Dirt Devil Infinity VS8 Carbon M5038-1 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 119 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dirt Devil Infinity VS8 Carbon M5038-1 zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

p_vercauteren 14-06-2014

Over duurzaamheid wil ik nog niets zeggen want ik heb hem slechts een paar weken, maar ik wil wel dit kwijt. Tot op heden heb ik steeds vrij dure stofzuigers (categorie 200-300€) gehad, meestal na het raadplegen van de beste koop op deze site, en dit is mijn ervaring ermee:

- Moulinex: hulpstuk snel kapot
- Miele: duwde het stof voor zich uit in plaats van het op te zuigen
- Electrolux ("de beste koop" op Kieskeurig): "handige" 3-in-1 hulpstuk brak al na een paar weken, het oprolsysteem van het snoer werkte maar af en toe meer na pas enkele weken, was zwaar en onhandig vooral op de trap en de motor begaf het helemaal nét toen de garantie (1 jaar) verlopen was.
- Bosch (ook bovenaan de lijst van "beste koop" op Kieskeurig): Oprolsysteem begaf het bijna onmiddellijk, maakt geweldige herrie, verliest bijzonder snel zuigkracht wanneer de zak zig begint te vullen en laat constant een oervervelende fluittoon horen, waarschijnlijk door het overdrukventiel dat opengaat omdat een bijna lege stofzak toch teveel de luchtdoorvoer blokkeert.

Dus ditmaal deze (uiterst goedkope) Dust Devil. En ik ben er ongelofelijk blij mee tot dusver. Ten eerste krijg je standaard een hoeveelheid hulpstukken waar je bij de driemaal duurdere merken maar van kan dromen:

- Standaard borstel met knop voor harde vloer of tapijt
- Turboborstel voor diepreinigen van tapijten
- Parketborstel
- 2-in-1 mondstuk voor zetels, gordijnen, meubilair, etc...
- Spits mondstuk voor spleten, auto, etc...

Hij is bijzonder licht en handig in het gebruik. Enige minpunt (en daardoor ook "slechts" een 9 voor gebruiksgemak) is se beperkte lengte van het snoer (6m). Maar het oprolsysteem lijkt me krachtiger dan dat van de Electrolux en Bosch. Afwachten of dit zo blijft. Door zijn compacte formaat is opbergen en makkie.

Door het "cycloonsysteem" zonder zak (identiek aan een dyson van 300-400€) moet je dus niet steeds zakken kopen. Het verwijderen en uitkuisen van de stofcontainer en filter gaat snel en probleemloos. Bovendien verliest deze stofzuiger niet het minste aan zuigkracht, ook wanneer hij bijna vol is.

Betreffende de zuigkracht, deze lijkt me nét iets minder dan mijn vorige Bosch. Maar het blijft meer dan voldoende voor zelfs het hardnekkigste stof en zoals reeds gezegd blijft de zuigkracht constant, wat niet kan gezegd worden van al mijn vorige stofzuigers.

Conclusie: Voor nog geen 90€ is dit een ongelofelijk koopje. Dan mag het oprolsysteem of een hulpstuk nog kapot gaan... mijn ervaring met de veel duurdere merken is niet anders. Voor een prijsverschil van 200€ koop je héél wat vervangstukken of zelfs twee gloednieuwe Dust Devils! Hij werkt perfect, doet wat hij moet doen, is ongelofelijk handig (buiten de actieradius) en ziet er nog geweldig uit ook!

rmaathuis 14-02-2014

Na 5 maanden deze stofzuiger gebruikt te hebben zijn we er niet zo tevreden meer mee. We hebben nu al diverse gebreken, ik zal daarvoor ook contact opnemen met Dirt Devil. De telescoop buis wil niet meer inschuiven, het snoer rolt niet meer op als we op de knop drukken en als we de stekker van het ene naar het andere stopcontact verplaatsen dan gaat de stofzuiger vaak niet meer aan, dan moeten we eerst een tijdje wachten. Dan was de vorige, de V12 toch wel beter.

Eboelen 15-12-2013

Wat gaaf, zo'n zakloze zuiger na jaren een ouderwetse stofzuiger te hebben gehad. Veel meer zuigkracht dan mijn oude en met die Carbon look ziet hij er nog stoer uit ook. Daar mag je als man mee gezien worden! ECHTER: waarom klikt de stang niet vast in het handvat?? Het is me nu al meermaals gebeurd dat de stang ineens eruit valt en bijna muur of trap beschadigt! Op alle onderdelen zit een klik systeem, behalve hierop; dit schuift ineen en kan dus ook makkelijk weer uiteen. Een serieus gebrek in het design!

CycloneStory 24-11-2013

Ik heb helemaal geen probleem met het stofzuiger en is gewoon goed te gebruiken. Dit is mijn eerste Keer dat ik een Dirt Devil Stofzuiger gebruikt en het werkt echt prima voor mij.

Frank Kapiteijn 20-11-2013

Mooi vorm gegeven en makkelijk in gebruik. Is lekker compact en maakt niet veel geluid. Hulpstukken die er bij zitten maakt de stofzuiger helemaal compleet. Geen stofzuiger zakken meer nodig en is makkelijk schoon te maken. Kortom een super apparaat.

esteenis 18-11-2013

Sinds een weekje in het bezit van deze Dirt Devil, voor een kleine 90 euro aangeschaft via iBOOD. Deze prijs t.o.v. de adviesprijs leek ons een goede deal.

Deze stofzuiger gaat enkel op 1ste etage gebruikt worden ter vervanging van een Philips stofzakloze FC-9218 dus de verwachtigen zijn hooggespannen! Die heeft ons jaren goed werk geleverd maar is nu toch echt aan vervanging toe. Beneden gebruiken we een Bosch Relax’x Animal, dat is helemaal een geweldige stofzuiger.

Tijdens het uitpakken valt me op dat het een vrij compacte en lichte stofzuiger is en dat geldt helaas ook voor de accessoires! De borstels zijn toch wel erg klein. maar alles wat je erbij wil hebben zit erbij. Dat is prima. Maar alles is echt te licht om zijn adviesprijs te rechtvaardigen. Gelukkig hebben we dat er niet voor betaald. Verder ziet hij er met zijn carbon look wel mooi uit, de aan/uit knop en knop voor het snoeroprolmechanisme zijn solide in aluminium en voelen robuust aan. De opvangbak zit onderaan de filterkolom en is vrij klein, daarnaast zit daar de handgreep op om de stofzuiger op te tillen. Ik vind het in elk geval geen fijn gevoel dat ik de stofzuiger niet aan het apparaat zelf optil maar aan het opvangbak/filter.

Wat houdt het Infity Loopsysteem nu eigenlijk in? Nou eigenlijk helemaal niets en is niet meer dan een gimmick. Op de slang zitten een viertal klemmetjes en als de slang verwijderd wordt van de stofzuiger kunnen de uiteinden in elkaar gestoken worden en dmv de klemmetjes kan de slang in een lus om de stofzuiger gedrapeerd worden. Dus in plaats van een stofzuiger met daaraan een slang, stang en borstel heb ik nu een stofzuiger met losse stang en borstel. Dat moet je bij een volgend gebruik weer in elkaar steken en dat kost extra tijd en dat wil ik niet! Toegevoegde waarde wat mij betreft is nul. Voorstel voor de heren van Dirt Devil: Vergeet die "loop" en zorg ervoor dat de stofzuiger met daar de stang en borstel rechtop geplaatst kan worden, dat scheelt tenminste echt ruimte!

Dan maar eens op het op de overloop uittesten, hij zuigt goed maar maakt wel duidelijk meer lawaai dan de oude. Ineens schiet de stang inclusief laminaatborstel los en belandt door het trapgat beneden op de plavuizen. Gelukkig niets stuk en geen persoonlijk letsel...pffff. Wie maakt nu een stofzuiger waar geen vergrendeling op de accessoires zit!? Dat is echt een tekortkoming. Voortaan maar goed aandrukken en hopen dat het niet eens gebeurd. Dan de slaapkamers en onder de meubels, de stofzuiger is voldoende wendbaar en de borstels komen prima onder de meubels. Hij zuigt als een tierelier en het zou toch wel handig zijn om het toerental te verlagen, scheelt herrie en stroomverbruik. Helaas zit er geen toerenregeling op, toch jammer. Dan maar eens de trap stofzuigen en ik til de stofzuiger op en de motor schiet direct naar een hoger toerental omdat de stofzuiger dan lekt. Geen fijn geluid, geen fijn gevoel en zekerheidshalve dan maar op mijn knie laten rusten. Voor je het weet lazert de hele stofzuiger de trap af en sta je enkel nog met een filterbak in je hand.

Enkele dagen later gebruikt mijn vrouw de stofzuiger en hoor ik opnieuw de stang met borstel op de plavuizen kletteren. Dat is toch echt kwaliteitsissue en ronduit gevaarlijk. We hebben nog niet zolang gezinsuitbreiding en je moet er toch niet aan denken dat ons zoontje daar toevallig rondkruipt.

De kleine opvangbak zit vol en ik ga hem voor het eerst legen, de opening zit naar beneden gericht en helaas valt er direct weer vuil uit. Hier had een klepje voor moeten zitten. Volgende keer toch iets voorzichtiger te werk gaan. Daar hebben ze bij Philips en Bosch beter over nagedacht.

Voorlopig kan deze Dirt Devil mij nog niet overtuigen en ik betwijfel ten zeerste of dat ooit zal gebeuren. Kortom: Hij zuigt goed, is wendbaar en is erg compleet maar ik vind hem gevaarlijk, vrij rumoerig en hij is niet handig om te legen. Hij is die 90 euro waard maar ook echt geen cent meer! Daarvoor zijn er toch teveel kleinigheden.

alexhoedemakers 18-11-2013

De dirtdevil maakt zijn naam wel waar! Hij zuigt krachtig het vuil op en met de bijgeleverde parketborstel worden zelfs de naden goed schoon van de vloer. De volle bak is eenvoudig te legen. Ook wat vochtig vuil neemt ie gewoon mee. De bak is ook eenvoudig even om te spoelen om nare luchtjes te vermijden. Het geluidsniveau is enorm acceptabel te noemen, iedere stofzuiger maakt lawaai, maar dit is goed te doen. De lengte van de zuigstang had iets practischer gemogen voor iemand met mijn lengte, 192cm. Maar gelukkig hoeft ik niet elke dag met de stofzuiger door het huis. Wat ook zeker genoemd mag worden is dat de stofzuiger makkelijk "meeloopt" dat is ook nogal eens een probleem, maar bij deze niet! De 8,5m werklengte eis voor de meeste woningen ruim voldoende. Wel had de slang iets langer mogen zijn voor evt de auto en dan met name de hogere auto's zoals busjes e.d. Dat zou misschien een verbeterpuntje mogen zijn tezamen met een langer plintenzuiger om de wasdroger schoon te kunnen maken. Maar al met al een hele goede koop! Over de duurzaamheid is na het korte bezit nog niets nuttigs te melden, hij zit wel deugdelijk in elkaar en alles loopt lekker maar of dat met n jaar nog zo is, is nu moeilijk te zeggen.

eswiljata2 18-11-2013

zuigt prima maakt makkelijk schoon de afval bak klik je er zo op en af prima ding voor dit geld.
veel verschillende bostels voor vloeren meubels,

Snoer mag iets langer maar ja

eilings 17-11-2013

Ziet er leuk uit en is zakloos, dus duurzamer dan een met zak.
Hoe lang hij het uithoud is nog niet duidelijk.
Wat maakt deze straaljager een herrie !
De zuigkracht is niet overdreven, maar ja hij is ook maar 1600 Watt. Zuigkracht is niet elektronisch regelbaar.

Rachid El Hamri 17-11-2013

Naar mijn mening doet de Dirt Devil zijn werk naar behoren.
Hij zuigt het vuil prima weg en is makkelijk te legen. Ondanks dat ik hem nog niet zo lang heb, heb ik wel al even gekeken hoe de filter schoongemaakt moet worden en ook dat is een piece of cake.

Het enige mindere aan deze stofzuiger vind ik dat de wieltje wat goedkoop aanvoelen en daardoor rijdt de stofzuiger naar mijn mening minder fijn als ik had gehoopt.

Pluspunten:
- Zuigt goed
- Normale geluidsoverlast
- Makkelijk te legen
- Makkelijk te onderhouden

Minpunten:
- Rolt redelijk, maar had met iets meer aandacht voor de wielen een stuk aan wendbaarheid kunnen winnen.

Conclusie:
Een prima stofzuiger waar ik hopelijk nog lang mee verder kan en wil!

jacob1951 17-11-2013

de dirt devil is een uitstekend apparaat ,ik heb jaren lang een stofzuiger zak loos apparaat gebruikt maar deze is veel beter

mandoke 16-11-2013

Aangezien ons huis bijna overal is voorzien van vloerbedekking is het belangrijk voor ons dat het huis stofvrij geraakt als er gestofzuigd wordt. Dit gaat prima met deze stofzuiger.
Erg handig is het reservoir waar het vuil in terecht komt. Dit is namelijk doorzichtig waardoor je precies weet wanneer je het reservoir leeg moet maken.
Kortom: een krachtige stofzuiger voor een goede prijs!

Buickv8 16-11-2013

Hij is redelijk stil,toch ontzettend sterk.
Leuke racy design met dat carbonlook behuizing.
Makkelijk in onderhoud.
Enige minpunt is de korte electriciteitskabel.

De dirtdevil zuigt duivels goed!

rjdewit2013 16-11-2013

Een goed product,waar voor je geld.model ziet er gelikt uit en vooral hij zuigt heel goed.Dirt Devil heeft weer een goed product op de markt gezet.

mrebergen 16-11-2013

Deze Dirt Devil infinity Loop (M5038) nu een aantal weken in bezit. Ik moet zeggen dat hij zijn naam eer aan doet. Echt een geweldige stofzuiger. Mooi design en zuigt krachtig met weinig geluid. Het snoer is lekker lang en hij beweegt zich prima voort. Een echte aanrader voor iedere huisvrouw/man.

Koekie56 16-11-2013

Het is een licht apparaat, dat werkt prettig. Het snoer had langer mogen zijn. Het mondstuk met de roterende borstel maakt een hard ratelend geluid en doet niet wat het doen moet, erg jammer, want daar had ik hem juist voor genomen. Met het andere voetstuk erop doet het redelijk zijn werk. Hoe duurzaam het apparaat is moet nog blijken. Maar qua prijs kwaliteit mag je er natuurlijk ook geen al te hoge eisen aan stellen.

Tuckske 16-11-2013

Maakt iets harder lawaai dan andere. Door het gewicht is deze makkelijker de trap op te dragen. Gemakkelijk schoon te maken. Bespaart geld omdat je geen zakken hoeft te kopen. Pas een paar weken in bezit en bevalt goed. Het enige min puntje Is die roterende borstel. Hij pakt prima alle haren van de mat op. Maar is niet schoon te krijgen. De haren zitten gewoon vast in de roterende borstel. Dus als iemand een tip heeft graag.

leseman 16-11-2013

Prima stofzuiger! Goede prijs/kwaliteitverhouding en zuigt erg krachtig. Geluidsniveau is acceptabel.

b.lanser 16-11-2013

de zuigkracht en wendbaarheid is goed, maar de stofopvang zit zeer snel vol en is lastig te legen. een voordeel is dat de stofzuiger lekker licht is.

CarlaMulder 16-11-2013

Lastig legen? Er zit een grote knop op waardoor de deksel zo los laat. En met een simpele draai heb je de hele bak er af. Ik zou even de gebruiksaanwijzing doornemen.
Want het is juist super makkelijk!

carl.migchels 16-11-2013

Onlangs hebben wij de Dirt Devil Infinity VS8 Loop aangeschaft.
Tot nu toe ervaren wij deze als erg praktisch.
Hij vervangt een wat ouder model van dirt devil, waarbij we onze eerste ervaring opdeden met dit merk.Dit model is echter een stuk beter. De filter welke in het stofcompartiment zit raakt niet direct verstop, indien deze wel verstopt raakt kan hij gewoon worden uitgewassen waardoor veel minder vaak een nieuwe filter hoeft te kopen, een stuk duurzamer dus.

hikkie 16-11-2013

Allereerst: gekocht na een mooie aanbieding via ibood.

Eerste indruk: stofzuiger is een stukje groter (maar toch nog héél compact) dan onze eerste zakloze stofzuiger (hoover). De bouwkwaliteit lijkt gelijkaardig,... (meer dan behoorlijk dus)

Positieve punten:

De zuigstang is stukken langer en dus ook geschikt voor grote mensen. De bevestiging tussen de slang en de zuigstang blijkt ook héél wat vaster te zitten. (de zuigstang valt er niet iedere 5 minuten uit) Het verlengsnoer is ruim lang genoeg om alle hoeken te bereiken.

Gezien de compacte vorm, toch heel wat zuigkracht. Het onderhoud is heel makkelijk, alles klikt snel los, de filters zijn makkelijk uit te halen. De opvangbak gaat open langs boven en niet langs onder, iets wat het leegmaken heel wat makkelijker maakt.

De speciale borstel doet goed zijn werk met 1 huisdier hier. Alle haar is snel weg te krijgen.

Zeer compact op te bergen.

In onze aanbieding: veel verschillende borstels en opzetstukken.

Negatieve punten:

De oppervlakte van de gewone borstel mocht misschien iets groter.

De wielen lijken nogal fragiel. Tijd zal uitwijzen of ze het gewone gebruik goed doorstaan!

krugerrand1 12-11-2013

We gebruiken de stofzuiger al een hele poos.Hij zuigt heel krachtig en in tegenstelling tot onze andere stfzuiger zuigt deze ook veel makkelijker alle dierenharen(hond+kat)op.Er zitten 4 borstels bij.De stofzuiger blaast ook weer zuivere lucht uit dus geen vervelende geurtjes.Het reservoir is doorzichtig en zo zie je ook wanneer je hem moet ledigen.De filter is eenvoudig te reinigen en wij doen dat hier eens om de 6 weken.Wij gebruiken hem wel dagelijks.Het snoer is 6 meter en rolt vanzelf weer op via een knop die je indrukt.De stang kan je vastklikken op de stofzuiger zelf om makkelijker op te bergen.Helaas is deze bij ons al afgebroken door onvoorzichtigheid.Voor prijs-kwaliteit zeker een degelijke stofzuiger.

alcea 12-11-2013

Deze stofzuiger gekocht vanwege de goedkopere prijs(aanbieding ibood) en ook omdat je geen stofzak moet gebruiken.De zuigkracht verbaasde me en is zeer krachtig.Het bereik is juist ver genoeg zodat ik niet steeds moet wisselen van stopcontact.Het ledigen is erg makkelijk.Slang loskoppelen,reservoir losmaken en omkieperen.Telescopische buis is verstelbaar.Er is een indicatielampje dat aangeeft wanneer die vol is.Filter kan gereinigd worden en steeds herbruikbaar.Handig opbergbaar.je kan de buis vasthechten aan de stofzuiger zelf.

Sneff 12-11-2013

Nu ongeveer een week de Dirtdevil in gebruik genomen. Ik heb hiervoor een van de eerste Dirt devils (zakloos) gehad en daar al een aantal jaar veel plezier van gehad. Maar hij werd slechter dus ik had een nieuwe nodig.

Zuigkracht: Erg goed, je zuigt je vloer zo brandschoon en door de meegeleverde mondstukken kan je bijna elk hoekje bereiken. Ik vind de parketborstel erg handig aangezien ik door het gehele huis parket heb liggen.

Design: Erg mooi, een soort carbon look. Misstaat niet in je huiskamer!

Prijs: stuk goedkoper dan Dyson maar doet er niet veel voor onder.

Tot nu toe dus een erg positieve indruk van de stofzuiger. Zuigt erg goed, ziet er goed uit, makkelijk te veranderen van mondstuk en voor een goede prijs!

bartk366 01-10-2013

Fijne stofzuiger, door de cycloon blijft de zuigkracht gelijk, je ziet direct resultaat van je inspanningen (voor mannen belangrijk, iig voor mij), voldoende hulpstukken (oa parketborstel), niet te veel lawaai. Het aansluitpunt van de slang aan de stofzuiger maakt hem wat lang, wat manouvreren in smalle ruimten iets lastiger maakt. Nog te vroeg om iets over duurzaamheid te zeggen.