Canon EOS M3 + EF-M 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M3 + EF-M 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

peter 05-12-2016

verbazing

Tja en dan denk je alles wel gehad te hebben op het gebied van fototoestellen e.d. en dan komt Canon met de M3.
Ik kom superlatieven tekort om mijn enthousiasme te beschrijven. Zelden heb ik zulke scherpe en kleurechte foto's gemaakt.
De keuze aan instellingen is ontzettend veel en ook de creatieve kant komt aan bod als men dat wenst.
Ik heb wat beoordelingen gelezen voor mijn beslissing hem toch te kopen, maar helaas experts...ik herken me niet in hetgeen er doorsnee over deze camera wordt geschreven. Voelt degelijk aan, is snel genoeg, maar vooral hij maakt sublieme foto's. Oké het lensaanbod kan beter maar wat lees ik een tijdje terug: Canon komt met een zoom lens voor de m-serie (18-150 mm) Nog even sparen en dan komt hij mooi op mijn canon M3 te zitten.

Zelfs bij weinig licht goede scherpe foto's en weinig ruis. bij 1600.

Heerlijk..het aankoopbedrag meer dan waard.

ps...ik heb geen Canon aandelen !

Pluspunten

• super scherpe foto's
  • degelijke bouw
  • goede ergonomie

Minpunten

• scherpstellen in donker duurt soms even

W van der Meer 17-11-2016

Canon EOS M3 nader belicht, vergelijk met M5

Ik heb de camera nu wat langer en ben nog steeds tevreden. Inmiddels heeft canon een nieuwe versie uitgebracht, de M5. Dat is ongetwijfeld een flinke stap voorwaarts, in verschillende opzichten. Maar let op, de m5 is aanzienlijk zwaarder en groter, vooral als je hem vergelijkt met de body van de M3. En de beeldkwaliteit van de M3 is ook uitstekend. Ik heb er de losse zoeker bij, maar die heb ik niet altijd nodig. En dan is er ook nog een enorm prijsverschil, de M3 is meer dan 50% goedkoper. De M5 was nog niet uit toen ik de M3 kocht, en als dat wel het geval was geweest was de keus moeilijk. Maar terugblikkend ben ik toch heel tevreden met de M3. Ik zou hem alleen niet aanbevelen voor sport- en dierenfotografie. Hij is zonder meer traag.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • compact
  • niet duur

Minpunten

• traag

W van der Meer 30-07-2016

Prachtige camera, prachtige foto's

De M3 is de serieuze systeemcamera van Canon. 24 MP sensor en enkele voortreffelijke lenzen. Deze kit van 654 € is inclusief de 18-55mm lens en de EVF-DC1 elektronische zoeker. Bovendien is er 75€ tegoed (of 45€ cashback), maar dat aanbod loopt heel binnenkort af.
Zeer compact en licht, ik heb de zoomlenzen van 11-22 en 55-200 erbij aangeschaft en ben zeer tevreden.

Erik 14-04-2016

De systeem camera van Canon in de praktijk

De M3 van Canon is klein maar fijn. Ik maak gebruik van de adaptor ring zodat ik gebruik kan maken van mijn lenzen. Nadeel hiervan is dat bij gebruik flitser het infrarood licht niet boven de lens uitkomt en je handmatig moet scherpstellen. Verder kan verkeerd vast houden resulteren in het ongewild indrukken van knopjes. De kwaliteit van het beeld is echter subliem en met RAW kwaliteit zijn de foto's goed te bewerken in bijvoorbeeld Lightroom.