LG G Pad V500 zwart Reviews

• Accuduur
    8.4

• Beeldscherm 8
Product een paar weken in bezit
Ik heb hem een paar weken in mijn bezit en ben tevreden. Hij is snel, en heeft een prima formaat. Door de dunne bezels is hij ongeveer even groot als vele 7" modellen, maar 8,3" is toch een behoorlijk verschil in oppervlakte.

Omdat ik mijn G Pad steeds binnenshuis gebruik is de helderheid van het scherm voor mij prima, maar ik ondervind toch één minpunt en dat is behoorlijk wat light bleeding in de hoeken. Bij een donkere scene in een film kan je er niet naast kijken, de hoeken lichten op.

Ik ben gewend aan stock android en één zaak irriteert me wel: ipv de rechterknop om de lopende apps te laten verschijnen moet je de middenknop een dikke seconde aanhouden. Ik gebruik dit veel en dit voelt echt aan als een pauze, als even wachten voor ik verder kan.
  • Beeldscherm 9
  • Opstartsnelheid 7
Product een paar weken in bezit
Beste lg,

wat een geweldige tablet voor een geweldige prijs!

Goed scherm. Helderheid niet heel hoog. Helderheid is voldoende om in volle zon afleesbaar te zijn.

Bij het kijken van films en series met donkere beelden is het te zien dat er een LCD paneel is gebruikt met hoog contrast. Binnen geen enkel probleem, maar buiten in volle zon zijn donkere beelden soms lastig te bekijken.

De scherpte van 273 ppi is bij een resolutie van 1920 x 1200 is goed. Met alle instellingen op klein is de tekst in de interface scherp. Websites zijn volledig uit gezoemd goed te lezen. Een fijn scherm om artikelen op te lezen en te browsen.

Geluid goed helder wanneer tablet op harde ondergrond ligt. Op een zachte ondergrond of in de hand gaat het volume omlaag. Aluminium cover gaat licht mee resoneren bij een hoger volume. Helaas zijn de speakers wel naar achteren gericht. Ze kunnen niet tippen aan de speakergrill van de HTC One waar het geluid letterlijk op je af komt.

LG skin

Er kan veel gezegd worden van de LG skin, maar niet dat hij mooi en overzichtelijk is. De launcher was een van de eerste dingen die werd vervangen door Nova. De notificatiesbalk blijft dan wel standaard. Zelf prefereer ik de standaard android toggles op een tweede scherm, maar met die van LG is wel te werken. QSlide is een grappige toevoeging, maar ik maak er vrijwel geen gebruik van.

De beste functie van LG is de "Knock on" functie. Door twee keer te tikken op het midden van het scherm kan het scherm in of uit geschakeld worden. Het enige nadeel is dat Nova deze functie niet ondersteunt, waardoor de tablet alsnog via de knop uit gezet moet worden. De aan/uit-knop is voor mij practisch een uit-knop geworden.

De G Pad voelt even snel en soepel aan als mijn HTC One die vergelijkbare hardware heeft. Fijn om te gebruiken en zal mij nog een hele tijd blij maken!
  • Beeldscherm 10
  • Opstartsnelheid 9
  • Accuduur 9
Product een paar dagen in bezit
LG, lg, lg.. Voor mij weer helemaal terug aan de top. Na de aanschaf (en het goed bevallen) van de LG G2, kon ik niet achterblijven met mijn tablet en heb de Asus TF300TG ingeruild voor een LG G Pad V500. Los van de snelheid en de prachtig dunne bezel waren de volgende functies voor mij een nobrainer om tot aanschaf over te gaan:

+ knock on functie: heel gek, maar ik kan niet meer zonder. Je went hier zo snel aan dat je op iedere telefoon/tablet wilt dubbeltikken. Echter werkt dit dus alleen op de G Pad / G2.

+ infrarood: I.c.m. met de onofficiele UPC Horizon remote kan ik ieder multimedia apparaat met de tablet bedienen. (Ook leuk voor als je bij iemand op visite gaat ;-) )

+ accu: na mijn ervaringen met de g2, wist ik dat ik ook een tablet moest hebben met een lange accuduur. Geen idee of dit door de Sio+ komt, maar ik vind de accuduur fantastisch.

+ software: ook hierin is de G Pad een juweeltje. Wat ik vooral handig vind, is het direct streamen naar de tv zonder hiervoor een aparte app te moeten installeren. Miracast heeft echter nog wel kinderziektes erin zitten (lag van ongeveer 3 a 4 seconden met de Philips 60PFL6008K/12) en is voor mij niet werkzaam.

Ik neem aan dat de Miracast vertraging met de volgende update wordt opgelost. Voor de rest kan ik echt geen minpunten bedenken. Top dus!
  • Beeldscherm 10
  • Accuduur 9
Product een paar dagen in bezit
Na een paar maanden geleden overgegaan te zijn naar een LG Optimus G telefoon, zat ik met smart te wachten op een bijpassende tablet. Prachtig design. Mooi strak en precies het goede formaat. Ideaal om overal mee naar toe te nemen. Start lekker snel op, batterij gaat lang mee en het scherm is prachtig. Ben een tevreden klant en hoop mijn LG familie snel nog verder uit te breiden.
  • Beeldscherm 9
Product een paar dagen in bezit
LG blijft een aantal fantastische producten los laten en de nieuwe LG G Pad 8.3 volgt de spannende LG G2 op.

De acht inch tablet markt groeit en het nieuwste aanbod van LG is concurrerend geprijsd , terwijl het aanbieden van een aantal unieke functies en eigenschappen.

De LG G Pad 8.3 is een aantrekkelijke tablet met een prachtig 8.3 inch 1920 x 1200 pixels ( 273 ppi ) display.

De G Pad 8.3 is vrij groot voor een kleinere tablet en de breedte ( 126,5 mm ) is zo ongeveer de maximale overspanning ik heb om het te houden in een hand . Er is niets aan de linkerkant , de kracht en het volume op de goede , de micro USB is op de bodem, en de koptelefoonaansluiting en micro SD-kaartsleuf op de top .

Dual stereo speakers zijn geplaatst op de rug en ze klinken geweldig. Ik heb genoten van het kijken naar films en video-inhoud op de LG G Pad 8.3 .

De achterste camera is te vinden in de linkerbovenhoek van de rug, terwijl de camera aan de voorkant is net rechts van het midden op de voorkant boven het scherm .

De G Pad 8.3 is vrij dun bij 8,3 mm en ik geniet vast te houden . Het grootste deel van de achterkant is van metaal en dit materiaal geeft het een gevoel van hoge kwaliteit .

Gebruik en de ervaringen

Het voelt alsof ik een €500 tablet in mijn hand heb elke keer als ik de tablet vast pak . LG heeft fantastisch werk geleverd met deze tablet en het biedt u alles wat u wilt in een Android-apparaat , samen met een manier om het in contact blijven met je telefoon .

Positief en negatief

Mijn ervaringen en de specificaties samen te vatten.

positief

• Solide constructie die veel duurder dan de prijs voelt

• Prachtige weergave

• Lange levensduur van de batterij

• Super snelle prestaties

negatief

• Beetje overladen met applicaties van bedrijven

• Camera is niet geweldig.

door: Maisam Hakimi