volgens mij is Vario Speed erbij energieonzuiniger of zie ik dat verkeerd?
Dan vindt mijn man dat de bovenkant/voorkant wel erg warm is als hij net klaar is. Bij ons staat hij ingebouwd onder het aanrecht.
Ik hoop wat van iemand te horen over mijn verhaal wat ik hier opgeschreven heb.
Maar alles bij elkaar meer dan dik tevreden over dit apparaat.
Duurzaamheid kun je niet beoordelen bij een machine van een week oud en slechts 2x gebruikt daarom maar even een 8 gegeven.
Over die lange bestekbak zeur ik niet, leg lange dingen gewoon bovenin het rek, deed ik met de vorige ook.

Programmakeuze voldoende voor ons.
Aansluiten kan makkelijk zijn als je aansluitingen kraan en stroom makkelijk bereikbaar zijn, helaas bij ons lastig maar dit te danken aan de keukenzaak die 15 jaar geleden onze keuken heeft geplaatst. Was dus even vechten.
Lijkt ook wel of er meer in kan dan in de vorige maar dat is misschien idee, indeling is vrijwel hetzelfde. Die neerklapbare bordenrekken is wel een mooie optie.

jessica-01 25-10-2013
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Super vaatwasser! En wel om de volgende redenen:

- ingebouwde waterstop en extra anti-lek-slang om de watertoevoer;

- super was resultaat...mijn ovenschotels worden helemaal schoon ook als ik ze niet meer van te voren inweek (was aangenaam verrast)

- variospeed werkt super...programma's duren korten maar de vaat is mooi schoon;

- veel stiller dan mijn vorige vaatwasser...kan hem nu ook rustig 's nacht aan zetten en hoor hem niet meer als ik in bed lig of tv kijk;

- timerfunctie om de spoeltijd uit te stellen is voor mij handig zodat ik de vaatwasser op nachtstroom kan laten draaien en het apparaat schakelt vanzelf uit en blijft niet de hele nacht aan staan;

- kinderslot dat je makkelijk aan of uit kunt zetten...mijn zoontje krijgt nu de vaatwasser niet meer open;

- in hoogte verstelbare bovenste lade handig voor hoge pannen onderin of meer ruimte boven in;

- aan de bovenste lade in is een bakje waar de vaatwastablet in valt, zo valt hij niet meer in de bestekmand en kan goed oplossen;

- in de onderste lade kunnen twee rekken voor borden helemaal plat geklapt worden...zo kan ik onderin aan de voorkant borden kwijt en achterin een grote en twee kleine pannen in een keer kwijt;

- de deur valt bij het openen niet hard naar beneden, je kunt hem rustig openen;

- duidelijke gebruiksaanwijzing en goede programma keuzes.

Fred Nieuwets 20-08-2013
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Erg tevreden over de werking, vaat is schoon, ook bij de wasprogramma's die korter zijn. Vandaar ook duurzamer, verbruikt dan minder energie. Dat vinden we fijn. Ook is hij vrij geruisloos. Hij staat bij ons een open keuken, maar we hebben er geen noemenswaardige last van het geluid dat hij maakt.
Ik vond ook dat er veel inpast, met ons gezin met drie kinderen is dat ook erg prettig.

adrianusus 20-08-2013
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

De ontvangst heeft lang geduurd, daar de externe bezorgdienst niet van te voren kon melden, wanneer er bezorgd werd. Van daar heb ik de vaatwasser pas sinds enkele dagen in gebruik. Het is handig en gemakkelijk in de bediening. Tot nu toe is alles goed schoon. Tevens eenvoudig aan te passen bij plaatsen van wisselende grote en kleine dingen. Het apparaat maakt heel weinig geluid tijdens gebruik. Verscheidene programma´s geprobeerd zonder problemen. Wat duurzaamheid kan ik door de korte tijd van gebruik nog niet veel zeggen. Ik ben heel tevreden met dit apparaat.

Sandra_Thomas 11-08-2013
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Alle programma's geprobeerd en hij werkt echt geweldig.
Het fijne is dat hij zo stil is. Hij staat vlak naast de slaapkamer van mijn zoontje en hij wordt meestal wakker van de kleinste dingen, maar blijft nu heerlijk slapen.
De timer geeft goed aan wanneer het programma is afgelopen.

De stand die ik het meeste gebruik is de "auto stand". De machine bepaald door het testen van de vuilheid van het water of hij op 30 of 65 graden gaat wassen en of hij zijn programma korter of langer moet houden.

Vaat is goed schoon, geen achtergebleven etensresten. Ik vind de vaat nog wel erg nat als ik de deur opendoe, ook na paar uur wachten. Je kunt dit instellen heb ik inde gebruiksaanwijziging gelezen. Ga ik binnenkort maar eens proberen.

Wat ik ook goed vind is dat je de lampjes van de galnsspoelmiddel en zout uit kan zetten. Bij gebruikt van 3 in 1 tabletten stoorde mij dit altijd.

Kortom zeer tevreden met deze geweldige vaatwasser.

AnneliesedeWaal 04-08-2013
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Aansluiten was eenvoudig. Als kanttekening geef ik wel dat de montage handleiding erg summier was. Verder is deze machine werkelijk geruisloos. Nu ik gewend ben aan de indeling daar ook zeer tevreden over. Diverse programma's gebruikt en alles wordt even schoon. Pannen, glas maakt niet uit. Perfect. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar mijn eerste indruk is dat het een solide machine is. Ben zeer gelukkig met dit apparaat.

caradoc 06-03-2013
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Heel vervelend maar in tegenstelling tot Elizabeth werd er eveneens geen lang bestekbak meegeleverd, na informatie werd tegen betaling van 20 euro + verzendkosten de bestekbak aangeboden. Ik vind dat vooraf duidelijk hoort te zijn wat niet wordt meegeleverd met de machine .Hierdoor wordt hij dus 27,50 euro duurder ! No even en er worden geen servies lades standaard meer geleverd ????

Sandra_Thomas 11-08-2013

Ik ben erg benieuwd waarom je alleen voor het missen van een lange bestekbak 3x een 1 geeft?? Tuurlijk is het voor jouw hinderlijk. Maar hoe werkt hij verder (buiten dit min puntje)?

wvolkers 18-10-2013

Deze heeft standaard toch ook geen bestekbak? Waarom had je dit dan wel verwacht? En zoals al opgemerkt, waarom wordt de gehele vaatwasser daar op afgerekend?

ElizabethJ 05-11-2012
Geschreven voor: Siemens SN25M205EP

Wat vind ik dit, zelfs na gebruik van een Miele - 16 jaar, een fantastische machine.
Het eerste dat mij opviel aan deze machine is dat hij heel goed en schoon wast. En in een korte tijd want ik gebruik bijna altijd de knop Vario speed en dan gaat alles in de helft van de normale tijd.
Automatisch programma 45-65 graden met Vario speed duurt 1 uur 20 minuten.
Ook is er een knop voor een snel programma op 45 graden voor b.v. kopjes en glazen. Dat duurt 29 minuten en de vaat is dan niet helemaal, maar wel zo goed als droog. Geweldig!

Ik zet de machine 's avonds aan en open hem pas de volgende ochtend of minimaal na enkele uren en alles is glanzend en kurkdroog. Niet eerst een beetje openzetten, is helemaal niet nodig en eigenlijk is die hete damp ook niet zo goed voor je keukenblad.
Er zat geen rekje voor lang bestek bij (ook niet op afbeeldingen) maar na een telefoontje naar Siemens werd het mij toegezonden, want, zo werd mij verteld, het hoort er wel bij.
Ik ben er helemaal blij mee.

41Leonie 23-02-2013

Graag wil ik van Elizabeth weten of zij nog steeds tevreden is. Maak de machine niet te veel lawaai, want ik heb een open keuken.is het verwarmings element verborgen onder? Want ik heb ook machines gezien waar je het gewoon open en bloot zag zitten.