Asus Eee Pad Transformer TF101 10,1 inch / grijs / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 76 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Eee Pad Transformer TF101 10,1 inch / grijs / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

flipske 28-06-2014

Vaak problemen met vastlopen en dan moet hij weer opnieuw opstarten dit duurt een eeuwigheid.
tablet is verder prima maar de service van Asus is ronduit waardeloos. eerste reparatie van aansluiting op toestenbord viel niet in garantie terwijl dit al van het begin af aan moeilijk was. kosten opsturen en reparatie 100 euro terwijl de tablet nog geen 3 mnd oud was. Nu tijdens vakantie een scheur in het scherm maar tablet werkte nog gewoon. indicatie van kosten 150 euro incl. btw en handling. krijg je een nota van 260 euro beweren ze dat de tablet niet meer werkt terwijl hij het nog prima deed voor versturen. Bel je helaas dit is geconstateerd en het is slikken of stikken. NOOIT MEER ASUS mensen laat u niet oplichten.

corinedul 18-02-2014

In het begin wel tevreden over deze Asus, maar na verloop van tijd steeds meer problemen gekregen. Al een keer een defecte lader gehad, kosteloos vervangen door Asus. Maar ik kreeg steeds meer problemen met de tablet, liep steeds vast. Al 2x ter reparatie naar Asus gestuurd, maar konden niets vinden. Vaak teruggezet naar fabrieksinstellingen maar het probleem ontstaat toch steeds weer opnieuw. Dus voor mij geen Asus meer.

marlies73 25-12-2013

Onze tablet wordt intensief gebruikt. Gaat wel goed. De opladers zijn zwak, inmiddels zijn we aan de derde toe. Hij is na een jaar ook al terug geweest omdat hij niet meer opstartte. Duurde redelijk lang voor hij weer terug was. Momenteel laat de omlijsting los. Ik heb al gekeken of hier wat aan te doen is. Dus nu de omlijsting en nieuwe oplader. Kortom de tablet doet het wel goed. Al weet ik niet of ik de volgende keer weer zo'n tablet neem. Die opladers kosten al min 25 euro. Plus wel wat gedoe.

mosquita 23-10-2013

Nadat mijn asus transformer terug kwam van garantie reparatie uit Tsjechië, deet het toetsenbord het niet meer.
Na asus te hebben gebeld kreeg ik als antwoord stuur hem dan maar weer op. Dan kun weer 3 weken wachten. Hij laat wel op maar doet verder niets. Weet iemand een oplossing? Persoonlijk vind ik dit een slechte service.

debelazerdeklant 01-02-2015

ik heb een eepad en later een asus docking station transformer eepad ft101 erbij gekocht en pas veel later ontdekt dat alleen de tablet oplaadt en niet het toetsenbord. ik begreep op internet dat dit een bekend probleem van deze dingen is en asus weet er dus van. toch weigeren ze het ding terug te nemen voor herstel, want garantie verlopen. ik vind dit fout gedrag, want het probleem was bij hen bekend. we leven dus gewoon in het wilde westen. het nodigt mij niet uit om ooit weer iets van asus te kopen. jammer.

aussie88 15-07-2013

In het begin was ik ook helemaal "happy de peppy" met m'n asus. Maar nu ben ik al een aantal keren terug moeten gaan naar de fabrieksinstelling.
Als ik Bluetooth wil gebruiken slaat de tablet uit, en het duurt dan zelfs een paar uur voordat hij eindelijk is opgestart.
Dus nope...ik zou ook niet snel meer kiezen voor een Asus.
jammer jammer jammer.

vannellle 16-07-2013

Dan ben ik en nog een paar andere zeker de gelukkigen want heb echt nooit problemen en was een van de eerste die hem had in NL en op 1 keer een probleem na wat super was opgelost daar Asus nooit geen problemen ermee en ik ken mensen met een ipad en alleen maar ellende.Ik ben dik tevreden met de tablet super en de volgende is zeker weer een asus een betere is er niet.super snel start snel op binnen 3 tellen draaid ie en alles werkt super

therookie 16-06-2013

Het tablet een half jaar geleden aangeschaft bij BCC. De tablet functioneert erg goed. Je kunt gemakkelijk software installeren en ook de snelheid is prima. Na een half jaar echter, knapte het scherm spontaan. Berichten op internet laten zien dat dit de achilleshiel is van het Asus tablet. Het nare is dat Asus dit niet onderkent en de malheur niet onder de garantie laat vallen. Ook de verkopende bedrijven helpen de klant niet verder. Al met al, een prima tablet, maar met een kwetsbaar scherm, dat spontaan kan knappen.

LeonieFL 09-01-2013

Wat mij verbaast is dat er op deze site niemand klaagt over het scherm dat plotseling een scheur(en)vertoont terwijl er niets verkeerds mee gebeurd is, niet gestoten of laten vallen etc.
Op internet staan honderden klachten hierover en ook dat Asus geen garantie biedt hiervoor, terwijl de vermoedelijke oorzaak ligt in het de stroefheid van het scharnier van het speciale toetsenbord. Het scherm is blijkbaar niet bestand tegen de kracht van bedoeld scharnier en dat is duidelijk een constructiefout waarvoor Asus verantwoordelijk is en niet de gebruiker. Asus doet het gewoon af met de mededeling dat de gebruiker er niet voorzichtig genoeg mee is omgegaan.
Over de andere aspecten heb ik geen commentaar,alleen dat ik er drie moest invullen.

cees f 22-01-2013

Beste LeonieFL,
heb jij het wel over de TF101, dus de eerste versie?
Ik heb deze nu 1,5 jaar incl. toetsenbord en heb nergens last van.
Ik heb wel gelezen dat vooral de nieuwere types er last van hebben maar die hebben een ander type nummer, bv.TF300

nozoki 13-02-2013

Ik gebruik mijn Transformer TF101 + toetsenbord dagelijks sinds november 2011 en heb geen klachten m.b.t. het beeldscherm.
De accu van het toetsenbord begaf het na een aantal maanden, maar dat is door Asus gratis hersteld.

LeonieFL 15-01-2013

Vraag aan "vannelle":
Het is niet duidelijk of jij eveneens werkt met het samengestelde geheel, namelijk eeepad met Asus toetsenbord?
Als je het toetsenbord gebruikt loop je een heel groot risico dat je scherm op een dag gebroken blijkt te zijn.

vannellle 14-01-2013

Ik heb die klachten ook gelezen op internet.Heb de asbus vanaf dag 1 en heb werkelijk nergens last van geen scheur of scheuren in het scherm helemaal niets.Hij doet het nog steeds hetzelfde als dag een.nog nooit problemen gehad ermee het is en blijft voor mij een super toestel

LeonieFL 24-01-2013

Ik heb deze transformer nu 14 maanden en neem aan dat dit de eerste versie is.
Als dit niet zo is, hoor ik dat graag.
Gelukkig heeft de scheur nog geen invloed op de werking, maar voor hoeang?

Bastiaanzz 22-10-2012

Na een korte periode een Archos tablet in gebruik te hebben gehad snel overgegaan naar de TF101 met 'fatsoenlijke' specs.
Tablet is na ruim een jaar intensief gebruik nog steeds erg snel. Super compatibel met alles in mijn (netwerk)omgeving.
ASUS is altijd super snel met updates waar de meeste merken nog iets van kunnen leren. Helaas zal deze Transformer verstoken blijven van Jelly Bean, Android 4.1. Als ik me niet vergis is Jelly Bean geoptimaliseerd voor Quad-core chipsets.
Al mijn telefoons zijn geroot omdat de schil (lees HTC Sense, Samsung TouchWiz) beperkende factoren zijn m.b.t. snelheid, accuduur en updates.
Bij de Transformer heb ik nog geen moment gedacht om te rooten, simpel om het feit dat de tablet nog steeds zéér snel en soepel werkt. Zodra deze tablet aan vervanging toe is zal ASUS zeker weer bovenaan shortlist staan.
Puike tablet!!

flipske 04-10-2012

Best een goed product maar mensen let op al binnen 1 jaar de aansluiting tussen dock en pad verbogen cq versleten dit valt niet binnen de garantie van ASUS. De reparatie kost niet zoveel alleen de verzendkosten zijn behoorlijk hoog meer dan de helft van de factuur. Dus super voorzichtigheid is geboden met het loskoppelen van het dock.

vannellle 15-10-2012

Ik weet niet hoe jij iedere keer je dock loskoppelt van je pad.Heb de Asus al vanaf het moment dat hij uit was maar heb echt nog nergens last van.En ik koppel hem ook vaak los omdat ik hem ook als routeplanner voor in de auto gebruik veel beter als de tomtom.

ouwekneup 29-10-2012

Over het apparaat (een klein jaar in bezit) ben ik dik tevreden maar Ik ben al toe aan de derde kabeltje en ik ben toch heel voorzichtig geweest met het kabeltje zeker de tweede. Is naar mijn mening toch een zwak plekje. En de gewone kabelboer heeft deze niet in zijn assortiment.

vannellle 15-09-2012

over de Asus Eee Pad Transformer TF101 16GB ik heb de 32gb uitvoering vanaf dat hij uitkwam en nog nooit problemen mee gehad ook met de laatste update niet alles werkt super.Ik ken mensen bij aple en die hebben de asus tablet zelf ook ipv de ipad omdat de asus tablet gewoon de beste is die er is er is er geen een beter en heb er heel wat geprobeert.Dit oude beestje is zlefs beter als de nieuwe samsung en ipad niets kan tegen de Asus op al zouden ze wel meer moeten besteden aan accessoires die zijn er echt te weinig.Dit is het enige minpuntje.Maar nogmaals er gaat niets boven de asus tablet en wie er problemen mee heeft zal denk ik er een malafide app op hebben staan of iets in die aard.Bij mij werkt hij na jaren nog steeds uitstekend en hij is sneller als de ipad van mijn buren

markiemark123 23-08-2012

Ik heb deze tablet nu ruim een half jaar en ik kan niet anders zeggen dat dit de BESTE koop is sinds jaren!
Waarom ?? Omdat deze tablet Android besturing heeft, de tablet een prachtig scherm heeft, de mogelijkheden zijn oneindig, genoeg (handige) apps voorradig zijn.
Voor ik deze tablet heb gekocht, heb ik mij verdiept in de materie, welke tablets er waren, wat ze konden etc.
En eigelijk was ik er snel uit en had ik mij gericht op de Asus Transformer.
Op mijn mobiel zit ook Android en ik heb daar nagenoeg geen problemen mee en was dus al bekend met Android.
Daarbij had ik op internet een leuk filmpje gezien van iemand die heel veel tests doet met allerlei elektronica en die teste de Transformer met de I-pad. en daar kwam de Transformer er iets beter uit. En nu weet ik dat het natuurlijk ook maar een mening is maar toch, hij legde het prima uit.

Conclusie, ik ben zeer tevreden met de Transformer, ook mede door de prijs/kwaliteit verhouding.

GO2024 17-06-2012

Ik heb dit tablet 2 wkn geleden gekocht. De 1e week ging alles probleemloos, echter nu maakt het geen verbinding meer met gmail, en de playstore van Android. Toch wel lastig voor een Android toestel.
Bovendien krijg ik bij iedere website een melding dat het certificaat niet in orde is. Daardoor wordt ook veel geblokkeerd. Ook de uitwisselbaarheid van documenten levert sindsdien veel problemen op.
Mogelijk dat er een update van de software nodig is, maar omdat hij geen goede verbinding met internet maakt lukt dit niet.
Als Asus dit niet weet te verbeteren, dan krijgt het product van mij een 1

Euroscepticus 26-06-2012

Mijn advies, stap over op Samsung Galaxy Tab 2 zou ik zeggen.

AvdHF64 19-07-2012

Mag ik vragen welke 'giftige' app u erop geïnstalleerd heeft?
Advies: verwijder alle door u gedownloade app's en probeer te herstarten.
Zodra google playstore beschikbaar is installeern AVG.
Ben bang dat geen enkele android tablet veilig is voor 'giftige' app's. Alleen apple controleert alle app's voor ze beschikbaar komen in iTunes.

BenSch 12-05-2012

Ik test deze tablet momenteel (zes weken alweer) in opdracht van mijn werkgever en ik zal eerlijk zijn: hij (mijn baas) krijgt 'm niet meer terug :) Het beeld is prachtig en de touch bediening is soepel en snel. De problemen die andere mensen hadden met het upgraden naar de nieuwste versie van Android (4.0) waren door Asus alweer opgelost toen wij de tablet aanschaften, dus ook op dat terrein niets dan lof.
De tablet heeft aansluitingen voor headset, mini hdmi en mini sd-card. De hdmi moet ik nog testen en een sd-card heb ik niet nodig. Het geluid is wat je van zulke kleine speakertjes mag verwachten, tenzij je een goeie headset aansluit - dan is het schitterend. De camera naar mij toe is goed genoeg voor videochats. De camera van mij af schijnt beter te zijn, maar ik zie me zelf toch niet snel fotograferen of filmen met een tablet.
Wie verwacht de tablet voor mail, tekstverwerken of sociale media te gaan gebruiken, zou moeten overwegen om de tablet inclusief docking toetsenbord aan te schaffen. Aan elkaar geklikt verander je je tablet in een netbook en bovendien ben je verzekerd van langere batterijduur, gewone sd-card reader (die ik ook niet gebruik) en een poort voor een 'normale' usb stekker, zodat je bijvoorbeeld een memory stick kan gebruiken. Op die manier is de slechts 16 GB intern geheugen geen enkel probleem meer.
Tot slot: gps is sneller dan ik gewend ben van andere devices, de wifi ontvanger is zeer gevoelig, en van warmteontwikkeling heb ik nog niets kunnen bespeuren.

Wily 02-04-2012

Was wel aardig tevreden over de asus tablet maar de android tabletten kunnen echt niet optegen de iPads heb zelfs de asus geruild tegen een iPad 1 en zelf deze draait veel soepeler dan de asus was nooit zo'n voorstander van de iPad maar voor mij geen android tablet meer

Pietergro 01-04-2012

Al een paar weken in bezit en bevalt zeer goed. Kan tegen een stootje, lange accu duur (als je wifi uitschakeld als het scherm ook uit is). Laatst nieuwe update van Asus gekregen en draaid ook hiermee probleemloos.

geert.9999 24-03-2012

De transformer is een geweldig apparaat. Android 4 draait er zonder problemen op.
Minpuntjes zijn de camera en het geluid. Voor de rest niets dan lof. In vergelijk met de prime heeft ie een uitstekende gps ontvangst zonder 3g. Met copilot life gebruik ik hem dagelijks. Persoonlijk vind ik android even gemakkelijkals ios.
Met je google account werkt gmail, earth,youtube....naadloos en perfect. Zowat alle videoformaten spelen probleemloos af. En filmpje via hdmi op je tv:«geen probleem een echte topper.

henny29 04-04-2012

erg fijn om de gebruikerservaringen door te lezen,ben van plan om er ook een aan te schaffen maar er is zo veel. het is goed dat je je zo kunt laten voorlichten. Bij het kruitvat zijn ze nu in de aanbieding, Niet veel geld maar zijn ze wel goed en kun je er wel op vertrouwen op de garantie? Wie heeft ervaringen met dit aparaat?

yeojt 11-03-2012

Sinds augustus de bezitter van deze mooie tablet en ik ben er erg tevreden over!

Wat me direct opviel is de bouwkwaliteit, deze is erg goed. Geen losse onderdelen of openingen, waar die niet horen te zitten. Ik heb de tablet een keer laten vallen, van ongeveer 1 meter hoog, en er valt geen krasjen of schertje te zien.
Wat ik ook fijn vind aan deze tablet, zijn de aansluitmogelijkheden. Je kunt namelijk een microsd kaartje in de tablet steken en daarvandaan bijvoorbeeld erg makkelijk documenten of liedjes halen. Ook kun je de tablet met een hdmi kabel op je tv aansluiten en zo bijvoorbeeld presentaties tonen of films kijken! Dit werkt erg goed en is ook een uitstekende toevoeging.
Als je alleen een film wilt kijken kun je dit ook makkelijk op de tablet zelf doen, het scherm is namelijk fantastisch. Alles is erg scherp en mooi helder, de kleuren zijn ook erg natuurlijk.
Dat mooie scherm komt ook goed tot z'n recht bij de apps, die je via de play store kunt downloaden. Spelletjes zijn bijvoorbeeld erg mooi (niet alle natuurlijk).
Je kunt uit de play store echt alles vinden, van de telefoongids, via angry birds, tot google earth.
De tablet is dankzij zijn ingebouwde gps ook geschikt voor gratis navigatie met google maps, dit werkt ook erg goed! (routes moet hij wel via internet laden, dus als je geen wifi hebt kun je geen nieuwe route laden. Maar je kunt wel thuis de route laden (via wifi) en dan er zonder internet naar toe rijden (gps werkt dan prima en de stem die je de weg wijst werkt dan ook nog))
Een minpuntje is de camera achterop de tablet. Deze is namelijk niet erg scherp. Ik gebruik heb dan eigenlijk ook nooit. Ookal zou er wel een goede camera aan de achterkant ziten, dan zou ik hem nog niet gebruiken want zo'n groot ding is niet handig met foto's maken.

Kortom: een degelijke tablet met duizenden mogelijkheden en een prachtig scherm. Aanrader!

surfmistral 04-03-2012

Heb deze tablet met docking nu 3 mnd.in bezit en ik moet zeggen dat ik er over algemeen zeer tevreden over ben. Tablet kan niet tippen aan pc/laptop of deze vervangen, deze hebben toch meer mogelijkheden, maar voor snel even je email of internet te raadplegen is het weer super handig. Voordeel start lekker snel op en apps installeren en verwijderen gaat super handig.
Maar ik heb nu sinds 2 mnd. ook een ipad2 en ik moet zeggen daar kan de asus toch niet tegenop.
Enkele voordelen ipad tov. Asus
1 minder zwaar en voelt ook prettiger aan
2 tekst is duidelijker
3 beter beeldscherm

Dejukeboks 03-03-2012

Bij mij werkt apparaat prima, ben er erg tevreden mee!
Wat de accuduur betreft, scheelt het volgens mij wel hoe hoog je de helderheid zet van het beeldscherm zet. Ik heb het handmatig ingesteld op circa 30 %, dan doe ik er zo een paar dagen, met WIFI aan . Wel heb ik er een toetsenbord aan hangen, dus een extra capaciteit aan accu erbij.

Ron_1968 01-03-2012

Ik heb deze eepad nu 2 maanden.
En ik ben er werkelijk doodziek van.
1 keer heb ik er 1 gekocht.
Thuis aangekomen, en een hele boel dode pixels.
Een andere gehaald in een ander filiaal, omdat hij daar niet meer te koop was.
En het systeem loopt telkens tot verveleds toe vast.
Even aan en uitzetten is de oplossing.
Tto vandaag, gewoon zwart beeld. Jammer maar helaas.
Zijn er meer mensen die dit hebben.
Ik heb in 5 weken tijd, 2 eee pad transformer versleten.
Ik ben er niet tevreden over.

gold23 04-06-2012

Onze tweede eee-pad van Asus 16 gb. gaat morgen weer terug naar de leverancier,De eerste tablet is zowel bij de leverancier als bij ASUS ter reparatie gebracht.Bij de bedrijven zeiden dat de tablet oké was. Nieuwe tablet vertoond het zelfde zwarte beeld door ergens vast te lopen. Voor ons geen Asus meer
wout

alias 01-02-2012

wij hebben de eee pad vorig jaar voor de vakantie in combinatie met een toesenbord gekocht.Leuk concept met een klik heb een soort laptop.Maar op een gegeven moment loop je wel tegen de beperkingen en onmogelijkheden van je apparaat aan.De eee pad biedt OA telkens een firmware update aan maar deze OA updates mislukken.De connectie tussen tablet en toetsen bord is niet altijd goed.De accuduur valt tegen (nooit gemeten)Asus al verschillende keren aangesproken via twitter maar geven geen oplossing wel een verwijzing.Het is geen slecht apparaat maar voor 600 euri verwacht beter.Voor mij geen prime.

alias 09-07-2012

Kieskeurig vraagt mij om nogmaals te reageren. Mijn mening is niet veranderd. De firmware updates laat ik voor wat het is. Verder maken wij heel veel gebruik van de eeepad. Of wij weer voor dit apparaat zouden kiezen. Nee

Jan-Paul 1961 09-02-2012

Beste ...,
Vervelend deze ervaring, maar gelukkig herken ik de deze problemen niet bij mijn Eeepad van Asus en als ik zo om mij heen kijk en luister geldt dat gelukkig voor nog veel meer mensen.
Voor het niet goed updaten kan ik zo geen oplossing aandragen, maar wat de accuduur betreft valt er wel wat te winnen denk ik. Mijn Asus haalt namelijk met gemak de toegezegde 16 uur.
Tip 1: Schakel wifi uit als je niet online bent of wanneer dat niet noodzakelijk is. Dit scheelt enorm veel.
Tip 2: Zet helderheid scherm op laagste stand of in ieder geval op een voor jou acceptabele.
Tip 3: Niet gebruiken dan uitschakelen. Langere tijd niet gebruiken? Dan helemaal uitschakelen met knopje links bovenaan van het scherm.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wat langer plezier beleeft aan een in mijn ogen zeer puike tablet.

kaste719 20-02-2012

ja dat klopt ik heb ondertussen mijn tweede nieuwe toetsenbord dus ik denk dat ik ook deze terug breng wandt zamen met toetsenbord gaat die van mij maar 5uur mee ik heb een appel deze gaat werkelijk 10 uur mee dus deze asus is een flop.gr jo

BBFazer 18-02-2012

De oplossing voor de lage batterijduur van Jean Paul is een beetje flauw.De accu gaat juist erg lang mee, ook als wifi aan staat. Ik heb het altijd aan en mijn accu gaat zonder toetsenbord dik vier uur mee, als hij constant aan staat en met toetsenbord meer dan 14 uur. Als de jouwe echt veel korter mee gaat is er dus iets niet lekker. Zou de verbinding met je toetsenbord niet helemaal in orde zijn? Als de accu van je tablet bijna leeg is en je hem op het toetsenbord klikt moet het accu status balkje weer veel langer worden. Zo niet dan moet Asus daar iets aan doen. Garantie dus!! En geen flauwe opmerkingen over wifi o.i.d. uit zetten accepteren. Gewoon repareren!!!

Michel Philippi 30-01-2012

Een hele mooie tablet met - volgens de experts - een bijzonder goede waardering. En dat merk je.
Ook erg makkelijk in gebruik te nemen.
Om eerlijk te zijn, heb ik nog niet één keer de handleiding er op na hoeven te slaan.
Ik wilde eerst de 32 Gb, maar daar gold de refund-aktie niet voor (is nu ook al ten einde). Gelukkig maar; De 16Gb-versie gekocht en nu gewoon voor 39 euro, 32 Gb erbij 'geprikt'. Dit is dus niet mogelijk bij een iPad!!! (En let wel; Ik ben een iMac en iPhone bezitter.....).
Bestanden, foto's en films enz, zijn super makkelijk over te zetten van de iMac naar de Asus, met Android File Transfer.
Voor een tientje bij ebay een mooie hoes gekocht.
Al met al vind ik dat ik een superkoop heb gedaan!!!

Bert69 21-01-2012

Wilde eerste een Samsung 10.1 Galaxy kopen echter na wat negatieve reviews betreft opstarttijd, accu snel leeg, flikkerend beeld en geen lekkere wi-fi toch maar verder gekeken.

Kwam toen uit op de Asus Transformer Eee tablet.
Vele positieve reacties en een cashback actie van 50 euro. Gekocht voor 379 euro dus uiteindelijk 329 euro.

Nette prijs, opstartsnelheid kort, helder beeld, goede wi-fi verbinding, gewoon snel internet.

Degelijk bouw die goed in de hand ligt daar zijn vorm.

Accu zat 50% vol en na 3,5 uur nog 10%.
Dat is best goed gezien de accu duur na enkele keren ont- en opladen beter wordt.

Glasplaat is goed te reinigen met een door microvezel doek, wel een sleeve (hoes) besteld te bescherming.

Standaard GPS, bluetooth, micro-sd en mini HDMI, dat is best veel voor alleen op de tablet.

Reageert direct en licht op de vinger aanraking.

Kortom tot zover alleen maar lof over de Asus.

fransorion 22-01-2012

Hoi Bert

Ik ben van plan om hem te kopen, waar heb jij hem gekocht? ivm de cashback

Groet,

Frans

Anoniem 20-01-2012

In mijn eerdere review toonde ik al twijfels. De Eee-pad heb ik na 2 maanden doorverkocht. De combinatie van een grote smartphone en kleine laptop is voor mij veel handiger. De smartphone heb je altijd bij je, een tablet niet. En voor het echte werk is een laptop beter. Ik gebruikte mijn tablet weinig.
Dat neemt niet weg dat de Eee-pad is een mooi apparaat is voor films, e-books, eenvoudige spellen en vooral Internet. Grootste nadelen vond ik het extreem spiegelende scherm en de beperkte software in vergelijking met Windows.

rama1 10-01-2012

Ik heb nu al een aantal maanden 2 van deze Asus Eee Pad's. Prima apparaat. Heel makkelijk als je even snel je mail wil kijken of wilt surfen en je wilt niet altijd je PC aanzetten. Op de market is van allerlei software te downloaden. Al met al te vreden over de aankoop.