Kärcher SC 1122

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 1122 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

matosa 14-05-2014
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

ik zou apparaat niet nog eens aanschaffen. Borsteltje is na 2 keer gebruiken een stompje. Als reservoir leeg is moet je wel 3 kwartier! wachten voordat je dop open krijgt omdat er anders gevaar is voor stoom. Handig dat wachten als je net lekker wilde gaan poetsen. Ja de hoekjes worden schoon, maar had ik met een borsteltje met water en sop ook gekund. Nee nooit meer voor mij.

Wessie31 09-05-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Ik heb de Karcher 1122 nu 2 dagen in huis en ik ben er dik tevreden mee!

Ik heb er ramen mee gezeemd, de douche en het toilet gedaan en ook de plavuizen vloer in de keuken en woonkamer heb ik onderhanden genomen. De keuken was een peulenschil om schoon te maken.

De tegels in de douche en het toilet blinken als nooit tevoren. Het is niet zo dat je niks hoeft te doen maar het maakt het schoonmaken een stuk makkelijker!

mcgpeeters 05-05-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Na alle reviews gelezen te hebben deze karcher aangeschaft nadat ik al eens een klein handapparaat geprobeerd had, wat totaal niet werkte. Ik ben uitermate tevreden over deze karcher, apparaat geeft veel stoom. Intussen mijn voegen gedaan van de badkamer, m.b.v. het kleine borsteltje, deze zien er weer als nieuw uit. Zelfs het glas van de badwand wordt zonder moeite erg schoon. Glazen tussendeuren in de woonkamer, voorzien van vette kindervingers, worden moeiteloos schoon en vetvrij. Ook een gestoffeerde bank schoongemaakt met het stoom apparaat (bank is wel voorzien van kwaliteitsstof)Laminaat schoongemaakt gaat ook erg goed. Diverse hulpstukken die allemaal erg goed van pas komen.

bomari 15-03-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Vrijdag de SC1122 gekocht en zaterdag aan de slag.
Helemaal geweldig, voegen werden weer helemaal schoon na even vooraf wat azijn erop te hebben aangebracht.
Hij is er makkelijk in gebruik en lekker licht.
De tegels glimmen weer.
Hierna aan de keuken begonnen, vooral de afzuigkap was normaal altijd een klus.
Het vet vloog eraf,ben zeer te vreden!

iLzZ 03-02-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

ik ben vandaag met dit appraat aan de slag gegaan met de voegen van de vloeren.
het kleine borsteltje op de spuitmond werkt prettig, ligt fijn in de hand, je hoeft niet veel kracht uit te oefenen, de stoom doet het werk. de steel is voor staand werk op de vloer wat kort, dit is voor lange personen een nadeel.
in een handomdraai de voegen en vloeren schoon. de wanden van de douche en zo nog niet gedaan, maar dat lijkt me een piece of cake met dit apparaat.
had gedacht dat de stoom sneller op zijn, maar dit is ruim drie kwartier aan een stuk werken voor de druk minder wordt!
super!

123Samantha 30-11-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Heerlijk aparaat. Gekocht nadat de Dirt Devil (die ik voor dezelfde werkzaamheden gekocht had) het op alle punten begeven had binnen 1 jaar. Van de Dirt Devil gingen eerst de klemmen van de dweilvoet kapot, toen de houder waar je de slang in kon hangen en tenslotte deed de aan/uit knop het niet meer. Daarbij kwam dat de Dirt Devil heel veel water spoot en de vloer dus heel lang moest drogen.

Al deze problemen zijn nu verleden tijd met de Karcher SC1122 die ik nu heb! Alles is een stuk steviger en van dikkere kwaliteit dan de Dirt Devil. De klemmen aan de voet zijn van veel beter kwaliteit. Ik dweil zowat elke week (vanwege een hond met huisstofmijtallergie), ramen maak ik er mee schoon (op een lager standje zodat het glas niet barst), vliegenpoepjes krijg je er zo van af. Af en toe doe ik de wanden van de badkamer en toilet er mee schoonmaken, ook heel erg handig.

Bij de mijne zat een behangafstomer. Die werkte ook heel goed. Heb in een slaapkamer in een mum van tijd het behang van de muur gestoomd. Vriendin was er ook heel blij en tevreden mee toen ik de Karcher aan haar uitleende om behang af te stomen.

Het formaat is ideaal: klein en niet te zwaar. Aangezien je met een natte vloer altijd achteruit werkt, is het handig om een stoomreiniger te hebben die je mee kunt dragen, anders moet je elke keer het apparaat met je voet naar achteren duwen.
Met 1/2 liter water (voorgekookt in waterkoker)dweil ik een ruime keuken, bijkeuken, ruime hal en toilet en maak ook de hondenmand er nog mee schoon.

Jammer vind ik alleen dat ik er geen Karcher stoomstrijkijzer op kan aansluiten. Dan had ik alles in 1 gehad.

Titania 01-08-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Een aantal jaar geleden kocht ik deze stoomreiniger. 'k Heb hem 1 keer gebruikt en dan in een hoekje laten liggen omdat ik de stop langs geen kanten meer openkreeg. Via mail probeerde ik nochthans alsnog Karcher te bereiken voor hulp, maar tot twee maal toe kreeg ik geen antwoord. Bij gebrek aan tijd liet ik het dan maar zo.
Bij ons verhuis hebben we, alvorens het naar het grof huisvuil te brengen, uiteindelijk nog een laatste kans gegeven en met heel veel kracht de stop er toch afgekregen. Blijkbaar was die vast komen te zitten door de kalk, na slechts 1 gebruik!
Blij dat ik hem weer kon gebruiken ben ik hem overal beginnen te gebruiken in ons nieuw huis. Was zeer aangenaam om te doen. En dan zonder schadelijke producten! Helaas mijn euforie was van korte duur. Tussen de slang en het apparaat begon stoom door te komen en de draad en handvat werden verschrikkelijk heet, zo heet dat je het niet meer kon vasthouden en dat er zelfs hete druppels op je handen terecht kwamen. Nu geef ik het ontgoocheld op. Naar het grof huisvuil met dat nutteloos en vooral gevaarlijk spul.

John Kort 19-03-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Mijn vrouw was 2 uur in de douche aan het boenen, alleen al met de voegen.
Door haar slechte rug,was ze daarna rotaf.
Dat was voor ons een signaal om een stoomreiniger aan te schaffen.Het is een Karcher
SC 1122 geworden.We hadden de reiniger 2 uur in huis,en de conclusie was,20 jaar te laat.
Ramen ,wand en vloer tegels,houtwerk om de ramen
enz..een fluitje van een cent.
de doekjes die erbij horen,
steld niet veel voor.
gewoon met oudere handdoeken,
afvegen gaat veel sneller.
Ramen met trekker natrekken,klaar en streeploos.
Ik overweeg nu om mijn vrouw maar de deur uit te doen,had een hekel aan huishoudelijk
werk,maar nu vind ik het
(tijdelijk)spannend.
De 1,2 liter doe ik via de snelkoker.super snel
Aanrader!!!!!!!

myrza 03-03-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Wat een geweldig apparaat! Het is even wennen, maar als je weet hoe hij werkt, kun je er zo goed als alles mee schoonmaken.

Veel gelezen klacht is dat het bijgeleverde borsteltje snel slijt, deze zijn per 4 los verkrijgbaar bij karcher verkooppunten. (overigens werkt het voor voegen erg goed om ze eerst even met azijn in te spuiten en 10 mins in te laten trekken)

Ik maak er alles mee schoon! van mijn vloeren tot mijn oven, tot mijn ruiten.. het is echt een geweldig apparaat! Op mijn aanraden heeft nu bijna iedereen in mijn gezin er één en ze zijn allemaal even enthousiast!

Rafaella 18-02-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Ik heb reeds ongeveer 20 jaar een stoomreiniger, en ben er echt aan verslaafd, geen stoomreiniger geen proper huis. Nu heb ik een SC1122 van Kaercher. Stukken handiger dan de oude modellen en even goed. Ik ben heel blij met de aankoop en het verdient een dikke 10

Carla Mink 03-01-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Ik heb deze stoomreiniger voor mijn verjaardag gekregen en heb het gisteren voor het eerst gebruikt. Ik heb het gebruikt voor laminaat, geïmpregneerde natuurstenen vloer en novilon en ik ben er zeer tevreden over. Je kunt hem in 2 standen gebruiken halve stoom of hele stoom. Voor het laminaat en novilon heb ik halve gebruikt en voor onze stenen vloeren hele. Het werk echt uitstekend. De vloer wordt iets nat en droogt snel op. Net zoals bij dweilen dus. Het grote voordeel met deze stoomreiniger is, dat je niet zoveel kracht meer nodig hebt om je vloer net zo schoon te krijgen. Je moet er wel op letten, dat je het stoomknopje niet de hele tijd ingedrukt houdt, maar bij elke slag maar even indrukt. Bij het continu ingedrukt houden, komt er teveel water vrij.

Ryan1 12-07-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

De SC1122 is een middelmatig apparaat. Verwacht geen schoonmaakwonderen. Het schoonmaken van tegels en voegen is een langdurig karwei wat matige resultaten oplevert. Voegen moet je schoonmaken met het kleine bijgeleverde borsteltje. Dit zit met een bajonetsluiting op het schoonmaakpistool en valt er steeds vanaf, dat is bijzonder irritant. Het borsteltje is na 2 keer gebruiken ook al verworden tot een soort van stompje. Het zachte plastic is niet bestand tegen de hete stoom. Het apparaat zelf lijkt degelijk en werkt goed. De accessoires zijn gemaakt van goedkoop plastic en doen prullerig aan. Het gheel valt mij bijzonder tegen, ik had er meer van verwacht.

marjo2008 30-06-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Ik heb de Kaercher SC 1122 aangeschaft en ik moet zeggen; 't is echt een fijn hulpmiddel.
Ik heb echt alles uitgeprobeerd; gehele badkamer en toilet, ramen, vloeren (tegel en laminaat), keuken, kunststof plafond, het werkt echt. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de leren bank. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan 'm echt aanbevelen.

P. Hubert 30-05-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Na veel reviews gelezen te hebben ben ik over gegaan tot de aankoop van deze machine (de SC1122plus) en heb tot op heden geen spijt. Ik heb hem aangeschaft in hoofdzaak voor mn novilon- en laminaatvloer die zich niet nat laten dweilen; perfect, streeploos en vrijwel direct droog.

Goed resultaat: Vloeren, tegelwanden, badkamer (wanden, voegen, wastafel/douche), toilet, keuken (aanrecht, deuren, afzuigkap), spagtelmuren icm badstofdoek maakt prima schoon, bureau, meubels (glad) en ramen.

Matig/slecht: Kalkaanslag, vloerbedekking (blijft vrij lang nat), doeken handsproeier (elastiek slap).

Gevuld met koud water is de machine in 8 min. gebruiksklaar, met warmwater sneller. Ik kan er prima mijn appartement mee doen, schaf wel wat extra doeken aan.

Tja degelijk stuk kwaliteit van Kärcher.

J. Doppenberg 28-05-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Na de vaporflex van Royal te hebben getest heb ik uiteindelijk de Karcher 1122 gekocht. Een redelijk vergelijkbaar apparaat, alleen wat krachtiger.
Dit apparaat geeft je wat je verwacht, namelijk 'degelijkheid'! Alles zit stevig en solide in elkaar, en de onderdelen klikken soepel in elkaar en zitten daarna muurvast. Gebruik voor het stoomreinigen altijd gekookt water. Het apparaat is eerder gebruiksklaar en het water is grootendeels al ontkalkt wat weer ten goede komt aan de levensduur.
Deze karcher is krachtig genoeg om met gemak vloeren, keukens enz binnen een oogwenk schoon te krijgen. Het apparaat lijkt erop dat het alleen draagbaar is, maar er zitten wel degelijk vier goede wielen onder waardoor hij niks onderdoet voor zijn grotere (duurdere) broertjes. De watertank is 1,2 liter groot. Dit is meer dan genoeg om een vloer te doen, plus de keuken. Ik heb deze nu een paar dagen in bezit, en ik heb geen nadelen kunnen ondekken aan deze Karcher. Het is gewoon een goed ding :)

hansalmere 25-12-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

een aantal dagen in bezit en twijfel erg om hem terug te sturen we kunnen gebruik maken van de niet goed geld terug actie. maar heb nog een oude frituurpan die afgeschreven is voor de stort kijken als ik dat vet een beetje weg krijg.

Talie 25-10-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Geweldig apparaat, wij kochten het voor onze voegen en we zijn niet teleurgesteld.
Maar denk niet dat je er even snel de boel mee schoon maakt want dat is niet het geval.
Wel gaat het veel minder moeilijk en zonder chemicaliën.

Voor de voegen van de vloer hoef je niet meer op je knieën en dat is toch een hele verbetering. Zittend op een stoel of kruk bewerk je met gemak vloer om je heen.

De voegen in de badkamer worden eveneens weer als nieuw, maar ook hier moet je er de tijd voor nemen.
Mogelijk geen apparaat voor jonge mensen, even snel is er echt niet bij.

De stoomstraal is wat mij betreft boven verwachting krachtig daar zal het beslist niet aan liggen als het resultaat u tegenvalt.

MikeHolland 22-08-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Voor vastzittende aanslag werkt dit niet. Had er wat meer van verwacht. Na het toevoegen van bv afwasmiddel in het apparaat ging het wat beter. Vloeren, wanden gaat goed, wel afnemen met een doek naderhand. Wordt niet echt gloedheet. Kan er mijn hand tot een normale afstand goed voorhouden, hoewel ik het veel heter had verwacht.. Verwacht er niet teveel van als je dit type aanschaft.

balosa 11-03-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

ik ben niet zo tevreden over het apparaat, het reinigen van klusjes waarvoor ik hem heb gekocht gaat nog steeds erg moeilijk of niet, ik bedoel dan voornamelijk de kalkaanslag in douche en het vuil in de douchebak, het vuil gaat er gewoon erg slecht of niet af, als ik had geweten dat het zo moeilijk zou gaan dan had ik dit apparaat niet gekocht

voor het gewoon reinigen van de vloer, oppervlakte of spiegels levert dit apparaat een goed resultaat

Siska1975_nl 20-12-2006
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Fantastisch apparaat. Voegen worden weer straland schoon, vloeren blinken en
alle lastige randjes in de douche zijn in een oogwenk weer schoon. Ik kreeg hem
aangeraden door mijn nicht en inmiddels heb ik die van mij ook weer uitgeleend
aan mensen die hem ook gelijk weer besteld hebben. Niet te zwaar en met 1 liter
kan je echt VEEL doen hoor.

mOzkan 16-11-2006
Geschreven voor: Kärcher SC 1122

Absoluut aangeraden. Hij is krachtig, snel en alhoewel hij niet continu vulbaar
is als de druk af is kunt u hem bliven vullen. Alhoewel 1,2 lt meer dan genoeg
is voor wc,bad en de plavuizenvloer.Lekker licht en wendbaar. Ik heb SC 1122
gekocht voornamelijk om de voegen en de bbq te reinigen. Ik moet zeggen ik ben
meer dan tevreden. Enige nadeel is dat je nietzoveel accesoires hebt(je moet
bijbestellen) zoals kledingreiniger staaf ofzo.