Apple iPad mini 2012 7,9 inch / wit / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad mini 2012 7,9 inch / wit / 32 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

setanie 23-12-2013

Bijna helemaal top vind ik deze ipad mini,maar persoonlijk laat ik hem liever "slapen" dan dat ik hem uitzet. Moet toch wel lang wachten tot deze opgestart is. Scherm is prima, inderdaad geen klachten hierover. Superscherp.Lekkere handzame tablet. Pak hem al liever dan mijn smartphone. Je kan snel het internet op, games regeren goed. Kortom een tevreden gebruiker.

g.freriks 03-12-2013

teksten en graphics zijn duidelijk te zien ook tijdens het fietsen .Houder voor de mini op het stuur gemaakt.
Opstarten in huis gaat supersnel, kan natuurlijk ook aan de snelheid van ziggo liggen.
Accuduur is beter dan de grotere versies ook bij lagere temperaturen.

Jesseim2001 09-11-2013

Geweldig snelle iPad! Echt super fijn ook als je even een mailtje wilt versturen. Ik ben ook erg tevreden over hoe snel de iPad thuis werd geleverd. De iPad weegt niet veel en ligt lekker in de hand!

Doppie50 31-08-2013

Heel fijn apparaat ! Zeker een aanrader, mooie prijs kwaliteit verhouding.
Klein puntje van kritiek, het beeldscherm spiegelt behoorlijk waardoor het in de zon lastig te zien is.

HereIsTom 10-09-2013

Tipje voor als je 'm vaak in de zon gebruikt, er zijn anti glare protectors te koop waardoor het scherm niet meer spiegelt!

jip2000 22-08-2013

Review ipad mini
Accu duur
De accuduur is gewoon goed, display op 40 a 50 % helderheid haalt die makkelijk 8+ het opladen gaat verder redelijk vlot.
Scherm
Tja het is geen slecht scherm opzich maar inhad toch liever gehad dat er iets meer pixels in zaten na lang gebruik begin je het wel te merken dat het niet zo goed scherm is als bijv. De nieuwe Nexus
Waarom de ipad mini?
Werd het zat om steeds me computer op te starten voor bijvoorbeeld een simpel mailtje te versturen.

Ondervonden Nadeel
Snel last van ogen als je moe bent
Te weinig ram aanwezig was deze review aan maken ging even een ander muziekje opzetten en hup pagina ging opnieuw laden en alles weg

Voordelen
Licht
Vorm (minder lomp)
Werkt soepel

Nadelen
Prijz in vergeleken met nieuwe Nexus
Geen sd gleuf (makkelijk muziek overzetten)
Te weinig ram !
Te kleine processor voor zware games
Tip koop de 32gb versie want van de 16 blijft slechts 11gb over is net wat te weinig

Aanrader? Heb er helemaal geen spijt van deze gekocht te hebben, super apparaat allen je merkt wel dat er te weinig ram aanwezig is om bijv van app's te wisselen als je zware dingen open hebt staan.
Ik zelf zou even wachten tot de mini 2 uit is dan krijg je waarschijnlijk ook een beter scherm heb je haast? Koop hem maar is een goed apperaat

HereIsTom 23-08-2013

Of je koopt gewoon een iPad 4, die heeft wel een perfect scherm en genoeg ram om al je Apps te draaien! ;-)

Floris Colella 12-08-2013

Ik heb heel lang gezocht naar een goeie tablet die goeie prestaties had en niet te zwaar was , en omdat ik android meer dan zat was en Windows 8 niet erg interessant vind zat ik al snel op de apple website rond de zwerven na een week van zoeken en vergelijken ben ik bij de ipad mini uitgekomen, nou ik kan je zeggen: topding. met een goeie wifi verbinding is ie supersnel en ios 6 is echt een feest om mee te werken. Jammer dat de camera niet zoveel instellingen heeft maar goed daar koop je een ipad ook niet voor nou de ipad mini dus. Bij de dixons werd ik snel geholpen en ik kreeg er erg goeie service.

martijn75 24-11-2013

Veel te duur voor de specs die je krijgt, 512mb RAM bijvoorbeeld. De Galaxy Tab3 8 inch komt nu met 50 euro cashback op 187 euro. De betere deal lijkt me. Vergelijk de specs maar eens.

arnoldblaauwe 03-06-2013

Ik heb de mini nu een paar dagen en hij bevalt meer dan prima. Het scherm is goed en is zelf wat scherper als de iPad 2 van mijn vriendin. Maar waar hij vooral in uitblinkt is de snelheid. Ik heb hiervoor de Nexus 7 gehad, maar die komt alleen in de buurt als het gaat om het scherm. Maar dan heb ik het alleen over de kwaliteit van het scherm. Wat namelijk echt fijn is aan het scherm van deze mini, is dat hij wat groter is dan de 7 inch. Hierdoor is de bediening echt veel prettiger. Kortom, helemaal blij! Tip: de hoesjes van Trust zijn goed.

imark1987 19-05-2013

Na de Ipad 2 werd ik toch wel erg nieuwsgierig naar de recent verschenen Ipad Mini, dus besloot ik hem te kopen en mijn Ipad 2 te verkopen. Normaal wissel ik niet snel van apparaat, maar de Ipad Mini was vanaf dag 1 al een aandachtspunt voor mij.

De mini is net zoals zijn voorgangers (opvolgers) perfect afgewerkt, daar kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen. Ik hoor gemopper over 'geen retina' maar door het kleinere scherm met dezelfde Ipad 2 resolutie van 1024x768 heb je nog steeds een perfect scherm. Ook de accuduur is perfect, uren klooien, spelen, surfen. Ondanks dat de CPU dezelfde is als de Ipad 2 blijft het een snelle tablet die het gros van de apps soepel ondersteund.

Minpuntje, waar blijft de Ipad Mini Smart Case??? Ik heb een Smart Cover gekocht, maar ben toch benieuwd.

martijn75 01-05-2013

April 2013 vroeg ik me af, nu een mini kopen of nog even wachten op de nieuwe? De nieuwe zal weer een beter beeldscherm krijgen en misschien iets snellere processor, maar dat gaat weer ten koste van de accuduur en de nieuwe zal ook wel weer duurder zijn Daarom toch deze mini gekocht voor 299 euro.

Ik heb meerdere tablets gehad, niet alleen de Bart Smit dingetjes van 100 euro, maar ook wel tablets als de Samsung Galaxy Tab 2 van 250 euro. Allemaal bevielen ze me niet. Op tablet gebied gaat er echt niets boven een Ipad ben ik nu wel achter. Op smartphone gebied zijn er echt betere alternatieven te vinden voor Apple producten, maar op tablet gebied nog niet!

Helemaal te gek was het dat ik met één druk op de knop alle apps en instellingen van mijn oude Ipad via Icloud terug kon halen, geweldig! Het scherm is echt groot genoeg en de enkele critici die de resolutie van het scherm te laag vinden kan ik melden; niets mee aan de hand en haarscherp! Ook de processor is snel genoeg, nooit ervaar ik enige hapering, ook niet bij het afspelen van HD Youtube filmpjes. Gamen doe ik niet, misschien dat je dan het verschil wel zult merken met een ander scherm met hogere resolutie en/of snellere processor, maar dat weet ik dus niet. Bij mij vliegt hij er in elk geval over!

Verder vooral heerlijk formaatje. De ipad 2 werd toch wat zwaar als ik hier de hele avond Wordfeud op speelde ;-) Deze ipad mini is gewoon perfect, weegt niets!

Toen ik even ging kijken bij één van de grootste elektronica keten van dit land (MM) voor een hoesje viel ik bijna flauw. Wat een geldklopperij zeg, beschermhoesjes vanaf 40 euro en duurder. Nou daar trap ik niet in. Ik heb een super canvas beschermcase besteld bij knaldeals .com voor 25 euro, bevalt uitstekend!

Ik kan je de Ipad van harte aanbevelen!

JvI1990 02-04-2013

Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten om de iPad Mini aan te schaffen. Mijn twijfel was gebaseerd op het ontbreken van een retina-display en de enigzins verouderde A5 chip. Ik was al een tijdje geruchten aan het volgen over de de 2e generatie die ongetwijfeld dit jaar gaat uitkomen. Ondanks de twijfels die ik had, heb ik toch besloten de iPad Mini te kopen en heb er tot nu helemaal geen spijt van. Het is een geweldige tablet, die door zijn formaat van 7.9 inch en solide aluminium behuizing geweldig in de hand ligt. Qua snelheid is de iPad Mini ook zeer goed. Webpagina's en apps laden met een goede wifi-verbinding razend snel en het afspelen van filmpjes ziet er zeer mooi uit. Het verschil tussen het scherm van de Mini en een retina-display is te zien, maar het is tegen mijn verwachting alles behalve storend. Kortom: een zeer goede aankoop geweest

hw2007 01-04-2013

Omdat ik altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben, heb ik dus ook de mini al een tijdje in bezit. Het grootste pluspunt vind ik het gewicht en de accuduur. De beeldscherm kwaliteit vind ik teleurstellend voor Apple en qua degelijk heid heeft het een erg hoog plastic gehalte. Het product is als low budget tablet op de markt gebracht om met andere tablets te concurreren. Ondanks de positieve ervaringen van andere gebruikers vind ik de prijs / kwaliteit verhouding een onvoldoende. Tevens vind ik de beoordelingscriteria van Kieskeurig (beelscherm - opstartsnelheid en accuduur) afbreuk doen aan het totaalcijfer dat WEL rekening houdt met normale criteria als gebruikersvriendelijkheid, uitbreidingsmogelijkheden, compabiliteit, degelijkheid, video codecs, etc....dus het totale review cijfer op Kieskeurig slaat volgens mij nergens op.

jschaik 23-03-2013

geweldig apparaat maar één min puntje bij mij is me scherm helaas gebroken ipad zelf doet het gelukkig nog wel bij na vraag voor een nieuw scherm schrok ik van de prijs 219 euro daar heb ik bijna een nieuwe voor kan wel een eigen reparatie set kopen ergens via internet maar dat lijkt me niks drie weken later gebeurt het bij mijn zus haar ipad het zelfde een klein stootje ook venster gebarsten ondanks de beschermhoes die we er allebei om heen hadden zo jammer dit

HereIsTom 29-03-2013

Ook het glas van de iPad Mini is gehard en kan tegen een stootje, dus gaat echt niet zomaar stuk! Het is ook geen speelgoed dus moet je het ook netjes behandelen.
En iedereen die 'm laat vallen probeert het te verhalen op de verzekering en zegt dan natuurlijk niet eerlijk dat ze 'm hebben laten vallen!

imark1987 21-05-2013

Zowel jij als je zus een kapot scherm, dat wijst duidelijk op onzorgvuldig gedrag. Het is geen gsm die je even in de hoe dumpt of in een tas laat vallen.

Het materiaal is zelfs al ontworpen voor de meer onzorgvuldige gebruikers voor anti-kras. Laat mij maar eens een tablet zien die beter is qua behuizing.

HereIsTom 24-03-2013

Dit klopt echt niet, er zit gehard glas in en dat breekt echt van een stootje! Ja als je 'm laten vallen dan kan het stuk, maar dat is met alles wat je laat vallen, dus een 5 geven om iets wat je eigen schuld is klopt niet!
Ik heb de iPad al jaren en heb nog nooit een probleem met het scherm gehad!

nielsarts6 16-03-2013

Heb de ipspad mini sinds medio januari. Wat een geweldig apparaat zeg!!! Hij is super snel, superlicht en dat ie een stuk kleiner is dan de gewone ipad merk je als je bezig bent he-le-maal niks van!! Waar je trouwenss ook niks van merkt is dat het geen retina scherm is, tenzij je hem op 10 m afstand houd. Nog geen echte minpunten ontdekt, wat ik wel raar vind is dat ie sinds gisteren twee keer op zwart scherm ging en de bovenbalt bleef staan, het was niks ernstigs gewoon ff een meer vergrendelen en hij deed het weer. Ik heb er ook een smart cover bij en das echt heel erg smart!!!!! Wat een geinige extra van de iPad 3 en hoger is, is siri, je kan aan siri va alles vragen: wat voor weer het word, wat je morgen te doen hebt enz. Ook kun je siri apps laten openen of een bericht naar iemand sturen, of iets op facebook of twitter zetten, siri leert je steeds beter herkennen door de tekst te verbeteren als ie het niet goed heeft verstaan. Jaamer alleen dat siri nig niet in het nederlands is!!!

HereIsTom 17-03-2013

Als het scherm op zwart gaat is dat meestal een teken dat je teveel Apps tegelijk open hebt staan.
Je moet die dan even helemaal afsluiten; druk twee keer snel op de Thuisknop, de Apps verschijnen dan onderin, hou je vinger op een App gedrukt totdat er een rood minnetje verschijnt, tik op die minnetjes om de Apps af te sluiten.
Ook een reset van de iPad helpt vaak om problemen op te lossen, je bent dan niks kwijt;
hou de Aan/Uitknop en de Thuisknop tegelijk ingedrukt net zo lang tot het Apple logo op het scherm verschijnt.
Voor meer informatie kun je ook eens kijken op Het iPod touch en iPad Forum.

hw2007 02-03-2013

De Ipad mini uitvoerig getest in vergelijking met mijn Android tablets (HTX, Samsung, Archos). Het grootste nadeel vind ik de prijs / kwaliteit verhouding en had zeker een betere display verwacht. Ondanks ik Itunes een rot applicatie vind met weinig mogelijkheden vind ik de market wel beter (minder rommelig). Ook draaien de applicaties lekker soepel op de IPAD. Maar als ik naar de mogelijkheden kijk, dan kann het niet tippen aan Android. Smaken verschillen, dus ook over het design. Ik ben er niet kapot van. Niet dat ik de Ipad lelijk vind, maar de hype over het design vind ik erg overdreven. Wat ik ook vind tegenvallen (evenals mijn Iphone 4s 64) is de kwaliteit van de camera. Je gebruikt je tablet natuurlijk niet als camera, maar als de functie er toch op zit vind ik de camera nogal matig. Het gebrek aan opslag capaciteit vind ik in de praktijk wel meevallen.

mgmazereeuw 23-04-2013

Het is een aluminium behuizing, dus hoe kan het een hoog plastic gehalte hebben??
Verder zijn het de apps die het apparaat uitgebreid maken. En voor codecs etc dan download je toch gewoon oPlayer HD of AV Player HD?? Die spelen alles af!

Kam Obsen 27-02-2013

Ik ben prima tevreden over de mini. Ik gebruik hem uiteraard normaal voor surfen en mail, maar de hoofdzaak is het creative aspect. Zo maak ik muziek in GarageBand en teken en schilder in diverse tekenapps met gebruik making van een Jot Pro Stylus. Verder ontwerp ik stenen potten in de apps "pottery" . Via mijn Korg PA3X speel ik muziek in GarageBand, welke dan later op m'n iMac computer verder wordt uit gewerkt. De schetsen die worden gemaakt op de ipad gebruik ik om daar later schilderijen van te maken in m'n atelier en zo is deze mini een aanvulling op mijn creative gebeuren. Lekker lui op de bank. Zijn er dan geen negatieve dingen? Ja, het is zo verslavend! Vooral als ik voor ontspanning een spelletje speel, dan is het moeilijk stoppen voor dat je weer een level verder bent. Alleen dus lof voor dit handzame product.
Kam Obsen.

Henk2828 22-02-2013

De ipad mini is een degelijk goed apparaat wat ik veel gebruik.
Voordat ik het product wou gaan kopen heb ik veel voorslagwerk gedaan, ik heb me goed verdiept in de tablet wereld. Wat mij verbaasde was de prijs van Apple producten tegenover die van samsung of acrer. De ipads van Apple zijn vele malen duurder. Echter weet ik nu waarom. De qualitate van de tablets van Apple zijn uitzonderlijk goed. Ik heb zelf een samsung galaxy telefoon, en vind deze heel fijn, fijner dan een iPhone. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik niet een of andere samsung of andere merken hater ben. De ipad is namelijk niet mijn keuze omdat Apple hem gemaakt heeft maar omdat hij kwa specificaties beter is dan bijvoorbeeld de samsung galaxy tab.
Zo is de ipad een stuk sneller, wat ik ontzettend belangrijk vind.

Tegenover de grote ipad is de ipad mini ook mijn voorkeur, hij is zo veel lichter dat ik de smart cover nauwelijks gebruik en hem gewoon in mijn hand houd, dit is iets wat je bij de grote ipad maar eventjes vol kan houden.

Zoals in meerdere reviews beschreven staat is de slechtere qualiteit scherm, tenopzichte van de ipad 3 of 4, hier ben ik het dan ook helemaal mee eens, mog je al een ipad hebben zou ik wachten tot de volgende ipad mini met retina display. Dit geeft je ogen meer rust en minder snel hoofdpijn. Het scherm heb ik vergeleken met mijn iPod touch 4th generatie, die heeft een retina display. Wat mij opviel was de minder grote scherpte, maar wat meer opviel was de helderheid van het display van de mini. Nadat ik de instellingen nogmaals had gecheckt kwam ik tot de conclusie dat de ipad mini een stuk helderder display heeft. Dit is een pluspunt.

skubrik1 02-01-2013

Uit de vele recensies die op het internet circuleren blijkt dat de ipad mini een een geweldig apparaat is en zeker niet een snel in elkaar gezet product om te kunnen concurreren. Ik heb de ipad mini sinds 24-12-2012 in mijn bezit en kan niet anders stellen dat Apple weer mijn verwachtingen heeft waargemaakt.
Ik ben ervan overtuigd dat de 7 inch tablet formaten veel comfortabeler zijn dan de grotere tablets. Al is dit natuurlijk wel een kwestie van smaak. Zeker de ervaring met games zal op een standaard tablet beter tot zijn recht komen. De gebruikservaring op het gebied van internet, mail ophalen, foto's bekijken, boeken lezen enz. is zoveel beter. Het apparaat ligt heel prettig in de hand en kan makkelijker tussen je schoolboeken worden gestopt of gewoon in je jaszak.
Op het internet circuleren ook berichten dat het schermkwaliteit wat ondermaats zou zijn maar niets is minder waar. De gebruikservaring is naar mijn idee belangrijker dan al die technische specs. Leuk allemaal en tuurlijk wil ik ook de beste chips en hoogste resoluties maar alles staat en valt met hoe jij het tablet ervaart.
Ik zal nooit meer kiezen voor een groter formaat en ben helemaal in mijn nopjes met dit geweldige apparaat. Zelfs Jobs was uiteindelijk om voor wat betreft de ipad mini.
Wel is de mini aan de prijzige kant maar het plezier dat ik eraan heb maakt dat weer goed

Groet!

Jimmy538 27-11-2012

Ik heb de iPad mini nu een uur ofzo. Wat een geweldig apparaat! Super snel en mooi. Ik heb hem besteld bij icentre. Icentre heeft de iPad direct opgestuurd had hem binnen 2 dagen binnen dus geweldige levering. Het is niet zo erg dat er geen retina scherm op zit. Het scherm is prima zo! Al ,te al Een super goeie tablet super licht, mooi en snel!!

Pril 25-11-2012

De Ipad mini is een geweldige aanvulling van je digitale wereld. Hij is klein, licht, mooi en heeft een prima scherm. Hij past in de kleinste tas. En toch is het een echte Ipad. Helemaal compleet. Hij voelt stevig aan. Ook als ereader een aanrader. Neem er een hoesje bij waarin hij in twee standen kan draaien en je hebt een geweldig apparaat bij je. Thuis heb ik de Ipad 2. Ik denk dat vooral vrouwen deze Ipad erg zullen waarderen. Al mijn vriendinnen worden hebberig als ze dit prachtige apparaat zien. Heel blij mee.

MJ1977 11-11-2012

Sinds 10-11-12 in het bezit van de Ipad Mini uitvoering Black. Dik tevreden tot nu toe.
Ben overgestapt van een Nexus7 naar de mini van Apple. De brouwkwaliteit viel me behoorlijk tegen van de Nexus 7. Bewegende en wat loszittende glasplaat, aan de linkerzijde op de backcover. Schroefjes aandraaien mocht niet baten. Heel erg was het niet, maar ik stoorde me aan de krakende Nexus 7. Heb hem maar verkocht via MP. Dus nu de mini van Apple. Bouwkwaliteit is uitmuntend, zoals we gewend zijn van Apple. Snelheid is grotendeels gelijk aan de Nexus, ik merk niet dat de dualcore A5 langzamer is dan de tegra 3 in de Nexus. Bij surfen op het web zelfs sneller. Alles werkt heerlijk soepel. Scherm is wat mij betreft prima, mooi, helder en goed scherp beeld. Geen last van het "mindere" 1024x764 schermresolutie. Ik kan het niet minder noemen. Hoewel de pixel dichtheid van de Nexus 7 een stuk hoger is, kun je niet zeggen dat het scherm van de Ipad mini een dealbreaker is.
De aanslag het "vegen" op de Nexus 7 vind ik net wat solider aanvoelen, vanwege de Corning gorilla glasplaat. Heb het idee dat vingerprints (vlekken) wat meer zijn dan op de Nexus 7. Volgens mij is het scherm van de mini een tikkeltje stroever en bestaat deze uit kunstof. De feeling van het scherm is voor mij het enige kleine voordeel van de Nexus 7 in hardware matig opzicht. IOS 6 is enorm wennen ten opzichte van android 4.1. Groot voordeel van AppStore zijn de vele Apps speciaal voor Ipad zijn gemaakt. Nadeel van google play is dat bijna alle Apps zijn gemaakt voor mobiele telefoons, en hiermee dus minder zijn, lagere resolutie (door het uitvouwen ofwel passend maken aan het scherm of soms gewoon klein blijven! ) hebben en minder mogelijkheden hebben. Eerlijk gezegd zijn Apps voor de Ipad gewoon mooier en beter. (Niet kinderachtig bedoeld) een voorbeeld is de app van nu.nl. IOS 6 is wel een wat meer gesloten systeem dan android. Het enige probleem is dat wifi het password niet onthoud na uit en in schakelen van wifi op de mini. (Op dit moment) even uitzoeken nog. Het typen op de mini is een genot vooral in landscape modus! Veel fijner als op de nexus7. Heb tamelijk grote handen en redelijk dikke / grote vingers. Final words: hij is wat duurder, maar je krijgt wel waar voor je geld, al is 299,-- euro een strakkere prijs voor deze mini van Apple. In vergelijking met andere Apple producten is relatief goedkoop geprijsd.

mysco 03-11-2012

Ik heb hem gistermiddag besteld bij Mediamarkt nadat de bestelling bij Dixons spaak liep. In een half uur veranderde mijn bestelling in een afhaalbewijs. Goed geregeld!

De iPad mini is een handige, kleine iPad waar alles op zit wat je maar kan verzinnen. Elke iPad app draait hier vlekkeloos op en het ziet er grafisch ook goed uit! De recensies vooraf lieten zien dat het scherm niet goed was en ondermaats presteerde, maar hier merk ik helemaal niks van. Het scherm is helder en scherp, alleen als de iPad op 3 cm van de ogen wordt gehouden zijn pixels te zien. De iPad mini is ook ligt, wat hem dan ideaal maakt voor het lezen van boeken en het lang gebruiken in 1 hand, wat ik vervelend vond bij de logge iPad. Deze iPad is elke euro waard!

Pepijnvdw 20-01-2013

hallo Mysco, ik wil de ipad mini 16gb en wifi graag bij de mediamrkt kopen omdat daar volgende week de weg met die btw actie is. maar ik kan de ipad mini 16gb+wifi niet vinden in de webshop, weet jij of hij daar wel wordt verkocht?

Pepijnvdw 20-01-2013