Philips AquaTrio FC7070 blauw, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AquaTrio FC7070 blauw, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

a009574 13-11-2014

Tevreden over het gebruik en het toestel op zich, maar nu is het voor de tweede keer stuk. Het toestel gaat slechts een jaar mee en dan geeft hij de geest. Vorige keer nieuw toestel gekregen na opsturen. Toestel slaat automatisch af omdat het denkt geen water meer uit het reservoir te krijgen. Het vermoeden is, dat de leidingen binnenin na een tijd verstopt raken zodat het ergens blokkeert. Je kan/mag het echter niet uiteenhalen om te reinigen want dan vervalt de garantie. We zijn bang dat dit nogmaal voorvalt en dan niet meer in de garantie valt. Dan is het een dure grap.
Referentie: SORD14150050.

Hero35 14-03-2014

Zojuist gebeld door E-care; het bedrijf wat de Aquatrio moet ophalen en repareren en die kunnen de machine pas 6 dagen later komen halen. Klagen bij Philips tijdens een 25 minuten durend gesprek helpt niets, verwijzen me door naar een DHL-servicepunt om het apparaat zelf te brengen. Ik vind het om te huilen.

Hero35 14-03-2014

En helaas is het hier na het apparaat een keer of 4 gebruikt te hebben weer mis! Teruggekregen van reparatie na 3! weken deed de Aquatrio het goed, maar nu doet de watertoevoer het niet meer en word de vloer dus helemaal niet meer nat en moet het apparaat weer worden opgestuurd. Het is toch ronduit schandalig.

Anoniem 09-03-2014

Mijn Aquatrio heb ik op 17-2 weer voor de 6e keer ter reparatie aan moeten bieden. Philips zal het aankoopbedrag gaan terugstorten. Gelukkig heb ik inmiddels een tweede apparaat gekocht. Want 'als' hij het doet vind ik hem fantastisch. Inmiddels van Klantenservice begrepen dat Philips de Aquatrio niet meer produceert. Alternatief zal dan de Karcher BR4.300 worden maar die is 900 tot 1.000 euro en van de duurzaamheid zie ik nog geen reviews.

Bahazzie 01-02-2014

Na eerste keer gebruik: het kost even voor je de slag te pakken hebt. Ik heb een geoliede houten vloer, die niet 100% vlak is, zoals laminaat. Bij een bepaalde lichtval lijkt het alsof bepaalde delen "droog" blijven en dus niet (nat) gereinigd worden. Op het eerste gezicht haal ik nog niet het grondige dierpreinigende resultaat van dweil+emmer+witte zeep: dweilen resulteert een 10L EMMER werkelijk ZWART water. Het afvalwater van de aquatrio is veel minder zwart en piepklein bakje. Hierdoor heb ik de indruk dat het apparaat minder grondig reinigt. Oppervlakkiger? Te droog? We zullen zien. Dit was mijn ervaring na 1x gebruik.

Bas Hamstra

Bahazzie 03-02-2014

Tweede keer gebruik: nu deed ie het een stuk beter, keurig alle water uit het schoonwaterbakje opgebruikt. Ik heb bewondering voor de innovatie en het werkt echt! Ik dweil in een run mijn houten vloer, de plee en de douche. Nu nog heel blijven, en ik ben tevreden :-)

Bas Hamstra

Hero35 28-01-2014

Sinds enkele weken in het bezit van deze Aquatrio en kan er nu al niet meer zonder. Het apparaat maakt de (laminaat)vloer erg schoon met een scheutje schoonmaakazijn en warm water. De vloer glimt, zonder strepen, droogt snel weer op en het afvalwater is telkens weer verbazend vies. Het apparaat heeft zeker ook zijn beperkingen, zo is de Aquatrio erg zwaar en daardoor moeilijk te hanteren. Hierdoor kom je ook niet onder meubels door en gebruik ik het apparaat voor de grote oppervlaktes die ook het meest vies worden. Verder vraag ik me af wat de duurzaamheid van het apparaat zal zijn. Wellicht dat dit met het vernieuwde model wat we hebbben verbeterd is, vooralsnog dus erg tevreden.

Hero35 30-01-2014

Nog geen dag na het schrijven van mijn positieve review, is het apparaat defect. Zuigt amper nog water op, waardoor de vloer veel te nat blijft, net als de borstels. Voor een apparaat wat nieuw uit doos komt en een keer of 5 is gebruikt, natuurlijk een grote teleurstelling. Het apparaat moet nu opgestuurd worden en ben ik dan zo'n 2 weken kwijt. Erg jammer!

Anoniem 31-01-2014

Omdat ik nog niet kan reageren op jouw review van 30-1 schrijf ik maar hieronder. Als je geluk hebt ben je je apparaat 3 weken kwijt en met een beetje pech 5,5 week. Hier schrijft een ervaringsdeskundige. Mijn apparaat is in 1,5 jaar al 5 keer ter reparatie weg geweest.

luckylucas 07-01-2014

UPDATE:
Inmiddels twee weken na terugsturen weer een nieuw apparaat ontvangen.
Deze doet het nu al weer een aantal maanden.
Dus we zijn nog steeds tevreden over de mogelijkheden, maar de duurzaamheid laat te wensen over.
We houden ons hart vast, als de garantie verloopt...

Het nieuwe apparaat lijkt trouwens wel anders dan de eerdere versie. Hopelijk zijn de kinderziektes eruit gehaald.

De cijferscore is nu weer eerlijk :).
Ik moet zeggen, dat de Philipsmedewerkers zelf altijd erg vriendelijk zijn, als er mankementen zijn.

Anoniem 19-11-2013

Mijn Aquatrio is al voor de 4e keer weg voor reparatie. En dat in nog geen 1,5 jaar. Ik wordt er wel een beetje cynisch van. Telkens moet ik hem 3 weken missen. Als hij werkt vind ik het een fantastisch apparaat. Reden voor reparatie; het apparaat dweilde alleen aan de linkerkant van de borstels. Ik dacht dat het aan de borstels lag, daarom nieuwe gekocht. Nu bleek hij slechts 10cm in het midden te dweilen en links 3 streepjes van 1cm en rechts 2 streepjes. De borstels bleven ook erg droog. Er is nu dus iets met de watertoevoer. Misschien is de pomp wel weer kapot. Ik hoop echt dat Philips mee wil denken om een 2e, lees reserve, machine aan te schaffen.

Sonjareinier 22-10-2013

Wij hebben sinds een paar maanden de Philips aquatrio in bezit. We waren er erg tevreden over totdat er plotseling een hoop gerammel klonk. Het bleek dat een lipje/veer in de voorklep afgebroken.
Een erg grote tegenvaller, want we zijn er steeds zeer zorgvuldig mee omgegaan. En voor de prijs hadden we dit zeker niet verwacht. En al helemaal niet in zo korte tijd.
Echt een afrader.

luckylucas 10-09-2013

De cijfers zijn eigenlijk niet juist.
Moet zo zijn:
Mogelijkheden 9, gebruiksgemak 8, vormgeving 9, duurzaamheid 0.

Ik vind duurzaamheid echter zo zwaar meewegen, dat een 3 als eindcijfer gerechtvaardigder is.

OK. Het product is in potentie helemaal geweldig.
Als hij het doet, zijn wij helemaal tevreden. ok, het randje langs de plint wordt inderdaad niet schoon, maar verder is hij onmisbaar voor ons.

Maar helaas. Na iets meer dan een jaar draaiden de rollen niet meer. Apparaat onder garantie geretourneerd naar Philips. Dit ging allemaal erg netjes en vrij vlot.
Via een linkje kan je op internet de status van de reparatie bijhouden. Na een aantal dagen bleek dat het apparaat niet gemaakt kon worden en ik een nieuwe zou krijgen.

Nog een ruime week later is het apparaat bezorgd.
Wij helemaal tevreden over deze service natuurlijk. Totdat we hem uitgepakt hadden en de stekker in het stopcontact hebben gedaan.
Helaas... Het apparaat werkt niet. Volgens de diagnostiek is het vuilwaterreservoir vol. Echter, het reservoir is leeg.

3x gebeld met klantenservice (2 x hebben ze me niet teruggebeld, terwijl dit wel gedaan zou worden...). De derde keer iemand gesproken, die had het over een DOA (dead on arrival). Mooie term, maar eigenlijk niet best dat er een term voor is... Dit suggereert dat dit wel vaker gebeurt.

In plaats van het kapotte apparaat direct te vervangen voor een nieuw exemplaar, wordt nu het kapotte apparaat ter reparatie aangeboden. Weer een dag thuisblijven voor het ophalen en weer minimaal 2 weken verder, voordat we weer kunnen dweilen.
Dit noem ik geen service. Een DOA moet wat mij betreft gewoon direct omgeruild worden.
Dit ook duidelijk gemeld aan de (overigens vriendelijke) medewerker van de klantenservice. Echter hij moet zich aan procedures houden. Ik ben het niet eens met die procedures en ga hierover ook een klacht indienen bij het hoofdkantoor.

Simpel zat. Een apparaat nieuw in doos dat niet werkt, ga je toch niet repareren, maar gewoon vervangen!

Kijk, een apparaat kan stuk gaan. Maar een DOA vind ik niet kunnen. Zeker gezien dit apparaat mij € 400,00 heeft gekost !

Conclusie:
Geweldig apparaat. Als je geld genoeg hebt om er twee te kopen (1 als back up voor als de andere gerepareerd wordt) is dat zeker aan te raden !
Maar de duurzaamheid (ook gezien de overige reviews hier) is onder de maat (mede gezien de prijsklasse !!! Het is tenslotte geen kruidvat-apparaatje).

Officiele reactie van Philips Nederland 11-09-2013

Beste Luckylucas, wat vervelend te lezen dat je zoveel ongemak hebt gehad van de FC7070 en dat het contact met onze klantenservice ook nog niet juist is verlopen. Ik zoek graag voor je uit waar het mis is gelopen, maar ook hoe we dit het beste kunnen oplossen voor je.

Zou je hiervoor contact met mij op kunnen nemen via Facebook of Twitter?

Mocht je liever via de klantenservice contact opnemen, kunnen mijn collega's met referentienummer 50-1387776218 de zaak naar mij doorzetten.

Met groet, Jeroen - Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

luckylucas 20-09-2013

Bedankt voor je reactie Jeroen.
Inmiddels begrepen dat ik alsnog een nieuw apparaat opgestuurd krijg.
Even afwachten of het geen "DOA" is, maar daar ga ik maar even niet van uit.
Als hij binnen is en een maand weer naar behoren werkt, pas ik mijn review weer aan.
Echter duurzaamheid blijft voor mij een dikke onvoldoende.
Service van Philips is ruim voldoende.

Anoniem 26-03-2013

juli 2012 kocht ik de Philips AquaTrio. Helaas na 2 maanden al stuk. Uit het schoonwaterreservoir lekte continu water maar er ging niets meer naar de borstel. Apparaat opgestuurd, naar Ecare en na 3 weken ontving ik een nieuwe. 3 weken geleden ging de 2e weer stuk. Het aandrijfmechanisme van de borstels was kapot. Deze keer werd hij opgehaald en naar een servicebedrijf in België gestuurd. Na 2 weken was hij zgn regepareerd retour. Maar de borstels draaiden maar zelden mee. Er zitten allerlei beveiligingen in het apparaat en die zullen niet goed om kunnen gaan met de reparatie. Vandaag is het apparaat weer vertrokken naar Ecare. Ik hoop er geen 3 weken op te hoeven wachten, want ik vind het een fantastisch apparaat (als hij werkt). Ik heb hem aan meedere vriendinnen aangeraden die hem ook hebben gekocht. Zij gebruiken hem nog niet lang genoeg om problemen te ondervinden en ik overweeg nu een 2e apparaat te kopen, die ik kan gebruiken als de 1e stuk is of voor reparatie onderweg is, want de garantie is 3 jaar. In een revieuw schrijft iemand dat de machine nog niet marktwaardig zou zijn. Daar kan ik het mee eens zijn. Verder stofzuig ik altijd eerst omdat ik honden in huis heb en niet teveel haren in de machine/mechanisme wil krijgen.

Anoniem 14-07-2013

Mijn apparaat werkt gelukkig een aantal weken naar behoren. Bij een vriendin heeft nu ook het aandrijfmechanisme het begeven.

Officiele reactie van Philips Nederland 05-12-2013

Beste MarianAyla,

Ik zoek dit graag voor je uit, want dit zou niet moeten gebeuren. Zou je contact met mij kunnen opnemen met de referentienummers van de reparaties? Dan neem ik contact op met onze servicepartner.

Je kunt contact met me opnemen via Facebook of Twitter. Als dat niet mogelijk is kan je altijd via onze klantenservice je contactgegevens laten doorzetten naar mij, zodat ik jou kan contacteren. Je kunt dan het volgende referentienummer noemen: 50-1462652941

Ik hoor graag van je!

Jeroen - Philips Webcare
(facebook.com/PhilipsNederland - Twitter: @PhilipsCare_NL)

Anoniem 12-06-2014

De 2e machine heeft het ook begeven. Dit was de beste, tot nog toe. Hij heeft het 6,5 maand probleemloos gedaan. Het aandrijfmechanisme van de dweilborstels heeft het begeven. Voor de eerste machine heb ik inmiddels geld terug gekregen van Philips. I.v.m. de vakanties heb ik meerdere honden in huis en wil/kan niet zonder. Ik ga er echt voorzichtig mee om, stofzuig eerst en spoel het apparaat na elke dweilbeurt door. Daarom vanmiddag maar een 3e apparaat gaan halen. Wel jammer dat je er zoveel moet aanschaffen om te blijven dweilen want de reparatietijd is 3 tot 5,5 week.

Beestenboel 02-02-2013

Na lang te hebben getwijfeld toch maar gekocht en geen moment spijt van gehad.
Vanwege de beestenboel hier in huis (2 grote honden en 4 vogels) gebruiken we eerst de gewone stofzuiger voordat de aquatrio word ingezet.
Het apparaat maakt erg goed schoon en we hebben dat getest door na gebruik een stukje vloer te poetsen met een witte doek en een schoonmaakmiddel.
Het is niet echt nodig maar wij voegen een klein scheutje citronella toe in het reservoir.
Ga vooral niet als een dolle tekeer en laat de machine rustig zijn werk doen.
Lawaai valt ons reuze mee,niet echt meer dan een stofzuiger.
Onze tegelvloer schoonmaken is nu gelukkig geen vervelend karwei meer.

pierlala 08-12-2012

Oh, oh, oh, wat heb ik spijt dat ik dit aparaat heb aangeschaft! Zuigen doet ie als de beste, maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Dweilen doet hij maar een heel klein stukje (in het midden ongeveer 10 cm), na wat langer gebruik zuigt hij niet meer (en nee dat komt dan niet omdat hij automatisch afslaat als je b.v. over een voorwerp gaat of op vloerbedekking komt) en liggen er plasjes water op de grond. Als je hem dan even met rust laat doet hij het later wel weer. De borstels raken de grond niet of nauwelijks > al ga je 20x over een vlek je krijgt hem echt niet weg. De randen kun je niet doen (ongeveer 5 cm tot de plint)plus moet je er wel een stuk vanaf blijven om je plinten niet te beschadigen, het apparaat is van hard plastic aan de zijkanten. Als je het apparaat iets te schuin houdt valt het waterbakje eruit en op de grond. Het schoonmaken is een hele klus (niet de selfcleaning maar de borstels, het kapje op de borstels en houder van de borstels). Het apparaat is zwaar het kost veel kracht om hem op- en neer te bewegen. Mijn advies: neem gewoon een leifheit dweil en doe het met de hand, veel sneller en véél schoner.

Officiele reactie van Philips Nederland 10-12-2012

Beste Pierlala,

Uit uw review kan ik opmaken dat u niet tevreden bent met uw Aqua-trio stofzuiger. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Zodra het apparaat watersporen achterlaat kan dat de volgende oorzaken hebben:
- U heeft het apparaat zijwaarts bewogen (beweeg het apparaat alleen voor en achterwaarts)
- U heeft het apparaat met de dweilmond over de vloer bewogen terwijl het apparaat was uitgeschakeld
- U heeft het apparaat meteen na het uitschakelen van de vloer getild
- De wielen worden geblokkeerd

Als de genoemde oorzaken niet het probleem veroorzaken, wil ik u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Mijn collega kan vervolgens met u de mogelijkheden doorspreken.

Philips Webcare

Bo1982 02-10-2012

Nadat mijn zoontje voor de zoveelste keer zijn eten door de keuken had gegooid, kwam ik bij dit apparaat uit. Geweldig ik had hem eerder moeten kopen. Even deze stofzuiger door je keuken en alles blinkt weer.
Wat je wel in je keuze moet meenemen. Het afvalwaterbakje is best vies om schoon te maken. Dit zie ik als grootste nadeel. Hij kan niet onder de banken of zeer lage meubels. Hij komt niet tot aan de plint, dit moet dan wel even met de hand. Het apparaat is vrij zwaar, even mee naar boven nemen doe je niet snel.
Toch ben ik er super blij mee. Je vloer wordt echt schoon. Het apparaat staat gebruiksklaar. Aan het einde van de dag, maak je snel het afvalbakje schoon. Voor mijn huishouden ideaal.

Bartje B. 09-08-2012

Ik heb de Philips AquaTrio gekocht op aanraden van een familielid (werkzaam bij Philips), en ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Ik gebruik de AquaTrio voor het schoonhouden van de vloeren in een klein zalencentrum, en hij komt hier zeer goed van pas – zowel voor snelle, kleine snelle klusjes, als voor de grote schoonmaak na afloop van een feest.

De voordelen:
De combinatie van dweilen en stofzuigen is fantastisch, ik was verbaasd om te zien hoe vuil het water was na de eerste test op de “schone vloer”. Ook is de vloer erg snel weer droog na gebruik. Daarnaast is er goed nagedacht over het ontwerp met twee aparte watertanks: bij normaal dweilen moet ik regelmatig het water verversen, aangezien je anders al snel met smerig water aan het dweilen bent .. maar dankzij deze watertanks maak je altijd schoon met schoon water. De AquaTrio is ook zuinig met water, wat handig is voor de grotere oppervlakken, ik hoef de bovenste watertank niet snel bij te vullen. Schoonmaken van het product gaat ook erg eenvoudig met de meegeleverde schoonmaakbak.

Het design van het product vind ik mooi, het product ligt lekker in de hand, en het product kan prima in het zicht staan.

De nadelen:
Het grootste nadeel vind ik dat de AquaTrio niet perfect schoonmaakt langs randen, je houdt altijd een streep over waar de AquaTrio niet bij kan. Daarom vind ik de AquaTrio handiger voor de grotere oppervlakken, dan voor de kleine hoekjes – die kun je beter nog even nadoen met een vochtige doek.

Duurzaamheid is moeilijk in te schatten omdat ik de AquaTrio pas een paar maanden gebruik, maar alles werkt prima tot dusver.

Al met al een zeer tevreden consument, de AquaTrio is makkelijk in gebruik en scheelt ook nog eens aanzienlijk in tijd!

Caro1969 06-05-2012

Geweldig handig ding! Stofzuigen en dweilen in 1 beweging.

Langs de randen blijft een cm. ruimte waar niet gedweild wordt maar die neem je mee als je de plinten doet.

Wij zijn enthousiast.

Elise88 28-04-2012

Ik ben heel blij met dit apparaat. Hij dweilt en stofzuigt prima. De eerste keer even de tijd nemen om alles te begrijpen en ook te snappen hoe je na het dweilen het apparaat goed reinigt voor je hem wegzet. Een aanrader om de gebruisaanwijzing goed te lezen en niet te volstaan met het verkorte vouwblad.Over de duurzaamheid kan ik na een paar dagen dweilen nog weinig zeggen.

Elise88 10-03-2013

Naast mijn enthousiaste verhaal toch een minpunt over de service van Philips. Op een gegeven moment raakte een rubber ring van het apparaat los. Maanden geleden werd een nieuwe beloofd. Een aantal keren informeerde ik via de email waar hij bleef, maar het kwam er op neer dat ik goede moed moest houden. Gisteren wilde ik weer eens een reminder sturen, maar ik blijk niet meer te kunnen corresponderen met Philips omdat het service-emailadres uit de lucht is gehaald.

Officiele reactie van Philips Nederland 11-03-2013

Hi Elise,

Vervelend te horen dat het contact met onze klantenservice is misgelopen. Het kan dat na een bepaalde tijd het e-mailadres wordt afgesloten, maar dit hoort niet te gebeuren als het nog niet opgelost is voor je! We gaan dat graag voor je uitzoeken.

Zou je je e-mailadres willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1236007738 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via de chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kunt u vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

0Henk0 26-04-2012

Een (r)evolutionaire stap in schoonmaakgemak

Dit apparaat voldoet aan de verwachting die geschetst wordt in de productomschrijving. Onze plankenvloer in de hardwax wordt er goed schoon van. De klus 'dweilen' wordt gereduceerd van een zwaar en vervelend werk, tot het gemak van stofzuigen. Het is even wennen aan de de draaiende borstels en de manier van bewegen. Maar dweilen is nu net zo makkelijk als stofzuigen! Vooral met onze drie smeerpoetsen is het een handige aanvulling op het schoonmaak arsenaal. Kortom; weer een superhandige vinding van Philips!
voordelen:
snel en makkelijk dweilen, geen geklieder meer, apparaat makkelijk schhoon te houden, werkt echt op alle harde vloeren, maakt de voeg goed schoon, geen moeite met lange haren
nadelen:
maakt 5 cm van de rand niet schoon, geen vervangen van stofzuigen, aangekoekt vuil blijft zitten, meubels moeten nog steeds aan de kant

J.Bloemen 24-04-2012

We hebben in de winkel lang getwijfeld of hij wel zou doen wat er wordt verteld, maar dat is zeker niet tegen gevallen.
Dweilen doet hij echt prima, een moeilijke vlek ga je een paar keer over heen, de rest is in één keer schoon. Ook stofzuigen langs de randjes ging beter als verwacht, hij neemt het meeste lichte vuil gewoon mee. Bij randjes is hij niet ideaal, maar voor grote stukken werkt het super. Ook is de vloer veel sneller droog als met een dweil, na een paar minuten kunnen wij er al overheen lopen.
Bij het schoonmaken van het apparaat krijg je alsnog natte handen, maar het legen van de water containers gaat prima. De borstels en de kap daarover zijn ook in een handomdraai schoon. Dat is allemaal niet méér werk als het met dweil en emmer zou kosten.
Wij hebben zeker geen spijt van deze aankoop.

Glanerbeek 13-04-2012

Stofzuigen en dweilen zijn beiden niet mijn hobby's maar met dit apparaat doe je beiden in één keer, en het kost weinig meer tijd dan alleen stofzuigen. Doordat de vloer snel droog is je meteen een goed resultaat ziet en niet hoeft te bukken of knoeien met een dweil is het nog leuk om te doen ook.
Alleen als je perfect wilt werken, zou je met een vochtige doek misschien nog randjes moeten afwerken waar je met dit apparaat niet bij kunt komen.
Het apparaat ziet er degelijk uit maar ik heb het tekort om dit echt te kunnen beoordelen.
Voor gebruik op harde vloeren is dit apparaat echt een aanrader.