Tefal Pro Express Total GV8930

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Pro Express Total GV8930 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan Pieter 21-04-2018

Fijn apparaat maar kalk is een algemeen probleem

Je wil niet meer terug naar een 'gewoon' strijkijzer als je met dit apparaat hebt gestreken. Krachtige stoom met een ruime voorraad water. Het strijkt vrij licht omdat de watertank niet in het strijkijzer zelf zit. Maar uiteindelijk gaan ze kapot, meestal door kalk. In mijn geval na 2,5 jaar.

Kalk is voor alle strijkijzers een probleem, vooral in regio’s met hard water. Het strijkijzer functioneert dan niet meer maar is relatief makkelijk te fixen voor eenieder die technisch is aangelegd. Ben je dat niet, voorkom brandwonden of ander leed en breng het strijkijzer terug naar de winkel of een expert (tip: zoek een repair cafe in de buurt).

In het strijkijzer zitten een aantal essentiële onderdelen die defect kunnen raken. Zoals de waterpomp, een magnetische schakelaar en de boiler. In mijn geval ging het waarschuwingslampje van water branden. Wat zoveel betekent dat er geen water in de boiler komt. Geen stoom. Het apparaat werd wel heet dus de boiler kon het niet zijn. Ook was een klik hoorbaar bij het indrukken van de knop op het strijkijzer. De magnetische schakelaar lijkt daarmee dus ook goed te werken. De waterpomp deed verwoede pogingen het water te sturen naar de boiler (je hoort een zoemend geluid). Wat me opviel was dat het water uit het waterreservoir niet zakte. Hier moest dus ergens een verstopping zijn.

Zo kan je het fixen:

Laat het apparaat eerst helemaal afkoelen. Open het strijkijzer aan de onderkant met een torx 20 schroevendraaier. Zoek naar het slangetje van ca 13cm tussen de pomp (onder het waterreservoir) en de boiler en maak het voorzichtig los. In mijn geval was de aansluiting naar de boiler volledig dicht geslipt met kalk. Verwijder de kalk en breng de slang opnieuw aan. Goed vastzetten met beugel, eventueel een nieuw slangetje kopen (serienr. CS-00092026).

Succes!

Pluspunten

• licht in de hand
  • handige opbergplek voor slang en snoer
  • krachtige stoom

Minpunten

• gevoelig voor kalk
  • relatief zwaar apparaat

Marcello 10-10-2017

Slecht strijkijzer

Strijkijzer blijft voortdurend bruin water spugen. Niet mee te strijken, al mijn was wordt vies. Meteen naar de schroothoop ermee!

Minpunten

• Spuugt bruin water
  • verpest je hele was

Anoniem 29-04-2016

Uitstekend product

Dit product is makkelijk en goed te gebruiken. Het strijken is binnen no time klaar. De opties zijn makkelijk en het boekje is duidelijk

marieke 29-04-2016

stoomstrijkijzer

geweldig apparaat, het strijken gaat een stuk makkelijker en sneller dan voorheen met een gewoon strijkijzer.
nadeel vind ik dat het niet bij op de strijkplank past (oude model)

yvonne 26-02-2016

In tegenstelling tot mijn vorige Tefal Pro express heb ik een groot probleem met de kalk uitstoot die dit apparaat doet. Ik reinig zelfs vaker dan wachten tot de kalkreinigings lamp oplicht. Dus daar kan het niet aan liggen. Waar ik enorm veel problemen mee heb is dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen er meestal als ik bijna klaar ben met het strijken van een 2p dekbedovertrek, dit apparaat een enorme hoeveelheid kalk uitstoot waardoor ik weer helemaal opnieuw kan beginnen: wassen, drogen en strijken. Daar ben ik inmiddels helemaal klaar mee.

SamanthavVeen 05-06-2015

De stoomstrijkijzer is een grandioos apparaat. Hij is niet alleen snel, maar ook super licht waardoor het erg prettig werken is met deze Tefal stoomstrijkijzer.
Nu een maand in het bezit van dit fantastische apparaat, maar echt zoveel spijt dat ik het niet veel eerder heb aangeschaft. Het is echt een plezier om te mogen strijken!!

Margakoning 28-05-2015

Mijn eerste stoomgenerator en ik heb spijt. Spijt dat ik m niet eerder heb gekocht.
Hiervoor had ik een stoom strijkijzer van Tefal. Het voordeel van de generator is dat ik niet steeds naar de kraan hoef te lopen om bij te vullen. Het strijken gaat een stuk sneller. Ik pak met minder tegenzin het strijkwerk op. Super Tefal!

aspreng 28-05-2015

Tot nu toe zeer tevreden, werkt snel en licht.
Strijken is absoluut mijn favoriete huishoudelijke klus (meen het echt) met dit strijkijzer een waar genoegen.

Yenthl 07-01-2015

Mooi, degelijk apparaat. Dit is al mijn 3e Tefal. Eerste apparaat spoot stoom eruit, leek wel een moordwapen . Nieuwe gekregen van Tefal. Deze heeft het een paar weken geleden begeven na 4 jaar, stoomknop werkte niet meer. Van vriendin enkele dagen eentje van een ander merk geleend, maar kan echt niet aan de Tefals tippen, hoop echter wel dat mijj nieuwe nu toch paar jaartjes langer meegaat. Strijkresultaat is perfect.

Astrid 31-01-2016

Dat vind ik het nadeel van de tefal, ik heb er nu 3 gehad en ze gaan maar een paar jaar (2-4) mee. Dus ik ga nu toch een keer een ander merk proberen.

Hennyp 29-12-2014

M'n 3e Tefal stoomgenerator, vorige was goed , deze is tot nu toe geweldig, strijken wordt nog leuk op deze manier, kan m echt aanbevelen

Faye Oliemans 11-12-2014

Fantastisch apparaat. Ik ben er heel erg blij mee. Het strijkgemak ik verdubbeld en de pantalons hoeven niet zo vaak meer naar de stomerij. Dat doe ik nu zelf!

Joepie005 11-07-2014

Geweldig apparaat. Wil niet meer anders.
Strijken wordt bijna leuk.
Vorige apparaat was goed , dit is nog beter.
En helemaal leuk , als ik nog €50 korting krijg.

GJ Koopmans 08-07-2014

Wat een heerlijk apparaat, makkelijk en de 3 snelinstellingen werken goed. Het enige verschil met het topmodel is dat de GV8960 een iets hogere stoomstoot geeft (340gr/min ipv 310gr/min) dat is echt het enige. Het prijsverschil met de GV8960 is voor dit enige puntje net wat te groot. Het prijsverschil met de GV8930 ten opzichte van de ons omringende landen is absurd hoog. Ik heb daarom mijn Tefal in Duitsland gekocht (preissuchmachine.de) wat me maar liefst EUR 70 scheelde, met Belgie scheelde het € 33

Indeplanten 15-10-2015

Het prijsvoordeel in Duitsland wat je aangeeft is "gelul", ik heb net gekeken op preissuchmachine.de en het verschil van de GV8930 was €5,- ,dit is voor mij een groot verschil met jou €70,-. Of heb jij een andere site met de naam preissuchmachine.de gevonden waar je wel dit groot verschil vindt, dan hoor ik dit graag. Ik sta namelijk voor een aankoop.

Freddy Guust 28-05-2014

Zorgvuldig een nieuwe stoomgenerator uitgekozen nadat de oude het had begeven. Belangrijkste uitgangspunt voor mij was snel gebruiksklaar en bijvullen en simpele bediening ivm een visuele beperking. De Tefal GV8930 voldeed hier prima aan. Bij Mediamarkt een gekocht voordeel was kon het in de winkel bekijken vasthouden om te bepalen of het goed hanteerbaar is dit was allemaal het geval. Apparaat is makkelijk in gebruik en het strijkresultaat fantastisch het beloofd wat er word beweerd. Geen nadelen gevonden. Water in de tank doen aanzetten standaard staat het goed en na 2 min. strijken maar. Het is niet te vergelijken met een gewone strijkijzer kreeg soms kreukels niet mooi glad gestreken ermee maar nu wel. Ik kan het apparaat van harte aanbevelen het is niet de goedkoopste maar je hebt er wel kwaliteit voor terug.

f.bollen6 21-05-2014

Ik heb eerst een Philips stoomgenerator gehad,deze ging stuk,en kon niet meer gemaakt worden,er waren geen onderdelen meer van te krijgen,deze was vijf jaar oud.
Daarom ben ik over gestapt naar Tefal,en ik ben er ontzettend blij mee,veel meer stoom en makkelijk in het gebruik.
Ik blijf voortaan bij Tefal

JennyV 18-05-2014

Apparaat gekocht bij Mediamarkt. Thuis gekomen de stekker in het stopcontact en er kwam een lawaai op...Een kettingzaag was er niets bij.De Mediamarkt maar gebeld en het lawaai via de telefoon laten horen aan de afdelingschef: Nee, zei hij, dat klinkt niet goed!!
Terug naar de winkel en zij deden niet moeilijk, wij kregen zo een nieuwe mee. Het ding hoefde helemaal niet uit de doos, de afdelingschef had hen al ingelicht. De nieuwe deed het prima, deze kunnen wij echt aanbevelen. Het apparaat doet waar het is voor gemaakt; snel opwarmen, goed stomen en super goed strijken. Wat wil je nog meer. Ondanks alles een aanrader.

tomik 23-02-2014

dit apparaat bij redcoon gekocht, vanaf dag een al problemen met dit apparaat duurt lang voordat hij opwarmt, word ook niet echt heet in de stand normaal, tijdens gebruik slaat apparaat uit na +/- 10 a 15 minuten, dan moet je hem weer opnieuw opwarmen , zucht wat en allende, dan moet je weer 5 minuten wachten voor dat hij weer op temperatuur is. Tot 2x toe opgestuurt naar redcoon zucht 2x 2 weken geen strijkbout 2 maal terug ontvangen met de mededeling geen fouten geconstateerd apparaat werk na behoren. Nou als ze dit normaal vinden dan vind ik hun abnormaal, mijn advies koop nooit dit apparaat en zeker niet bij Redcoon, veel te duur en absoluut niet gebruiks vriendelijk , een en al ergernis, ik ga maar weer snel een gewone kopen bij mediamarkt.

Jo den B 07-01-2014

Heel fijn apparaat.
De stoomstoot vanuit de punt is erg fijn.
Strijken doe je nu met nog meer plezier.
Niet tobben, kopen dit apparaat!

Hub1957 18-12-2013

Wat een verschil met ons vorige strijkijzer.
Het vliegt er over heen en is superglad. Groot waterreservoir.
Speciale stoomknop voor boorden, manchetten en knoopsgaten.
In combinatie met 50 euro cashback-actie vanuit TEFAL prima koop.

Hub1957 07-04-2014

Na enkele weken gaf het apparaat problemen. Bruine druppels. Terug voor garantie naar BCC. vrij snel gerepareerd en nu oké. Advies BCC: apparaat schuin houden en leeg laten lopen om kalkafzetting eruit te krijgen.

Sylvia 2325 04-12-2013

Dit is mijn tweede Tefal wat een super apparaat is het strijken is nu leuk:-)
Ik ben er heel erg blij mee. Ik hoop dat ik er net zoveel plezier van krijg
als van mijn vorige strijkbout. Mensen niet twijfelen deze is een toppertje!

Ellen 11-09-2013

perfect apparaat wil niet anders meer ben veel sneller klaar met strijken en alles is super glad.
zou het iedereen aan willen bevelen

Ellen 07-01-2022

Inmiddels al 8 jaar ingebruik en nog steeds super te vrede mee.
Ik ben er achter dat je beter in 1 keer een goed apparaat kan kopen.

Lutuli10 25-06-2013

Strijken is niet bepaald een aangenaam tijdverdrijf, maar als je deze Tefalmachine hebt gebruikt is het wel erg prettig dat het in ieder geval tweemaal zo snel gaat en dan zonder extra kracht te hoeven gebruiken.

Kirbyh 24-06-2013

Erg fijn product. Ik ga uit huis en zal mijn eigen was moeten gaan strijken. Dit gaat veel sneller en gemakkelijker dan met een simpel strijkijzer. De opbergsnoer is ideaal.
De 3 verschillende standen maakt het strijken nog gemakkelijker.
Super product!

HIris 24-06-2013

Erg handig en mooi strijkijzer. Snel klaar met strijken! Veel mogelijkheden en handig opbergvak voor het snoer. De kabel die aan de strijkbout vast zit wordt echter wel erg warm wanneer de strijkijzer een tijd aanstaat.

Janet arts 20-06-2013

Deze Tefal Stoomgenerator is helemaal super. Met veel gemak strijk je alle textiel soorten door de perfecte combinatie tussen temperatuur en stoom voor iedere soort stof. Door de Autoclean strijkzool glij je moeiteloos over ieder stoof soort en strijk je alles perfect glad. Zelfs mijn uniformen strijk ik moeiteloos met veel gemak perfect glad. Ook door haar slanke form kom je zelfs op erg moeilijk bereikbare plaatsen zoals kleine plooitjes, knoopjes enz.