Eurom Golden 2500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eurom Golden 2500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

A.Thomas 21-08-2011
Geschreven voor: Eurom Golden 2500

Bij het aanzetten van deze verwarming klapt, 9 van de 10 keer, de zekering van 16 Ampere (HOLEC 16 A T Ian=0,03A) eruit.
Na het herstellen van de zekering en het opnieuw aanzetten van de verwarming werkt deze goed.
Door dit ongemak wordt de verwarming zeer weinig gebruikt. Om bovenstaande rede, twijfel ik aan de veiligheid van dit apparaat.

arendk 14-06-2015

L.S.,
Bij mij gebeurt hetzelfde, hetgeen zeer hinderlijk is. Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat de lamp koud is en dat de piekstroom bij de eerste keer aanzetten de zekering eruit doet gaan. Ik heb een 16B zekering erin zitten. Wellicht helpt een tragere zekering van 16 Amp. (C-type)?
Arend

wycherbakker 24-03-2013

Geachte heer Thomas,

Over de veiligheid hoeft u zich geen zorgen te maken.

Omdat het product 2500 Watt vraagt het erg veel van de groep.
Hij werkt het beste als het product alleen op een groep zit en op een vertraagde zekering.
Dit is noodzakelijk om de kleine piekspanning op te vangen die dit soort lampen nodig hebben om op te starten..
Deze zijn bij nieuwbouw inmiddels standaard.

Mocht dit een probleem geven dan is de 2000 Watt uitvoering een prima alternatief.

Voor vragen kunt u contact opnemen met de technische dienst van Euromac op bij uw aanschaf-adres.

wycherbakker 21-05-2013

Hallo,

Het apparaat vraag 2000 Watt, en een normale groep heeft 3300 Watt tot zijn beschikking.

Ook de Golden2000 Ultra Watt versie zal een piek hebben bij het aanzetten, dat hoort bij het product. Echter moet een groep dit makkelijk kunnen hebben bij een 2000 watt product. Wij (Euromac) daarom hebben het vermoeden dat er verder nog één of meerdere apparaten tegelijkertijd in gebruik staan die stroom vragen. Wil u hier eens naar kijken?
(het kan ook verlichting of een koelkast/wasmachine zijn)

Mocht dit niet het geval zijn, bel dan even met Euromac 038-3854321 en vraag naar de technische dienst, dan is dit probleem heel snel verholpen.

inundatie 20-05-2013

Hallo, ik ondervindt hetzelfde probleem, echter met een 2000 golden ultra.
Precies hetzelfde verhaal als hier beschreven, wellicht ga ik er nu dus een trage zekering inzetten om deze piekspanning op te vangen.
Ik zou anders geen andere oplossing vinden.
Dus bij een 2000 watt is dit probleem ook!

marloes310 20-06-2011
Geschreven voor: Eurom Golden 2500

Hebben hem gekocht voor een overkapping van 4 bij 4 zo'n beetje.Hij wordt goed warm,zitten er nu echt met rode wangetjes! Had dus echt wel wat watt minder gekunt.Maar goed dat was mij geadviseerd.Zeer degelijk model,schijnt wel echt rood.