Apple iPad 2 2011 9,7 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 76 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad 2 2011 9,7 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

T.veld 23-07-2014

Ik ben bijna 14 jaar dan heb ik mijn ipad alweer een jaar. Ik had een Samsung gallay ace werkt gewoon niet! Dus ben Ik ben begonnen met een iPod touch werkt prima maar die deed het Naarden tijdje niet 'homeknop' stuk na 2 weken wachten kreeg ik een nieuwe van Apple.op mijn 13e had ik besloten om een ipad te nemen en ben er nog steeds blij mee. En heb nog besloten om iPhone te nemen en een Mac mini TOP spul is erg snel!!!

rgvv 27-09-2013

Beter niet kopen is heel vervelend door allerlei Apple beveiligingen om mee te werken. Heb Samsung gekocht.

rgvv 15-01-2014

Aanvulling na bijna een jaar gebruik, zal nooit meer iets van Apple kopen, niet alleen het gezeur met wachtwoorden maar ook het vele gezeur om geld naar Apple over te maken alsook de onnodig moeilijke benadering van b.v. mijn NAS. Samsung heeft al deze problemen in veel mindere mate.

peter1966schuringa 07-03-2013

Ik heb deze Ipad nu ongeveer 1,5 jaar en hij bevalt nog steeds prima.
Loopt nooit vast en blijft razendsnel.
Ook het opstarten gaat snel.
Werkt perfect in combinatie met mijn Imac.
Accu is ook nog steeds perfect en gaat zeker 10 uur mee.
Ik gebruik hem elke dag en met volle tevredenheid.
Ook op onze boot gebruik ik hem met geinstalleerde waterkaarten en dat gaat zeer goed.
Voor mij geen android en windows rommel meer.

Milan. 06-01-2013

Ik heb de iPad 2 nu ongeveer 2 weken, ik ben 14 jaar en heb hem zelf betaald van mijn krantenloopgeld. Bij de mediamarkt was de iPad maar 379 euro. As je de ipad opstart moet je een apple ID en alles aanmaken, dit gaat heel simpel en snel, dus ik kon na een kwartiertje al bezig. Twiiter, facebook, games, allemaal leuke dingen geinstalleerd. Dit is me eerste Apple product, en zeker niet mijn laatste! Ik heb hiervoor een Samsung galaxy tab 7" gehad, nou geloof mij, APPLE IS VEEEEEEEL BETER EN SOEPELER! Apple besturingssysteem begrijp je ook veel sneller dan een android-toestel. Je zit niet met een menu met dingen waar je niks mee doet, het is gewoon veel beter. Oke oke, de ipad is wel veel duurder dan Samsung, maar geloof me, je hebt waar voor je geld als je het vergelijkt met Samsung. Safari (internet) werkt ook veel soepeler, loopt nooit vast, hij is bijna net zo snel als mijn laptop, die nu dus eigenlijk overbodig voor mij is geworden. 16 GB is genoeg geheugen, je kan er superrrrrr veel opzetten. De graphics en beeldkwaliteit zijn ook echt heel mooi, ik heb de ipad 2 en de ipad 3 met elkaar vergeleken in de mediamarkt, en ik zag helemaal geen verschil. Dus je kunt beter een ipad 2 kopen als je nog nooit een apple product hebt gehad. Deze review schrijf ik ook nu via mijn ipad, en het toetsenbord is bijna gewoon hetzelfde als op een computer, je kan er net zo snel op typen! De accuduur is trouwens ook vele malen beter dan van Samsung, ik kan gewoon 2 dagen met de accu van de ipad doen, terwijl ik dat bij mijn samsung tablet bijna nog geen dag volhoudt. Het is gewoon een wonderbaarlijk goed ding! Als je vragen hebt over de iPad, beantwoord ik ze graag!

HereIsTom 14-08-2013

Geheugen kun je niet uitbreiden, daarom kun je beter gelijk voor de iPad 4 gaan met 64GB, dan heb je de nieuwste en meest uitgebreide iPad.

KH65 13-08-2013

Dank je Milan, een heel handig review, ik was a.h. twijfelen - Apple of Samsung, inderdaad vanwege de prijs, maar na dit review ga ik toch voor de iPad 2. Trouwens ook als beste getest in zijn klasse door de Consumentenbond zo'n 2 mnd. geleden.
Nog tips voor uitbreiden? Wat wel en wat niet noodzakelijk qua hoes, standard, extra geheugen, enz?

EenRealist 29-11-2012

Vreselijk tablet en een slecht en onvriendelijk besturingssysteem. Teer, vlek en kras gevoelig, onhandig in gebruik en alles is met DRM omgeven. Het is dan ook op de lange duur gewoon goedkoper en beter voor jezelf om een vriendelijker tablet aan te schaffen. Dat heb ik dan ook gedaan, een 'Asus 10" Transformer Pad TF300T - 32GB'.
Werkt vele malen beter, is sneller, betere applicaties die niet van de DRM doorspekt zijn en een veel betere gebruikerservaring. De iPad ligt nu te stof te vangen als aandenken aan de (dure) fout van mezelf om ook eens op een hype te reageren.

De iPad is gewoon net zoals alle dure producten die men koopt naar aanleiding van een hype of niet objectieve recensies. Wanneer dat product niet deugt, durft de gemiddelde mens dit niet alleen niet toe te geven maar ze gaan het ook nog eens promoten (daarmee wordt de dure blunder echt niet zachter).

Durf eens toe te geven dat je een miskoop hebt gedaan en leer er mee leven.

En de argumenten die hier rondvliegen; 'op de bank je bank zaken doen'? Goeiendag, dat kan ik al jaren, daar heb je echt geen tablet voor nodig en zeker niet een tablet van een bedrijf dat niet alleen bij jouw geld uit je zak trekt maar ook nog eens bij de aanbieders van al die applicaties.

Word eens wakker!

HereIsTom 30-11-2012

Ik snap niet dat Kieskeurig deze review plaatst, de leugen druipt er vanaf en is duidelijk geschreven door iemand van Asus, maar niet door iemand die werkelijk deze iPad heeft gebruikt!
De iPad is zeker niet teer en ook niet krasgevoelig en vlekken krijg je op iedere tablet waar je met je vingers op zit!
De iPad is geen hype, maar een perfect product die goed verkocht wordt omdat het gewoon goed werkt en dat kan je van de meeste ander tablets niet zeggen!
Als er bij mij iets niet een miskoop is dan is het wel de iPad ;-)

Gert_137 03-12-2012

HereIsTom, helemaal met jouw eens, je haalt de woorden uit mijn mond ben dik tevreden over de iPAD van Apple die nooit vast lopers vertoont en het altijd doet. Voor mij geen andere tablet meer

devlo 18-10-2012

Een schitterend apparaat erg snel en een scherp beeld mooie foto's en een prima geluid
Geen spijt van deze aankoop gewoon een topper

elroy90 11-10-2012

Ik heb de iPad nu volgens mij twee maanden.
Mensen zeggen ook dat de iPad duur is.
Ik geef ze gelijk.
Maar eerlijk is eerlijk: Het werkt gewoon.
Kijk ik heb hiervoor de Samsung Galaxy Tab gehad.
Die werkte ook goed.
En na een tijdje werd die al trager.
Dat is dus een nadeel, de iPad wordt niet trager.
Flash ondersteunde hij gewoon, dit heeft de iPad weer niet.
Dat is weer een nadeel van de iPad.
Maar HTML5 is in opkomst.
Wat betekent het nou? Nou heel simpel.
De meeste websites werken nog met Flash.
Als alle sites HTML5 ondersteunen, kan je met de iPad alle websites bekijken.
Kijk de meeste Youtube filmpjes kun je gewoon kijken.
Er zijn natuurlijk al sites die HTML5 ondersteunen, het is er dus al, maar niet alle sites zijn overgestapt.
Ik heb voor jullie nog een tip.
Mocht je je iPad als tweede laptop of computer gebruiken.
Mail je veel, chat je veel.
Koop dan een extern toetsenbord.
Ikzelf heb er ook eentje besteld.
En dan heb ik hier de link: http://www.megagadgets.nl/ipad-2-keyboard-case.html
Ik heb dit toetsenbord ook.
Het is even wennen, maar uiteindelijk werkt het prima.
Dat was het voor vandaag.
Met vriendelijke groet, Elroy.

imark1987 10-10-2012

Ondanks dat de Ipad een dure aanbesteding is is hij zeker het geld waard. Apple levert voor meer geld dus wel een betere duurzaamheid/kwaliteit. Wat ik ook al ondervond met de iPods.

Dit is mijn eerst tablet 'computer' dus echte ervaring met tablets had ik nog niet, evenmin met het principe touchscreen als volledige navigatie. Ik moet zeggen dat alles kinderlijk eenvoudig functioneert als je je er even in verdiept.

Tot nu toe heb ik nog geen enkele app gekocht simpelweg omdat het gratis aanbod met wat speurwerk en de AppStore keuze te over biedt.

Wat ik een beetje nadelig vind tot nu toe is dat met het corrigeren van een spel of typefout lastig de cursor in het woord kunt zetten. Nog even beter oefenen denk ik.

Ik zal de ipad voornamelijk thuis gebruiken en voor mijn werk/hobby webdesigner. Een app ontwikkelen zit er dan ook aan te komen.

Ook lees ik hieronder reviews waarvan ik denk "heeft u de ipad wel eens echt gebruikt" en beweringen als een tegenvallende accuduur en opstart tijd... Geef mij eens een alternatief op tablet gebied dat dit overtreft? Daarnaast lijkt het er ook soms op dat dit mensen zijn die liever ongenuanceerd mopperen dan echt verder kijken dan hun neus lang is.

Review getypt van een Ipad 2 / 16gb zwart incl smart case.

imark1987 12-10-2012

Bedankt voor de tip Elroy, maar ik ben verder zeer tevreden over het digitale toetsenbord van de Ipad. Dus een externe variant aanschaffen is voor mij niet nodig.

elroy90 11-10-2012

Goedeavond.
Autocorrectie kunt u heel eenvoudig uitzetten.
U gaat naar de instellingen.
Dan staat rechts een balk, schroll naar beneden druk dan op toetsenbord, en dan kunt u autocorrectie uitschakelen.
Mocht u veel typen met de iPad, dan raad ik u een extern toetsenbord aan.
Mijn tip: U hoeft niet het duurste te nemen.
Hier heeft u er bijvoorbeeld al één.
Kopieer deze link in uw balk van uw browser.
U kunt uw iPad in het toetsenbord plaatsen.
En u kunt ook uw iPad scherm over het toetsenbord plaatsen.
Dan is het scherm gelijk beschermd.
Het toetsenbord werkt goed, en via Bluetooth.
Het is even wennen, maar uiteindelijk werkt het prima.
Mocht u niet veel typen, dan heeft u het toetsenbord niet nodig.
Het is maar een tip van mij.
Mocht u meer willen weten over de iPad, reageert u dan hierop.
U hoeft me niet te bedanken, ik help graag mensen.
Ik wens u een fijne avond.
Met vriendelijke groet, Elroy.

elroy90 05-10-2012

Apple is duur, dat klopt.
Maar je krijgt zeker waar voor je geld.
Het opstarten gaat zeer snel.
Op websites kun je niet alles kijken.
Als je naar facebook.com gaat, kun je bijna alles behalve chatten, dat is geen minpunt want via de app kan het gewoon.
De camera is niet heel erg goed.
Maar ik vind een iPad gebruik je daar niet voor, daar heb je dan weer de compactcamera voor.
Internetten gaat heel goed.
Muziek luisteren ook.
En iTunes werkt ook prima, maar je moet het maar net weten, als je het eenmaal weet werkt het zeer goed.
Het schermtoetsenbord is redelijk.
Ik gebruik de iPad ook om te mailen, en ik heb daarom ook een draadloos toetsenbord gekocht.
En dat gaat zeer goed.
Qua internetten: Niet alle site's werken, maar met de komst van HTML5 gaat het goed werken.
Youtube filmpjes kijken gaat gewoon.
Facebooken gaat ook prima.
Twitteren gaat ook prima.
Mijn tip: Mocht je via Facebook willen chatten: Download dan gelijk de App van Facebook.
Hiervoor had ik de Samsung Galaxy Tab P7510.
Qua werkgeheugen had die meer.
Maar qua snelheid is deze veel beter.
Eindelijk geen vastlopers meer.
Een tablet die wel doet wat ik wil.
En over een Apple account: Je hoeft niet je rekeningnummer in te voeren.
Dit kan je gewoon overslaan.
Als je dan een App download, kan je alleen maar gratis Apps downloaden.
Betaalde Apps kan je ook downloaden, maar ook dat kan je weer instellen.
Daar heb je een iTunes giftcard voor nodig, heb je die, dan kan je betaalde Apps downloaden.
Geluidskwaliteit is ook prima.
Met een koptelefoon is het nog beter.
Nou dat was het wel zo'n beetje.
Wat ik vooral wil zeggen: Dit is een tablet die gewoon prettig in gebruik is.
Die goed is met multitasken, en die gewoon zeer snel is.
Groetjes, Elroy.

HereIsTom 13-10-2012

Tip; Er zijn diverse Apps die Flash ondersteunen zodat je alle sites kan bekijken. O.a. puffin is zo'n App.

HansPee 18-08-2012

Leuk, maar niet heel bijzonder t.o.v. de concurrentie. Zeker duur in vergelijking met deze (Samsung/Asus). Met handen en voeten gebonden aan Apple, daar waar de andere merken veel meer vrijheid boeden. Kortom: miskoop? Nee, dat ook weer niet maar wel (veel) te duur t.o.v. vergelijkbare tablets... Apple maakt z'n naam nietr waar...

Nsf 14-08-2012

Het lijkt een mooi ding maar is niet erg handig. Enorm moeilijk om b.v. Een fotoalbum van pc naar iPad over te brengen. Ja ja, ik ken dropbox en zolang je bij een wifikit netwerk bent gaat dat al is het soms wat traag. Maar als ik een dropbox album bij mijn buurvrouw zonder wifikit wil bekijken ben ik uren bezig om het ofline op mijn ie pat te krijgen.
Voorlopig vind ik het ding zijn geld zeker niet waard.

HereIsTom 16-08-2012

Weer zo'n review van iemand die iets koopt zonder zich erin te verdiepen! Je kan juist heel makkelijk foto albums op de iPad zetten. Voor een uitgebreide uitleg kun je ook eens kijken op Het iPod touh en iPad Forum. Er zijn meerdere mogelijkheden om foto's makkelijk op de iPad te krijgen, via iTunes en via Fotostream.

AvdP 20-09-2012

Nee, ik heb geen verstand van tablets. Ik zal dus ook niet iets inhoudelijks daarover zeggen, noch over het ene, noch over het andere merk. Ik vind het heel jammer dat er mensen zijn die al maandenlang niets anders doen dan katten op andere mensen die (te) negatief schrijven over I-pad of Apple. Die anderen worden consequent neergezet als mensen die er geen verstand van hebben of dat ze iets tegen Apple hebben. Vergeten wordt vaak dat die mensen blijkbaar toch bepaalde negatieve ervaringen hebben met Apple. Ja, dat kan zelfs bij Apple. Ik pleit ervoor uitsluitend inhoudelijke informatie over het besproken apparaat te noteren, zodat iedereen die voor de aanschaf van een apparaat staat gebruikerservaringen tegen elkaar kan afzetten. Volgens mij is dit forum daar voor bedoeld en niet om elkaar vliegen af te vangen. Laten we het gewoon leuk houden alstublieft.

aml15076 27-07-2012

Ipad 2 mooi apparaat, mooi scherm en reageert goed. De nadelen zijn er echter ook. Alles gericht op Apple. Dingen werken door extra apps en aanpassingen.

Apple is een hype geworden en Apple-gebruikers hebben altijd zo sterk de behoefte uit te leggen waarom hun dure apparaat het beste is. Apple marketing doet dat goed. Mensen zijn trend-gevoelig, lees hier de meningen en reacties maar. Apple mensen zouden eens hun blik moet verruimen, dan zien ze dat de andere merken niet hebben stilgezeten. Voor minder geld tablets die zonder extra aanpassingen werken en niet hoeft aan te passen zoals de Ipad.

Ik denk dat als de Apple arrogantie blijft de hype met enkele jaren over zal zijn.

HereIsTom 28-07-2012

Je hoeft mij als ICTer niet te vertellen dat ik mijn blik moet verruimen, wij gebruiken hier verschillende tablets en testen ook de nieuwe tablets van andere merken, maar de iPad blijft nog steeds de beste tablet die er is, helaas is daar de prijs dan ook naar!
Maar goed heb je het geld niet over voor een goede kwaliteit tablet dan koop je iets anders dan de iPad, maar dan niet zeuren dat het allemaal toch niet zo goed werkt ;-)

En mensen die zeggen dat Apple arrogant is snappen het principe niet ;-)
Je bent ook niet verplicht een iPad te kopen!

Gert.137 29-07-2012

ik wil hier ook nog wat aan toevoegen. Ik heb helemaal geen verstand van ict en andere computer zaken, maar ik ben bewust over gegaan naar Apple omdat ik steeds gezeik en ge emmer heb gehad met windows programma,s en tot nu toe op mijn iPad, iPhone en MacBook een enkelkeer een probleem heb gehad en moest herstarten, (wat overigens maar heel kort duurt. Kijk maar eens op onderstaande link dan zie wat niet goed is.

Ik ben in ieder geval Apple gek geworden en aml15076 is misschien van de concurrentie.

Gr. Gert

aml15076 19-07-2012

De ipad is een geweldig apparaat op zichzelf. Het is alleen jammer dat hij duur is. Met de nodige aanpassingen, extra adaptertjes en bepaalde apps, kan je er net zoveel mee als andere tablets, deze kunnen echter al vanuit de winkel. De Ipad is hip en trendy en daar zijn de meeste mensen (ook hier) erg gevoelig voor. Het beste aan Apple vind ik hoe ze de I-pad aan de man brengen. Apple liefhebbers hebben altijd erg de behoefte te verklaren waarom de dure tablet die vanuit de winkel onvoldoende kan zo goed is. De Ipad was nieuw maar inmiddels ingehaald door andere merken. Apple is teveel een eng clubje geworden, als ze niet oppassen is de hype met een aantal jaar over.

aml15076 20-07-2012

Kijk dit bedoel ik dus.............sommige mensen raken haast geemotioneerd als je iets minder positief over een Ipad schrijft. Bedankt voor jullie reactie.

Armando Waalwijk 01-10-2012

Weet je wat ik niet snap. Er word meteen in de verdediging gegaan als er iemand commentaar geeft.
Ja apple is goed en Ja samsung is goed. Maar dit altijd nog afhankelijk van de mensen die er mee werken en wat ze van het apparaat verwachten.
Waarom, als er commentaar is, meteen denken dat het om "dissen" of afkraken gaat. Het is zoals het is.
Beide apparaten hebben zijn voor- en nadelen.
Ik heb ze allebei... over allebei is wat te zeggen in positieve en negatieve zin. Om nu te zeggen dat 1 zoveel beter als de ander is. Nee!
Een review is en blijft een mening laat die mening dan ook in zijn waarde.

groet

wexxel99 19-07-2012

Wat een flauwekul deze recensie.De ipad is een buitencategorie apparaat waar alleen de Asus nog bij in de buurt kan komen. Geen van de andere tablets hebben de specs die dit kunnen evenaren. Duur is hij zeker, maar je hoeft hem niet te kopen als je genoegen neemt met iets/veel mindere kwaliteit. Als je een beetje verstand hebt van de appstore weet je dat er vele gratis alternatieven zijn voor de betaalde apps.

HereIsTom 20-07-2012

Inderdaad weer zo'n onzin review van iemand die wil schoppen tegen Apple. De iPad is inderdaad duur, maar alles naar zijn prijs, de iPad is tot nu toe nog steeds de beste tablet die er is en daar is de prijs dan ook naar.
Denk je het beter te weten en wil je goedkoper uit zijn koop dan een andere tablet, je bent niet verplicht een iPad te kopen, maar dan niet achteraf gaan huilen als het toch niet zo goed werkt! ;-)

martmarbus 16-07-2012

Ik geef een 8 voor het beeldscherm omdat de resolutie gewoon zeer goed is. Het kijkt zeer rustig en het aanraken reageerde direct.
Het opstarten, vanuit uit stand, mag wel sneller.
De accuzuur vind ik met zijn 10 uur wel wat weinig. Zeker omdat de IPad geen elektrisch aangedreven onderdelen heeft, zoals cd speler, externe luidsprekers enz.

HereIsTom 17-07-2012

Heb je er wel verstand van? Welke computer/tablet start er binnen 1 minuut op, juist alleen de iPad! En bij welke laptop of tablet gaat de accu 10 uur of langer mee, juist alleen de iPad!
Dus je redenering dat het opstarten sneller kan en dat de accuduur langer klopt niet!

P.T.M. Zuiderwijk 08-07-2012

Teleurgesteld over deiPad 2. Het synchroniseren van foto's werkt niet naar wens. De foto's worden door elkaar gegooid en zijn dan niet meer op de gewenste volgorde te brengen. Bij het synchroniseren worden ook mappen verwijderd, die helemaal niet weg mogen. Sommige mappen welke ik wel wil verwijderen zijn niet te verwijderen. Kortom ik ben maar niet verder gegaan. Het handboek geeft hierover zo goed als geen informatie. Spijt van de aankoop.

HereIsTom 09-07-2012

Foto's kun je prima synchroniseren met de iPad, op iPadforum.tk kun je precies lezen hoe je dat het beste kan doen. En waarom een 5 voor de opstart snelheid, de iPad start binnen één minuut op, ik ken geen ander apparaat dat zo snel opstart.

Denny Hopper 12-06-2012

De iPad! Een woord. Superhandig!

Waar het in het verleden altijd geupdate moest worden via iTunes, is het nu niet meer nodig. Aanzetten, een paar simpele vragen doorlopen, updaten en gaan met die banaan.

Waarom de iPad? Met visite, zonder visite, even wat opzoeken op internet. Als de pad van een man is dan zal hij ongetwijfeld last hebben van een reeks webshops welke openstaan in de browser voor vrouwenkleding en accesoires! ;)

Een gadget? Ja! Ideaal? Ja. Opstarttijd is nihil vergeleken met een laptop, windowscomputer en/ of zelfs de Mac (standaard specs).

Een vraag? Zoek het op de iPad. Een weetje? Zoek het op de iPad. Een spelletje? Doe het op de iPad.

Tuurlijk zullen er nadelen zijn, zoals geen usb stick aansluiting, resolutie lager dan de iPad 3 en concurrentie etc. Het is een heerlijk ding om mee te nemen op vakantie.

Beeldscherm: prima, resolutie is oke, gevoeligheid is subliem.
Opstartsnelheid: ligt eraan hoe snel JIJ de smartcover kan openen ;)
Accuduur: voorbeeld. Een busreis naar Spanje, 7 films kijken, af en toe een spelletje en eenmaal in spanje aangekomen nog steeds 65% batterij. Ik zeg subliem.

Conclusie:
Kopen! Jong, oud, Maakt niet uit.

Verschil met andere tablets? Het is Apple ;)

Lora12345678910 14-07-2012

Bedankt voor de info bij het stukje
''Wifi en GEEN 3g? Met een mobiel abonnement van bijvoorbeeld KPN kun je met je persoonlijke hotspot internet 'koppelen' aan je ipad! Let wel op dat je je eigen datalimiet niet overschrijdt ;)''
Maar kan je het meer in detail vertellen, ik heb niet veel geld en 3G wordt te duur voor mij ;)

Marcel Molenaar 28-05-2012

Ios beperkt je teveel.
De ios werkt wel vlot en soepel maar nogmaals het is erg beperkt.
Vele websites kunnen niet getoond worden omdat flash niet wordt ondersteund.
Adobe ( de programmeurs van oa flash ) wilde wel ondersteuning voor de ipad leveren, maar is geweigerd door apple. Vele apps ( die de mogenlijkheden zouden kunnen uitbreiden ) worden geweigerd door apple.
Apps kan je alleen uit de 'appstore' halen tenzij je je ipad zogenaamd jailbreaked.
De ipad 2 is niet te jailbreaken.
Een vebinding maken via bleutooth met niet apple apparaten is niet mogenlijk.
Het is dat ik mijn ipad2 heb gewonnen maar ik zal m zelf nooit aanschaffen.

gosse 12-06-2012

Als je van de ipad hetzelfde vraagt als van jouw pc. met alerlei software dan had je de ipad beter niet kunnen kopen.
Een ipad is slechts aan aanvulling op een laptop of pc en die heb je naast de ipad ook nodig voor het kopen van apps etc. I-tunes shop.
De ipad blijft boor mij de ultieme aanvulling op mijn p.c. en laptop.

HereIsTom 02-06-2012

iOS werkt prima hoor en als je je er even in verdiept is bijna alles mogelijk!
En Flash werkt ook prima op de iPad, daar zijn diverse Apps voor!
Tuurlijk moet je Apps uit de App Store halen of wil je ze alleen maar stelen!?

Zuurpruim 28-05-2012

---------- update review 28-05-2012 ----------
Prima apparaat als je er geen probleem mee hebt dat het bijna niets kan.
Veel websites kunnen niet worden weergegeven (adobe flash player).
Geen tekst editor.
Geen bestandsbeheer.
Google afbeeldingen werkt niet behoorlijk.
Geen videos in wmv afspelen ( is wel een omslachtig appje voor)
Geen bestanden in netwerk raadplegen ( is wel een appje voor, maar dat mag je zelf uitzoeken van de Apple verkopers).
Applee verkopers weten niet wat er in hun appjes winkel te koop is. Hoeft ook niet, kan ook niet vinden ze. Dit is volgens mij een heel nieuw winkel concept.
Is ook niet als afstandbediening te gebruiken, want er zit geen infrarood op.
Ik zit met smart te wachten op de Samsung Galaxy Note 10.1
Gebruik hem eigenlijk alleen om te patiencen, tv kijken (soms), googlen, telegraaf en nu.nl en wat mail. De criteria heb ik allemaal op 1 gezet, anders komt er een hele rare beoordeling uit trivialia.

---------- 1e review 10-01-2012 ----------
Enerzijds een fantatisch apparaat, anderzijds een ramp vanwege het grote aantal websites dat niet kan worden geraadpleegd.
Het is mij ook nog niet gelukt om bestanden in het netwerk te raadplegen.
Doet al met al een beetje autistisch aan.

peter1966schuringa 08-03-2013

Ja,de username zegt al genoeg.
Ik gebruik hem wel als afstandsbediening,want ik heb een moderne tv met allshare.

HereIsTom 02-06-2012

Beetje jammer deze review! Als je je er een beetje in verdiept had dan had je kunnen zien dat alle punten die je noemt wel mogelijk zijn met de iPad!
Zo zijn er diverse Apps om tekst te verwerken en ook voor bestandsbeheer. Ook Google afbeeldingen werken hier prima op de iPad en er zijn diverse Apps om allerlei soorten filmpjes af te spelen.
Ik gebruik de iPad ook als afstandbediening, daar zijn diverse mogelijkheden voor. Misschien moet je zelf eens wat beter kijken en zoeken zodat je kunt zien dat de iPad een hele goed tablet is!

Peter Selie 12-06-2012

Ik vind het toch beneden alle peil dat je met zo een duur apparaat een plattegrond op funda.nl niet kunt bekijken en op bol.com geen videofragment kunt bekijken van de bluray die je wilt kopen.

subaru4444 08-05-2012

Hallo allemaal!! Even mijn mening wat betreft de ipad 2,ik heb nu een klein jaar een ipad 2 en ik kan alleen maar zeggen wat een geweldig stukje techniek,het is allemaal zooo simpel als maar wat. Ik hoor hier iedereen roepen dat het moeilijk is met Itunes etc etc etc. 1 goede raad,verdiep je eens echt in de ipad,want echt het is allemaal kinderspel!!
Zelf heb ik ook een iphone en dat werkt zooo mooi samen met mijn ipad.
Mijn huis pc heb ik weggedaan,doe alles via mijn ipad of iphone,mailen,printen internetbankieren tot vakanties boeken toe!! Alleen maar lof over apple,ik kan niets anders zeggen,een " dikke tien" wat mij betreft!!!!

Brands 22-05-2012

Beste Subaru,

Ik lees dat je ook kunt mailen met de i-pad2, maar moet je dan ook een abonnement nemen of iets dergelijks, want het lijkt mij dat de maandelijkse kosten dan oplopen of zijn er andere methodes om te mailen.

Groeten, Ron

W. Driessen 23-04-2012

We hebben 'n ipad van apple gekocht en we verbazen ons wat we er allemaal mee kunnen.
Het is voor ons iets nieuws wat we spelerderwijs moeten leren.We zijn geen jonge mensen meer maar we vinden ons toch niet te oud om iets nieuws te leren.
Dan is zo'n ipad echt iets om toch weer iets nieuws te leren. Leuk om foto's te bekijken of 'n boek te lezen. Ook heel handig om snel iets op te zoeken op internet omdat het supersnel gaat, sneller dan de laptop die toch eerst moet opstarten. 'n Super handig hebbedingetje

HenkdeTestert 17-04-2012

Hoewel de prijs aan de hoge kant is, is de prijs-kwaliteit verhouding goed. Geen andere tablet komt (voor deze prijs) in de buurt van de kwaliteit en iOS is het prettigst werkende besturingssysteem voor een tablet.
Er zijn nog puntjes te verbeteren, maar op dit moment is de combinatie iPad en iOS het beste

Marleen 1967 06-03-2012

---------- update review 06-03-2012 ----------
Ruim een half jaar in bezit en ruim een half jaar zeer tevreden! Lekker lui op de bank internetten en mail nakijken en schrijven, geen computer meer opstarten, makkelijk in gebruik, duidelijk beeld, licht van gewicht en dus goed vast en op schoot te houden.
In 1 woord: SUPER!

---------- 1e review 16-11-2011 ----------
Geweldige tablet. Goede beeldscherm, duidelijk en makkelijk te vergroten als te kleine letters zijn. Snelle opstart dus inloggen en gelijk klaarvoor gebruik. Lekker op de bank internetten en google en niet steeds je thuis computer of laptop op moeten starten.

Ruud96 04-03-2012

Ik heb de iPad nu enkele maanden in bezit en ben er heel erg tevreden mee. Het besturingssysteem is erg gebruiksvriendelijk, je hebt het meteen onder de knie.

Het beeldscherm is mooi maar niet veel meer dan dat. Zo is het Retina-display van mijn iPod Touch stukken mooier.

De iPad start erg snel op, dit is slechts een kwestie van enkele seconden. Ook de accuduur is super, je kunt er met gemak een dag mee vooruit.

Kortom: Een geweldig en degelijk apparaat waar niets op aan te merken valt.

HereIsTom 03-04-2012

Als je een mooi (Retina) scherm wilt hebben moet je de iPad 3 kopen, dan weet je niet wat je ziet zo mooi! ;-)

iemand 123 19-02-2012

een duur aparaat maar heb geen spijt van het aankoop.
dun,snel, lange accuduur en veel apps die je gratis kunt downloaden.

macmichel 14-02-2012

Was eerst iemand die vond dat een tablet niks toevoegd maar hier benik van terug gekomen.

Snel mailen, sites bekijken informatie zoeken enz. gaat een stuk sneller dan via een laptop of pc. Sindskort lees ik ook een boek via de iPad.

Door de programma's voor kinderen ben ik hem al kwijt aan mijn zoon dus denk dat de iPad 3 de volgende is.