Teufel Theater 500 5.1-Set Cinema surround set / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Theater 500 5.1-Set Cinema surround set / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

ReneDB 27-12-2012

Ik heb deze set nu een half jaar in gebruik. De optie om de set 8 weken lang te testen en een aantal reviews van vooraanstaande audio vakbladen heeft me over de streep getrokken om via internet te bestellen. Geen moment spijt gehad.
In alle frequentiebereiken doet de set zeer nauwkeurig zijn werk. Ik luister veel muziek (direct of stereo)van klassiek tot jazz en pop. En ik kijk graag films (met surround)in combinatie met een 58" plasma scherm en een Onkyo TX NR 609 receiver. Genieten in optima forma!
Juist omdat deze set zowel in stereo als in surround zeer goed presteert is dit de optimale keuze als je van beide houdt. Het enige dat Teufel van me terug krijgt zijn de complimenten.

henk.52 12-09-2012

er is geen woord gelogen wat ze zeggen
het ie echt een super set zeker voor dat geld
Zou eerst monitor speaker,s kopen maar die waren
voor 2 staande speaker 1200 euro heb ze beluister
ook zeer goede speakers maar heb nu zeker zo goed zo niet beter echt een aanrader ben zeer tevreden
heb een Yamaha versterker thx die kan 4 tot 8 oom
heb hem op 8 oom super doe hier je voor deel mee

Runesanders 09-09-2012

Ik heb deze speakers inmiddels een aantal dagen in mijn bezit en begrijp nu dat Teufel niet bang hoeft te zijn dat ze terug gestuurd worden.
Wat een super strak geluid met een super laag.
Het gekke is...hoe harder je m zet hoe nóg mooier het klinkt en het blijft maar doorgaan en zelfs bij zéér hoog volume zie je de conussen nauwelijks heen en weer gaan en je merkt ook dat ze het makkelijk aankunnen, behalve je oren.
En dat heb ik nog nooit meegemaakt bij andere speakers waarbij je meestal merkt dat ze het juist moeilijker gaan krijgen bij hoger volume.
Ik kan begrijpen dat sommigen het enigszins riskant vinden ze te kopen zonder te luisteren maar ondanks de 8 weken proeftijd, waarschuw ik je dat je ze daarna nóóit meer terug wil sturen.
De duitse kwaliteit en degelijk blijkt maar weer alles waar te maken.

b.noord 10-09-2012

Hallo Runesanders,

Welke AV-reciever gebruik je met deze set? Ik ben benieuwd.

Mick D 09-07-2012

Ik ben inmiddels bijna een half jaar in bezit van de Teufel Theater 500 en ik ben enorm tevreden.

Niet alleen over het product, maar ook over de service en support die geleverd wordt vanuit Teufel. Het is een Duits merk dat in Berlijn gevestigd is en uitsluitend in Berlijn zelf en op internet wordt verkocht, maar beschikt over een goed ondersteunende Nederlandstalige support.

Ik had aan het begin wat problemen met het afstellen van de speakerset maar dat bleek later aan de versterker (Onkyo 509) te liggen die de kalibratie niet goed uit kon voeren. Ik kreeg meteen de nodige hulp en adviezen wat in te stellen op de versterker tot alles 100% naar wens werkte. En dat allemaal met een supersnelle responstijd op mijn vragen! Niets dan lof over dit bedrijf. De support van Onkyo viel me zwaar tegen namelijk.

Bij Teufel zelf krijg je 8 weken 'bedenktijd'. Binnen deze 8 weken mag je het product terugsturen en hoef je alleen de verzendkosten te betalen. Dat zegt wel wat over hoe zeker ze zijn van hun producten.

Over het product ook zeer tevreden. Ik twijfelde eerst tussen de Theater 400 en de Theater 500, maar omdat mijn huiskamer 55 m2 is, werd mij de 500 aanbevolen door een aantal websites. De twee dipolen heb ik halverwege mijn twee zijmuren geplaatst, zodat het geluid naar voren en naar achteren wordt weerkaatst. Ik had hier nog geen ervaring mee, maar mocht dit overbodig zijn dan kunnen de achterste speakers met behulp van een schakelaar op de speakers zelf uitgezet worden. Persoonlijk vind ik dit een mooie toegevoegde waarde bij het kijken van films.

Al met al is het een mooie set om naar te kijken, ook het tweetertje op de center speaker geeft net dat beetje extra uitstraling en de kwaliteit van de set is vergeleken met de prijs echt zeer de moeite waard.

Ik heb de duurzaamheid een 10 gegeven, maar omdat ik de set nog maar een half jaar in bezit heb kan dit dus eigenlijk niet echt beoordelen. Het was helaas niet mogelijk om 'nvt' in te geven, maar ik wil het product niet tekort doen.

MickD 12-07-2012

Beste Mech,

Bedankt voor het compliment! De review had ik zelf al bij Teufel neergelegd, dus dat zit goed.

Ik kan de set aan iedereen aanbevelen. Als je hem koopt, doe dit dan wel als je een grote ruimte hebt waar je hem in plaatst, anders kun je beter de Theater 400 nemen want er zit flink wat power in de set.

Mick

Mech 09-07-2012

Mick,

zeer mooie recensie.
Hier heb je tenminste iets aan.
Ben zelf praktisch ook overtuigd om een set aan te schaffen. Vindt je het goed als deze recensie aan Teufel wordt doorgegeven ??