Logitech LGT-K400-US

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech LGT-K400-US op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

fredst 12-09-2014
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

Een ideaal toetsenbord voor bediening van je SmartTV.
Maar ook helemaal ideaal voor bediening van een HDMI stick.

Het touchpad op het toetsenbord geeft een ideale besturing van de touchscreen bediening die Android op zo'n HDMI-stick verwacht.
Bij mij hangt die HDMI stick aan een grote 47" TV. Met het toetsenbord heb ik een heel makkelijke swipe-bediening op afstand op mijn grote TV scherm. De bediening voelt helemaal aan als op een Android smartphone, alleen dan wel een heeele grote :)
Drag&drop bediening gaat verder heel makkelijk met het slimme linkermuisknopje wat ze linksboven extra op het toetsenbord hebben geplaatst.
Ik kan hem iedereen aanraden.

RUUD ENTE 16-01-2014
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

IK HEB DEZE GEKOCHT VOOR MIJN SAMSUNG UE40F5700AW DAAR DE TOETSEN BORDEN VAN SAMSUNG ZELF NIET OP DIT TOESTEL WERKEN . USB IN DE TV EN HIJ ZAG HEM GELIJK .ANDERE MERKEN ZEGGEN ALLEMAAL DAT HET WERKT MAAR DAT IS DUS NIET ZO . EN DAAR KOMT BIJ IS NOG VEEL GOEDKOPER ALS DIE VAN SAMSUNG BIJ BOL.COM MAAR 35 €

Daphne88 09-01-2014
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

Hierbij een review voor iedereen die zich net als ik rot zoekt naar de mogelijkheid om dit toetsenbord aan te sluiten op een Samsung Smart TV. Bij mij werkt het!!

Ik heb de Samsung UE40F6640 in bezit en wilde de K400 aansluiten. Unifier (USB) aangesloten op TV en toetsenbord werd direct herkend. Helaas deed ´ie het alleen niet. Na lang proberen uiteindelijk unifier in laptop geplugd, toen toetsenbord aan de unifier gekoppeld en daarna de unifier weerin de TV. Werk sowieso via de browser uitstekend, rest nog niet geprobeerd :)

Huug123 03-10-2013
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

Ik gebruik de Logitech K400 al bijna 2 jaar bij mijn htpc ('media speler' bij de tv om films en dergelijke te kijken) en hij bevalt heel erg goed. Batterijen gaan lang genoeg mee en werkt prima vanaf de bank. Lekker onderuitgezakt filmpje kijken en niet op hoeven staan om iets op de computer te kunnen veranderen.

Zeker voor deze prijs een fantastische oplossing. Zeker een aanrader voor iedereen die een dergelijk iets zoekt !

Tine 08-01-2016

kun ij mij vertellen hoe ik een @@@ krijg op dit toetsenbordje

51jp 20-02-2018

Waar zit de @ toets op dit toetsenbord. HELP!!!

Linuxer 27-07-2012
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

Ik heb er lang over getwijfeld of ik 'm om zou ruilen of niet. Voor een toetsenbord van bijna 40 euro doet 'ie het naar mijn mening net even te matig. Maar veel alternatieven zijn er niet echt. Want, zoals anderen hier al beschreven, dan krijg je al gauw een veel slechter exemplaar met een trackball.

De toetsen typen lekker en ze zijn niet te klein voor alledaags gebruik. Jammer genoeg zitten er aan de achterkant niet van die uitklapbare pootjes zoals je vaak ziet. Daardoor blijft 'ie altijd plat voor je liggen tijdens het typen. Sommige mensen zouden daar RSI van kunnen krijgen.

Je moet dit toetsenbord eigenlijk zien als een "laptop" muis/toetsenbord. Er zit geen numeriek gedeelte op. Lekker klein en valt tussen een mini-mediacenter toetsenbord en een "echt" toetsenbord in. De afmetingen zijn:

35,5 cm x 14 cm. Dikte: 1,1 cm tot 2 cm.

Ideaal voor op schoot. Er zitten niet veel van die waardeloze "multimedia knoppen" op. Alleen volume en 'home'. De home knop werkt out of the box zelfs in Linux.

De universele dongle werkt ook met andere Logitech producten die de Unifying dongle gebruiken. Altijd handig. In tegenstelling tot mijn Trust draadloze toetsenbord werkt deze wel met mijn Android 2.3 tablet! Ook altijd handig als je games wilt spelen op je tablet of deze gebruiken wilt als mediaspeler voor op de TV.

Een tweede exemplaar van de linker muisknop zit ook aan de linker bovenkant. Da's handig voor als je 'm in beide handen hebt om je mediacenter aan te sturen. Maar er zitten natuurlijk ook gewoon twee muisknoppen onder het wrijfpad. Beide muisknoppen tegelijk indrukken = middle mouse button. En met twee vingers tegelijk naar beneden bewegen = scroll wheel. Dubbelklikken en je je vinger op het pad houden = muisknop ingedrukt houden (om dingen te verslepen en text te selecteren).

Maar waarom twijfelde ik dan om 'm toch in te ruilen? Dat is omdat ik steeds de neiging heb om een muis er bij te zetten. Niet omdat het touchpad te klein is. Ook niet omdat het touchpad niet goed aan te passen is aan mijn wrijfsnelheid (dat lukt prima met het standaard muis-instellingen-scherm van je besturingssysteem). Neen. Het grote manko van dit touchpad is dat hij CONTINU denkt dat ik heb ge-dubbelklikt als ik mijn vinger slechts 1 keer op het pad neerzet. Dat hebben ze bij Apple bijvoorbeeld opgelost doordat je echt een "klik" voelt als je drukt op het touchpad. Door dit manco (dat je wel vaker had op oude laptops) sleep je per ongeluk van alles en nog wat heen en weer zodra je je vinger op de touchpad legt. Hoe voorzichtig je dat ook doet. Dit is een hardware probleem en geen software kan dit denk ik oplossen. Ik heb nu al per ongeluk drie mappen versleept en die ben ik kwijt, ik heb al honderd keer text geselecteerd met die muis waarna die text overschreven werd toen ik begon te typen natuurlijk, etc etc. Het is echt verschrikkelijk moeilijk om gewoon die verdraaide muis te besturen zonder dat die muisaanwijzer denkt dat ik de linkermuisknop ingedrukt heb. Dat hoort alleen te gebeuren als je dubbelklikt en de daarna je vinger niet meer van het pad af haalt. Vinger van het pad afhalen, op ESC drukken: niet helpt. Hij blijft selecteren en slepen totdat je de muisknop indrukt. En dan laat hij het geselecteerde vallen op de plek waar je muispijltje staat. Echt rampzalig!

Verder zit de rechter Shift toets vlak naast 'cursor toets omhoog'. Hierdoor selecteer je iedere keer per ongeluk een hele regel als je op de rechter-shift drukt (hoofdletter!). En als je een regel hebt geselecteerd en je gaat typen: hele regel weg! Je moet er dus aan gaan wennen om louter de linker shift toets te gebruiken of om heel erg vaak op CTRL-Z te drukken (= undo).

Het gebruiksgemak heb ik du op een magere vijf gezet vanwege de über nerveuze muis en de lastig geplaatste shift toets. De muis en de shift gebruik je zeer vaak dus dat doet echt heel erg af aan het gebruiksgemak.

Waarom heb ik 'm dan toch gehouden? Omdat het de ideale tussenvorm is voor een alledaags te gebruiken toetsenbord en een mediacenter bordje. En dat voor een acceptabele prijs. En de sterkte van de ontvangst van de USB dongle is super!

Voor:
- Goede toetsen.
- Lekker klein bordje voor op schoot.
- Goede toetsen die fatsoenlijk typen.
- Groot touchpad i.p.v. trackball.
- Redelijk geschikt voor alledaags PC gebruik.
- Geschikt voor mediacenter.
- Werkt met Android 2.3 Gingerbread.
- Zeer goede ontvangst sterke van de USB donge.
- Dongle = Unifying.
- Ziet er mooi uit.
- Redelijk geprijsd.
- Scollen met 2 vingers.

Tegen:
- Zowat iedere keer dat je de touchpad aanraakt met je vinger denkt 'ie dat je de linker muisknop ingedrukt houdt (= double tap) en versleep je een boel items zoals mappen en iconen.
- Linker shift zit naast 'pijltje omhoog.'

Linuxer 14-11-2012

[14-11-20121] Even reageren op mijn eigen review. Ik heb 'm uiteindelijk in de kelder gelegd nadat ik 24 folders, 19 bookmarks en 99 bestanden kwijt ben geraakt omdat dit t.bord denkt dat ik er op had gedubbelkikt en mijn vinger op het pad gedrukt hield. Dat komt op het zelfde neer als de linkermuis knop ingedrukt houden en je muis bewegen. Maar als je dat per ongeluk doet met een wrijfpad dan versleep je een bestand zonder dat je het doorhebt. En wanneer je dat dan doorhebt dan krijg je dat bestand niet meer terug omdat zo'n wrijfpad aan de kleine kant is. Je MOET dan op een gegeven moment je vinger van het pad afhalen en... weg bestand. Verdwenen in een map, maar je weet niet welke.

Dit is een oud probleem van wrijfpads op laptops. Twee keer tappen op zo'n pad betekent "beetpakken". Als dat pad niet door heeft dat je niet iets wilt beetpakken als er meer dan 2 seconden tussen de "taps" zit dan ben je 'De Sjaak'. En je moet wat tappen op zo'n pad als je je muispijl van linksonder naar rechtsboven wilt wrijven, hoor!

Kortom: gebruiksgemak: NUL (0)! NIET kopen mensen; zonde van je geld.

batco 01-05-2013

heb je hem nog liggen in de kelder? Dan wil ik hem wel van je overnemen voor mijn Smart-tv. heb de muispad dan toch niet zoveel nodig....... Mail maar naar batco1964at geemeeldotcom.

P. Verspeek 08-06-2012
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

De Logitech K400 aangeschaft voor mijn AsRock MediaCenter.

Eindelijk een degelijke oplossing om je mediacenter vanaf de bank te gebruiken.

Aansluiten gaat zeer eenvoudig. Het toetsenbord is zeer solide (zoals je dat van Logitech mag verwachten).

Werkt stukken beter als al die B-merk toetsenborden met mousepad/trackball variaties.

Een aanrader!

dejong21 09-05-2012
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

De Logitech K400 is een erg handig toetsenbord met touchpad die zeer goed bevalt.
Het apparaat dat in een gesloten kast staat is vanaf 3 a 4 meter nog goed te gebruiken en kan een HTPC(Home Theater PC) ook vanuit de Bios bedienen.

Het heeft naast een standaard toetsenbordindeling nog een paar extra knoppen die vanuit Windows 7 en Xbmc in ieder geval standaard prima werken.

Naast de mini-ontvanger is er nog een verlengstuk mocht dat nodig kunnen zijn voor het aansluiten.

Al met al een zeer handig goedwerkende toetsenbord voor een relatief gunstige prijs, vooral vergelijken met andere soortgelijke oplossingen.

Het toetsenbord bevat een aan/uit schakelaar waardoor de batterijen bespaard kunnen blijven.

Tank23 14-01-2012
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

Zocht een toetsenbordje voor in de bank, PC zit aangesloten op de TV. Meeste hebben een track ball, maar dat werkt echt voor geen meter.

Deze is echt perfect. Mousepad werkt erg zuiver en ze hebben heel slim linksboven een linker muisknop gemaakt. Hierdoor kun je met je rechter duim op de mousepad, en met je linkerhand de klik bedienen.

Dubbelklikken kan ook op de pad.

Voor iemand die zoiets zoekt voor in de bank, perfect.

Jort1234 11-06-2012

Welk merk tv heb je? Ik heb namelijk een Sony en wil weten of hij daar ook op werkt.

Bert2004 06-11-2011
Geschreven voor: Logitech LGT-K400-US

Een goed toetsenbordje en niet te groot, dus makkelijk voor bij een mediacenter of zoiets.
Jammer geoeg niet echt uitgebreid met allerlei toetsen en is beperkt tot harder, zachter, mute knop en een home knop.
Muispad werkt bijzonder goed en het is fijn dat dit groot is; bij een snelle beweging zit je met één haal over de pad van de ene kant naar de andere kant van het scherm. Batterijen worden erbij geleverd. de degelijkheid is wel redelijk, maar je kan hem nu eenmaal niet te zwaar maken. Aansluiten is inpluggen en klaar, maar ik zou toch even de software van Logitech erbij installeren met eigen driver, het lijkt dat hij toch wat gevoeliger en fijner te bedienen is. Al met al een top koop voor die prijs.

ron81jim 02-12-2011

Een vraag over de muispad
is het mogelijk om 2X te klikken
op de muispad zelf
om programma's te openen en dergelijke
of moet men gebruikmaken
van de twee knoppen onder de muispad