Bosch BSGL52232 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 71 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BSGL52232 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Jolande 26-08-2023

De beste

Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Ik heb het nu ruim 15jaar. Hoop plezier van gehad. Hij doet het nog wel maar de stofzuiger gaat nu op. Dus ga wel weer de zelfde kopen

w******@l****** 29-04-2022

Geweldig

Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Ik begrijp niet wat iedereen wat te mekken heeft over deze stofzuiger, ik heb de stofzuiger in 2013 gekocht en nu anno 2022 doet het nog steeds het zelfde wat het deed toen ik het kocht.
Heb niet 1 keer gehad dat de buis uit elkaar viel of dat het snoer niet oprolde of dat de wieltjes het begaven.
Het enige kleine nadeel wat ik kan noemen is dat het erg luidruchtig is maar het doet wat het moet doen.
Ik ben nog steeds blij met het toestel en als ik het bekijk zal het de komende 10 jaar ook nog het werk blijven doen waar het voor ontwikkeld is....Zuigen!!

Pluspunten

• Duurzaam
  • Super zuiger

Minpunten

• Maakt iets meer herrie!

Pe.terp 02-07-2020

Snoer van oprol cassette komt vast

Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

In het begin alles goed maar na twee jaar vastlopende oprol snoer open gemaakt en alles weer in orde gekregen ,na drie maanden weer vast , Het probleem zit in het elektra snoer dit is plat en moet rond zijn als je handige harry bent verwissel je het platte snoer in een rond snoer , een plat snoer stapelt zich op tijdens het oprollen en een rond snoer niet die valt ernaast dat is het probleem , ik heb geen probleem meer

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Motor lawaai
  • Oprolsnoer

corstaphorst 10-07-2015
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Wanproduct! Maakt meer herrie dan een F16, snoer rolt alleen op wanneer het NIET moet. Buis en slang vallen steeds uit elkaar. Zit nu aan alle kanten met tape aan elkaar. Echt schandalig slecht !

tineemmie 28-01-2015
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Een half jaar geleden heb ik de Bosch free stofzuiger gekocht. En ik ben totaal NIET tevreden, de kwaliteit valt me erg tegen. De stofzuiger maakt ongelooflijk veel herrie, de stofzuigerslang is te kort, hierdoor moet je hem veel meer optillen. Hij zuigt een stuk minder hoed dan mijn vorige stofzuiger.( miele) Het enige voordeel, waarvoor ik deze eigelijk alleen gekocht heb, is het lange snoer. Tegelijk is dat ook weer een nadeel, want het snoer gaat eerder door de war. Het snoer rolt, door er een rukje aan te geven, vanzelf op, maar dit gebeurd dus ook vanzelf, als ik aan het stofzuigen ben... Erg irritant! En als ik wil dat hij oprolt lukt het vaak niet! Ik hoop dat Bosch hier wat aan kan doen, liefst een andere stofzuiger! Hartelijke Groeten, Tineke

1Saskia 25-01-2014
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Na aanvankelijk positief te zijn ben ik nu na 2 jaar gebruik behoorlijk teleurgesteld. Inmiddels zit er een nieuwe motor in, is nu de aan/uit knop stuk en rolt het snoer niet meer op.
De slang/voet bevestigingen zijn nauwelijks te verwijderen, dit gaat erg strak. Kortom: de kwaliteit valt mij ERG tegen!
Overigens is het lange snoer praktisch maar wordt je daarentegen behoorlijk belemmert door de te korte slang.

dionbok 18-01-2014
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Stofzuiger valt na twee jaar van ellende uit elkaar. De stang valt uit de houder, er is een wieltje afgebroken, de slang valt soms uit de houder. Ook was de parketborstel vrij snel versleten waardoor die een kabaal maakt. Verder rolt het snoer niet meer fatsoenlijk op, maar dat was al vrij snel na aankoop. Hij lijkt er mooi uit te zien en zuigt redelijk goed, maar is absoluut geen aanrader. Tijd voor een stofzuiger zonder tape.

Anoniem 16-11-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Kan de reactie van de gebruikers hiervoor wel begrijpen.
In het begin tevreden over de stofzuiger.
Maar na 2 jaar allerlei mankementen oa.
Stang valt uit de houder regelmatig op de grond tijdens het zuigen.
Stang schuift in tijdens het zuigen van vloerbedekking.
Motor maakt hoog zingend geluid.
Houder aan de achterkant om stang in te schuiven en zo op te bergen brokkelt af.
Valt mij tegen voor een naam als Bosch
Kortom geen aanrader voor wie aan een andere stofzuiger toe is.

dbb 09-09-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Zeer slechte stofzuiger, buis valt tijdens het stofzuigen uit de houder waardoor die op mijn voet terecht komt, zuigkracht wordt minder als de stofzak pas half vol is en waar de knop zit waar je hem aan moet zetten is afgebroken zit nu met tape aan elkaar. Het enige pluspunt wat ik aan deze stofzuiger op kan noemen is de snoerlengte maar dat was het dan ook wel.

aflim 21-05-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Ben het ook met de mensen hieronder eens. Heb de stofzuiger nu bijna 3 jaar, maar ook bij mij is de stang al kapot. Contact opgenomen met Bosch, maar nee ook geen coulance hier! Tevens is het snoer ook al driemaal vast komen te zitten, waardoor ik het apparaat open heb moeten schroeven om het snoer enigszins fatsoenlijk weer erin te krijgen. Bij mijn ouders, die dezelfde stofzuiger hebben, ook dezelfde klacht met het snoer. Zuigkracht is verder 'ok' (maar ook niet meer dan dat). Kortom waardeloze service en op de duur waardeloos apparaat! Ik koop geen Bosch meer vanaf nu.

angelbinky 21-05-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Wij hebben 3 jaar geleden deze stofzuiger gekocht en in het begin waren we goed tevreden over het product. Echter na 2 jaar viel de stang steeds uit de andere stang op de grond én op m'n voeten. We hebben toen Bosch benaderd voor een nieuwe stang, maar daar moesten we wel gewoon voor betalen, want van enige coulance was geen sprake. We hebben toen alles teruggestuurd en een klacht ingediend, maar ook daar wordt niets mee gedaan. Nu gaat het snoer ook steeds moeilijker in de stofzuiger. Mijn 2 andere stofzuigers gingen ruim 15 tot 20 jaar mee, zonder mankementen en deze Bosch Free vertoonde al na 2 jaar gebreken. Kortom: slechte stofzuiger en super slechte service!

De stofzuiger is qua omvang lekker klein en goed hanteerbaar en ook niet zwaar. De lange elektriciteitsdraad kan wel heel handig lijken, maar het nadeel is dat wanneer ik de trap ga stofzuigen en naar beneden dan wel naar boven loop, zich de elektriciteitsdraad ook vanzelf oprolt en soms klapt de stekker ook nog uit het stopcontact. Niet helemaal de bedoeling lijkt mij.

Als ik van te voren had geweten hoe deze zogenaamd -makkelijk-in-het-gebruik-zijnde stofzuiger was, dan was mijn keuze op een andere stofzuiger gevallen. Ik raad deze dan ook zeer zeker niet aan bij anderen.

SieneRe 27-03-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

De zuigkracht van het apparaat is prima. Het lange snoer is enorm prettig. De grootste irritatiefactor zit hem in de slang/stangverbinding. Constant plettert de stang op mijn houten vloer omdat hij niet meer vast blijft zitten. Toch eens nagaan wat ze daar bij Bosch aan doen.....

angelbinky 21-05-2013

Wij hebben hetzelfde probleem met de stang, maar Bosch doet er helemaal niets aan. Je mag zelf een nieuwe stang kopen (ook al is het probleem niet veroorzaakt door jezelf), want coulance hoef je van Bosch niet te verwachten!

garfield 26-01-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Het enige positieve aan deze stofzuiger is zijn zuigkracht...die is echt goed. Verder is de irritatiefactor erg groot !!! De stofzuiger weigert je te volgen en kiest zijn eigen weg op zoek naar huisraad. Eenmaal aangekomen in tapijt graaft hij zich in. Ook stang/slangverbinding laat erg te wensen over. Mijn advies...NIET kopen.

Willem-A 09-01-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Ondanks het defect dat de stofzuiger recent vertoonde, een prima stofzuiger waarbij, volgens mij net als ieder ander apparaat altijd verbeterpuntjes aanwezig zijn. Ik gebruik de stofzuiger nu 2 jaar, en heb er destijds voor de korting die ik kreeg 3 jaar garantie bijgekocht. Daarvan geen enkele spijt, want voor die paar tientjes extra weet je dat je nog eens terug kan komen en dat kwam van pas toen de elektronica het onlangs liet afweten. Garantie bijkopen wordt vaak afgeraden, maar zie het wettelijke recht dat je hebt, ook maar eens daadwerkelijk kosteloos te verkrijgen.

Het oprol mechanisme kan beter, daar het snoer vaak niet gemakkelijk in de machine verdwijnt. Ergens wel logisch met een dergelijk lang snoer, waarvan de lengte dan weer een pluspunt is. Het vanzelf oprollen stoort mij niet, maar ik zorg er dan ook voor dat er bij het stofzuigen voldoende snoer wordt afgerold.

De stofzuiger is naar mijn idee redelijk stil, tenzij de hoogste stand wordt gebruikt.

Ook de problemen met de stangen of slang herken ik niet, maar de stofzuiger wordt door mij, net al al mijn apparaten met zeer veel zorg gebruikt.

Nadeel is wel de vrij kleine stofzak en het feit dat klep gemakkelijk dicht valt bij het verwisselen van de stofzak. Maar als de slang in de stofzuiger blijft zitten, komt eerder genoemd euvel niet voor. Wel een puntje dat voor verbetering vatbaar is, evenals de naar mijn smaak wat kleine wielen. Op een dik kleed, glijd de stofzuiger meer als dat deze rijdt.

Ondanks het vertonde defect dus een fijne stofzuiger. Ik begrijp dan ook niet de reacties waarbij men aangeeft na een jaar de stofzuiger in de kliko te smijten, want als er wat aan schort heb je sowieso 2 jaar garantie. Ga er dan dus gewoon mee terug.

Anoniem 10-01-2013

Ik ben het helemaal eens met deze recensie. Ook ik ben na ruim twee jaar nog steeds helemaal tevreden met de Free'e.

Damauqui 12-12-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Wat een rot ding. In het begin is hij goed en prachtig. Maar al snel beginnen de mankementen. Het snoer rolt niet op of ineens als je zuigt. De bovenste buis laat vanzelf los en moet dus met 2 handen zuigen. Het draaisysteem zorgt voor hoge piep en vandaag is de slang erin gescheurd. Verder kan de mond niet zonder hard trekken verwijdert worden. Wat een miskoop!!!!!!!

18klets14 02-12-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Ik heb deze stofzuiger 2,5 jaar geleden gekocht. Ik was er toen erg blij mee. Maar na 8 maanden zat de kabel klem in het apparaat en kreeg hem er met geen mogelijkheid meer uit. Ik had nog garantie dus hij werd kosteloos gemaakt, maar het duurde wel 2 weken. Binnen een jaar bleef de telescoopbuis niet goed meer zitten dus met kracht zuigen was geen mogelijkheid meer en tapijt zuigen was helemaal een ramp want dan schoof hij meteen in. Daarna ging de handgreep wat je in de buis stopt stuk, dus als je dan aan het stofzuigen was had je als je niet oplet de handgreep in je handen en de buis met voet lag op je voeten of knalde tegen de muur of op de grond. Ik moest hem of vastplakken met tape of goed vast houden. En sinds gisteren zit de kabel er weer shocking klem in dus heb een nieuwe stofzuiger moeten kopen omdat ik er geen garantie meer op. Want ik ook een nadeel vind is dat alle haren en pluisjes van tapijt aan de borstel blijven hangen en dan verstopt het gat van de voet heel snel. En aanzien wij huisdieren hebben en ik elke dag stofzuig is dit wel een probleem.
Kortom voor mij geen Bosch free meer. Ik heb in deze 2,5 jaar meer problemen en ergernissen gehad dan plezier.

redero 09-11-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

zware tegenvaller,iets meer als een jaar in bezit en snoer rolt niet meer automatisch op, bij het over de drempel van de huiskamer rijden voorste wieltje afgebroken
,zuigstang kapot bij enige druk klapt hij naar beneden.kortom na een jaar gaat hij bij het grofvuil,geen bosch stofzuiger meer voor mij.

Cambium 01-08-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Pluspunten: groot bereik door lang snoer, goede (instelbare) zuigkracht.
Minpunten: uitblaassysteem aan de bovenkant waardoor je voortdurend windvlagen in je gezicht krijgt, vervelende wieltjes die steeds op het snoer blijven staan en dan niet meer rollen (houten vloer), ontbreken van een klein borsteltje, te korte slang en een lastige aan/uit knop.

S. Prins 09-06-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Enkele jaren geleden vol goede moed begonnen met deze stofzuiger. Helaas is mijn overall oordeel wel een negatieve. Al snel was het oprolsysteem over de toeren/kapot. Dit is gerepareerd, echter na een paar maanden weer mis. Nu gebruiken we de zuiger dus maar met alle snoer uit de machine. Is niet de bedoeling. De stang laat makkelijk los uit de plastic zuigmond. De opvangcapaciteit is niet denderend en al snel vielen er losse onderdelen vanaf. Ondanks het voordeel van het lange snoer en de draaiende kogel toch wel spijt van deze aankoop...

Fusch fusch 31-03-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Ik vind hem een prachtige stofzuiger,
plus punten: krachtige motor, licht gewicht, lange snoer
draaiend zuigmond op stofzuiger, 4 draaiend wieltjes
min puntjes: oprol snoer rolt niet optimaal, geen kleine borstel, stof zaakje te klein
Neutraal puntje: geluid van motor

Nico Vessies 08-03-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Wat een rot ding, we hopen dat hij snel versleten is dan kunnen we een nieuwe kopen. Boven de stofzuiger blaast hij recht in je gezicht. Op een glade vloer rolt hij niet over het snoer heen omdat de wielen veel te klein zijn. het snoer is van plastik, dus heel stug en mede daarom loopt hij vast bij het oprollen. Als je blijft haken met het snoer dan rolt deze vanzelf op tijdens het zuigen. Dit is de eerste en de laatse stofzuiger an Bosch.

Marja- 06-02-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Fijne stofzuiger, ik heb hem nu ruim een jaar. Zuigt goed, lekker lang snoer. in het eerste jaar is de snoertrommel een keer verrvangen omdat het snoer niet meere goed oprolde, dit is keurig afgehandeld.

g0tcha 05-02-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

wat een waardeloose stofzuiger...in het begin wel aardig al blaast het recht in je gezicht en rolt het snoer slecht op al je het wil maar probeerd het wel continue tijden het stofzuigen zelf?? na paar maanden neemt zuig kracht af en na 2 jaar normaal gebruik...met allemaal nieuwe filets..WAARDELOOS niet kopen !!

Stofzuigenalshobby 25-01-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52232 wit

Ik ben erg tevreden. Echt een hele fijne stofzuiger.
Heel soepel in gebruik, lekker lang snoer, werkt super.
Ik vind hem nog redelijk wat lawaai maken als je hem 'hard' zet, maar gebruik zelf bijna nooit een hoge stand, omdat dit voor de zuigkracht niet nodig is. Alles werkt nu nog naar behoren, maar we hebben hem nog niet zo lang, dus over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen. Wat mij betreft echt een aanrader.

SusanneJG 03-01-2012

---------- update review 03-01-2011 ----------
Dit is mijn tweede review. Vandaag besloten om deze stofzuiger in de kliko te gooien, na 1 jaar gebruikt te hebben. Ik heb er zoveel problemen mee gehad, wieletje eronder afgebroken, snoer wat niet meer terugloopt, inhoud van de stofzuigerzak is veel te klein. Ik koop gewoon weer een MIELE...

---------- oude review 11-04-2011 ----------
(half jaar in bezit)
Ik heb deze stofzuiger aangeschaft door zijn beoordelingen. Maar helaas moet ik zeggen dat het me tegevalt.
De snoerlengte is fijn, maar het oprolsysteem is naar mijn mening al bijna versleten. Dit verloopt namelijk steeds moeizamer.
Het aan- uitzetten van de stofzuiger vind ik niet prettig gemaakt. Wanneer je de stofzuiger met de voet aan wilt zetten, dan glijdt de stofzuiger bijna onder je voet vandaan omdat deze knop niet ideaal is (klein en 'staat schuin' achter op de kont van de stofzuiger).
Daarnaast is er bij mij al 1 wieltje afgegebroken doordat ik de stofzuiger over een drempeltje van 1,5 cm heen trok.
Ik was een Miele gewend, deze zijn wel wat zwaarder in gewicht, maar mijn volgende aanschaf wordt toch echt weer een Miele.