Dirt Devil M5083 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dirt Devil M5083 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

j.carriere 28-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Net verhuisd en dus goed kunnen testen, prachtig apparaat dat zijn zuigkracht niet verliest en met zijn handige hulpstukken kan hij alles aan. Al met al dik tevreden!!

baddie69 23-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Onze oude stofzuiger was al bijna 10 jaar oud, dus we waren toe aan een nieuwe!
We zijn heel blij met deze stofzuiger, hij zuigt de dieren haren goed op en met de parketborstel ook prima op het parket. Door de verschillende soorten borstels zijn er er ook diverse mogelijkheiden om hem divers te kunnen gebuiken. Hoekjes zijn makkelijk bereikbaar en de auto is ook heel makkelijk uit te zuigen.
Hij is niet superstil maar hij maakt ook niet enorm veel lawaai.
Eigenlijk zijn wij rondom tevreden. Wil je meer, zul je ook meer moeten uitgeven!
Over de duurzaamheid kun je nu eigenlijk nog niet veel zeggen omdat we hem pas een paar weken hebben. Maar hij lijkt wel degelijk!

Ikkezelluf01 19-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Nog niet heel lang in gebruik maar het toestel bevalt goed. Genoeg hulpstukken om overal in huis bij te komen, meer dan voldoende zuigkracht en natuurlijk het futuristische uiterlijk.

Vechad 18-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Ik heb de stofzuiger nu twee weken in mijn bezit. Hiervoor hadden wij een 'gewone' stofzuiger met zak. Dus was erg benieuwd naar de stofzuiger, hieronder mijn bevindingen.

- De slang is te kort. Ik ben niet lang (1.80), maar omdat de slang onderaan de stofzuiger zit, kan je geen 'lange slagen' maken, want dan trek je de stofzuiger mee.
- Niet heel erg wentelbaar. De stofzuiger heeft alleen voor een draaiwiel. Tijdens het stofzuigen kan je de stofzuiger niet even met je voet opzij duwen.
- Lawaai opgezogen materialen. De stofzuiger maakt een normale herrie voor een stofzuiger. Maar als je 'harde' dingen opzuigt, gaat dat in het opvangbakje ronddraaien en dat kan wel enige lawaai veroorzaken, wat normaal in een stofzuigzak blijft zitten.
- Grotere papieren e.d. blijven boven in het opvangbakje zitten boven het filter. Als je de bak wilt legen, blijven grote dingen bovenin zitten, waardoor je heel het filter eruit moet halen.

Ik heb hierboven de 'negatieve' dingen gemeld, zodat anderen hier rekening mee kunnen houden bij het kopen van de stofzuiger. Verder is het natuurlijk een prima ding.
- Weinig wattage (verbruik).
- Opvangbak i.p.v. zak, zodat je dit makkelijk kan legen.
- Goede filters.
- Mooie stofzuiger, voor een mooi prijsje!

Rob_Dutch 17-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Via iBood gekocht na lezen van vele reviews. Flink getwijfeld of we wel een stofzuigerzakloze stofzuiger wilden. Er wordt veel geklaagd over het legen ervan. Enfin, de knoop doorgehakt door mooie prijs en redelijk goede recenties her en der. Stofzuiger keurig op tijd bezorgd en voorspelbaar door track and trace.

Eerste ervaringen. Wat als eerste opviel was dat de stofzuiger fragiel oogt. Veel plastic, de rode verf lijkt zeer krasgevoelig. Voordeel is dat hij lekker licht is. Wat ik zeer verrassend vond was de eerste zuigervaring. Onze vorige stofzuiger had een aluminium buis, deze heeft een chromen buis die een stuk zwaarder is. Maar in combinatie met het speciaal meegeleverde parketmondstuk kun je hierdoor juist vliegensvlug over de vloer vegen, waardoor het zuigen merkbaar sneller gaat. Dit mondstuk is smal en laag en kan overal onder. Het standaard mondstuk zuigt zich vast aan het parket (ondanks het lage eco-vermogen) en is minder geschikt voor parket. (Je kunt wel de zuigkracht verlagen met het schuifje aan de slang). Het reservoir is doorzichtig dus je ziet precies wat er in zit. Maar al direct na de eerste zuigklus kon je zien dat het ronddraaiend stof het plastic reservoir over langere tijd zal zandstralen waardoor de doorzichtigheid denk ik zal verminderen.

Daarnaast zitten we nu met een nieuwe puzzel: er zitten vele mondstukken bij, en waar laat je die!? De twee kleinste mondstukken zitten slim in de bocht van de slang verwerkt, dus die heb je altijd bij je. Maar de andere zijn onhandig om bij je te houden en moet je voor de 'klus' speciaal gaan ophalen van de nieuw verzonnen opbergplek. Als gadget-freak vind ik de 2 mondstukken met rotatieborstel (een smalle en brede) wel 'cool'. Door de zuigkracht gaat die borstel steeds harder draaien en maakt daarbij het geluid van een Turbo. Zodra je de grond raakt en er weerstand komt remt hij af en stopt hij al snel. Dus door steeds het mondstuk even op te tillen kun je gecontroleerd stof, kruimels en haren opzuigen van een kleed. Het lijkt te werken, al moet je daarna alle pluizen en haren er met je vingers weer tussenuit peuteren, een minder schoon klusje. Dus de tijd zal leren of we deze mondstukken blijven gebruiken.

Tillen. De stofzuiger is weliswaar licht, maar eigenlijk niet handig om al tillend mee te zuigen. Dit komt omdat de slang aan de voorkant vastzit en naar voren steekt. Je kunt de stofzuiger ook niet op zijn achterkant neerzetten. De vorm is niet geschikt en hij valt gewoon om als je het probeert. Daardoor wordt trapzuigen een zeer onhandige exercitie. Stel je voor: met je ene hand houd je de stofzuiger van boven aan het handvat vast. De slang steekt recht naar voren en botst tegen de traptrede boven je. Dus je moet de stofzuiger een beetje achter je houden of schuin omhoog duwen, wat niet makkelijk gaat. Mijn vrouw zoog altijd de trap met het standaard mondstuk en de hele slang. Dat gaat niet met het mondstuk van deze stofzuiger in combinatie met de wijze van vasthouden. Vindt zij een groot nadeel.

Snoer. Wij vinden de snoerlengte wat tegenvallen, omdat we net niet ver genoeg kunnen komen. Onze vorige stofzuiger had een langer snoer. Maar er valt mee te leven. De aan/uit-knop werkt lekker licht en ook de oprolknop werkt naar behoren.

Legen. Dit was ons twijfelpunt bij de keuze voor deze stofzuiger. Hoe makkelijk zou het legen zijn. De meningen blijken verdeeld. Ikzelf vind het wel meevallen. Na elke zuigbeurt klik ik het reservoir van de stofzuiger en loop ermee naar de kliko. Ik houd het reservoir boven de bak en trek aan een hendeltje. De klep valt open en het stof valt in de kliko. En tja, er waait natuurlijk wel wat stof op. Maar ik had dat ook wel eens als ik per ongeluk op de stofzuigerzak duwde van onze vorige stofzuiger en er een wolk stof ontsnapte als ik hem wilde weggooien. Er blijft wel stof achter, maar dat laat ik gewoon zitten. Een handige tip vond ik bij een andere review: als het reservoir te viezig wordt, kun je hem met de oude stofzuiger leegzuigen!
Je klapt na het legen het deksel van het reservoir dicht en klikt het geheel weer op de stofzuiger. Mijn vrouw vindt het toch wel een vies werkje, door de stofwolk die omhoog komt zetten bij het legen. Soms blijft een plukje stof hangen en dat moet je dan 'helpen' om eruit te vallen. Schudden helpt niet altijd en kloppen is uit den boze, want daar kan het plastic niet tegen. Dus vingers gebruiken of iets anders.

Opbergen. Nog een nadeel van de vormgeving. Door de slang aan de voorkant kan de stofzuiger alleen in 'ligstand' worden opgeborgen. Alleen op het standaardmondstuk zit een rand die je in een uitsparing van de stofzuiger kunt schuiven. Wil je de slang dus aan de stofzuiger hangen, dan moet eerst het standaard mondstuk weer bevestigd worden. Maar doordat de stofzuiger van fragiel plastic is en de slang van zwaar verchroomd metaal, buigt de plastic-koppeling gevaarlijk door, dus dat zal snel breken vrees ik. Als je dus gewend was je stofzuiger rechtop in de kast op te bergen, zul je voor deze een andere oplossing moeten bedenken...

Geluid. Dit valt alleszins mee. Niet heel hard, niet fluisterstil en ook niet hinderlijk vinden wij. Maar dan natuurlijk zonder de 'Turbo' erop geschroefd, want die maakt een irritante fluittoon.

Robuustheid. Het moge duidelijk zijn dat dit een fragiele stofzuiger is. Wat dit betekent voor de duurzaamheid kan ik niet zeggen. Maar ik geloof niet dat het handig is om het reservoir uit je handen te laten vallen, of de stofzuiger van de trap af te laten rollen. We gaan het meemaken.

Filter. Het filter is uitwasbaar maar schijnt toch redelijk snel vervangen te moeten worden en is kostbaar. Lees hiervoor andere reviews want hier hebben we nog geen ervaring mee.

Conclusie: we zijn redelijk tevreden. Er zijn onverwachte plussen en minnen, zoals het onhandige trapzuigen en problematisch opbergen. Hij zuigt goed voor het lage vermogen, is lekker licht en rijk uitgerust. Het legen gaat makkelijk maar is voor sommigen misschien toch een (te?) vies klusje. Zelf heb ik er geen problemen mee.
En hoe zorg je dat je het juiste mondstuk op het juiste moment bij de hand hebt? Ik heb ook mijn twijfels over de duurzaamheid door de fragiele bouw. We zullen voorzichtig met de plastic onderdelen moeten zijn.

chj020 16-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Prima zuigkracht, licht van gewicht, zodat je m ook aan de hand kunt meenemen. De koppeling van de grote rode cylinder aan het motorhuis kan losschieten. De koppeling van het deksel is ook wat zwakjes, dat zie ik nog een keer afbreken. En het snoer is wat aan de korte kant.

Martin7007 16-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

De dirtdevil is opvallend stil. Ondanks dat het motorvermogen maar de helft is van vergelijkbare stofzuigers valt dat aan de zuigkracht niet te merken. De stofzuiger komt met zeer uitgebreide gebruiksmogelijkheden en hulpmiddelen. Alleen jammer dat voor de roterende borstel een meegeleverd verloopstuk nodig is.
De roterende borstel werkt goed op bijvoorbeeld een deurmat maar niet op hoogpolig tapijt.
Er zit geen mogelijkheid op om de motor anders dan op vol vermogen te laten draaien maar de eerlijkheid gebied dat hij anders toch altijd voluit staat.
Het prijsverschil met bijv. Een Dyson is enorm maar de werking is vergelijkbaar.

Pelirojo 16-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Nog maar een paar weken in huis maar de stofzuiger bevalt erg goed. De harenborstels werken ook uitstekend. En het geluid dat erg laag is wat een verademing. Kortom een hele goede stofzuiger

alexdejong 16-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Leuk grappig model stofzuiger, zuigt fantastisch zeker met 2 honden over de vloer! Zeer compleet met veel hulpstukken.

StevenNijhuis 28-01-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Lekker stil, zuigt goed, accessoire borsteltje zit niet goed vast en valt daarom regelmatig op de grond, snoer is vrij kort.

dma_k 27-01-2014

Positive:
* Very light and easy to go with device.
* Noise level is notably lower then my old vacuum cleaner.

Negative:
* The holder of the tube to the body (on the back side, in carrying position) does not seem durable and may crack.
* Cannot regulate the power smoothly (e.g. from 500Wt to 1000Wt).

Mysicha 27-01-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Na jaren goede ervaringen met zijn voorganger, hebben we nu enkele weken de Dirt Devil EQu in huis. En hij stelt zeker niet teleur.

Uiteraard draait het in eerste instantie om de zuigkracht, en die is uitstekend. Bij bepaalde opzetstukken moet de zuigkracht zelfs wat worden aangepast met het schuifje op de slang, om vacuümtrekken te voorkomen.

Het lage stroomverbruik heeft dus zeker geen nadelige gevolgen op de werking. En dat is ook goed te zien aan het vuil en stof dat in het reservoir zit na één zuigronde.

Met de extra bijgeleverde huisdierenborstels (grote en kleine) worden haren en ander vuil met een actief ronddraaiende borstel losgeborsteld. Erg handig en effectief (niet voor al te langharig tapijt).

Voor wat betreft de vormgeving ziet de stofzuiger er trendy uit, maar ik moet erbij zeggen dat ik 'm toch enkel achter me aan hoef te trekken en daarna gewoon weer terug in de kast zet.

De degelijkheid vind ik daarentegen wel belangrijk. Een aanzienlijke verbetering ten opzichte van onze vorige Dirt Devil is de toepassing van RVS voor de stang in plaats van aluminium. Het maakt de stang wel wat zwaarder, maar daarmee ook aanzienlijk steviger en minder wiebelig.

Zijn er toch nog aanmerkingen? In vergelijking met andere stofzuigers merken we weinig verschil in geluidsproductie. Met Silence in zijn naam doet dat toch anders vermoeden.

Eindconclusie: Prima degelijke stofzuiger met veel functionele accessoires. Altijd goed om te weten dat die energiezuinig is in zijn klasse. Maar van het oude vertrouwde stofzuigergeluid hoeven (en kunnen) we geen afscheid van te nemen.

ReBo66 25-01-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

De totale designafwijking van het gebruikelijke maakt deze "Devil" zo mooi. En met de kracht van deze duivel ontkomt geen stofdeeltje meer!

P.D.van der Ploeg 24-01-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Het is een prachtig apparaat met vele praktische accessoires erbij!Ook het legen van de cilindrische stofopvang is een fluitje van een cent!
Het zuigen met de speciale roterende borstels voor huisdieren is ook een geweldige uitvinding,probleemloos reinigen en goed zuigen voor b.v.kussens e.d.Kortom waar voor je geld!

Kerkjes 23-01-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Deze Dirt Devil is een duivels apparaatje. Was hij bestemd voor de bovenvedieping hij rijdt nu door de kamer. Het lijkt wel of we hem al weken in huis hebben. Hij is aanzienlijk stiller dan onze oude Dyson en zuigt perfect. De huisdierenharenborstel is een uitkomst voor de wollen stoelen. Nooit zo makkelijk de verloren vacht weten te verwijderen.
De harde vloerborstel met roterende borstel werkt uitstekend. Wel even de lange haren van de dochter er periodiek uit halen.
Het losse carpet wordt goed schoon met de vlakke voet. En legen... een fluitje van een cent.
Al met al zeer tevreden.

arjanoudijn 23-01-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Het belangrijkste van een stofzuiger is de zuigkracht en die zit er volop in. Futuristisch vormgegeven en zeer compleet aangeboden. Goede stofzuiger. Doet zijn werk goed. Makkelijk te ledigen. Wel even wennen want dat geeft wel wat stof met zo'n open systeem.
Natuurlijk wel wat kanttekeningen; hij is beste groot en neemt bij opslag best veel plaats in. Sommige knopjes voelen zeer plastic-achtig aan en ik vraag me af wat de levensduur daarvan zal zijn.
Kortom. Tot nu toe blij mee.

Nizno_o 23-01-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M5083 rood

Al fanatiek getest, met de hoeveelheid haren die worden geproduceerd was het een echte uitdaging. En de test is uitermate goed geslaagd :)