Philips GC4891/02

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC4891/02 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

erikhuybregts 09-12-2014
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Prima strijkijzer. Ziet er ook erg stoer uit met die flight case (voor zover een strijkijzer stoer kan zijn). Strijken blijft ondanks dat nog altijd een hels karwei maar dat ligt in ieder geval niet aan het strijkijzer. En je ziet er als man een stuk ruiger uit als je staat te strijken ipv. met zo'n standaard wit ding.
Stoomt prima en zit degelijk in elkaar.

HW 29-08-2013
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Ik kan de goede beoordelingen op dit forum over het strijkresultaat van dit strijkijzer bevestigen. Wat dat betreft geen klachten, ook ziet het strijkijzer er robust uit (komt waarschijnlijk door de kleurzetting). Heel erg jammer (en hinderlijk) is alleen het feit dat het strijkijzer (als je hem rechtop zet) druppels water lekt uit de vulopening. Er hoopt zich water op in het dekseltje/kapje van de vulopening, dat naar buiten lekt door het kleine ontluchtingsgaatje in het dekseltje/kapje. Deze druppels lekken op het handvat, zodat je hand nat is als je het strijkijzer weer oppakt om te strijken. Vandaar puntenaftrek voor het gebruiksgemak. Ik ben benieuwd of andere gebruikers ook dit euvel herkennen.

Lisa83 01-06-2013
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Wij hebben het strijkijzer nu ruim twee weken in bezit en hebben het strijkijzer nu zo'n zes keer gebruikt.

Pluspunten:
- strijkt zeer soepel in vergelijking met ons vorige Philips strijkijzer (van circa 8 jaar oud)
- extra lang snoer is zeer handig

Minpunten:
- Het plastic laagje (mat zwart) op het handvat en de bovenkant van het strijkijzer laat los. Wij hadden van Philips een betere kwaliteit verwacht en dit zou simpelweg niet mogen gebeuren. Na 6 keer strijken is het de gehele laag weg en heb je geen loslatende plastic deeltjes meer.

- De opening voor het bijvullen van water zit op een onhandige positie, waardoor het bijgeleverde schenkbekertje wel nodig is bij het bijvullen van water. Even direkt onder de kraan bijvullen is erg lastig.

Het loslaten van de toplaag op het handvat/bovenkant van het strijkijzer direkt bij de eerste strijkbeurt is een grote tegenvaller. Wij hadden meer kwaliteit van een Philips product verwacht. De volgende strijkijzer in de toekomst zal derhalve geen Philips meer worden.

Rozy72 17-03-2013
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Strijken kan toch leuk zijn!
Het is een prima strijkijzer. Is snel op temperatuur en het belangrijkste, hij strijkt echt fijn. Er komen geen irritante druppels water uit, zoals bij de meeste strijkijzers. Heeft een lekker lang snoer en ligt lekker in de hand. Een heel klein minpuntje, en daarom een negen, de paarse letter aanduiding van katoen en wol etc. valt een beetje weg onder de zwarte ondergrond!
Maar voor de rest een aanrader.

DJAMM 09-09-2012
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Slechts een paar dagen in bezit maar ik (man 34 jaar) moet zeggen dat ik nu al een berg heb weggestreken.
De strijkijzer glijdt overal soepel overheen en strijkt harde kreukels moeiteloos weg van katoenen kleding.
Ik was aan het twijfelen tussen een tefal stoomgenerator strijkijzer, maar in het algemeen zijn deze dingen 100 euro of meer duurder. Vandaar mijn keuze op dit artikel.
Mijn keuze kwam ook tot stand vanwege het wat stoerdere design, de hoge output van continue stoom en het vermogen. Het hoge vermogen zorgt ervoor dat de strijkijzer snel op temperatuur is, want hij blijft natuurlijk geen 2600W continu verbruiken.
Wat ik nog meer als positief neer kan zetten is dat het een best groot waterreservoir heeft en een lange snoer. De case is bijzaak maar wel leuk voor de heb.

joan89 05-07-2012
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Het apparaat is binnen een paar seconde klaar voor gebruik. Het strijken gaat soepel en ligt fijn in de hand. In no-time zijn je kleren kreukvrij. En het strijkijzer zit in een handige opbergdoos. Een superaankoop!

syl43 05-07-2012

maakt die van jouw ook pruttel geluid als je men neer zet. of ligt het aan die van mij

DvGH 18-02-2012
Geschreven voor: Philips GC4891/02

een week geleden ging onze oude strijkijzer kapot.(16 jaar oud;moulinex cordless duo)n.a.v. de eerste recensie deze strijkijzer gekocht en vandaag uitgeprobeerd.ben zeer tevreden.stomen heb ik nog niet nodig gehad.vindt de opbergbox ook wel erg handig.valt mij op dat er nog maar weinig "snoerloze strijkijzers"te verkrijgen zijn.ben benieuwd wat daar de reden van is.ook ik kan deze strijkijzer aan iedereen aanbevelen tot nu toe!

mozu 14-02-2012
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Na verschillende types tefal strijkijzers gehad te hebben is deze toch wel mijn topper! Superglad en zeer makkelijk in gebruik en nog stoer van kleur ook en in een mooie beauty case verpakt.Wat wil je nog meer...strijken word ineens veel makkelijker en daardoor leuker!!

JoepGoes 13-02-2012
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Wij hebben 'Hem' (want mannelijk uiterlijk) nu ruim een maand in huis en ik (man)heb hem al een aantal malen gebruikt. Een plezier om te gebruiken! Strijken gaat bijna als vanzelf met deze zeer gladde zool. Wat hij beloofd over het wegstrijken van plooien doet hij ook! Zo gemakkelijk. Prettig in de hand en prima te handelen gewicht. Snoer lekker lang en degelijk met goede flexibele hechting aan apparaat. Flink water reservoir. 1 nadeel. Schijf om temp. in te stellen wordt erg gemakkelijk gedraaid. Als je je vingers in de greep zet raak je snel de draaischijf aan en zal deze gemakkelijk van stand veranderen. Verder niets dan goeds over dit strijkijzer!

JLC61 16-12-2011
Geschreven voor: Philips GC4891/02

Wat een topding is dit. Ik strijk (als man!) elke dag. Maar nog nooit was het zo gemakkelijk en goed. Wanneer je hem op volle stoom zet hoef je slechts een keer over een katoenen hemd heen te gaan en het is strak. Super strak zelfs. De zool is heel fijn en glijdt als boter over je kleren. Ook dikkere stoffen gaan genadeloos onder dit precisie instrument glad worden. Een spijkerbroek bv. ziet er na een haal uit alsof ie geperst is. Tof. Ook de spitse punt met stoomuitlaat is super voor moeilijk bereikbare stukjes.
De marketing van Philips vind ik heel erg goed. Dit strijkijzer is gemarket voor mannen. Is Zwart. Komt in een herbruikbare gereedschapskist die er gewoon goed uitziet en goed is. Dit is toch wat een man wil. Een strak apparaat dat echt doet wat het moet doen om een manier die gemakkelijk is. Plus een toegift van een gereedschapskist. En dan ook nog positioneren met de foto van die kist. Heeel Heeeel goed van Philips.
Heb hem dus nog maar een paar dagen maar geniet er elke dag van. Vind strijken al leuk maar nu helemaal!!!