Sony Alpha A5000 + 16-50mm + 55-210mm Zwart zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A5000 + 16-50mm + 55-210mm Zwart zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RLBooij 06-12-2017

Sony a5000

Prima toestel voor 549 met 30 euro cashback met een 50 mm lens en een 220 mm lens
maakt mooie heldere foto's erg makkelijk te bedienen

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • 20 mega picsels
  • groot lens bereik
  • erg mooie foto's

Minpunten

• geen tasjes voor de zoom lens
  • geen externe acculader

M. van Londen 03-03-2015

De Sony Alpha A5000 is een camera die makkelijk in het gebruik is. De foto's zijn kwalitatief goed en de camera is erg snel. De flitser moet je wel handmatig open zetten, maar deze heb je weinig nodig.
De camera heeft veel mogelijkheden maar is niet te groot om met je mee te dragen.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Willemonl 19-01-2015

Goede camera, erg scherp geprijsd. Lensen presteren ook goed voor kit-lenzen. Verder is de camera relatief compact voor zijn mogelijkheden/prestaties wat erg fijn is onderweg. Het is erg prettig dat het lcd schermpje 180 graden gedraaid kan worden zodat je gemakkelijk foto's van jezelf kunt maken. De WiFi koppeling is erg handig en makkelijk in gebruik. In het totaal scoort gebruiksgemak slechts 7/10 vanwege de vele opties die de camera heeft en het is daardoor af en toe lastig door de bomen het bos te zien. Maar overall een absolute aanrader deze camera!

kiesnu 08-01-2015

Fijne camera die erg mooie foto's maakt. Goed alternatief voor mijn spiegelreflex camera. Ook met weinig licht maakt de camera heldere foto's. Opladen via kabeltje is soms priegelwerk maar functioneerd goed.

Ardjan Stroo 08-11-2014

De A5000 is een fijne,handzame en lichte camera. Het instellen van de camera lijkt in het begin moeilijk maar went snel. Het verwisselen van lens is ook even oefenen; er staan geen merktekens. Het digitaal versturen van foto's werkt in principe goed maar bij grotere hoeveelheden foto's blijkt de playmemorie app niet goed te werken. Sony heeft aangegeven dat er binnenkort een update komt van deze app.

Saskia Rotterdam 31-08-2014

De Sony alpha 5000 is een fantastisch instapmodel. Hij bevat alle functionaliteiten die je als beginnende fotograaf of proffessional wenst te gebruiken. Het formaat en de direct upload mogelijkheden maken het een ideaal toestel om overal mee naar toe te nemen. Wees er wel zuinig op, want hij kan niet tegen een stootje!

Hans uit Zuid-Holland 29-08-2014

We hebben de Sony AlphaA5000 pas kort maar zijn erg tevreden. Het is een toestel dat eg mooie foto's maakt, klein en dus handzaam qua afmetingen en makkelijk te bedienen. we hebben het toestel gekocht speciaal voor onze vakantie naar Afrika. We hebben echt prachtige foto's.

SamLaurens 27-08-2014

Fantastische camera, spiegelreflex qualiteit in compactcamera formaat en zeer gemakkelijk te gebruiken. Maakt ongelofelijk goede fotos bij weinig licht zonder flits en geeft een goed sterkte diepte contrast. Met weinig moeite mooie fotos maken. Dat is waarom wij hier voor hebben gekozen. Ook de verbondingsopties met telefoon etc. Zijn leuk! Super camera!

rasugo 27-08-2014

Een toestel die voldoet aan mijn verwachtingen. De grote sensor and resoolutie zorgt voor perfecte foto's in alle situaties. Een aanrader.

Lelongue 04-08-2014

Ik kom van een compact camera en de stap naar deze systeemcamera is voor mij een hele grote, de foto kwaliteit met voldoende licht is fenomenaal, kleuren worden goed weergegeven, details zijn haarscherp. Met minder licht heb ik nog niet heel veel foto's gemaakt, maar de flitser werk geweldig en is instelbaar dus verwacht weinig problemen. Tests op internet geven aan dat ook op hogere ISO waardes dit toestel goed presteert.

Mogelijkheden voor de beginner zijn zeker voldoende en makkelijk te vinden, WIFI setup gaat vlekkeloos.
Menu's en knoppen zitten op logische plek en werken intuïtief. De autofocus is niet altijd even snel. Vooral op het moment dat de lens 55-210mm op de camera zit is de autofocus nogal langzaam.

De camera is licht en relatief klein, helemaal met de 16-50MM lens is hij zeker makkelijk in bijv. een handtas mee te nemen. Nadeel is wel dat dit ten koste is gegaan van de zoeker, deze is niet aanwezig. Bouwkwaliteit lijkt tot nu toe zeer goed.

Lensaansluiting is volledig van metaal, geeft vertrouwen. Flitser die omhoog komt wanneer deze aangezet is lijkt wat fragiel, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Samengevat ben ik erg blij met deze aankoop. De foto's die ik tot nu toe gemaakt heb zijn prachtig!

bashendrikx 01-08-2014

Spiegelrefelex kwaliteit in compact formaat. Uitstekende prijs/kwaliteit. Wifi functie is sterk verbeterd ten opzichte van de Sony Nex-5n.

Sorin Mihai Oancea 29-07-2014

The camera is very good for any person which doesn't have the skills of a experience photographer to make the best pictures.

Rma Hermans 28-07-2014

Het is een mooie degelijke camera. Hij is makkelijker dan een spiegelreflexcamera. Ik heb ook de 55-210 telelens en dat geeft nog veel meer mogelijkheden. We hebben er al vele mooie foto's mee gemaakt en we hebben er nog geen minuut spijt van.

Bri31 26-07-2014

De Sony Alpha A5000 heb ik nu een een maand in mijn bezit en ben er zeer tevreden over!
De bediening is prettig en heeft heel veel mogelijkheden en heb er al vele mooie foto's mee gemaakt. Een echte aanrader dus!!

Marloes789 25-07-2014

De camera is heel fijn, compact en toch goede kwaliteit foto's. Dit is vergelijkbaar met een spiegelreflex camera.
Ik heb de camera al een paar keer meegenomen naar concerten en hiermee zonder flits en op een afstand zeer mooie foto's gemaakt.

Jogm 23-07-2014

Super fijne camera. Maakt echt mooie en leuke foto's. Gebruiksvriendelijkheid is echt top en heeft zelfs een aantal toffe filters die je foto's net iets extra's geven. Perfect voor de beginnende fotograaf, maar ook super handig voor de gevorderde fotograaf als extra.

Richardvs25 07-07-2014

Zeer tevreden over deze camera. Camera is simpel in gebruik. Zeer snel en heeft veel instelopties. Met het extra objectief kunnen we nog verder zoomen en zo heb ik vorige week hele mooie plaatjes op schiphol kunnen schieten. Het enige minpuntje is eigenlijk de optische zoeker, maar dat is even wennen.

De accuduur is zeer goed. Vorige week op schiphol flink foto's en video's gemaakt en de accu heeft het goed uitgehouden. Wel hebben we een extra accu aangeschaft om altijd voorzien te zijn van extra power!

Kortom een prima camera die een stuk compacter is dan een spiegelreflex camera

Richardvs25 01-07-2014

Kortom een prima camera die een stuk compacter is dan een spiegelreflex camera

Wim Zuijdijk 10-06-2014

Ik heb de Sony A5000 nu 4 weken en heb nog niet alle mogelijkheden getest maar ben er zeer tevreden over. Het is een compacte camera die gemakkelijk mee te nemen is met de 16-50 mm. lens er op. De kwaliteit van de foto's is heel goed en er zijn veel mogelijkheden met de automatische instellingen en ik heb mooie foto's gemaakt in de portretstand met onscherpe achtergrond. De lenzen zijn gemakkelijk te wisselen en met de 55-210 mm. lens kun je moeiteloos scherpe foto's maken ook als de lens helemaal uitgezoomd is en zonder statief. Minpuntje vindt ik dat er geen koordje aan het lensdopje zit.