Tefal Freemove FV9910

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Freemove FV9910 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Johnweggemans 10-01-2015
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Draadloos strijken, in 1 woord GEWELDIG !!!!, voor je een shirt hebt omgedraaid is hij al weer opgeladen, en stoom is super !!!! Aanrader

thke 29-10-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Ik vind het een super strijkijzer! Even wennen om m terug te zetten, ben altijd gewend geweest strijkijzer aan het einde van de strijkplant op zijn "achterwerk" te zetten, maar deze moet je even gevoelsmatig in zijn standaard zetten. Heb een extra brede en lange strijkplank erbij gekocht. Het is geweldig! Nooit meer die gekrulde snoer ergens aan vast (meestal daar waar de strijkbout moest staan) Ik heb m met cashback actie gekocht! Dus 70 euro voor betaald. Dubbel en dik waard! Ik wil nooit meer met snoer :)

Nordmende 10-08-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Ik heb dit strijkijzer nu ruim een jaar in bezit.Tijdens het gebruik deed ik een paar ontdekkingen die mijn hele strijkervaring enorm veranderd hebben.

Om te beginnen ben ik al snel opgehouden van de klem gebruik te maken.Het bleek niet mogelijk de oplaadhouder goed te monteren op de metalen strijkijzerhouder van mijn strijkplank.De klem was wel te gebruiken als ik de oplaadhouder op de strijkplank zelf monteerde, maar omdat de oplaadhouder van onderen een beetje hol is en enigzins in het oppervlak van de strijkplank zakt staat hij van zichzelf stevig op de strijkplank en verschuift hij ook niet als je het strijkijzer er uit neemt of er in plaatst. Ik vind die klem daarom volkomen overbodig en gebruik hem nooit.

Door de oplaadunit op het werkvlak van mijn normale strijkplank met 110cmx32cm strijkoppervlak te plaatsen was ik veel te veel ruimte op de strijkplank kwijt. Ik kocht daarom een grotere strijplank met 124cmx45cm strijkoppervlak.
Daardoor kan ik op mijn strijkplank zowel de oplaadhouder als een pantalon kwijt.

Een bijkomend voordeel is dat de oplaadunit en de achterkant van het strijkijzer in het geheel niet warm worden.Ik kan het strijkijzer met oplader en al moeiteloos over de strijplank schuiven door de oplaadhouder aan de achterzijde vast te pakken. Alleen de strijkzool wordt heet.
Ik schuif de oplaadunit over de strijkplank al naar gelang het gedeelte van de strijkplank dat ik in gebruik heb.
Het strijkijzer blijft tijdens het verschuiven altijd stevig in de houder staan.

Omdat ik de oorspronkelijke metalen strijkijzerhouder aan de rechterkant van mijn strijkplank niet meer gebruikte om het strijkijzer op te plaatsen, besloot ik het af te zagen.
Door dit nutteloze gedeelte te verwijderen kreeg ik de beschikking over een fantastische toevoeging aan het werkoppervlak van mijn strijkplank. Een 45cm lange rand met rechte hoeken! Ik strijk op dat gedeelte nu de schouderpanden van mijn overhemden.

Door de aanschaf van dit heerlijke draadloze strijkijzer heb ik nu behalve het gemak van draadloos strijken ook de beschikking over een hele handige extra rand aan mijn strijkplank.

jeroen0810 10-08-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Heerlijk draadloos apparaat. Fijn dat je niet continue in ‘gevecht’ bent met het snoer. De oplaadtijd is acceptabel, en het wordt goed aangegeven wanneer hij even teruggeplaatst moet worden in zijn laadstation. Het is wel een wat zwaarder apparaat, maar ikzelf vind dat niet storend. Zeker een aanrader.

Reina 2 09-08-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

geweldige strijkijzer zit nooit meer vast met mijn draad
kan over de hele strijkplank komen zonder dat ik een beperking voel (draad te kort)
In het begin wel even wennen is vrij zwaar maar went snel en het gemak wat je er voor terug krijgt maakt dat goed. Het oplaad station is gemakkelijk op de strijkplank te bevestigen en als de strijkbout weer opgeladen moet worden krijg je een klein piepje te horen. Is wel lastig voor slecht horende, misschien kan er straks ook een lichtje bij voor de mensen die slecht horend zijn. Ik vind het een echte aanrader.

paul.1 03-07-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Levensgevaarlijk apparaat, want er zit geen weerstand op bij het loslaten. Heeft u kinderen? Dan niet kopen, want dit apparaat valt veel te snel. Daarnaast was het na 1 keer vallen al kapot en weijgert Tefal het probleem te onderkennen. Ondanks dat veel consumenten dit probleem al hebben gemeld overigens, ik was duidelijk niet de eerste.

Mevr. Reudink 19-06-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Deze Tefal, is een beetje zwaar in gebruik, maar dat went snel. De basis is moeilijk te bevestigen, maar ookdar moet je handig in worden. Ik ben heel blij dat deze inderdaad draadloos is, en tijdens het opladen wat natuurlijk ook even duurt, ga ik lekker een bakje koffie drinken. een topper dus!

Dominique Nuijten - de Vries 09-06-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Allereerst wat een TOP apparaat! Dit had al jaren geleden uitgevonden moeten worden!
Ik ben zeer te spreken over de Tefal Freemove.
De eerste paar keer dat ik de strijkijzer ging gebruiken viel het gewicht op, inmiddels ben ik er helemaal aan gewend. Ik vind het zelfs fijn dat het iets zwaarder is want daardoor strijk je sneller strak en glad en hoef je zelf weinig tot geen druk uit te oefenen.
Het systeem om de strijkijzer te bevestigen aan de strijkplank werkt prima! Ik heb hem op dit moment gewoon op het bureau staan en dan strijk ik daarnaast en ook dat werkt goed! Beide manieren is mogelijk!
De Tefal Freemove heeft een mooi design en is zeer gebruiksvriendelijk. Deze strijkijzer is makkelijk te vullen en werkt ideaal omdat het draadloos is. Ik vind het ook veilig omdat ik een peuter meisje in huis heb, nu kan ze niet aan het snoer trekken en gebeuren er geen ongelukken.
Het is een prachtige strijkijzer en ideaal in gebruik ik zou hem iedereen aanraden!

beppie1962 06-06-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Het apparaat werkt super fijn, voldoende stoom en goede temperatuur. Heerlijk zonder snoer en als je het strijkbout langer dan 30 sec van het station af hebt krijg je een bescheiden piepje dat hij geladen moet worden (niet irritant). Het laden gaat erg snel, dus hij is gelijk weer klaar voor gebruik.
Kleine minpuntjes zijn dat het waterreservoir kleiner is dan van mijn vorige Tefal strijkijzer, en hij is niet echt lichtgewicht, dit laatste maakt voor mij niet uit, maar voor mensen die reuma hebben of iets dergelijks is hij vrij zwaar denk ik.
Kortom een zeer fijn apparaat.

Ruben Plomp 05-06-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Toen ik deze draadloze stoomstrijkijzer enige tijd geleden ontving was ik nogal sceptisch. Vaak genoeg zie je dat er dan concessies gedaan worden op andere punten. Enkel denk ik dat Tefal met dit product heeft aangetoond dat een verhoogde vrijheid (draadloos) niet te kosten hoeft te gaan van power en/of functionaliteit.
Okay, het is niet zo dat je al je strijgoed met 1 oplaadbeurt wegstrijkt, maar als je tijdens het wisselen niet op z'n kont, maar in het station plaats dan merk je hier niets van. Je bewegingsvrijheid is hierdoor vele malen groter. Ik als man die zelf mijn overhemden moet strijken ben erg content met het apparaat.

kloeres 21-05-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Wat een oplossing, strijken zonder snoer. het is verder een lekker licht apparaatje. Jammer vind ik dat hij regelmatig terug moet worden gezet op het station, ik hoor dan dat hinderlijke piepje, maar misschien moet ik de gebruikershandleiding nog eens goed doorlezen.

Petra010203 28-04-2014

een prima strijkijzer!
Alleen moet ik er wel erg aan wennen. Normaal zet je een strijkijzer 'weg' op de plank, nu moet je hem steeds in de oplaadunit zetten, waar het steeds wordt opgeladen.
Ideaal vind ik het snoerloos strijken.
De oplaadunit is makkelijk te bevestigen op het strijkijzer.
Dus alles bij elkaar een ruime voldoende tot goed!

Maartje vd Mispel 24-04-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Ik heb dit strijkijzer nu een aantal keer gebruikt. Zonder snoer strijken bevalt mij echt supergoed! Ik raak nooit meer verstrikt met mijn snoer en strijkplank!

Het apparaat geeft een piepje wanneer het weer op het station gezet moet worden om op te warmen. Dit was in het begin wel even wennen maar werkt super nu ik er eenmaal aan gewend ben!

Ik zou geen andere meer willen!

Geopotes 21-04-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Het idee is erg handig; geen gedoe met een snoer, en toch kunnen strijken. Dat je het strijkijzer dan met regelmaat weer even op de 'lader' moet zetten is dan te verwachten, en ervaar ik niet als storend. Wat mij wel érg tegenvalt is de hoeveelheid stoom die eruit komt. Misschien ben ik verwend met mijn vorige strijkijzer (zo'n groot apparaat met waterbak) maar je moet echt goed kijken om te zien of er überhaupt wel stoom uitkomt!
Strijken gaat verder best gemakkelijk, het strijkijzer is een beetje zwaar, maar dat is voor het strijken juist wel handig. Je hoeft geen kracht te zetten voor een glad resultaat.

wilma 05 16-04-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Ik heb hem pas 1 dag en ben zeer tevreden. Ik heb een ontsteking in mijn arm en kan hierdoor moeilijk strijken. In tegenstelling van andere reviews kon ik hem wel makkelijk bevestigen op de plank. Het enige nadeel is dat hij een beetje aan de zware kant is.

greetmenninga 24-03-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

ik heb hem nog niet gekocht, lijkt me ideaal, alleen jammer dat het niet automatisch uitgaat als je hem vergeet uit het stopcontact te halen. En dan heb ik nog een vraag of er ook, zo'n groot apparaat is wat op een watertank staat, zonder snoer. Ik heb het wel eens ergens gezien, maar weet niet meer welk merk dat was. Ik strijk trouwens al jaren met Tefal strijkijzers.
Bevallen me prima. Ik laat ze alleen nogal eens vallen en dus hebben ze bij mij niet zo'n lange levensduur!

F Hermsen 21-03-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Zeer blij verrast dat we deze mochten reviewen voor 100meningen.nl.

Mijn vrouw en moeder heb ik de eer gegeven om deze te testen en dit is hun mening;

Het design is echt mooi, leuke kleuren en ligt lekker in de hand (voor kleine en grote handen).
Het eerste wat opvalt is dat hij wat zwaar aanvoelt, echter dit went snel wanneer je er een paar keer mee gewerkt hebt.
Het aanbrengen van de beugel voor het onderstel is simpel, wel had hier een stevigere schroef voor gemaakt kunnen worden. De stelschroef draait zichzelf een paar slagen los wanneer je hem loslaat.
Ook buigt de beugel makkelijk tijdens het aandraaien en blijft hij niet lekker op zijn plek zitten.
Het (stoom)strijken is erg makkelijk en comfortabel te noemen.
Grote vulopening voor het water is erg makkelijk en veilig.
Het draadloos strijken gaat prima, je krijg een seintje wanneer hij weer opgeladen moeten worden maar hoe langer je strijk hoe minder de oplaadtijd is en dus minder piepjes krijg. Tijdens het strijken van een broek piepte het strijkijzer maar konden we de boek makkelijk afstrijken, dus er is tijd genoeg om door te gaan als je dat wilt, hij zal niet zomaar stoppen.
Gebruiken van de stoomfuncties gebruiken wel meer stroom en zal hij dus eerder vragen om opgeladen te worden
Het onderstel staat stabiel en is veilig neer te zetten op je strijkplank.Ook voor kinderen is dit een stuk veiliger omdat ze niet zomaar tegen de onderkant van het strijkijzer kunnen komen.
Prima strijkijzer dus, alleen is de stelschroef wel voor verbetering vatbaar.

beekmuis 15-01-2014
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Het is een makkelijk snoerloos strijkijzer.
Ook is het verrassend snel warm tussen het ene en het andere kledingstuk.
Ben erg blij met mijn aankoop

Rotman 26-12-2013
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Ik vind de strijkijzer ideaal! Met twee kids heb ik bergen strijkgoed en met deze strijkijzer wordt het strijken weer wat leuker... Je bevestigd het laadstation op je strijkplank en gaan.. Even wennen met terugzetten in het laadstation ipv op de plank maar dat is maar even.. Hij laad super snel weer op dus als je je mouw of iets dergelijks omdraait is ie alweer opgeladen... Ben het niet eens met een voorgaande review waarin staat dat hij erg zwaar is, ikzelf heb een vorm van reuma en kan met deze strijkijzer super uit de voeten!

Nordmende 15-06-2013
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Dit strijkijzer is van gemiddeld formaat en weegt met 1350 gram minder dan het gemiddelde stoomstrijkijzer.
Het weegt 100 gram minder dan mijn vorige stoomstrijkijzer en is een stuk kleiner.

Ik vind het handvat iets te rond en net niet lang genoeg. Ergonomisch schiet het een beetje te kort.
Temeer omdat je tijdens het strijken ook de stoomknop ingeknepen moet houden. Ook moet je het
strijkijzer steeds in de houder zetten, waarbij een beetje steun van de greep tegen je handpalm/pols
prettig zou zijn geweest.
Geen grote ongemakken en alles went, maar het had misschien iets beter gekund.

Ik vreesde dat de houder hoe dan ook met de klem vastgezet diende te worden.
Dat vond ik geen prettig vooruitzicht omdat mij het steeds inklikken van de houder op de klem onhandig leek.
Daarbij is de klem niet goed te monteren op de strijkijzerhouder van de strijkplank en vind ik het vastschroeven van de klem op de stof van de strijkplank niet ideaal.
Gelukkig is de houder ook zonder het strijkijzer ruimschoots zwaar genoeg om op de strijkplank en de strijkijzerhouder te blijven staan. Het verschuift niet als je de Freemove er in zet of er uit neemt.
Ik gebruik de klem daarom niet.

Ik vind het apparaat uitstekend functioneren.
De stoomafgifte is prima en de strijkzool fantastisch, met een handige versmalling bij de punt en vele goed geplaatste gaatjes voor een gelijkmatige stoomafgifte.
De extra stroomstoot vind ik niet zo indrukwekkend.Maar ik maak zo nodig toch liever gebruik van de spray functie of een plantenspuitje.
De 250ml water in het reservoir gaat betrekkelijk lang mee.Waarschijnlijk omdat je de stoom selektief gebruikt door de stoomknop in de greep.

Het snoerloos strijken is voor mij een openbaring.
Na 25 sec gaat het bliebje ten teken dat je weer moet opladen.
Maar het is niet verboden om nog even door te strijken als het bliepje gegaan is.
Wanneer ik een bloesje strijk stop ik ècht niet als het bliepje klinkt, want het strijkijzer is ook na bijvoorbeeld 50 sec. nog heet genoeg om te stomen en te strijken. Het is ook na 50 sec. weer in 4 sec. op temperatuur!
Ik merk dat ik slechts heel af en toe iets langer dan die 25 sec. strijk.
In de praktijk is het tussentijds opladen dus totaal geen belemmering.Temeer omdat je normaal gesproken niet langer dan zo'n 10 sec achter elkaar strijkt.

Al met al vind ik de Tefal Freemove een geweldig apparaat en ik ben erg blij met mijn aanschaf.

xGvW 22-05-2013
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

Helemaal tevreden met dit snoerloze strijkijzer.
Snel warm en tussen het strijken door is hij ook weer snel op temperatuur. Dus geen problemen meer met een tekort snoer

naam2653 26-05-2012
Geschreven voor: Tefal Freemove FV9910

ik dacht handig zonder snoer, maar ik vind het waardeloos. als je even aan 't strijken bent begint ie al te piepen dat je hem weer op 't basisstation moet zetten. ook wordt ie niet zo heet omdat je hem steeds eraf haalt. ook zwaar strijkijzer.ik wil hem terugbrengen want ik vind het een sof!

Annette94 11-06-2012

Ik vind ook het strijkijzer erg zwaar, zwaarder dan de normale strijkijzers, jammer dat daar niet over nagedacht is.