Archos 80 G9 8,0 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos 80 G9 8,0 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

hw2007 02-03-2013

Al meer als een jaar een tevreden bezitter van deze Archos. Nooit problemen mee gehad. Het enige minpunt vind ik dat de inkijk hoek niet optimaal is, maar daar heb je geen last van als je de tablet gewoon zittend gebruikt. De optionele 3G stick doet het ook prima en de video kwaliteit is beter als de tablets die ik heb van Samsung, HTC of Apple (Ik heb er 4, werk, thuis, travel en voor savonds in bed). Ik heb er een 64 GB kaart in zitten (class 10) en de optionele cinema plug in geinstalleerd en ik kan dus gewoon alle standaar video formaten van SD kaart afspelen (met ondertiteling). Zelfs de tv programma's die ik via de TV heb opgenomen. Dat is me nog niet gelukt bij een ander merk.

Ricardo1974 04-02-2013

In eerste instantie een goede tablet maar na een half jaar begon ie steeds vast te lopen. Alles eraf gegooid en helemaal schoongemaakt maar bleef vastlopen. Net bij the Phonehouse geweest en daar doen ze niet meer in Archos vanwege de vele klachten. Toen een hele nieuwe gehad die ze nog hadden liggen dus hopen dat deze het beter blijft doen. Verder een mooi machientje als die niet vastloopt ;-)

android liefhebber 14-07-2012

Koop deze tablet niet!!! Ik ben inmiddels in 3 maanden tijd al aan mijn 3e exemplaar bezig. De 1e keer wilde hij niet meer opladen de 2e kon geen wificontact maken en het laatste exemplaar is nu vasstgelopen en ik kan hem niet meer uitzetten en opnieuw opstarten. Dus dat wordt weer teruggaan naar de winkel. BALEN!! Ik heb naast deze tablet oook een iPad en een Asus EEEpad. O
Vooral de laaatste is een geweldig apparaaat een echte aanrader!

andre-enschede 07-09-2012

Ik ben het eens met de reviewer. In november 2011 heb ik deze Archos gekocht, en 2 maanden later ging die al terug naar Frankrijk, omdat de gsm-stick niet werkte. 3 maanden later kreeg ik een nieuwe, maar de gsm stick ligt nog steeds in Frankrijk, en ze doen net alsof ze hem niet hebben ontvangen. In juli weigerde hij op te laden, en nu is ie voor de 2e keer terug. Hoe lang duurt het voordat die terugkomt-geen idee. Volgens de Media Markt hebben alle goedkope tablets (Archos,Yarvik, View Point)een 50% terugbreng, vergeleken met 20% voor de goede merken. Ook: als je een goedkoop tablet koopt, stuur hem dan terug via de winkel, niet zelf. De winkel zal na een paar weken druk uit oefenen. Bij Paradigit zullen ze een kapotte Archos trouwens inruilen binnen de 2 jaar garantie.

hw2007 02-03-2013

Als ik naar de reacties op Amazon kijk zijn 4 van de 5 reacties positief en de negatieve reacties gaan dan meestal over de inkijkhoek of het niet meer willen opladen. Dat laatste probleem komt vooral voor als je niet de Archos oplader gebruikt maar een andere bron. Dat staat ook heel nadrukkelijk in de handleiding.

henk7 01-07-2012

Even weer een update van mijn eerdere reviews.
Ik heb mijn Archos nu ruim 4 maanden en mijn mening is niet veranderd. Voor dit geld een hele goede tablet. Ik ben er wel achter dat tijdens de slaapstand ik de wifi uit laat staan en dat scheelt tot 2 dagen met de duur van de accu.
Ook elke firmware downloaden is aan te raden.
Kleine irritaties zoals een enkele vastloper is recentelijk verholpen door een update.
Jammer alleen dat die update uitsluitend moet via een laptop of desktop computer. Je moet de usb aansluiten aan een van die twee om te kunnen updaten.
Voor mij geen probleem gelukkig.

henk7 24-03-2012

Even een update van mijn eerdere review.
Intussen bijna een maand in bezit en zeer tevreden over de tablet.
Als de tablet helemaal uit staat duurt het wel een minuut voordat hij is opgestart.
Vanuit de slaapstand, waar hij meestal op staat, duurt het maar 2 seconden. De snelheid is nog steeds goed nadat ik al ontzettend veel gedownload heb van de appstore maar ook weer verwijderd. Ik wil namelijk alle apps uitproberen.
De videoplayer speelt niet alles af, want bij sommige video's vraagt de tablet om een plugin die je dan moet kopen bij Archos.
Contact zoeken met Archos blijkt een probleem want je moet namelijk registreren om contact te krijgen en dat is me tot nu toe nog niet gelukt.
Er zijn echter meerdere gratis videoplayers die wel alles afspelen. Zo vindt ik Moboplayer de beste.
Die speelt tot nu toe echt alles .
Ook heb ik in een eerder review gelezen dat de rubberen dopjes aan de achterkant er af zouden vallen.
Wij gebruiken allebei de Archos veelvuldig en bij normaal gebruik kan ik me niet voorstellen dat er iets afvalt of breekt. Ik gebruik ook vaak de standaard en die is ook oke en erg handig.
Ik ben nog zoekende naar minpuntjes en dat zou dan de accuduur moeten zijn.
Ik doe 2 dagen met een accu bij normaal gebruik waarbij we ook tv-gemist en youtube kijken.
Dat vindt ik zelf acceptabel.
Wel op tijd opladen als je bij 10 procent bent.

zenman_nl 04-03-2012

Eind november 2011 de Archos 80 G9 gekocht. Nu (4 maart 2012) met 3 maanden gebruikservaring even een review.

De tablet wordt voornamelijk gebruikt door mijn zoon van 12. Hij neemt 'm ook mee naar school. Hij maakt daar dan werkstukken en de teksten plaatst ie in Evernote. Hij typt de teksten razendsnel in met een gewoon toetsenbord dat ie via de micro-usb-poort aansluit (verloopkabeltje USB-microUSB á € 2,55 uit HongKong benodigd). Verder natuurlijk veel internetten via WIFI (YouTube vooral) en gamen (games uit de Android Market). Alles loopt lekker soepel (mits je zo nu en dan schoon schip maakt door handmatig wat apps af te sluiten via het instellingen-menu, doe je dit niet dan wordt ie op de een of andere manier toch steeds iets langzamer (misschien dat het geheugen dan volloopt ofzo?).

Waarschuwing:
We hebben de accu een keer helemaal leeggetrokken. In het boekje staat dat je dat niet moet doen. Doe dat ook niet, opnieuw opladen nadat je 'm hebt leeggetrokken is namelijk nogal een gedoe. Dit komt door het volgende. De tablet kan namelijk alleen maar opgeladen worden als ie aan staat, de tablet sluit zichzelf echter automatisch af (uit dus) als de accu zo goed als leeg is. Daarmee zit je in een vicieuze cirkel. In het boekje staat wel beschreven hoe je het moet aanpakken en uiteindelijk is het gelukt om 'm weer op te laden.

[u]Camera:[/u]
Foto's maken lukt alleen als je een foto van jezelf wilt maken. De camera zit namelijk aan de schermzijde, aan de achterkant zit geen camera. Wil je een foto van een ander maken dan moet je de tablet omdraaien en dan zie je het scherm niet en dus zie je ook niet of je goed mikt en kun je bovendien de opnameknop niet goed bedienen (je ziet niet waar de opnameknop zit).

[u]Geluid:[/u]
Het geluid dat uit de speaker op de achterkant komt is niet geweldig, maar gelukkig kun je er een koptelefoon of speakertjes op aansluiten. Dan klinkt het een stuk beter.

[u]Scherm:[/u]
Voordat we deze tablet kochten was al bekend dat het scherm drukgevoelig is. Inderdaad, ook die van ons heeft dat. Toch hebben we er geen last van. In de praktijk valt het nauwelijks op en het scherm blijft prima functioneren. De kijkhoek is van twee kanten in orde (links en boven), vanaf de andere twee kanten (rechts en onder) zie je vrij weinig. Voor gewoon gebruik (1 persoon, recht van voren) is het beeld super.

[u]Aansluitingen:[/u]
Audioplug - goed
Mini HDMI - goed
Mini SD - niet geprobeerd
Micro USB - zeer slecht, toelichting:
De stekker van de Archos oplaadkabel past niet lekker strak in de microUSB-aansluiting die bedoeld is om de tablet op te laden. Naarmate de weken vorderen lijkt de aansluiting steeds ruimer te zijn geworden en valt de stekker er nu bijna uit. Minutenlang zijn we nu bezig om de oplaadkabel er zo in te prutsen dat ie eindelijk gaat laden. En dan moet je er ook niet meer aankomen. Eén verkeerde beweging en het laden stopt en je kan weer opnieuw gaan zitten pielen. Ik overweeg om de tablet binnenkort te retourneren voor een nieuwe of een reparatie

[u]Behuizing:[/u]
De tabletbehuizing is helemaal van plastic. Op zich geen probleem. Wel jammer dat de rubbervoetjes zo snel loslaten. 1 hebben we teruggevonden, de andere die los is gegaan is helaas pleite. De standaard aan de achterzijde is ook helemaal van plastic en werkte prima totdat de begrenzing erafging. De standaard kan normaal gesproken maar een centimeter of vijf worden uitgeklapt en daarmee staat de tablet dan in een prettige schuine stand. Nu de begrenzing verdwenen is klapt de standaard uit tot 90 graden (haaks op de achterkant) en dan wordt de plastic standaard teveel belast en staat het scherm ook veel te schuin. Standaard is nu dus onbruikbaar geworden. Wel jammer want je hebt de standaard nodig wil je nog wat geluid uit de speaker op de achterzijde kunnen horen. Als de tablet namelijk plat op zijn rug ligt is de speakeruitgang bijna helemaal afgesloten (zeker nu de rubbervoetjes ook nog verdwijnen).

[u]Eindconclusie:[/u]
Wij hebben een snelle tablet met een prettig scherm voor nog geen 200 euro in huis gehaald (incl. 3G stick met 1 Gb prepaid internet). Een handig en praktisch apparaat waar je wel voorzichtig mee om moet gaan. Een goede hoes (met standaard) is wellicht een aanrader.

hvkes 15-05-2013

Goedendag,
Kunt u mij uitleggen hoe u de tablet weer opgeladen hebt gekregen?Ik heb hetzelfde probleem,batterijwas helemaal leeg en toen schakelde de tablet automatisch uit, maar ik kan nergens in de handleiding vinden hoe ik t moet oplossen.Kunt u me verder helpen?
vriendelijke groeten,Lena

Ricardo1974 04-03-2012

Erg mooie tablet voor een mooie prijs. (200 euro bij the Phonehouse) Werkt snel en stabiel. De tablet ligt lekker in de hand en voelt gewoon solide aan. De kuststof behuizing voelt steviger aan als in sommige reviews wordt beweerd. Het is en blijft natuurlijk kunststof.. Apps downloaden gaat gemakkelijk en goed. Spellen draaien ook soepel en zonder enige vertraging. Browsen op internet gaat ook goed. Bluetooth werkt ook goed met foto's vanaf mobiel naar de tablet. Accu gaat lang mee, na zo'n 4 uur gamen nog 50% over.
Al met al een mooie tablet voor een nog mooiere prijs!

Een aanrader!!

Henk7 24-02-2012

Na lang zoeken deze tablet gekocht voor nog geen 200 euro. Dat was ook mijn limiet. Bij Radar kwam hij als beste uit de test voor die prijs. De eerste ervaringen zijn zeer positief. Zeer scherp beeld al moet je niet teveel vanaf de zijkant kijken. Hij voelt zeker steviger aan dan verwacht. Je hebt niet het gevoel speelgoed in je handen te hebben. Alles is al voorgeprogrammeerd behalve de laatste update van de firmware. Dat gaat tijdens het opstarten vanzelf. Internet loopt ook heel soepel. Heb al wel ervaren dat veel media af kan worden gespeeld maar met mp4 files heeft de tablet soms wat moeite. Kan aan mijn files liggen. Accuduur heb ik nog niet kunnen testen want heb de tablet vandaag pas gekocht. Heb onlangs mogen spelen met een Ipad, maar ben toch blij dat ik een android versie heb. Heel gemakkelijk in het gebruik.

IdHaan 08-12-2011

Prima tablet voor deze prijs,heb er 199,00 euro voor betaald bij de phone house
Hij doet alles,loopt wel eens vast maar na laatste update gaat het beter.
Voor de gewone gebruiker een prima tablet!