Asus MeMO Pad HD 7 ME173X 7,0 inch / wit / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus MeMO Pad HD 7 ME173X 7,0 inch / wit / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

frank090 11-08-2014

Ik heb de MeMo Pad 7 nu meer dan een jaar in bezit en ben er nog steeds tevreden over. Nog geen gebreken en werkt perfect.
Ik was destijds eigenlijk van plan een Ipad mini aan te schaffen. In tegenstelling tot de Ipad heeft de MeMo Pad echter wel GPS en een SD-slot voor 16 GB extra geheugen. Daarnaast was de schermresolutie vele malen beter dan de eerste Pad mini. En, niet onbelangrijk, voor de prijs van de Ipad koop je 3!! Memo Pads.

latoyaa 28-07-2014

Ik heb enorme spijt dat ik deze tablet ooit heb gekocht bij de Media Markt!

Touchscreen doet het heel slecht.
Ze hebben de tablet tot 2 keer toe opgestuurd voor reparatie.
Maar ook nu weer is de touchscreen niet in orde!

ASUS Benelux 25-08-2014

Beste Latoyaa,

Erg vervelend om te horen dat de tablet niet naar behoren werkt. Heeft u de tablet opnieuw aangeboden bij onze support-afdeling? Ik weet dat ze altijd erg hun best doen om juist dit soort problemen te voorkomen.

U kunt ook contact opnemen met steljevraag@asus.com. Als u dan uw serienummer vermeldt, kan ik daarmee aan de slag om te kijken wat we voor u kunnen betekenen.

ASUS Benelux / Marc

Boshard 13-07-2014

Na ruim een jaar kan ik wel zeggen, dat dit een fijne tablet is. Android 4.2.2., vooral met de update van een paar weken terug heeft de memopad ook sneller gemaakt.
Al met al een plezierig apparaat met weinig verrassingen.

Boshard 04-09-2014

Iets langer dan een jaar nu toch wat problemen met het opladen.

marcel12345 06-09-2014

wij hadden af en toe ook problemen met laden.
na de recente systeemupdate werd onze memopad erg instabiel en liep regelmatig helemaal vast.
na een reset naar fabrieksinstellingen gaat het beter

Boshard 10-09-2014

Ik had nog een andere lader en is het "probleem" over.

Wout1974 02-06-2014

Goede tablet, echter na anderhalve maand is het scherm kapot bij normaal gebruik door mijn voorzichtige dochter van 7. Dus gewoon niet stevig gebouwd.

marcel12345 05-06-2014

vreemd dat zo'n scherm "zomaar" kapot gaat, tov iets goedkopere acer tablets kwam juist de asus heel degelijk over.

hiddes03 29-05-2014

Eerste indruk van de tablet:
De tablet ziet er mooi uit, dun met een mooi helder scherm. De bediening van de tablet is ook prima. De tablet start snel op en het werken/gamen op de tablet gaat uitstekend.

Na een half jaar:
Na een erg goede eerste indruk en een half jaar een uitstekende tablet gehad te hebben. Vertoond mijn tablet een grote ronde scheur beginnend linksboven. De tablet is door mij normaal gebruikt. Gevolgd na een week met allemaal kleine scheuren op dezelfde plek.

Eindconclusie: Snelle en goede tablet, zeker voor het geld maar.... een scherm dat bij normaal gebruik snel kapot gaat.

hiddes03 23-05-2014

Eerste indruk van de tablet:

Na een half jaar:

himacc 08-05-2014

Ik heb deze Asus memo Pad HD 7 nu 3 maanden.
Een uitstekende tablet. doet werkelijk alles offline als online. Goeie foto's maakt ie. Reageert snel als je het scherm aanraakt.
Accu gaat lekker lang mee, staat bij mij altijd aan.
Helder en mooi contrastrijk scherm
dit alles is deze Asus tablet zijn prijs dubbel en dwars waard.

Mr erik 24-04-2014

Een prima tablet voor een superprijs,superscherp beeld,en hij start snel op,heb hem nu 4 dagen in mn bezit en heb nog geen nadelen kunnen ontdekken,kortom,ben zeer tevreden

Gertjeuh 11-02-2014

Goeiendag beste lezers, ik vergelijk hem in deze review met de Samsung Galaxy tab 3 7.0 aangezien wij die thuis ook hebben.
Ik vind het een supertablet, en al helemaal voor die prijs.
`t scherm is goed scherp is makkelijk en op te lezen, en is scherper dan die van de Samsung Galaxy tab 3 7.0.
Ook de Accu is prima, ik gebruik `m voor school en een dagje van 7 a 8 uur haalt hij zonder lader. In tegenstelling tot de tab 3 die we redelijk vaak aan de laad hebben.
Er zit een snelle maar zuinige 1,2 GHz quadcore processor (tegen een dualcore 1,2 GHz van samsung) in die z'n werk erg goed doet, deze snelheid krijg je bij de concurrenten van dezelfde prijs niet zelfs een paar duurdere tablets kunnen de asus niet bij houden, zoals de tab 3.
Ik heb ze laatst naast elkaar gezet en de asus is duidelijk sneller en kan ook meer hebben, zo loopt de Samsung vast bij streetview terwijl de asus dat gewoon draait.

Maar er zijn natuurlijk ook een paar nadelen, zo kreeg ik de 2e dag al een melding dat de launcher was gestopt (dat is je homescreen zegmaar) en di een aantal keer achter elkaar, opnieuw opstarten maakte geen verschil maar gelukkig was na een paar keer klikken de melding weer weg, maar kreeg bij elke app die ik downloadde kreeg ik weer een aantal keer die melding. Toen nheb ik een andere launcher geïnstalleerd die als standaard ingesteld en er 2 dagen op laten staan, daarna er toch weer af gegooid en sindsdien heb ik daar geen last meer van gehad.
Verder is het jammer dat er geen USB host functie op zit en er geen HDMI poort aanwezig is.
maar goed voor €140 mag je ook niet alles verwachten, voor de prijs is het een super tablet en raad ik het je aan deze te kopen als 7 inch groot genoeg voor je is.

Bert71 07-03-2014

prima review, complimenten

h.hanssen 23-12-2013

Ik heb de 8gb versie mega een 32gb micro sd erin. Tot nu toe zijnde prestaties erg goed en het scherm is heel goed en scherp. Ook wat krachtiger spelletjes performen gewoon goed. Gezien de prijs van 119 euro dus een topper. Waar ik wel nog niet zo zeker van ben is de batterij duur. De 7 á 8 uur haalt het apparaat niet. Iemand een zelfde of andere ervaring?
De bijgevoegde handleiding kan wel veel beter. Gelukkig is een uitgebreide manual op internet te downloaden.
Kortom een aanrader.

wilvanalles 12-01-2014

ik heb m ook voor 119 gekocht bij bol. ben ook tevreden, werkt prima
en heeft prima scherm, zeker voor deze prijs, deze versie heeft minder gb's
en mindere camera, maar dat is voor mij geen probleem.

Theo231 10-01-2014

Waar heb jij een 8Gb versie kunnen kopen voor 119 ?
Ik zie ze alleen in 16 Gb versie.

piet_1943 11-12-2013

Voor z'n prijs zeker goed te noemen. Wel iets om op te letten zijn de "aanbiedings-prijzen". Zodra deze rond de 100-120 euro liggen zijn het vaak speciale modellen (zoals bij AH bv). Intern geheugen is dan 8 GB ipv 16 GB. Weliswaar kun je een micro SD inbrengen maar dan je kun je die alleen gebruiken voor muziek, boeken, foto's of documenten, want APPS verplaatsen met bv APP-manager werkt niet op de Asus. Bovendien ben je dan al gauw 10-15 euro aan zo'n kaartje kwijt en zit je al dicht tegen de normale 16GB-versie aan!
Mooi scherm met dito kleuren; teksten zijn scherp (ook als e-reader te gebruiken). Ook het batterijverbruik is goed. Met z'n 8 uur accu gebruik is ook een ebook goed te lezen. Het opladen is daarentegen niet supersnel te noemen. Is meer iets voor de nachtelijke uren.
Bij e-mail instellingen wel letten op de poorten voor inkomende en uitgaande mail. Default wordt wel een poortnummer gegenereerd, maar KPN heeft bv poort 25 voor outgoing mail nodig; zie je dit over het hoofd, dan lukt de verbinding niet.

Boshard 13-07-2014

Met de laatste software update van een paar weken terug is het ook mogelijk om de meeste apps op de micro sd card te zetten.

piet_1943 13-12-2013

Ter aanvulling: ik laad hem op via de net-adapter die is meegeleverd. Via de micro-usb kabel kan het ook aan een USB poort van de PC, mits Memopad niet gelijktijdig gebruikt wordt; nog niet uitgeprobeerd.
Overigens is bij ASUS een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing te downkoaden van zo'n 100 pagina's.

wilvanalles 12-12-2013

hoi Piet, goeie review dank daarvoor. vraagje: laad je de tablet op via de micro usb poort? wil ik weten aangezien dat een stekker zou schelen in mijn situatie...heb een stekker met 2 usb poorten, en met 2,1 ampere.... het langzame laden zou kunnen komen doordat je lader misschien "lage" ampere heeft... ik heb voor mijn telefoon in de auto biivoorbeeld nu een 2 ampere lader, die laadt snel, ik had een oude lader, die gaf maar 500 milli ampere, dat is een vierde daarvan, dan laadt ie niet snel genoeg, dan loopt mn telefoon nog leeg bij navigeren bijvoorbeeld...
gr. Wil

geka1949 08-11-2013

fijn tablet, kan echter nergens vinden hoe groot de micro-SD-kaart zijn mag; had een 32 Gb gekocht ... wordt niet ondersteund, heb ook nog een 32 Gb Scandisk geprobeert .... werkt ook niet .... heb er nu een 16 Gb kaartje inzitten, werkt :-)
dat is de enige bemerking - verder prima !!

PA77 11-11-2013

Moet wel werken gezien de specs, check (let wel: micro-SD):
1 x Card reader (Micro-SD up to 32G)

(http://www.asus.com/Tablets_Mobile/ASUS_MeMO_Pad_HD_7/#specifications)

h.hanssen 23-12-2013

Ik heb een goedkope 32gb kaart erin gestopt en die werkt 100%. Ik ben heel content met de tablet.

G.J. Boerema 06-11-2013

Zeer fijne tablet voor goede prijs (98 Euro Mediamarkt). Beeldscherm is scherp en reageert zeer goed. Voor dit geld vind je geen betere tablet. 7 inch ligt ook fijn in de hand. Het tablet is ook lekker snel door de quadcore processor. Tip: neem er een Persona cover bij voor een goede bescherming (19 Euro www.amazon.de)

harrycanarry 11-11-2013

Volgens mij had de Mediamarkt de Memopad 7 en niet de Memopad HD 7 in de aanbieding voor €98,00

Claassew 03-12-2013

Ik ook zeer tevreden.

G.J. Boerema 12-11-2013

De Mediamarkt had beide in de aanbieding, de gewone 7 lag voor 99 euro in de winkel en de HD 7 was met witte achterkant online verkrijgbaar voor 98 euro tijdens actiedagen 2 weken geleden. Was ook snel uitverkocht voor die prijs.

bemudi 27-10-2013

Deze tablet was het verjaardagscadeau voor onze dochter we hadden de tablet bij de AH gekocht en weggelegd voor haar verjaardag.
De tablet werkt heel mooi vooral het scherm is mooi scherp door de hoge resolutie wel is inderdaad het kabeltje voor het opladen wat kort het formaat is fijn om mee te werken kortom voorzover we nu kunnen merken is het voor de prijs gewoon een goede tablet en voor dit geld koop je zelfs op marktplaats geen gebruikte Ipad Mini en dan nog kan deze met geen mogelijkheid tippen aan de memopad

Claassew 03-12-2013

Ik moet toch even reageren op de opmerkingen de ipod mini. Ik heb beide,maar de ipad is toch echt een Mercedes en de Asus een klein Fiatje.

pwijnans 04-12-2013

Wat kost de ipad mini en wat kost deze asus hd7 een wereld van prijsverschil, maar de prestatieverschillen zijn niet zo groot

LiselotV 27-10-2013

Sinds een paar dagen heb ik dit tabletje in bezit en JEETJE wat een fijn ding!
Scherm vind ik fantastisch mooi helder en scherp en als je van gekke hoeken kijken kun je nog steeds alles goed zien.

Touchscreen reageert goed en snel. Als je hem draait reageert hij daar ook snel op. Internet (en download!) ook snel.

Ik was een beetje bang dat het geluid over het ingebouwde (? heet dat zo?) boxje niet echt goed zou zijn maar zelfs daar ben ik een beetje verbaasd over. Klein beetje aan de blikkerige kant maar ik denk dat als ik de tijd zou nemen even in de eaqualizer te klieren dit ook over zou moeten zijn. Voor mij kan hij ook hard genoeg.

Batterij gaat ook zover ik nu kan zeggen, prima mee bij intensief gebruik.

Ligt lekker in de hand, voelt duurzaam en erg stevig aan. Mooi afgewerkt, geen uitstekende dingen, en het scherm gaat mooi over in de rest van het tablet.

Tsja verder? Hij werkt heel erg makkelijk en is erg overzichtelijk! Is denk ik ook super voor oudere mensen.

Als ik toch een minpuntje moet noemen ik vind het bijgeleverde stroomkabeltje wel een beetje kort. En mijn launcher loopt soms vast maar na een andere launcher geinstaleerd te hebben werk dit ook weer helemaal lekker. (en fijner eigenlijk!)

Echt een toptablet voor de prijs!

jhjbrinks 14-09-2013

Deze tablet nu een maand in mijn bezit en ik ben zeer tevreden.
Voor deze prijs verwacht je niet zoveel maar dit overtreft mijn verwachtingen ver. Ik ben ook al in het bezit van de Nexus 7 (2012) deze doet er eigenlijk maar weinig voor onder.

Wel heb ik het probleem gehad dat hij niet meer wou opstarten. Na herhaaldelijk de aan/uit knop in te drukken ook in combinatie met volume knop geen leven. Hij was helemaal dood!

Uiteindelijk de backcover eraf gehaald (gaat heel makkelijk met je nagels) het accu stekkertjes losgemaakt van het mainboard 10 sec. Gewacht, backcover weer dicht, knopje indrukken en hij werkt weer.
Je hoeft niet bang te zijn dat de garantie vervalt er zit namelijk geen verzegeling aan het backcover wel op één van de schroefjes van het mainboard maar die heb je niet nodig.

Vervelend probleem het is te voorkomen door de tablet op tijd aan de lader te leggen dus niet uit laten vallen.

Kortom ondanks dit probleempje en het feit dat de knoppen wat ver naar achteren staan een hele fijne tanblet.

Zeker aan te raden!

marcel12345 02-09-2013

Deze tablet gekocht voor erbij naast een laptop. Gewoon om even snel iets op internet te doen, foto's te bekijken, evt als mediaplayer enz.
Bewust geen duur ding gekocht waarbij de concessies qua snelheid, beeld enz. acceptabel zijn.
Acer maakt ook leuke dingen in deze prijsklasse (100 tot 150 euro), maar deze asus komt degelijker over en heeft meer geheugen en een beter (IPS-)scherm.
Her en der kom ik in reviews over deze asus tegen dat de snelheid wat tegenvalt. tja, dat zit bij de prijs inbegrepen en langzaam is het apparaat niet.
Ik probeer er niet teveel zooi op te zetten zodat de prestaties daar niet door beïnvloed worden, lees enigszins selectief met apps te zijn.
Over duurzaamheid,accuduur kan ik nog niet teveel zeggen maar vooralsnog ben ik er tevreden mee.
1 nadeel dan toch, de meeste hoezen en andere accesoires zijn veelal voor ipad (mini) of samsungtablets, dus iets lastiger om aan toebehoren te komen.

marcel12345 15-09-2013

toevoeging 15-9-2013
Inmiddels de tablet enige tijd in gebruik.
Af en toe lijkt de tablet even na te moeten denken, vooral bij gebruik van google chrome.
Voor andere toepassingen is de tablet vlot zat, ook voor skypen incl webcam voldoet deze prima.
De camera aan de achterzijde maakt redelijke foto's en filmpjes en voldoet daarmee om even iets op facebook ofzo te zetten.
Ik had recent wel iets vreemds, om onbekende reden waren al mijn "snelkoppelingen" naar apps van de "desktops" verdwenen.
Typen met een styluspen gaat een stuk makkelijker.
De kwaliteit van de verschillende apps valt me her en der tegen, er zitten soms vreemde bugs in.
Het kleine formaat is soms wel even wennen, een 10 inch lijkt me prettiger, maar deze is handzamer en kost aanzienlijk minder. Voor minder dan 150 euro vind ik dit een prima tablet.

twinkelstar 30-08-2013

Zeer de spreken over de prijs en kwaliteit van dit apparaat.
Bijbehorend hoesje aangeschaft daardoor totaal geen problemen met de bediening op de achter zijde.
Onze dochter is zeer blij met dit verjaardags cadeau.
Een échte aanrader!

tweakradje 24-08-2013

Zeer fijn tablet voor die prijs. Wellicht de beste prijs/prestatie verhouding van dit moment. Zie alleen nergens dat er ook GPS op zit. Dat heeft dit tablet dus ook. Handig als navigatiesysteem in de auto.

Pluspunten:
- licht gewicht, door formaat in 1 hand vast te houden
- prima scherm: resolutie, kleuren, scherpte en kijkhoek
- gps / bt / wifi (erg goed) / ext sdcard / mini usb lader
- snel maar zuinig
- 3D versnelling is goed (minecraft, mx player etc)
- gelukking vrij standaard AOSP en niet teveel Asus sausje

Mindere punten:
- bedieningsknoppen op de achterkant
- beetje backlight bleeding aan de randen
- is 1 maal spontaan gereboot en kwam met knipperende backlight weer op (ging na nogmaals rebooten na een tijdje weer over)

Overige info:
- recovery mode door power en vol+ tegelijk in te drukken
- in rec. mode een backup maken naar externe sdcard (toppie)
- Android 4.2: ontwikkelaar opties aanzetten door een paar keer op het versienummer te klikken bij de instellingen

Ik raad dit tablet zeker aan.

tweakradje 02-09-2013

Microfoon zit er op. Dat gaatje naast de USB en hoofdtelefoon. Daar dus geen paperclip insteken om hem te resetten. Dit tablet heeft geen reset gaatje!
Nog even over recovery mode (bijv. als je problemen hebt met hem aan te krijgen)
- recovery mode door power en vol+ tegelijk in te drukken, daarna 2x vol-. Kies recovery mode en selekteer met de power knop.
- Android 4.2 ontwikkelaarsopties: 7x op build nummer klikken
Groet

tweakradje 03-09-2013

Vandaag wilde het tablet weer eens niet aan. Deze methode is de enige goede om hem weer aan te krijgen:
- Power en Vol+ zeker 10 seconden tegelijk indrukken
- dan met Vol+ door het menu lopen, kies normal boot
- selekteer die optie met de vol- toets
Hoop dat er nog wel een patch komt voor dit euvel Asus (are you reading?)

wilvanalles 07-11-2013

goeie review, dank, kan je deze ook verbinden met hdmi naar je tv via een mhl kabel, weet je dat toevallig?

PA77 25-08-2013

Von het een top dingetje. Maar startte op een dag nie meer. Geen leven. Maar terug gebracht, recovery hielp ook niet. Jammer....

jwvraag 28-08-2013

Zit er ook een microfoon op; zodat je hem kunt gebruiken voor bijvoorbeeld Skype?

Alvast bedankt voor de reactie, JW

pwijnans 18-08-2013

Prima asus tablet voor een zeer goede prijs (AH 139 euro)
Goede 1280x720 HD resolutie en goede kijkhoeken en ook standaard 16 GB geheugen.
Snelheid van de tablet is ook zeer goed te noemen mede door de lage prijs zeker een aanrader.

Matthieu2 09-08-2013

Prima tablet voor een scherpe prijs (deze week in de bonus bij AH voor 139 euro). Mooi scherm, werkt snel. De knopjes aan de achtezijde zijn wel onhandig (aan-uitzetten, volume regelen), zeker als de tablet in een beschermhoes zit. Dat is ook het enige nadeel dat ik tot nu toe heb weten te ontdekken.

frank090 08-08-2013

Deze tablet 2 weken geleden in Hongkong gekocht. Hij heeft een zeer scherp beeldscherm en een prima accuduur.
minpuntjes: het scherm wordt snel vlekkerig en de de positie van de knoppen is even wennen (beetje aan de achterzijde)
In HK kreeg je er een gratis case bij (ook in verschillende kleuren verkrijgbaar)
De achterzijde is overigens niet zwart maar donker blauw (overige kleuren: wit, groen en rose)
Prima tablet, zeker voor deze prijs.