Asus Transformer Pad Infinity TF700T 10,1 inch / grijs / 64 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Transformer Pad Infinity TF700T 10,1 inch / grijs / 64 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

bootje359 16-03-2013
Geweldige tablet.
Ik heb eerder de TF201 gehad. Dit is echt een verbetering. Het HD scherm is echt waanzinnig en je ziet duidelijk verschil met de TF201.
Ook de opstartsnelheid en het laden van games gaat veel sneller. Batterij gaat lang mee. Ik gebruik hem veel voor school, het toetsenbord is fijn en vervangt het normale toetsenbord op je laptop. En anders gebruik ik hem voor het gamen. het HD scherm zorgt ervoor dat alle kleuren van het scherm afspatten. Door de aluminium behuizing voelt hij stevig aan. De enige nadelen zijn;
er komen snel krassen op de buitenkant. En hij is nogal prijzig en niet overal te koop. De batterij gaat minder lang mee dan de TF201.

Strandlaken 25-03-2013

Hey bootje359,

Ik zit er ook aan te denken om deze tablet te kopen. Wat is ongeveer de prijs en waar heb jij deze tablet gekocht?

Strandlaken 25-03-2013

Zit er aan te denken om deze tablet ook aan te schaffen! Waar heb jij deze aangeschaft en wat was de prijs? Bedankt!

HansWe99 16-03-2013
Na 1 maand al kapot. Hij bleef in een loop hangen. Hij sloot een programma zelfstandig af en begon daarna opnieuw met opstarten. Dit bleef zo totdat het tablet handmatig werd uitgezet. Hij is hier 4 maal voor naar de reparateur geweest maar zij konden niets vinden. Asus heeft tot 2x maal toe gemeld "niets kunnen vinden". Asus kon wel melden dat het waarschijnlijk een software probleem is en dat het tablet gereset moet worden. Zij mochten dit niet doen werd er gemeld en kreeg de uitleg hoe ik dit moest doen. Halverwege kreeg ik een android poppetje te zien die was omgevallen en er een driehoek met uitroepteken uit zijn buik tevoorschijn kwam. Asus meldde "dat is niet goed" en werd voor de 3e keer opgestuurd. Al met al ben ik het tablet 7 maanden kwijt geweest alvorens ze konden zeggen dat het niet te maken is. NOOIT meer een Asus, ik kon wel een nieuwe Asus krijgen maar ben voor een Ipad 4 gegaan en ben hier zeer tevreden over.
Dit alles is via BCC gegaan die geen enkele coulance toonde bij deze zaak.

Yoran01 23-12-2012
De tablet nu zo'n drie maanden in het bezit. Een geweldig apparaat, lekker snel en duidelijk.

Een probleem is wel dat ik na drie maanden (heel) voorzichtig gebruik, spontaan een barst in mijn scherm heb. De barst zit linksboven (landcscape stand). Op internet lees ik nu dat veel gebruikers deze klacht hebben. Vooral de gebruikers die de tablet gebruiken met het docking station. Mijn tablet is nu verstuurd naar de leverancier. Vooralsnog lees ik op het internet dat de fabrikant (asus) erg weinig doet met deze klachten. Erg teleurstellend!!!!!!!!!

Mikey74 22-10-2012
Nu een maandje in bezit en absoluut geen spijt van. Erg mooi HD scherm, werkt vlot en, door de snelle nVidia Tegra 3 grafische processor, zonder enige hapering. De aanwezigheid van de Micro-SD(HC) en de USB poort in de docking poort vind ik erg handig, makkelijk om even snel de foto’s van je camera te droppen zonder tussenkomst van andere netwerkopslag of software. Een steeds ruimer aanbod van (gratis) apps, ook via Google Play. Ik weet niet wat andere verwachten van de accu duur maar ik heb er geen problemen mee. Het gaat eigenlijk de hele dag door goed; ik leg hem na de laatste keer gebruik ’s avonds, net als m’n telefoon, aan de oplader. Ik heb hem eigenlijk nooit tussentijds hoeven op te laden, en ik kijk er toch hele films op. De opstarttijd duurt inderdaad even, als je hem ook helemaal uit zet. Bij ons staat ie eigenlijk altijd in standby, dus start op en een seconde.

Mikey74 10-11-2012

Update: Na het gebruik van de tablet in het toetsenbord is er een barst ontstaan in het scherm, zoals Bas eerder ook al was overkomen. Ook op verschillende fora zijn er honderden gevallen terug te vinden. Eens kijken hoever ik kom bij Asus...

Mikey74 03-12-2012

Update 2: het gebarsten scherm van de tablet, via Mediamarkt, laten repareren. Na twee weken kon het opgehaald worden. Ik kan niets anders zeggen dan het het echt prutswerk is. Aan de onderkant staat het scherm bol, op verschillende plekken zitten beschadigingen en deuken en in de hoeken zit het scherm los. Gelukkig waren ze het bij de mediamarkt eens dat het prutswerk is. Het scherm gaat voor de tweede keer terug...

Mikey74 24-12-2012

Update 3: na 3 weken te horen gekregen dat de tablet niet meer te repareren is. Zonder problemen mijn geld terug gekregen van de Mediamarkt. Voor mij geen Asus meer, misschien maar Bas3000 achterna... (Galaxy Note)

Bas 3000 15-10-2012
Laatste update,

Vandaag diverse malen geprobeerd om met Asus tot een oplossing te komen, zo lang gebeld dat de accu van mijn mobiele leeg is.
Maar wederom zonder resultaat.

Het wordt nu allemaal geweten aan het feit dat het scherm kapot is gegaan na de eerste reparatie tijdens het transport.
En ja het klopt wij hebben het niet of te laat gezien.
dus het wordt behandeld als zijnde door ons toegebracht.
Maw alle eventuele coulance regelingen vervallen.

Jellybean downloaden van de Asus lukt niet, dit is onbeschrijfelijk.

Verder wil ik er geen woorden mee aan vuil maken.
€719,- weggegooid.
Ontzettend slechte service van Asus.

Grt

Bas 3000 12-10-2012
Als aanvulling op mijn vorige reviews het volgende.

NIET KOPEN, KOOP EEN NEXUS 7, DAT IS WAAR VOOR JE GELD...

- Het scherm is schitterend, alleen het reageert niet of heel slecht
- Opstarten meer dan 2 min
- Voor 2 accu's gewoon slecht.

Maar het aller ergste is nog dat zoals al eerder gemeld mijn tablet na een week retour ging vanwege het niet tot zeer slecht reageren van het scherm en internet ( en daar wou ik hem het meeste voor gaan gebruiken)
Was snel retour na de eerste reparatie maar kwam onverrichte zaken weer retour.
Volgens Asus niets gevonden.

Terug naar paradigit (waar hij gekocht was) wat viel daar op dat het in begin vrij redelijk ging met internetten maar daarna werd het slechter en slechter.
Om een vergelijk te maken mijn mobiele meegenomen om het verschil duidelijk te maken
Maar ook daar,"nee hoor hij werkt naar behoren".

In de tussentijd ook nog een spontaan kapot scherm gehad of het is beschadigd tijdens transport van Asus naar ons en het te laat ontdekt.
Dit ook gemeld bij Aus, maar nee, je verwacht het al geen garantie.
Reparatie € 100,- excl. btw.

Wederom opgestuurd naar Asus voor het internet probleem en scherm respons.
Al vorens hem opgestuurd te hebben gemeld bij Asus dat wij geen vertrouwen meer hebben in het flut ding van € 719,-.
Maar we moesten hem toch weer opsturen.
Om het nu duidelijk te maken bij de mensen in Tsjechië hebben we een film gemaakt van een laptop, smartphone en de tablet tijdens het internetten.
Dit op een USB stick gezet dat ze het daar konden bekijken.

Nou je zult het niet geloven, maar de reparatie heeft meer dan een maand in beslag genomen.
Ook na meerdere malen bellen om de status te verifiëren werden we afgescheept met, "nee nee, pas na 1,5 tot 2 maanden kunnen wij iets voor u doen".
Gezien de ontwikkelingen van tegenwoordig is dus de tablet al weer verouderd als ik hem terug krijg.

Nou uiteindelijk tablet deze week retour.
De eerste uren bleek het allemaal goed te gaan, maar die vreugde werd me al weer snel ontnomen nadat een kleine 3 uurtjes werken weer dezelfde problemen ontstonden.
Als je dan kijkt wat ze allemaal vervangen hebben;
te denken aan
- moederbord
- Wifi module
- Micro usb lezer
- Glas

Tja, ik heb der geen zin meer in om met Asus contact op te nemen en het hele verhaal weer aan te zwengelen.
Echter denk ik toch dat ik het doe vanwege het grote bedrag wat er mee gemoeid is en de irritante van Asus met hun waardeloze product.

Grt,

Yase 03-10-2012
Wat een super apparaat! Vooral het beeldscherm springt eruit. Onzettend scherp dankzij het aantal pixels wat op full HD uitkomt, en de helderheid kan zo hoog worden ingesteld dat ik nog nooit het maximale nodig heb gehad. Uitstekend voor buiten dus!

De bouwkwaliteit heb ik ook niks over te klagen. Het is gemaakt van stevig materiaal, en de bovenste rand van de tablet is van gehard plastic om de ontvangst van radio signalen te versterken. Het hele profiel van de tablet en dock is zeer zorgvuldig geproduceerd dus het heeft een hele luxe, hoogwaardige uitstraling. Dan heb ik het nog niet eens over de vele aansluitingen die erop zitten. Ongeveer alles wat je nodig hebt zit erop: usb 2.0, SD kaart, micro SD kaart, HDMI output en natuurlijk een gaatje voor je oordopjes.

2 dagen geleden heb ik android naar versie 4.1 geupdate waardoor het nog sneller en soepeler is geworden. Een enkele keer is de browser gecrashed maar dat bederft de pret niet want binnen 5 seconden was ik weer terug naar alle websites waar ik gebleven was doordat de browser dit altijd onthoudt. Over het algemeen kan ik over de afgelopen 2 dagen zeggen dat het systeem stabieler is geworden.

Ik verbaas me nog steeds over de technologie die ik hier heb, echt een manifestatie van de visie die we over de toekomst hadden 15 jaar geleden. Ik kan deze tablet dan ook aan iedereen aanraden die een laptop nodig heeft maar geen gebruik maakt van zware programma's als photoshop, autodesk e.d.. Perfect voor iemand die doet aan textverwerken, internet browsen, pdf'jes lezen, emailen en voor de ontwerpers onder ons: digitaal schetsen en digitale tekeningen bekijken of presenteren.

Alleen jammer dat er nog geen goede hoezen op de markt zijn, maar dat kan nog komen gezien de populariteit van de Transformer tablets.

smal 18-09-2012
Heb spijt van de aanschaf, een laptop is verre te prefereren.
Bij ingeladen worddocumenten ontbreekt de paginanummering en de index. Bij het opstellen van een email ontbreekt een adresboek om de emailadressen in op te slaan. Aardig apparaat om via de browser wat op te zoeken, om foto's te bekijken en ontvangen emails te lezen maar daarmee houdt het op.

Riet 03-09-2012
Nu ben ik 4 weken verder en kan alleen zeggen dat ik over dit tablet tevreden ben. Heb veel uitgeprobeerd .
Mogelijkheden zijn legio, maar ik realiseer me heel goed dat het géén laptop en ook geen vervangende laptop is. Over een paar maanden zal die er ook moeten komen. Gaat weer een Asus worden, de huidige is nu 7 jaar oud en aan vervanging toe.

MvM1 23-08-2012
Review 64Gb Asus Transformer Infinity TF700 met Docking

In januari van dit jaar heb ik de Asus Transformer Prime gekocht (TF201) inclusief het bijbehorende docking station. Het was mijn eerste tablet en ook de eerste kennismaking met het Android platform. In de afgelopen zeven maanden is de Asus een dagelijkse companion geworden die letterlijk overal mee naartoe gaat.
De Prime heeft echter een paar kleine nadelen, waaronder een niet maximale WiFi ontvangst en een nagenoeg niet werkende GPS. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik de GPS eigenlijk nooit heb gemist en met de WiFi ontvangst heb ik eigenlijk ook nooit echt problemen gehad.

Nu is echter de Infinity uitgekomen met weer wat betere specs en na enig aarzelen heb ik die toch maar gekocht. Allereerst om het betere Full-HD scherm en ook om de grotere opslag mogelijkheid van 64 Gb in plaats van de 32 Gb die ik in de Prime had.
De Asus Prime heb ik inmiddels cadeau gedaan aan een famililied die er toch wat minder gebruik van zal maken dan ik en nu in ieder geval niet steeds de mijne hoeft te lenen.

Wat de ervaringen met de TF700 betreft kan ik eigenlijk tot nu toe alleen maar lovend zijn.

Vooraf moet ik zeggen dat een apparaat als een tablet voor mij een stukje toegevoegde waarde moet hebben. Ik wil iets hebben dat ik kan gebruiken (met hoofdletters) en niet iets dat eigenlijk alleen maar een (dure) gadget is.
Ik ga dus niet en met een laptop EN een tablet lopen zeulen (zoals veel IT collega's doen). Dat was voor mij ook de reden om dus niet een (IMHO overgewaardeerde) iPad2 of 3 te kopen. Allereerst ben ik geen liefhebber van gesloten systemen als dat van Apple en daarnaast heb ik nog nooit een collega gezien die een iPad écht nuttig gebruikt om bijvoorbeeld bij een vergadering aantekeningen te maken. Ja, een kort mailtje sturen gaat nog wel, foto's of filmpjes bekijken of een beetje over internet swipen, maar dat kan ik ook met een veel goedkopere tablet.

Zoals al gezegd had ik met de WiFi ontvangst van de Prime nooit problemen, maar die van de TF700 Infinity is inderdaad beter. Op een willekeurige plek in Leiden waar ik momenteel werk en waar ik voorheen vier netwerken kon zien, zie ik er nu opeens zes. De GPS van de Infinity werkt zeer goed, binnen een minuut had ik acht satellieten te pakken. Zoals gezegd gebruik ik die functionaliteit niet echt, maar het is tenslotte altijd beter iets te hebben en het niet nodig te hebben dan andersom.
De overige verschillen met de Asus Transformer Prime zijn klein. De randen van de TF700 iets meer afgerond dan die van de Prime. De aansluiting voor een koptelefoon zit nu links in plaats van rechts en de volumeknop zit nu aan de bovenzijde in plaats van aan de linkerzijde. Verder zit het Micro-SD slot iets dieper in de tablet. In de Prime kon je wel eens per ongeluk de SD-card indrukken, waardoor je hem ongemerkt kon verliezen.
De TF700 maakt over het algemeen een zeer hoogwaardige indruk en voelt solide aan. Ik heb nu de paars-grijze uitvoering in vergelijking met de goudkleuringe Prime. Beide versies zien er erg goed uit maar de 'gouden' uitvoering is wel minder makkelijk verkrijgbaar.

Het Full-HD scherm (eigenlijk is het iets groter, de resolutie is 1920x1200) is uitstekend. Zeker de laatste dagen met het warme weer kon ik ook in het zonlicht het scherm goed lezen in de Super-IPS mode. Overigens vind ik het verschil met het scherm van de Prime wel meevallen. Bij de meeste applicaties zie je nauwelijks verschil, alleen bij het inzoomen op grote foto's zie ik verschil. Full-HD films kijk ik niet zo veel en dat enkele HD filmpje op YouTube maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Niettemin, als je de Prime naast de TF700 zet zie je het verschil wel, maar als stand alone tablet zie je alleen maar dat het scherm werkelijk superscherp is. Maar misschien ben ik inmiddels gewoon verwend

De accuduur van de Asus TF700 is prima. Officieel zou hij iets korter meegaan dan de Asus Prime, maar in de praktijk merk ik daar niet zoveel van. Ik kan er prima een hele dag mee vooruit en dat terwijl ik de Asus vaak zeer intensief gebruik. Ik heb wel het idee dat met name het vooraf eerst goed opladen voor het eerste gebruik heel belangrijk is.

Over de performance van de TF700 heb ik niet te klagen. Na het lezen van allerlei online reviews had ik verwacht dat de TF700 iets langzamer zou zijn. Tenslotte moet de processor nu meer dan twee keer zoveel pixels aansturen. In de praktijk merk ik daar eigenlijks niets van. De Quad-Core CPU van de TF700 heeft natuurlijk met 1.6Ghz een hogere kloksnelheid dan de 1.3Ghz van de TF201 Alle applicaties werken snel tot zeer snel.
Je kunt de snelheid van de CPU van de Asus instellen en eigenlijk heb ik de snelheid altijd in de 'uitgebalanceerde' modus staan en dat is eigenlijk meer dan snel genoeg. De kloksnelheid wordt dan omlaag gebracht naar 1.5 Ghz. Alleen het kopieren van grote hoeveelheden data naar met name de SD-card wil nog wel eens even duren en gaat voor mij gevoel langzamer dan op een gewone PC.

De absolute meerwaarde van de Asus Transformer is het docking station. Niet alleen wordt daarmee de gebruiksduur met een aantal uren verlengd, het maakt van de tablet een absoluut zeer bruikbare laptop- of netbook vervanger. Bovendien biedt het docking station een volwaardige USB-poort en en nog een SD-card poort naast de al in de tablet aanwezige Micro-SD kaart slot. Ik ben inmiddels de tel kwijt van het aantal keren waarin ik deze tablet heb gebruikt om even een kopie te maken van een bestand. Bovendien heeft de Asus als Android tablet natuurlijk het grote voordeel dat je de oplaadkabel gewoon in de USB poort van een PC kunt steken waarna deze gewoon als externe harddisk te gebruiken is. Dit is voor mij al zeer nuttig als ik de 32Gb Micro-SD kaart die ik er standaard in heb zitten weer eens gebruik om er een aantal films op te zetten.

Om een idee waarvoor ik de TF700 allemaal gebruik even een korte opsoming. De TF700 wordt, net als de Prime, gemiddeld drie tot vier uur per dag gebruikt, met name voor de volgende zaken:

- Browsen (natuurlijk). Vaak meerdere websites tegelijk. De standaard Android browser wil wel eens een paar seconden hangen voordat hij verder gaat, maar werkt eigenlijk prima. Als alternatief gebruik ik soms de Dolphin browser.

- Email. Vaak kan ik waar ik werk privemail niet via het lokale netwerk benaderen of ik wil dat niet in verband met privacy. Mail levert tot nu toe evenals op de Asus Prime geen problemen op. Zowel webmail via de browser als via de ingebouwde emailclients werkt bij mij in ieder geval goed.

- Tekstverwerken doe ik vooral met het standaard aanwezige Polaris Office app of met Kingsoft Office, twee applicaties die weliswaar nog niet 100% Office compatibel zijn maar daar toch inmiddels dicht bij in de buurt komen. Dit doe ik zowel voor mijn werk veel (aantekeningen, documenten, berekeningen, overzichten, rapportages), als prive (teksten, aantekeningen, samenvattingen enz.).
Dit is voor mij DE toepassing waarbij het toetsenbord echt zijn meerwaarde bewijst. Zonder dat toetsenbord zou ik waarschijnlijk helemaal geen tablet gekocht hebben.
Het toetsenbord van de TF700 is kleiner dan een gewoon toetsenbord, maar eigenlijk vind ik het beter typen dan menig PC toetsenbord. De aanslag is prettig en ik kan er zeer snel op werken.
Drie keer raden dus waarop ik deze review geschreven heb. Probeer dezelfde lap tekst maar eens op een losse tablet te schrijven als je géén toetsenbord hebt.

- E-Reader. Ik lees veel en in toenemende mate doe ik dat op de tablet, zowel voor ontspanning als voor werk. Vaak neem ik handleidingen of leerstof mee in PDF formaat en dat leest op de tablet beter dan ik oorspronkelijk had verwacht. Buiten heb je in het zonlicht wel last van reflectie van het scherm. Een EInk-reader is dan beter leesbaar, maar biedt natuurlijk niet de overige functionaliteit van de tablet. Met 64Gb geheugen kan ik in principe een enorme hoeveelheid boeken kwijt.

- Films kijken, muziek luisteren. Films & muziek zet ik voornamelijk voor mijn gemak en onafhankelijk gebruik op een 32Gb Micro-SD-card (die inmiddels ook bijna vol zit). Overigens is de mogelijkheid om zo'n kaartje te plaatsen absoluut een pluspunt voor de Asus.

- Foto's opslaan en tonen. Dit spreekt voor zich. Ik vind dat de ingebouwde camera zeker bij goed licht goede plaatjes maakt. Alleen binnen wordt het snel wat minder. De face camera heb ik eigenlijk nog niet echt gebruikt. Ik heb inmiddels ook een goede app gevonden om foto's te bewerken dus ik ook daarvoor kan ik deze Asus inmiddels goed gebruiken

- Zaken die ik minder doe zijn torrents downloaden, af en toe een (eenvoudig) spelletje, chatten via eBuddy, mijn aandelen portefeuille beheren, af en toe via RDP connectie maken met een desktop PC of server.
Vaak installeer je een app om die even te proberen, maar als ik er niet echt veel gebruik van maak verwijder ik ze ook weer even snel. Je merkt nog steeds dat vooral de wat oudere apps eigenlijk bedoeld zijn voor een smartphone en niet voor een tablet.

HET grootste voordeel van de Asus TF700 is zoals gezegd het toetsenbord. Eigenlijk is de Asus Transformer door dat toetsenbord gewoon een klasse apart onder de tablets.

Denkt u maar even met mij mee. Hoeveel mensen kent u met een iPad of andere tablet? En hoeveel van die mensen maken (regelmatig) gebruik van een Bluetooth toetsenbord of ander soort toetsenbord met die tablet? De kans is groot dat u eigenlijk nooit iemand z'n tablet ziet gebruiken als netbook vervanger. En dan zit ik als IT-er ook nog eens in een beroepstak waar veel mensen vaak het nieuwste van het nieuwse willen hebben. Begrijpt u nu waarom ik zo enthousiast ben over deze tablet?

De Asus Transformer Infinity TF700 is geen (dure) gadget meer, het is, in ieder geval voor mij, een zeer nuttig instrument waarmee ik ook nog eens veel plezier kan hebben buiten het werk om.
Als iemand mij dus vraagt welke tablet ik zou aanraden dan is mijn antwoord duidelijk. Zoek je gewoon een tablet voor thuis op de bank voor af en toe een spelletje, koop wat je leuk of mooi vindt.
Maar zoek je iets dat een (heel) stuk méérwaarde heeft, koop dan een Asus Transformer.

Bas 3000 23-08-2012
Bij deze en update op mijn vorige review.

Door de problemen die ik heb gehad met het zeer trage internetten (mijn oude htc telefoon is onder de zelfde condities veel sneller) en een slecht reagerend beeldscherm heb ik de tablet na veel communicatie opgestuurd naar Asus.
Dat ging vrij soepel en ook snel terug.
Maar wat bleek, er is niks aan gerepareerd of aangepast.
dus nog steeds de zelfde problemen.
Nu maar weer contact opgenomen met Asus, en dit was hun antwoord;

"Omtrent de reparatie zelf: men heeft helaas de klacht niet geconstateerd m.a.w. men heeft geen specifiek onderdeel vervangen wat eventueel het probleem kan verhelpen.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Na dit teleurstellend bericht moet ik de conclusie trekken dat voor €719,- een kat in de zak heb gekocht en waar ik geen support meer voor krijg.

Ik hoop dat het jullie beter afgaat met de asus tf700.
Maar ik ga wachten op de nieuwe samsung met HD kwaliteit beeld.

Hieronder staat nog een reactie die ik naar Asus gestuurd heb, nu even afwachten hoe hun gaan reageren.

Gewoon kort en bondig samengevat is het apparaat, ook na reparatie nog steeds super langzaam (internet met diverse browsers) en zeer slecht reagerend op het scherm.
Al met al heb ik er meer dan €700,- voor betaald en gezien de prestaties ook na reparatie nog niet de helft waard.
Zeer teleurstellend.
Wat kunnen jullie bieden als alternatief?

Hopende op een acceptabele oplossing uwerzijds.

grandmaster78 07-08-2012
De infinity 700 tablet is van zeer goede kwaliteit en voelt degelijk aan. Het HD-beeldscherm voldoet aan mijn verwachting (zowel binnen als buiten), de teksten zijn dan ook haarscherp. Ook zijn er legio mogelijkheden om je starschermen te personaliseren. Het geheugen is uit te breiden met een microSD kaart in zowel de tablet als in de keyboard dock, tevens krijg je bij ASUS ook nog cloudopslag van 8 GB. Met een goede wifi-verbinding gaat internetten soepel en geeft dit geen problemen. De keyboard dock is een volwaardig toetsenbord en typt goed voor met name langere teksten. Ik ben dan ook tot op heden erg tevreden met deze tablet.

Bas 3000 06-08-2012
Lang gewacht op deze tablet, maar wat valt hij tegen met interrnetten en vastlopen. Internetten erg langzaam dus, niet te doen. Uiteindelijk als je meer als 700 euro betaald verwacht je meer
De servicedesk is gelukkig snel, maar deze moet retour voor reparatie.
Typen op het scherm gaat ooklang niet altijd vlekkeloos

taylor 15-08-2012

Hallo,
Hoe is de front camera i.v.b met skypen.

MvM1 13-10-2012

Hoi Bas,

Begrijp je frustratie helemaal. Snap ook niet dat Asus niet gewoon je hele TF700 heeft omgeruild want je hebt duidelijk een maandagmorgen exemplaar.
Gebruik mijn eigen TF700 nog steeds elke dag meerdere uren voor van alles als nog wat en ben er zeer tevreden over.
In de familie hebben we inmiddels 3x een Asus Transformer (de TF300, de TF201 en de TF700) en die doen het allemaal zonder issues.
Het zelf met de TF700 geen problemen, ook niet met internetten of de WiFi verbinding. Opstarten duurt < 1 min dus als dat bij jouw 2 minuten dan klopt er al iets niet.

Persoonlijk vind ik dat ze je gewoon een nieuwe moeten geven en die steeds proberen een niet goed werkend exemplaar te herstellen.

Mikey74 22-10-2012

@Op 12-10-2012 schreef Bas 3000:
Als aanvulling op mijn vorige reviews het volgende.
Niet kopen, koop een Nexus 7, dat is waar voor je geld...

Euh, beste Bas, de Nexus 7 wordt ook door Asus gemaakt...

MvM1 23-08-2012

Dag Bas,
Heb net je review gelezen en met de nodige verbazing.
Ben inmiddels van de mijn vorige Asus TF201 overgestapt naar de TF700 en gebruik die gewoon als laptop vervanger. Ben er dan ook zeer tevreden mee.

Ik herken je klachten totaal niet in mijn ervaring en zou je aanraden het apparaat gewoon om te ruilen. Of kijk of je iemand anders kunt vinden met ook een Asus om die dan met de jouwe te vergelijken.

Bas 3000 29-08-2012

Beste MvM

Ja ik snap het ook niet.
Ik hoop en denk ook dat er een hardware fout inzit.
Maar nadat deze op reparatie is geweest kwam deze onverrichter zake retour.
Ronduit slecht.
Ik snap ook dat je niet appels met peren kunt vergelijken, maar als ik mijn laptop, tablet en oude htc desire hd op hetzelfde moment op hetzelfde netwerk dezelfde pagina laat kiezen dan is mijn tablet ongeveer 10 seconden langer bezig.
soms krijgt hij het helemaal niet gevonden.
als hij de pagina gevonden heeft duurt het nog heel lang voordat het leesbaar en het scherm reageert.
Wat mij in deze het meest irriteert is de houding van asus.

Ik zou graag het vergelijk willen maken met een andere gelijkwaardige tablet maar helaas(of gelukkig maar) heeft niemand in mijn omgeving de zelfde fout gemaakt.
Ben inmiddels bijna 2 maanden aan het rommelen met dat ding.
voordat ik hem weer werkzaam heb is die weer verouderd.
Tevens heb ik al voorgesteld om over te gaan naar een total refund, maar ook dat werd negatief beantwoord.
wederom opsturen voor reparatie (weer 2 weken weg).
En kan je ook melden na mijn vorige ervaringen dat mijn vertrouwen in de rep afdeling geslonken zijn.

Dit is mijn ALLER LAATSTE ASUS, geloof me.

Groet,

Bas

PS veel plezier voor degene waar hij wel bij werkt.

Bas 3000 23-10-2012

Klopt mikey 74, maar zonder vervelende schil of andere crapware van asus,
Just Google.
Ik vergelijk ze vaker met elkaar, maar de tf700 kan t niet winnen van de Nexus 7 op alle vlakken, behalve contrast beeld.

Grt

rob schijns 02-08-2012
Deze asus tab net een paar dagen in bezit maar ben blij geen Ipad gekocht te hebben.Applicaties verlopen soepel, super mooi beeld full hd. Bepaalde applicaties werken soms niet goed, maar android brengt steeds meer tablet versies uit. Processor is snel. Mooi uiterlijk en als je hem in het dock hebt staan kan ie niet onderdoen voor een laptop.Al met al een ideaal apparaat.

+ Pluspunten Minpunten
+ uitbreidbaa met dock - beperkte applicaties
+ dock
+ helder beeld ook buiten

Riet 24-07-2012
Heb er lang opgewacht.....maar nu een paar dagen in huis.
Was bekend met de eerste transformer, maar de Infinity voldoet aan mijn verwachtingen tot nu toe.
Snel, prachtig beeld, gemakkelijke bediening. Moet echter nog veel "uitzoeken".
Heb er een 32 GB mini sd kaartje in geplaatst voor foto's etc.
Over een paar weken zal ik een vervolg review plaatsen.