Tefal Stoomgenerator Express Compact GV7340

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomgenerator Express Compact GV7340 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

g************@g******** 20-09-2022

Dezelfde klachten.

Zelfde klachten die al bekend zijn over dit product:
bruine vlekken op kleding, lekken aan de onderzijde uit voorste gaatje.
Buiten de garantieperiode. Had Tefal hoger ingeschat wat betreft kwaliteit.
Dan toch maar een ander merk. Helaas. In de tijd dat het wel werkte, was het een fijn strijkijzer.

Pluspunten

• Streek fijn

Minpunten

• Lekt bruin water uit strijkzool
  • Lekt water uit onderzijde

Ontevreden tefal klant 04-02-2021
  • Product gekregen

Waardeloos product

Werkte prima, tot een jaar of twee later...bruine vlekken in kleding door afscheiding uit strijkzool, en het water loopt er aan de onderkant bijna net zo snel weer uit als je 'm boven vult. Voor mij NOOIT meer een product van tefal

Minpunten

• Duur in verhouding tot wat je er voor krijgt
  • Lekt
  • Bruine vlekken
  • Slechte klantenservice

Elly Böhmer 23-01-2020

Tefal stoomgenerator Express Compact GV7340

Vind het een product met min punten dit apparaat viel net 2 maanden buiten de garantie. Komt veel water uit de strijkzool heb hem ontkalkt en blijft veel water uit de strijkzool komen.
Contact gehad met klantenservice zouden mijn een mail sturen waar ik de reparatie kon aanbieden dat is 3 maanden geleden de mail moet nog komen.

Martin 13-09-2019

Strijkt goed, vaak voorkomend euvel: lekkage waterreservoir

Wij hebben de stoomgenerator Tefal xxxx met plezier gebruikt. We hebben het apparaat af en toe gebruikt en nu is het gaan lekken. Een vaak voorkomend euvel, zoals in diverse reviews hieronder is te lezen. Bij het Repair Café zeiden ze het meteen: "Die is zeker gaan lekken aan de onderrand van het waterreservoir. Dat is niet te repareren, want zelfs speciale lijn helpt niet weten wij uit ervaring."
Geen garantie meer. Voor ons geen Tefal meer. Zonde van een apparaat dat er van buiten en van binnen nog als nieuw eruit ziet. Verspilling van materiaal.

Pluspunten

• Strijkt goed

Minpunten

• Productiefout: waterreservoir gaat vaak lekken

Bobbie 25-06-2019

Korte levensduur, lekken, bruin water

3 jaar gebruik kunnen maken van dit strijkijzer. Binnen 2 jaar al mankementen, zoals lekken. Laatst lekte hij extreem, hele plas op de grond. Ook regelmatig bruin water uit het strijkijzer, terwijl ik hem regelmatig ontkalk. Nu doet de stoomfunctie het niet meer. Na bellen met de klantenservice krijg je te horen dat de een 10 jaar met een strijkijzer doet en een ander 3 jaar. Voor mij geen Tefal meer.

Pluspunten

• Strijkt prima

Minpunten

• Lekken
  • Bruin water
  • Stoomfunctie werkte na 3 jaar niet meer
  • Niet duurzaam

Rob 24-03-2019

Strijkt geweldig, maar .

Ik heb deze nu bijna 4 jaar in gebruik, strijkt geweldig, maar hij is nu aan het lekken.
Normaliter strijk ik de tank bijna leeg, maar een keer had ik hem maar voor de helft geleegd. De volgende ochtend wilde ik hem aanzetten, en de aan/uit schakelaar was nat! Zoiets merk je pas nadat je hem aangezet hebt, best wel gevaarlijk dus! Hij is aan het lekken geweest, ik lees dat dit een bekend probleem is. Hoe onveilig is dit, had er geen terugroepactie moeten zijn voor dit product?

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Werkt zeer goed

Minpunten

• Gevaarlijk
  • lekt

T. van den Heuvel 03-12-2018

voor mij nooit meer Tefal

Het is mijn tweede Tefal stoomgenerator. Bij de eerste ging de tank lekken na jaar of 5. Tweede heb ik 4 jaar geleden gekocht - GV7340. Nu alweer lek in de tank en niet een beetje ook. Hierdoor vind ik Tefal geen betrouwbaar merk. In veel reviews wordt dezelfde klacht genoemd. En het is niet erg goedkoop om zomaar weg te gooien na 4 jaar. Het werd 3-4 keer in de maand gebruikt. Voor mij nooit meer Tefal.

Pluspunten

• hele fijne strijkzool
  • lange snoeren, kabels
  • werkt veel sneller dan een gewone strijkijzer
  • je hoeft geen kracht bij strijken te gebruiken

Minpunten

• tank snel lek
  • regelmatig komt bruine prut uit tijdens strijken
  • na ontkalken blijft lampje branden om te ontkalken
  • te veel stoom, vaak niet nodig maar niet regelbaar

De Veertjes 03-07-2018

Goeie strijk eigenschappen, zijn tevreden

Onze Tefal Stoomgenerator Express Compact GV7340 strijkt boven verwachting goed en kan automatisch alle stoffen aan. Opwarmen duurt wel even een tijdje. Gaf netjes aan dat er op een gegeven moment ontkalkt moest worden en de ontkalk procedure verliep prima, Hebben hem nu al heel wat maandjes en zijn zeer tevreden

Marian 02-06-2018

Geen degelijk apparaat

Dit apparaat 22-03-2014 bij Blokker gekocht. In begin top mee gestreken, echter op gegeven moment bruin vlekken op wasgoed. Onderhoud normaal volgens boekje. En nu na 4 jaar lekt het apparaat water uit onderkant. Een bekend probleem zie ik bij overige reviews. Geen duurzaam product dus en voor het bedrag van 169 euro eigenlijk schandelijk. Dit is mijn 2e Tefal stoomstrijkijzer binnen 8 jaar, dus voor mij geen Tefal meer.

Bianca 23-05-2018

water loopt uit stoomgaatjes en het is bruin

Het eerste jaar vond ik het een topproduct. het enige nadeel was dat je de watertank niet eraf kon halen, deze vul ik nu met een pak mineraalwater.
Na het 1ste jaar komt er teveel water uit de stoomgaatjes en het is nog bruin water ook! Ik leeg het apparaat na elke strijkbeurt, ontkalk het apparaat vaker dan nodig en ik spoel de kalktank dikwijls met schoon water. Wat moet ik nog meer doen, om mijn was niet opnieuw te moeten wassen na het strijken? Ik word er gek van!

De Veertjes 15-03-2018

Uitstekende Tefal aankoop

Hebben een goedgevoel bij het merk Tefal en zijn eigenlijk nooit teleurgesteld Ook de aankoop is weer top en strijkt boven verwachting De technologie ziet wat er gestreken word en van zijde tot linnen hoef je niets in te stellen TOP want bij ons ging nogal eens wat mis Nu verleden tijd EEN TOP PRODUCT

Pluspunten

• Goede prijs kwalitet verhouding
  • Verdompt makkelijk te bedienen
  • Tefal had leuke promotie actie

Minpunten

• bij veel gebruik druppl. water onderkant strijkpl.

Loui 20-07-2017

wij hebben dit apparaat in 2014 gekocht, heeft tot nu toe prima gefunctioneerd, maar is nu gaan lekken, een veel gelezen klacht op internet. Wij zijn een gezin van 2 volwassenen en hebben het apparaat nooit meer dan 1x per week gebruikt. Tefal geeft niet thuis als je een klacht hierover doorgeeft, de garantie is verstreken, dus eigen schuld dikke bult, wat Tefal betreft, er wordt gezegd dat waarschijnlijk niet vaak genoeg ontkalkt is, bewijs maar als consument dat dat altijd wel gedaan is. Ergo, ook gezien het aantal dezelfde klachten, NIET aanschaffen.

Minpunten

• Waterreservoir gaat lekken.

MrEddy 13-07-2015

In april 2013 de Tefal stoomgenerator Gv7340 aangeschaft. Tot een jaar geleden geen problemen en tot die tijd zeer tevreden. Toen begon de ellende waar veel van dit type stoomgenerator last van hebben (lees de forums maar) en dat is het lekken van water. Soms lekt hij niet en was er geen reden om daarmee terug te gaan, had ik het maar gedaan want nu is mijn garantie verstreken en lekt hij veel erger.

Ik heb uiteindelijk de stoomgenerator zelf uit elkaar gehaald en het lek gevonden. Het waterreservoir (het blauwe kunststofdeel) is versmolten met het witte kunststofdeel en aan de achterkant lekt er water tussen deze twee versmolten delen. Daar is het hechtoppervlak ook heel erg dun. Dus gewoon een fabricage fout. Heb je geluk dan blijven de delen aan elkaar, heb je pech dan ontstaat daar een klein schuurtje. De hoeveelheid water in het reservoir is bepalen voor het wel of niet lekken van je stoomgenerator, wellicht dat de temperatuurverschillen van de kunststofdelen of de waterdruk ook meespeelt.

Ik heb met een kleine slijpsteen de kunststofdelen bij de lekkage gladgemaakt en beide delen overgoten met epoxihars. Er zijn wellicht betere oplossingen maar tot nu toe lekt de stoomgenerator niet meer en lijkt het te zijn opgelost.

Mijn tip: koop dit type stoomgenerator niet, heb je er wel één maak dan meteen gebruik van je garantie en anders sloop zelf je stoomgenerator en dicht de twee kunststof delen met een opvuller (kit, epoxihars of lijm). Voor mij geen Tefal stoomgenerator meer.

thba 16-10-2021

Lekkage is een probleem wat inderdaad veel voorkomt. Ik heb het drie jaar terug laten repareren en nu lekt hij weer. Door jouw tip ben ik ook eens gaan experimenteren en bij mij is de oplossing siliconenkit tussen de opening rondom spuiten. Op tweaker.net heb ik het uitgebreid beschreven: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68963138#68963138

MrShave 09-08-2015

Ik heb mogelijk het zelfde euvel en buiten de garantie.
Ik heb geprobeerd het waterreservoir te demonteren omdat volgens mij daar het lek zit maar ik kom er niet achter hoe ik dit kan doen.
Kan iemand mij een tip geven?

Sylvia J. 02-06-2015

Geweldige machine om mee te strijken. Niet zwaar. Ik strijk niet zo heel veel, maximaal 1 x per week en dat betreft dan overhemden. Helaas lekt de machine nu ineens water uit de onderkant, gebruiksaanwijzing erbij genomen. Machine defect.
Helaas sinds 6-2-2013 in bezit. Drie maanden te lang om in de garantie te vallen. Ik vind dit een enorme tegenvaller voor een machine waar ik 169 euro voor betaald heb.

Brigitte25 19-10-2014

Na 13 maanden geeft de GV7340 GEEN stoom meer. Strijkijzer altijd goed onderhouden en normaal gebruikt. Laatste keer dat wij een TEFAL gekocht hebben...

axelex 04-06-2014

strijken is een fluitje van een cent: alles spiegelglad in no-time en de strijkbout is heerlijk licht.

Flipsen 11-05-2014

Super handig. Ligt lekker in de hand en is heel licht. Je 'zoeft' over het strijkgoed heen. Alles wordt gladder en het gaat ook nog gemakkelijker.
Even wennen aan het feit dat hij constant stoom afgeeft. Geen puntjes van kraagjes meer vasthouden .... is ook niet meer nodig. Kon bijna niet meer strijken na schouderoperatie. Nu ga ik weer als een speer.
Aanbevolen bij zussen en zij zijn ook enthousiast.

Bart1826 10-05-2014

Nu iets langer dan een jaar in gebruik in een 2 persoonshuishouden. Fijn 'strijkijzer' die z'n werk meer dan prima doet. Redelijk snel op temperatuur en werk soepel en snel. Mede om de goede reviews gekregen toen wij gingen samen wonen. Erg blij mee met zo'n mooi en vooral nuttig cadeau natuurlijk.

Nu na ongeveer een 1 jaar en een paar maanden begon hij enorm te lekken vanaf de onderzijde van de generator. Flinke plas water op de grond. Het water is afkomstig vanuit de kleine gaatjes onderaan de generator. Meteen retour gebracht naar de blokker en nu afwachten wat er gaat gebeuren. Of reparatie of een nieuwe. Al met al niet wat wij er van verwacht hadden en dus zeker een tegenvaller. Ook nog een ander strijkijzer moeten kopen omdat het wel 4 weken kan duren..... Hoop dat het goed opgelost wordt.

Vosmarianne 05-07-2015

Hoi Bart,

ik heb hetzelfde probleem als wat jij gehad hebt, apparaat lekt water. Echter valt die van mij niet meer in de garantie. Is het apparaat nog gerepareerd? Ik vraag me af of ik het apparaat ter reparatie moet gaan indienen..

Vosmarianne 05-07-2015

Hoi Bart,

Ula Faessen 05-04-2014

geen spray-stand op dit strijkijzer, groot door de te grote volume watertank, na 3 jaar gemak van het apparaat stoomt ie ineens gebrekkig, dan wel en dan geen stoom, ontkalken is gebeurt, heeft geen resultaat gehad, wie heeft nog meer suggesties?

Lidy48 20-03-2014

Mijn keuze viel deze (3e) keer op dit apparaat, vanwege de mogelijkheden, vormgeving en prijs. Hij bevalt prima. Warmt snel op, kan bijgevuld worden en geeft een flinke stoot stoom, waardoor het strijken supersnel gaat. Ook bevalt de schuine stand mij heel goed, omdat ik hem naast mijn strijkplank op de droogtrommel heb staan. Goede keus!

muijzin 15-03-2014

Wat eerst resulteerde in 3 avonden strijken is gereduceerd tot een.Op aanraden van een vriendin aangeschaft, en het maakt strijken "leuk" en makkelijk.
Moest wennen aan het gewicht van de machine (erg licht) en even zoeken hoe ik het basis station stevig op mijn strijkplank kwijt kon. Maar daarna stomen en strijken maar.

stokkielekker 19-02-2014

Ik had altijd al een hekel aan strijken maar door een chronische slijmbeursontsteking in mijn schouders werd het ook nog een zeer pijnlijke zo niet onmogelijke taak om te doen.

Nu dat ik de stoomgenerator van Tefal sinds kort in huis heb ervaar ik voor de eerste keer in mijn leven dat strijken een makkelijke en plezierige taak kan zijn. De pijn in mijn schouders tijdens het strijken is ook aanmerkelijk minder en ik ben ook aanmerkelijk sneller door een stapel was heen.

Het was voor mij een flink bedrag om te betalen maar ik heb er geen seconde spijt van. Integendeel ik snap niet dat ik niet al veel eerder een stoomgenerator heb gekocht!

mgroot59 06-02-2014

Als ik dit had geweten dat strijken zo gemakkelijk ging
dan had ik hem véél eerder aangeschaft. Zelfs spijkerbroeken die al een paar dagen lagen en zwaar onder de kreukels, hoefde ik maar aan 1 kant te strijken. Ik vrees dat ik er een nieuwe hobby bij heb :-)

Kimsven17 25-01-2014

Heerlijk strijkijzer! Had hiervoor een AEG.... echt niet fijn! Met dit ijzer is strijken bijna een feestje, warmt snel op en is licht van gewicht. Makkelijk navulbaar en fijn in gebruik! Bedankt Tefal!

Koeman 13-01-2014

Een geweldig fijn strijk apparaat. Heel snelte gebruiken,want is super snel heet. Goed zichtbaar is de hoeveelheid water die nog in het reservoir is. Ook erg makkelijk bij te vullen. Had hiervoor een tefal met dichte waterbak en ook niet navulbaar. Hij doet het nog steeds maar ik gebruik hem niet meer omdat deze véél makkelijker is in gebruik. Kortom een erg goed strijkapparaat!