Dyson DC37с Allergy zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC37с Allergy zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Vruchtenmix 01-05-2016

Onverwachts slechte stofzuiger van Dyson

Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Iets meer dan een jaar geleden hebben wij een nieuwe Dyson aangeschaft. Hiervoor hadden we een Dyson DC08 Allergy Parquet.

Wij waren zeer tevreden over deze Dyson. Mijn stelling was altijd: “Voor de beste huishoudapparatuur koop je een Miele, behalve de stofzuiger, die is het beste van Dyson”.

Ik heb de Dyson een keer misbruikt om zaagsel af te zuigen. Achteraf bleek dit geen goed idee, de stofzuiger bleef stinken totdat ik hem helemaal (!) had schoongemaakt. Na een paar weken begaf de motor het echter, waarschijnlijk door het fijne zaagstof.

We hebben toen de Dyson Ball DC37 allergy parquet aangeschaft. Ik ben echter verbaasd over het grote aantal ergernissen van deze stofzuiger.

De stofzuiger heeft een aantal voor- en nadelen welke ik toch kenbaar wil maken via deze weg.

Zuigkracht: goed (wil niet zeggen dat hij ook goed zuigt)
Gewicht: goed
Wendbaarheid: goed

Voordelen t.o.v. DC08:
- Draaiende slang waardoor deze niet meer dubbel klapt als hij teveel getordeerd is.
- Lichter in gewicht.
- Iets wendbaarder waardoor hij minder snel op z’n kant ligt.
- Voedingskabel rolt beter op.
- Vloer-zuigmond is lager waardoor deze beter onder een kast past.

Nadelen:
- (kleine) Hulpstukken zijn niet fijn in gebruik. Met name de lange zuigmond met veel te lange haren. De haren worden naar binnen gezogen en hebben daarna geen functie meer. Door de lengte van de platte zuigmond is het een aanslag op je handen om een mat of dergelijke goed te borstelen en zuigen. Ik heb een hulpstuk van de DC08 aangepast zodat deze ook enigszins op de DC37 past…
- (grote) zuigmonden zijn niet fijn. Beide meegeleverde zuigmonden schuiven vaker het vuil voor zich uit. De zuigmond van de DC08 schoof nooit wat voor zich uit, de verhoogde zuigspleet werkte perfect. Het lijkt dat door het ontwerp van de zuigmond de zuigprestaties van de zuiger t.o.v. de DC08 achteruit gaan.
- De steel / zuigbuis is gewoon te kort. Ik ben 1.75m en krijg last van mijn rug als ik ga zuigen. Bij de DC08 was de steel een stuk langer en bovendien veel steviger.
- Aansluiting steel aan handvat. Omdat de aansluiting van de steel aan het handvat kan bewegen heb ik hier al eens met mijn huid tussen gezeten, dat was niet prettig. Het sluit niet allemaal perfect aan met spleetjes tot gevolg.
- Aansluiting stofzuigerslang aan stofzuiger is goed. Echter na deze aansluiting komt een plat stuk dat gevoelig is voor verstopping en daarna niet gemakkelijk weer open te krijgen is vanwege de bochten die er in zitten.
- Tillen van de stofzuiger. Het handvat aan de DC08 was een stuk groter en robuuster. In dit handvat kom ik lastiger met mijn hand, iemand met dikkere vingers kan een probleem hebben.
- Verwijderen en terugplaatsen van de opvangbak ging bij de DC08 een stuk soepeler dan bij de DC37. Bij de DC08 zat met name bij het terugplaatsen de opvangbak altijd direct goed, bij de DC37 is het altijd een beetje heen en weer, draaien, wiebelen totdat deze goed valt.
- Ledigen opvangbak. Bij de DC08 was de opvangbak makkelijk te ledigen zonder stof. Nu moet eerst de onderkant open alvorens de bak losgemaakt kan worden van de cyclonen. Een grote ramp.. Het vuil valt er deels uit, blijft gedeeltelijk in de onderkant liggen en een gedeelte tussen de buitenwand en de cycloon. De bak moet dus toch altijd losgemaakt worden van de cycloon. Het stofvrij (!) omkiepen van het stof in een zak is er bij de DC37 niet bij. Ik zit altijd onder het stof na het leegmaken. EEN grote ergernis.
- Stoffilter na de cycloon werkt goed en is goed schoon te maken. Ik vond de stoffilter van de DC08 echter toch wat robuuster aandoen. Zand wat door de cycloon komt en niet aan het filter plakt valt onder in de cycloon en is er lastiger uit te krijgen dan uit de DC08. Ik heb ook het idee dat er meer zand door de cycloon komt dan bij de DC08.
- Het opbergen van de DC37 gaat een stuk lastiger dan met de DC08. Natuurlijk omdat de steel en slang niet zo ingenieus opgeborgen kunnen worden als bij de DC08. We wisten dit van tevoren, achteraf ben ik echter niet blij met de keuze voor een stofzuiger die ellendig in een kast te zetten is. Geen nadeel van de DC37, echter een groot voordeel van de DC08.
- Tot slot het HEPA filter. Deze zit in beide modellen. Bij de DC08 kon ik echter makkelijk controleren of het HEPA filter zwart was en eventueel aan vervanging toe was. Bij de DC37 heb ik geen idee waar ik het filter moet gaan zoeken.

Mij valt deze Dyson zwaar tegen.
Dat heb ik ook kenbaar gemaakt bij Dyson zelf.
Reactie Dyson:

Geachte heer/mevrouw Richter,

Hartelijk voor uw mail.
Wij zullen uw bevindingen meenemen voor in de toekomst.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Voor enige vragen vernemen wij dit graag van u.

.....

Jorgen 05-01-2016
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Nu enkele maanden in ons bezit.
Hij zuigt erg goed (nooit geweten dat er zo veel zand in de mat zat) en heeft handige losse mondjes (aparte voor matras, trap en randjes) die super handig zijn.
Wel maakt hij erg veel lawaai en is het snoer niet erg lang. Ondanks dat zijn we super tevreden over de Dyson en maakt het ons huis mooi schoon.

leonwolter 07-06-2015
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Stofzuiger maakt veel meer lawaai dan zijn voorganger (15 jaar meegegaan). Borstel is stug en niet gebruiksvriendelijk, kan niet met voet worden versteld. Borstel maakt strepen op parketvloer. Bij het legen van het reservoir valt het stof en vuil in de klep. Stof gaat tussen alle rubbers zitten, dit is niet allergie vriendelijk. Schoonmaken kost een uur. Dyson staat garant voor een voortreffelijke en constante zuigkracht maar dat overheerst het matige gebruikersgemak.

ber.theunis 03-06-2015
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

dat deze stofzuiger veel lawaai maakt valt wel mee zeer handig in gebruik hij volgt je goed en de hondenharen zijn zo van het tapijt nu zie je pas hoeveel haren er op zitten aaanschaf prijs is wel hoog maar met de garantie aan huis hoop ik nog lang plezier te hebben van deze stofzuiger

Christine Spileers 28-05-2015
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Zeer handige stofzuiger, gemakkelijk te ledigen. De filter is gemakkelijk te reinigen. Vroeger nog een Dyson gehad en hem totaal versleten, nadien omwille van de prijs een AEG gekocht. Deze snel van de hand gedaan en snel weer voor deze Dyson gekozen tot mijn algehele voldoening.

Bopzster 28-05-2015
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Wat een lawaaimaker is deze Dyson. Niet te geloven. Qua zuigkracht is hij super goed, dat heb ik nog bij geen ene stofzuiger meegemaakt. Ik ben er tevreden mee en daar gaat het om.

Wim Kers 16-04-2015
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Gekocht als vervanger voor oudere Dyson ivm aanschaf hond. Dat een Dyson flink lawaai maakt wisten we dus al. Bij dagelijks intensief gebruik blijken de filters en de harde kunststof onderdelen niet lang mee te gaan. Recent een filter bijgekocht omdat dit na reiniging lang drogen moet. Onlangs brak de handgreep zodat we weer voor een dure vervanging kwamen te staan... Knoop doorgehakt: geen Dyson meer...

Officiele reactie van Dyson 20-04-2015

Beste Wim,
Er zit 5 jaar garantie op je DC37c Allergy. We raden je dus aan contact op te nemen met onze helpdesk.
Dyson

Isabelle De Paep 05-01-2015
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

prima stofzuiger, mobiliteit minder - lawaaierig. Stof vlug weg. handig zonder zakken. flexibel. Zwaar om te dragen.

Evavm 11-10-2014
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

De stofzuiger is handig en gebruiksvriendelijk. Het resultaat is een groot verschil met andere stofzuigers. Wanneer ik hem gebruikte nadat ik reeds gestofzuigd had met mijn oude stofzuiger, zag ik dat er nog behoorlijk wat stof en vuil werden opgezogen.

mau297 09-10-2014
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Stofzuiger heeft krachtige motor, het vuil wordt goed opgezogen. Borstel is aan te passen aan de vloertype, hulpstukken voor de plekken waar de grote borstel niet bijkan. De slang is in hoogte verstelbaar. Stofzuiger is ook makkelijk in onderhoud. En nooit meer stofzuigerzakken kopen.

jay1974 03-10-2014
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Het was eerst even wennen welke opzetstuk bij welke ondergrond het beste gebruikt kan worden want dat wordt niet echt goed vermeld in de gebruik aanwijzing maar als je dat door hebt dan is deze dyson een prima stofzuiger met een erg sterke zuigkracht die niet alleen makkelijk stofdelen maar ook katten haar opzuig. omdat het mondstuk rubbers heeft in plaats van borstels hoef je niet steeds het overtollig haar/stof eruit te halen met je hand (een groot pluspunt) Een klein min punt: vanwege zijn vormgeving neemt hij wel meer opberg ruimte in beslag.

EP32 02-10-2014
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

Wij hebben de Dyson DC37c Allergy nu bijna een maand in gebruik en we zijn meer dan tevreden over de prestaties van het apparaat. Was het in het begin nog wat uitzoeken, met name de instelling van de zuigmond op de betonlook vloer, al snel zijn we gewend aan deze nieuwe alleskunner. Alles wordt grondig gezogen en onze vloerkleden zijn met veel minder krachttoeren schoon te krijgen. Het is altijd weer verbazingwekkend hoeveel vuil er in de stofcontainer zit na afloop. De stofzuiger is wendbaar en dankzij een speciale buisconstructie heb je de hulpstukken altijd bij de hand. De stofzuiger is fraai vormgegeven en de stofcontainer is een handig te reinigen, veel handiger dan bij onze vorige bagless stofzuiger. Je knoopt een vuilniszak om de container en drukt op de rode knop om de container te legen. Na afloop knoop je de afvalzak dicht en zet je de stofcontainer terug. ‘Appeltje eitje’. Wat ik wel minder vind is dat de handgreep onder de beugel zit van de stofcontainer. Dit betekent dat bij het oppakken je wel even goed moet kijken dat je de juiste handgreep vastpakt. Kort samengevat; deze Dyson DC37c stofzuiger levert uitstekende zuigprestaties, is handig in gebruik en is ondanks de hoge aanschafwaarde zijn geld meer dan waard!

Testengratis 30-09-2014
Geschreven voor: Dyson DC37с Allergy zilver

De stofzuiger is stil, handig in gebruik, heel wendbaar. Wat ik als nadeel ervaar is dat er een mogelijkheid is om bij gebruik van tapijten of matjes, de gladde stofzuigermond, zonder borstal, te activeren. Deze kan dmv een druk met de voet worden geactiveerd. Dat werkt prima. Echter, wanneer je de borstal weer wilt uitzetten, dan ben je in het begin wel even aan het 'prutsen' voordat je door hebt hoe het werkt.