Archos Arnova 10 G2 10,1 inch / zwart / 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos Arnova 10 G2 10,1 inch / zwart / 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

EchtZoWaar 30-12-2012

De eerste dagen deed mijn Archos het prima op de verbinding na. Het lukte maar niet om via wifi verbinding te krijgen. Daarna begonnen de problemen: langzaam opstarten, accu liep sneller leeg dan in de begindagen.

Ik heb het vandaag teruggestuurd. Dan maar sparen voor een betere.

Maaike333 03-08-2012

Wij konden er niet goed mee overweg:

Wilden er boeken oplezen, maar mijn boeken werden door de tablet niet herkend.
Zoon wilde er spelletjes op spelen, maar deze liepen met regelmaat vast.

Wil je alleen internetten, dan is het goed.
Verder nos.nl gaat ook goed, maar voor tv kijken in de beelkwaliteit slecht.

Je hebt echt een speciaal pennetje nodig, want als je ergens klikt, pakt de tablet het 2 cm verder op. Dus het klikt niet echt secuur.

Voor ons een miskoop.

M.Tuinstra 13-07-2012

Beste mensen,

Ik was erg tevreden met mijn Archos 10 g2. Internet doet het prima, dat is waar ik hem hoofdzakelijk voor gebruik

Groot minpunt is de oplader, die is nogal kwetsbaar. Er moet een heel fijn stekkertje in de tablet, met een piepklein metalen pennetje erin.
Je raadt het al, binnen een half jaar brak (bij ons tenminste, en dat was gewoon volwassen gebruik) het pennetje af, en kon hij niet meer opgeladen worden.

We kunnen binnen de garantietijd een nieuwe tablet uitzoeken, (netjes) maar ik zoek er nu wel eentje uit waar oplader minder kwetsbaar is.

michael28061975 12-05-2012

Waardeloos apparaat.Na ontvangst via webshop begin menu doorlopen en daarna was het meteen afgelopen.
Het scherm schakelde uit en was met geen mogelijkheid meer op te starten(ook niet na resetten).
Terug naar winkel gegaan waar een nieuwe werd bestelt die 2 dagen later geleverd werd(10-05-2012).
Echter deze begon vrijwel vanaf het begin ook al kuren te vertonen.Na ongeveer 20*reset en regelmatig geen
opstart meer was de maat vol en zijn we er mee terug gegaan. We kregen zonder problemen ons geld terug.
Wij weten zelf ook dat we voor dit geld geen top kwaliteit konden verwachten,maar dit slaat alles.
Voor ons geen arnova meer. WAARDELOOS

p haasjes 11-04-2012

Gekocht wegens goeie beoordeling. Leek op het eerste oog een prima tablet met een mooi overzichtelijk scherm. Na een maand begon hij traag op te laden. na twee maand kreeg ik hem niet meer aan de praat. Ik heb het opgestuurd, naar BCC, en kreeg binnen een week het aankoopbedrag op mijn rekening gestort.
Nu weer op zoek naar iets anders;(

Geralda 12-03-2012

Leuk apparaat, zeker voor de prijs.
Helaas een oude android, waardoor hij denkt dat ie een telefoon is. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe ik die kan updaten. Naast het feit, dat je op internet goed uit kan zoeken hoe je androidmarket er op kan zetten, moet je sommige dingen goed uitzoeken. De browser (naast de standaard, die er al op zit) wil nog wel eens gewoon stoppen, ik denk zelf dat het komt, omdat de internetpagina te complex is voor deze androidversie. Jammer, want daardoor krijg je vaak internet als mobiel te zien, terwijl de tablet goed de hele pagina's kan laten zien. Ook lukt het me niet om bijv. youtube filmpjes in een browser te bekijken, alleen via de APP.
Handig dat er een gewone USB poort aanzit, hierdoor kun je o.a. een toetsenbord er op zetten, of een stick met bijv. films/muziek.
Als E-reader werkt ie ook perfect. Helder beeld, enz.
Nadeel: bij sommige apps, zoals Wordfeud en Drawsomething, kan hij alleen maar rechtop gehouden worden. (net als een mobiel) daardoor zitten de knopjes aan de onderkant, zet je m daarna op een standaard, gaat het beeld elke keer uit. Omdraaien werkt bij dit soort apps niet. jammer.. Maar als je er niet teveel geld voor neer wil leggen, een hele goede keus. en niet te breekbaar.(heb m al eens laten vallen, en hij doet het nog)

manneke10 21-05-2012

Hey Geralda,

Dank voor de review. Heb je ondertussen uitgezocht hoe het ziet met die update?

gegroet!

Hechy 29-01-2012

Ik heb gisteren dit apparaat gekocht en ben er zeer tevreden over. Als je het apparaat voor het eerst gaat gebruiken, wordt er aangeraden om de laatste firmware er op te zetten. Dat heb ik ook gedaan via www.arnovatech.com. De file dient op het apparaat naar het hoogste niveau te worden gekopieerd (dus niet in een folder)

Ik heb natuurlijk op het internet gezocht naar info over dit apparaat. Ik vind de blog van www.arctablet.com zeer nuttig. Daar heb ik firmware gevonden die de applicatie opslagruimte vergroot en het mogelijk maakt om de android markt toe te voegen.

Link:http://www.arctablet.com/blog/archos-tablet/arnova-10-g2-improved-custom-firmware-root-app-space/
Daar wordt het helder uitgelegd en ook aangegeven welke versie in Archtools je moet gebruiken om de android markt te kunnen downloaden. Lees de instructie eerst goed door alvorens het te gebruiken.

Verwacht voor deze prijs geen Ipad kwaliteit. Het scherm is goed, maar niet zichtbaar van opzij. Het reageert wel heel goed op aanraking, veel beter dan ik had verwacht!. LET OP: BEHALVE DEZE VERSIE MET EEN CAPACITIVE SCHERM, BESTAAT ER OOK EEN ARNOVA 10 G2 met een RESISTIVE scherm! Let dus goed op wat je koopt!! Waarom ze hier geen verschillende benamingen voor hebben gebruikt, begrijp ik niet.

Het opstarten duurt bij mij wel zo'n 15 seconden. De batterij gaat redelijk lang mee, maar ik heb hem nog te kort om te kunnen aangeven hoe lang hij gemiddeld mee gaat.

Ik vind de email applicatie heel goed, emails openen gaat heel snel, zelfs als het veel plaatjes bevat.
Ik heb in de androidmarkt een gratis office pakket van Kingsoft gedownload die prima werkt.
Het virtuele toetsenbord werkt ook uitstekend.

Wat ik mis bij dit apparaat is een goede uitgebreide handleiding. De handleiding is heel beknopt en er is geen uitgebreide handleiding beschikbaar op de website. Door het lezen van het forum en door uit te proberen kom je echter een heel eind.

De prijs/kwaliteit verhouding van dit apparaat is prima.

Mr Evert4 29-01-2012

De tablet heb ik nu 4 maanden in mijn bezit.
Hij bevalt mij prima voor datgene wat ik ermee doe. Dat is vnl. internet, films en muziek en voor de kleinkinderen veel spellen.
Tablet is geroot zodat ik ook de androidmarket apps kan downloaden. Officesuit is geinstalleerd zodat ik ook doc en xls documenten kan bewerken.
Scherm is, als je deze qua hoek goed instelt, goed af te lezen. Batterij gaat vrij lang mee (schakel wel WIFI via een app uit).
Opstarten redelijk snel.
Kortom qua prijs en wat je hiervoor krijgt een prima tablet.

Gemofy 29-01-2012

Rooten via Arctools? Bij mij werkt het niet...
En ik heb 2 boeken gekocht bij bol.com maar die krijg ik ook niet aan de praat.

Iemand enig idee?

lucieriekie 09-02-2014

Hoi,

Hoe heb je die tablet geroot als ik vragen mag?
Zonder google play kun je hier namelijk niet alles mee.

Groet,
Lucie.

marley22 03-03-2012

goeie dag ik heb vandaag ok zoon ding gekocht alleen internet doet die niet terwel ik wel de goeie code gebruik hij ken hem niet vinden zegge weet u mischien wat ik ken doen

Johrijn 26-01-2012

Even een eerdere review aanvullen. Hij wordt niet teruggestuurd naar de winkel. Waarvoor ik de Arnova 10 G2 hoofdzakelijk wil gebruiken is hij absoluut prima geschikt, en dat voor een heel zacht prijsje.
Voor de niet zo handige gebruiker die hoofdzakelijk wordfeud wil spelen:
In AppsLib zoeken naar Arctools
Arctools installeren
Arctools openen
Default Apps & Market (Android 2.3) (Deze staat standaard geselecteerd
Dowload, even een tijdje wachten
Installeer Programma
Als hij vraag om te rebooten, Tablet uitschakelen en opnieuw inschakelen

Als opnieuw opgestart: Market openen
Vandaar zoeken naar Wordfeud en installeren

bodele 22-01-2012

prima tablet voor dit bedrag, ik gebruik hem naast mijn desktop pc om op de vank even de krant, email te lezen. wel jammer van de gebrekkige handleiding. er zijn snelkoppelingen te plaatsen op het beginscherm maar dan moet je wel even puzzelen.Wifi verbinding werkt uitstekend

a.zegwaart 24-02-2012

kun je er ook op puzzelen ik wil er sudoku op kunnen spelen en boeken lezen

Johrijn 21-01-2012

deze gaat weer terug naar de winkel.
Had hem speciaal gekocht om met familie/kinderen Wordfeut te spelen. Omdat je met 2.0 geen toegang hebt tot de Android Market kan je deze alleen met voor een leek wat ingewikkeld ingrepen en op eigen risico toevoegen. Daar had ik geen zin in. Verder staan er veel spelletjes op, kan je hem als e-reader gebruiken.
En met een beetje inspanning lukte het mij, als leek op pc gebied, het ding aan de praat te krijgen en had ik mijn weg op internet gevonden. Het wijst de weg zo'n beetje vanzelf.
Maar wil je een tablet om speciaal Wordfeut te kunnen spelen koop dan een tablet met Android 3.

En voor de knutselaars staat hier de nodige informatie:

Mr Evert4 22-01-2012

Jouw tablet (10G2) heeft wel android 3 en niet zoals jij vermeld 2. Los daarvan je kunt ook met android 3 geen apps downloaden van appsmarket tenzij je de tablet root.
Je kunt nu alleen apps downloaden via appslib en hier staat wordfeud ook op.

gideonhartong 22-01-2012

op youtube staat een videohandleiding om android market e.d te installeren. gaat simpel en wordfreud doet t dan 100%

Corina 2611 13-01-2012

Dit is mijn eerste tablet ik heb dan wel de 8GB. market zit er standaard op. apps via internet zonder market ook snel te downloaden. WIFI meteen tot stand gekomen.Internet surfen redelijk snel. tablet start erg snel op.spellen spelen goed, beeld duidelijk. al met al, met deze kwaliteit heb ik geen ipad nodig.

son812 13-01-2012

Ik ben nog geen tablet gewend, maar ben erg tevreden over de archos. Hij werkt goed en snel. Ik gebruik m vooral voor beetje surfen op internet en mail. De apps zijn een leuke toevoeging. Ik krijg alleen de android market niet gekoppeld aan mijn tablet...

Mr Evert4 14-01-2012

Android Market is wel mogelijk maar dan moet je de tablet rooten.
Ga naar: http://www.arctablet.com/blog/forum/arnova-10-g2/

hans222h 14-12-2011

Qua prijs/kwaliteit een aanrader. Wifi werkt prima, helder beeld, jammer dat het scherm soms spiegelt, verder goed als e-reader te gebruiken, prima geluid ook en goed uit te breiden met usb stick of microSDkaartje.
Ik heb er laatst een film mee gekeken in het vliegtuig en dat gaat prima.
Hij vind ook snel alle wifibronnen in de omgeving en internet is behoorlijk snel.
Voor diegenen die geen dure ipad willen een prima alternatief.

Kubus002 12-12-2011

Nadat een aanbieding van de archos 80 G9 bij de phonehouse maar niet uitgeleverd werd, voor deze Arnova gekozen. Mede door de goede reviews hier. Geen spijt. De Arnova bevalt erg goed. Mooi scherm, snel en goed in te richten qua startscherm voor laag drempel gebruik. Opstarten, snelkoppeling aanraken en klaar. Prijs / kwaliteit verhouding erg goed. Geheugen 8GB toegevoegd.

WouterTablet 05-12-2011

Sinds 3 dagen eigenaar van een Arnova 10 G2.Ik was op zoek naar een leuk instapmodel, en uitendelijk voor de Arnova gekozen.

Goede punten:
- Helder scherm
- Reactievermogen van het scherm! Goed capacitive scherm
- Zeer lange batterij tijd (na 2 dagen nog genoeg batterij over, terwijl ik het apparaat veelvuldig heb gebruikt
- Internet is snel
- Gewicht is zeer goed. Hij is zelfs lichter dan de IPAD!

Negatieve punten:
- Kijkhoek vh scherm is beperkt
- Standaard staat er abbslip op, welke zeer beperkte applicaties geeft. Ik heb er custom firmware opgezet (google op het volgende: Arnova 10 G2 first custom firmware with Android Market and root)PAS WEL OP! Het schijnt niet altijd te werken. Bij mij gelukkig als een zonnetje, en ik heb nu de standaar app market van android!
- Geen bluetooth

Conclusie:
Voor dit geld is er absoluut geen vergelijkbare tablet op de markt.

marcel vliet 08-02-2012

ja wouter tablet
ik zoek ook heel het internet of voor nederlandse uitleg om de market erop te zetten maar in het engels is het mij te moeilijk
kan iemand het simpel uitleggen

jellesbode 27-12-2011

Wouter,
Kan je kort uitleggen hoe dat installeren gaat.
Mijn engels is niet al te best en wil geen fouten maken.

daanthijs 29-11-2011

Heb deze tablet nu een week in bezit en ben er erg tevreden mee. Start snel op (vanuit stand-by), lange accuduur (>6 uur) en lekker licht. Internetten gaat redelijk snel. Standaard zit er geen app market op maar een eigen apps lib. Op zich prima maar heb er na wat zoeken op internet een "custom firmware" opgezet en nu wel toegang tot de officiele app market. Kortom ik ben zeer tevreden met deze budget tablet.

Wilma999 30-11-2011

Kan je aangeven waar ik die custom firmware kan vinden?

kubus002 16-12-2011

Ben ook benieuwd waar je de custom firmware hebt gevonden en wat je verder nog moet doen om de apps market aan de praat te krijgen...

Fabian Herder 29-10-2011

Hebben voor de vakantie opzoek naar een e-reader... mijn vrouw leest nogal graag. Naar aanleiding van deze zoektocht toch uitgekomen bij een tablet.
Na even zoeken ook de archos arnove 10 G2 met 8 gb gekocht. Nog even snel een lading boeken erop gezet, nog wat films voor de kleine meid erop en op vakantie onderwerpen aan een 8 daagse test. Boeken lezen was prima te doen, het scherm schitterd wel meer als een E-reader, daarom maar eens een folie toepassen eens kijken of dat helpt. De films voor de kleine meid helemaal super, k3, dribbel harstikke goed, geluid is ook goed genoeg voor dit soort fims. De accu was om de 2 dagen leeg en moest even aan de lader, de archos werd ongeveer 10 uur per dag werd gebruikt voor of lezen of films dus al met al niet heel slecht.

Tot op heden super tevreden met deze tablet, hij is tot op heden 1 keer vast gelopen, maar dat lag meer aan mijn dochter die teveel en te vaak op het scherm zat te tikken vermoed ik.
Nu alleen nog bekijken of het internetten ook wat wil.

julien1 30-10-2011

Hoe doet de G2 het met het internetten ? lost het de verwachtingen in?

MVG.julien

Fabian Herder 19-11-2011

Internetten werkt prima. Snel genoeg

Bert2004 27-10-2011

Ik heb hem gehad, maar het is hem niet helemaal, kan ook niet voor dat geld.
Jammer van het besturingsysteem dat het om een mobiele telefoon besturing systeem gaat en als je apps wil installeren via de android market klaagt hij dat er geen telefoon is gevonden en de download dus faalt, wat ik ook deed via Google opgezocht, maar ik kreeg niets geïnstalleerd. qwerty Toetsenbord toch ook iets te klein. Kijkhoek is niet geweldig en volgens mij heb je toch meer aan de Archos Arnova 101, gelijkwaardig qua snelheid, maar heeft als extra bluetooth en een HDMI aansluiting.

Frans213 27-10-2011

Net uit de verpakking:

Pro: Prima als computer te gebruiken. Opstartsnelheid is goed (secondenwerk). Aanraakscherminteractie is prima. Vergaarde apps voldoen prima.

Contra: Zwaar om in de hand te houden, te zwaar eigenlijk.
Heb internet nog niet geprobeerd, nog uitzoeken wat ik daar voor nodig heb aan WiFi materiaal.

Advies: kopen als 2e computer voor tekstverwerking. Te log om mee te nemen naar buiten. Te zwaar en te groot om met je handen steeds vast te houden. Vergelijk het met je tv: die houdt je ook niet in je handen vast. Veel beter plaats je het op een tafel.

Disconet 01-10-2011

Dit tablet nu ruim een week in bezit.Ben er erg tevreden over.Prijs/kwaliteit voor een budget tablet naar alle tevredenheid.Ik heb er 119 euro voor betaald bij BCC.
De 1 GHZ processor is snel genoeg voor bv angry birds en andere games die ik had gedownload van AppsLib.
Andere android markets kun je niet van downloaden helaas.Maar schijnen foefjes voor te zijn om dit wel te laten werken.Touchscreen werkt ook lekker snel en beeld is scherp (binnen) buiten in zonlicht moeilijk te zien ,maar dat is bij de meeste schermen denk ik.WiFi werkt ook supersnel.Kortom als je een niet te duur tablet wilt en toch snel wil werken is dit een absolute aanrader naar mijn mening.

TThomm 17-10-2011

ik zie bij de prijzen staan dat hij bij bcc een stuk duurder is dan de prijs waar jij hem voor hebt gekocht. is hij duurder geworden?

stamper62tje 14-10-2011

Ik heb naar aanleiding van de mooie cijfers en reviews ookm een Arnova 10 gekocht. Vraagje: Onlangs is er nieuwe firmware voor de Arnova 10 G2 op de site van Archos uitgebracht. Ik heb deze firmware gedownload maar nu moet ik die updata.img naar de root van het apparaat verplaatsen. Kun jij mij bvertellen in welke map ik die updata moet plaatsen??

Disconet 22-10-2011

Hallo stamper62tje

Je moet dat bestand niet in een map zetten maar gewoon in de root.Als je het tablet opnieuw opstart begint de instal procedure vanzelf.Maar pas wel op als je de update erop zet.Al je instellingen en gedownloade apps zijn weg.

Disconet 22-10-2011

Hallo TThomm

Ja ik zie dat ze nu duurder geworden zijn.Had ik mazzel denk ik ,of ze hebben een foutje met de prijs gemaakt bij mij bij BCC :-)

Het is toch echt een ARNOVA 10 G2 4 GB die ik heb.

rogeeke68 18-09-2011

Toestel sinds twee weken in bezit en dit werkt echt perfect !!!!!

De ARM Cortex CPU is een verademing en ook het capacitieve scherm is super en werkt gesmeerd.
Absolute aanrader en kan zich makkelijk meten met veel duurdere tablets.
Duizenden apps te downloaden (free) via Appslib.

Hoogwoudt 08-09-2011

Ziet er erg goed uit.
Werkt prima en snel.
Met opstarten staat alles er op en is dan al kompleet.
Voor de prijs doet hij zeker niet onder dan de duurdere merken.
Mijn Archos 7b gaat naar de kinderen.
Ben allen nog op zoek naar een goede agenda die kan synchroniseren met google dat is me nog niet gelukt.

Stamper62tje 14-10-2011

Beste Hans. Mede naar aanleieding van jouw enthousiaste review heb ik gister de Arnova 10 G2 8GB gekocht. Apparaat werkt fantastisch. Maar ik heb een vraag. Op de site van Archos staat een firmware updata voor alle Arnova 10 apparaten. Firmware heb ik gedwonload maar nu moet ik die firmware in de root van het apparaat zetten. Kun jij mij vertellen welke map dat is in de Arnova, want ik weet niet welke map de root of level van het apparaat is! Mvg Stampertje

HansPetrie 07-09-2011

Heb hem nu 7 dagen in huis en werkt ongelooflijk lekker en snel.
Een subliem apparaat met het capacitieve scherm een stuk beter dan de vorige serie die je met een beetje dag licht slecht kon zien.
Het is het zelfde scherm als Apple en Samsung met multitouch.
Apps zijn wat moeilijker in eerste instansie.
Appslib staat erop waar voldoende aan applicaties staan maar niet alle.
Vanaf Android market lukt het niet.
Maar heb nu de site freeandroidlovers.com gevonden en daar staat bijna alles op en kan daar ook gedownload worden.
Heb meteen Taskiller geinstalleerd zodat je apps kan stoppen die onnodig op de achtergrond draaien.
Met usb aan de pc gehangen om foto's over te zetten en met een micro sd kaart gedaan, werkt prima.
Een nadeel van Apple en Samsung is dat je het geheugen niet kan uitbreiden dat kan met de Arnova wel met de micro sd kaart tot 32GB en met een externe hardeschijf
Samsung heeft wel Bluetooth en GPS maar geen USB aansluiting, maar wel 330 euro duurder
Voor dit geld een aanrader echt waar.

dirkzelf 11-10-2011

Hi, klopt het dat je de tablet aan de PC kan koppelen met een USB kabel, en dan eenvoudigweg bestanden op de SDHC kaart van de tablet kan kopieëren (video's, foto's, programmaatjes etc)?

Orinocootje 18-12-2011

Kan je er ook een hard schijfe zonder netspanning aanhangen?