Kärcher SC 1020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 1020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Ljoosten 15-01-2016
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Een prima apparaat, ben er blij mee. Het "dweilen" gaat een stuk sneller. Ik had wel verwacht dat hardnekkige vlekken makkelijker verwijderd zoudeb worden. Het enige echte minpunt vind ik, is de steel die is veel te kort. Ik ben 1,63 en moet krom staan om de vloer te doen, zelfs als ik dicht bij mijn voeten blijf.

Th22vdk 21-11-2014
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Gebruiker wordt niet gewaarschuwd de machine zonder dop op te ruimen.
Dop is niet meer te verwijderen, na onderzoek door de dop te demonteren blijkt kalk de oorzaak.
Prijs nieuwe dop is niet in verhouding met de aankoopprijs. Geen garantie door openbreken en ook zeker geen coulance van Karcher!

Th22vdk 22-12-2014

Na enige email wisselingen met Karcher support toch onder garantie een vuldop mogen ophalen bij de leverancier. 21 dev 2014. Waarvoor dank!

Paula Bowie 04-06-2012
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Hij is gemakkelijk te gebruiken. Hij verliest geen water. Wij wilden een nieuwe stoel kopen omdat de oude behoorlijk vies was. Nu heb ik deze stoomreiniger gebruikt en is hij weer schoon!

RicBruns 21-02-2012
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Allereerst, verbazingwekkend dat het apparaat hier zo hoog scoort.
1.Het waterreservoir is veel te klein, moet dus bij intensief gebruik om de haverklap weer gevuld worden wat op zich weer veel tijd kost.
2.De stoomkracht neemt, zelfs als men netjes de handleiding volgt, zeer snel af, na ongeveer 1 minuut zou je al weer moeten wachten, wat ook al weer tijd kost! Bovendien is de stoomkracht zo matig dat echt vuil er zeker niet mee verwijderd kan worden!
3.Door het bovenstaande zet vuil zich helemaal vast op de bijgeleverde borstels en is daar zeer moeilijk weer af te krijgen.

Eerlijk gezegd is het voor mij persoonlijk de miskoop van het jaar en met een sopje ben ik 10 keer zo snel klaar en gebruik bovendien geen 1500watt.

M de Snaijer 25-11-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Geweldig apparaat, zou niet meer zonder willen.
Plafonds, badkamer, muren, vloerbedekking, de auto, alles maak ik er mee schoon, zelfs oude vlekken uit het kleed zijn eruit, grandioos.
Kan iedereen aanbevelen er een aan te schaffen.

VdL 19-09-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Het huis van mijn ouders moest verkocht worden en rook muf. Na alle vloerbedekking met de stoomreiniger bewerkt te hebben rook het weer fris. Voor het opbergen is de stoomreiniger zeer compact.

oaktree 23-08-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

De stoomreiniger is makkelijk en veelzijdig te gebruiken.
Neemt niet veel plaats in.
Je kunt hem voor uiteenlopende dingen te reinigen gebruiken.

truus poets 19-08-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Ik gebruik de stoomreiniger vooral voor de badkamer, om kalkresten te verwijderen; dit werkt mooi wanneer ik van tevoren schoonmaakazijn in heb laten werken.
Ook het plastic schrootjesplanfond er goed mee kunnen reinigen.Ik gebruik minder schoonmaakmiddelen sinds ik de stoomreiniger in huis heb.

Rene_P 09-08-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Als huisman leek mij dit wellicht een geschikte aanvulling op de gebruikelijke schoonmaakmiddelen.

Vandaag het apparaat voor de derde maal gebruikt en over het algemeen ben ik wel tevreden, niet overdreven want het is een basismodel en dito prijs.

Douchecabine was hard toe aan een grondige schoonmaak en vooral in de hoeken/gaten/gleuven waar je dus nooit met een gewone doek/borstel/hakbijl bij komt. Inspuiten met antikalkmiddel of schoonmaakazijn, paar minuten wachten (kopje koffie drinken) en na een paar stoomstoten van enkele seconden op vol vermogen, spatten de kalksnippers er af.
Met alleen de stoomreiniger gebruiken krijg je hardnekkig vuil niet weg.

De badkamervloer (donkerblauwe tegels) gestoomd met de vloermond, met daarin vastgeklemd de in de lengte dubbelgevouwen bijgeleverde doek. Wel een beetje prutsen eer de doek min of meer strak gespannen is, maar gedegen voorbereiding is het halve werk. Tijdens het wissen blijft de doek uiteraard op z'n plaats. Om de paar stroken geef ik een korte stoomstoot op vol vermogen zodat de doek vochtig en vooral heet blijft. Resultaat ruimschoots tevreden (en de vrouw ook).

Ook de chromen/metalen scharnieren van de wc-bril/deksel zag (letterlijk) groen. De reguliere middelen i.c.m. schuursponsje had weinig effect gehad dus werd ook hiervoor de stoomreiniger ingezet. Na enkele seconden stomen verdween het groen zowaar. Heel erg fijn dus.

MOGELIJKHEDEN een 5: simpel apparaat, ruim voldoende hulpstukken bijgeleverd (Promo-versie)
GEBRUIKSGEMAK een 9: alleen een 3-standenknop in het handvat dus hoe lastig kan het nou zijn? Handleiding uiteraard altijd even doorbladeren voorkomt problemen/storingen, maar dat geldt voor alle nieuwe aankopen...
Ik vul steevast 1 hele liter waarmee ik ongeveer 45 minuten kan stomen (combinatie half+vol vermogen). De stoomdruk is ruim voldoende en wordt ook steeds netjes in de ketel op peil gehouden door periodiek bij te verwarmen. De stoom is mooi gelijkmatig en relatief droog (hoe vreemd dat ook mag klinken).
Wanneer er water bijgevuld moet worden, trek ik de stekker uit de wandcontactdoos, hou ik het stoompistool ingedrukt en pas wanneer er geen stoom meer uit komt, kan de vuldop los gedraaid worden (er heerst geen overdruk meer in de ketel en is het veiligheidsventiel ontgrendeld). Daarna laat ik het stoompistool los en zet het in de veilige stand. Een paar minuten wachten alvorens weer water bij te vullen, voorkomt eventueel opspattend verhitte waterdruppels uit de ketel.
RESULTAAT een 8: het is geen wondermiddel maar voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen.
DUURZAAMHEID? Kärcher kennende zit dat wel goed, mits je er verstandig mee omgaat. Zo gebruik ik demi-water (gedemineraliseerd) i.p.v. leidingwater zodat zich geen kalkafzetting in de ketel kan vormen, waardoor de opwarmtijd kort blijft en verstopping/storingen worden voorkomen. Bovendien droogt alles volledig streeploos op.

Wees altijd alert tijdens het gebruik. De geproduceerde stoom is 150-160 graden! Ook de slang en pistool worden op den duur best wel warm.

mount 53 26-06-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Wij zijn erg tevreden over de Karcher sc 1020.
HIj maakt het goed schoon.
Op het doekje doe ik wat Andy en dan stomen maar.
De tegels worden blinkend schoon.
Ook voor het toilet ideaal met name onder rand.
Wel altijd met een fleece doekje nadoen.
Maar dat is zo gebeurd.

Narzug 10-01-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Aangezien wij een alternatief zochten voor dweilen en de voegen schoonmaken in de badkamer hebben wij ook de karcher 1020 gekocht.

Wij hebben dit apparaat uitvoerig getest en zijn tot de volgende conclusies gekomen:
- Wat dit apparaat kan schoonmaken kan ook met traditionele schoonmaakmiddelen
- HG schimmel kon de vieze voegen in badkamer sneller en beter schoonmaken dan dit apparaat
- Ik had een paar hele vieze voegen in de badkamer en zowel HG als de 1020 konden dit met geen mogelijkheid schoonmaken
- Op alle fronten heeft dit apparaat mij teleurgesteld: Dweilen: (moet nog na-dweilen, al eerder ook genoemd), vet in oven, wieldoppen, kalk op kranen - hij kreeg het gewoon niet schoon. Bovendien gaat het met een beetje jif en een sponsje veel sneller en beter. Eigenlijk is het ook logisch: wanneer dit echt een super apparaat geweest zou zijn, hadden ook veel meer mensen dit aangeschaft.

Ik zal dit apparaat beslist aan niemand aanraden. Probeer het eerst uit (je kunt ze ook huren bij diverse instanties) en je zult het zelf zien.....

josefien 1966 18-10-2011

sorry maar als je hele vieze voegen hebt had je ze misschien al eerder moeten schoonmaken en dat geldt ook voor de rest van je reacties.Als je alles in je huis regelmatig bijhoudt dan is de karcher een ideale stoomreiniger. Als ik mijn voegen/oven zo vies laat worden dan biedt de karcher inderdaad geen soelaas meer

Maria Anna Lucia 11-11-2013

Heel hartelijk dank voor deze informatie, ook dank aan Ric Bruns.
Als dergelijke apparaten gladde vloeren en voegen al niet eens schoon kunnen krijgen, kan ik wel raden wat er gebeurt als ik er tapijten mee wil reinigen.
Wat een giller als je deze schoonmaakmachines alleen mag gebruiken voor dingen die reeds schoon zijn!
Ook hartelijk dank aan Kieskeurig die deze informatie mogelijk maakt!

ric_bruns 23-02-2012

Van harte met je eens, het apparaat is echt bagger!
Al helemaal bagger vind ik de reactie dat je het apparaat alleen zou moeten kunnen gebruiken voor spullen die eigenlijk al schoon zijn. Zo ken ik er nog een paar! Trouwens in mijn geval had ik de verkoper van de Harense Smid, duidelijk gezegd dat ik het apparaat intensief voor vuile klusjes zou gaan gebruiken, zou geen enkel probleem zijn.
Wat we beiden nog vergeten zijn is de 'geweldige' bevestiging voor de dwijl aan het stofzuiger-achtige mondstuk, hoe verzint men zo iets?

wibaut90 25-10-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

''super-apparaat'' zou ik niet direct zeggen. Achteraf moet je vaak de vloer toch noch ''na-dweilen'' om strepen te voorkomen (op gladde stenen vloer) van losgeweekt vuil. Opgedroogd licht-vuil van natte schoenzolen e.d. gaat er niet goed af. Lastig vindt ik de plaats en vaste bevestging van de stoomslang aan het apparaat. Bij gebruik moet je goed oppassen dat de (warme-slappe) slang niet in een knoop draait. Vloerkleed is er wel lekker mee ''opgehaald''.

FrankeVerhoeven 13-05-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Ik ben superblij met dit apparaat.
Ik gebruik het werkelijk voor bijna alles.
De ramen, de vloeren, de badkamer, bekleding van stoelen/banken, caravan; noem het maar op.
Het enige nadeel is dat je geen lekker geurtje krijgt terwijl je aan het poetsen bent. Maar dat kun je natuurlijk oplossen door zelf een lekker geurtje in huis te zetten.
Ik raad dit apparaat dan ook iedereen aan.
Persoonlijk heb ik een extra set doekjes besteld omdat dit toch wel heel gemakkelijk is. Je kunt ze zo uitwassen in de wasmachine.
Mijn eindconclusie een super apparaat.

olafpijnacker 26-11-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Mij valt dit apparaat tegen. De steel is veel te kort, evenals het netsnoer. Ikzelf ben niet groot maar ik moet steeds gebukt de vloer reinigen. Na een kwartier voel je dat aardig in je rug. De vezeldoeken zijn niet handig aan het vloerstuk te bevestigen en bovendien rollen ze regelmatig op tijdens het schuiven over de vloer (plavuizen). Waarom niet een soort sok gemaakt die met elastiek om het mondstuk heen klemt?
Verder zijn sommige vuildeeltjes ook niet uit de plavuizen te krijgen, zoals aangekoekte vuiltjes die de hond meebrengt. Die moet ik dan toch weer met mijn nagels loskrabben.
Ik vind wel dat de vloer hygiënisch schoongemaakt wordt en dat het huis fris ruikt na afloop maar ik had er toch meer van verwacht. Het is duidelijk een instapmodel.

monique30 02-11-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Ik heb vorige week dit apparaat aangeschaft via Householdshop.nl. Wat een super apparaat! Ik heb eerst het internet afgespeurd naar recensies over de verschillende apparaten. En uiteindelijk kwam ik hierop uit. Ik heb het promo-pakket met de extra doeken.
Ik ben begonnen met de keuken en zonder moeite alles schoon gekregen: vettigheid is zo verdwenen! Daarna de badkamer gedaan. Zelfs mijn voegen in de douche zijn weer wit!! Daarna de vloerbedekking nog even aangepakt. Echt een eitje met dit apparaat. En gisteren als toegift de ramen... Sinds dit weekend heb ik geen hekel meer aan schoonmaken.
Het reservoir vullen met gekookt water en binnen twee minuten kun je weer verder met schoonmaken. In het bijgeleverde boekje staan nog een paar tips.

Zeker de aanschaf waard!!

Kris3 27-06-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Wat een uitvinding!!!! Ik heb thuis een glanzend marmeren vloer die ik elke dag moet stofzuigen en dweilen ivm een hond van het type kwijlt regelmatig. Vooral het dweilen vond ik een drama omdat je de kwijl en slebbers van de hond niet goed wegkreeg. Met dit apparaat gaat het een heel stuk gemakkelijker en hoef ik niet meer op mijn knietjes vlekken weg te poetsen. Ook de ramen lappen gaat goed hiermee. Ik heb m net vanmorgen ontvangen maar vind m geweldig! Enig klein min puntje is dat het snoer een beetje aan de korte kant is maar is niet on-overkomelijk. Maar echt een aanrader! Had m veel eerder moeten aanschaffen.

Anneke26 04-06-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1020

Prima apparaat. Handzaam, licht en werkt goed.
In tegenstelling tot hetgeen op de website van Karcher staat vermeld is de stoomregeling wel regelbaar in hele/halve stoom.
Netsnoer zou iets langer mogen zijn.
Ik heb eerder type SC1202 gehad maar die was te groot en te zwaar, had wel een grotere tankinhoud, maar dit type kan 45 min tot 1 uur stomen en na bijvullen is het apparaat na 5-10 min weer gebruiksklaar.
Verwacht geen wonderen van het eerste gebruik want, zoals Karcher zelf ook aangeeft, moeten eerst resten van oude reinigingsmiddelen op bijv. tegels worden opgelost voordat het optimale resultaat zichbaar wordt.
Dit apparaat is heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding.