Canon EOS 7D + EF 17-40mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 7D + EF 17-40mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Wil.H 15-02-2013

Ik fotografeer al jaren met canon en heb ook verschillende camera's (canon)in mijn bezit. Na een paar jaar met de 40D te hebben gefotografeerd ben ik nu overgestapt op de 7D.
Lang getwijfeld of de 7D of de 5D mark2. Maar uiteindelijk toch voor de 7D gekozen. En geen spijt, super camera,zeer snelle en correcte autofocus. Tot nu toe alleen maar positieve opmerkingen.

Ronpeter 07-05-2012

Inmiddels zo'n 10.000 foto's gemaakt met de 7d. Probleem met de 15-85 lens is wel de zogenaamde "creep": tussen de 30 en de 55 mm gaat de lens vanzelf inzoomen/uitzoomen als je deze naar beneden of naar boven richt. Body is degelijk en gebruiksvriendelijk: de instellingen zijn snel te wijzigen met de Q knop en de camera ligt prettig in de hand. De AF werkt erg snel en nauwkeurig. Geen 10 voor de kwaliteit van de foto omdat de ruis bij ISO 800 of hoger tegenvalt. Sinds een jaar heb ik meestal de mijn 70-200 f/4L IS op de camera.

smetje635 14-01-2010

Ik heb de camera een maand in bezit en ik heb er ondertussen ±2000 foto's mee gemaakt. Ik heb hem gekocht omdat ik de mogelijkheden van mijn powershot G9 te beperkt vond. In vergelijking met de 500D voelt dit toestel zwaarder, degelijker en minder "plastiekerig" aan. De afwerkingskwaliteit en de waterdichtheid zijn top.

Ik heb de 15-85 lens gekocht omdat ik absoluut meer groothoek wilde. Ik heb de groothoek nodig voor mijn werk. Canon had er voor dat bedrag wel een zonnekap mogen bijleveren! Dubbel jammer was het dat ze in de winkel op het moment van mijn aankoop niet voorradig was. Ik moest dus nog eens binnenspringen :-(

Ik ben zeer tevreden over de lens! De camera herkent ze en haalt heel effectief de donkere randen weg in het groothoekbereik. In uiterste groothoek is er wel wat vervroming van het beeld merkbaar. Dit zou met de bijgeleverde Canon software opgelost moeten kunnen worden, maar zo ver ben ik nog niet. Ik heb er ook een UV en een polarisatiefilter bij gekocht. Het zoombereik is niet gigantisch, maar dankzij 18 megapixels kan je altijd een deel uit de foto snijden en vergroten.

Ik heb nog getwijfeld tussen de 500D en de 7D. In plaats van over een jaar over te stappen naar iets anders heb ik beslist om inees voor het betere materiaal te gaan. De instelmogelijkheden zijn legio, dus je neemt er best de handleiding bij.
Voor elke gelegenheid is er zeker een instelling die zorgt voor de perfecte foto, maar daar komt toch wat studiewerk bij kijken.Ik ben trouwens op zoek naar een boek over dit toestel zodat ik alle mogelijkheden kan ontdekken.

Wat ik wel niet begrijp is dat de meesten hier 10/10 geven voor gebruiksgemak. 10/10 wil toch zeggen dat beter doen quasi onmogelijk is of alle verwachtingen inlost?
De menustructuur is best logisch opgebouwd en het wijst zichzelf dus voor een groot deel uit. Knap werk van Canon! Maar 10/10 is te veel want je moet echt wel aan het studeren gaan als je het onderste uit de kan wil halen.

Ik heb de Lexar professional 8GB CF-kaart. Het kaartje kan uitstekend overweg met de 8 beelden per seconde die de camera schiet. Niet vergeten dat hiet hier over 18Mpixels per foto gaat hè.

Ik had de externe flitser EX480 al van de G9. In combinatie met deze camera heb je echt een kanon in handen! Ik schrok echt van het bereik dat ik in het pikdonker nog had!

Als je niet graag flitst is er ook geen probleem omdat je tot iso 1600 zonder ruis kan fotograferen. iso 3200 gaat ook nog, maar dan zou ik de fotogrootte beperken tot 10x15cm om ruisloos te blijven.

Niet twijfelen, kopen dus! (Tenminste als je meestal graag zelf de instellingen van de camera doet, want je hebt geen keuzewiel voor portret, landschap, nacht, sport,...)

Berkel54 11-01-2010

Sinds ruim drie weken de Canon 7D in bezit. Moet er wel bij zeggen dat er veel voor nodig is om alles, maar dan ook alles, door te hebben. Het is net een klein computertje met tal van mogelijkheden. De camera voelt stevig aan in de hand (ik heb grote handen) en dat is prettig. Met de grip eronder (BG-E7) past het nog beter, geeft meer body.
Ik heb al mijn lenzen verwisseld met deze camera, in het bijzonder de 70-200 USM-L (prime) maakt verbluffend mooi opnamen! Ik doe veel aan dier fotografie, vooral portretten en die zijn echt levensreal! Snorharen bijvoorbeeld zijn mega scherp. Er zitten zoveel mogelijkheden op deze camera dat meer dan een avond zitten, niet genoeg is in combinatie met gebruik ervan. Het dient aanbeveling om dat wel te doen daar ze divers zijn. De snelheid is enorm! 8 beelden per seconde is snel en de resultaten zijn eveneens bijzonder goed, mooi voordeel van digital. Direct te zien. Meestal fotografeer ik in RAW formaat, vreet wel geheugen maar de resultaten, die mogen er zijn! Daarbij meestal in jpeg samen met RAW. Zorg er wel voor dat je meer dan voldoende geheugen heeft op de CF kaart, voorkomt teleurstellingen. Heb er zelf Standard 16gb in zitten oplopend tot 64gb bijvoorbeeld. Transcend gebruik ik, zeer snel (1 van de snelste ter wereld!) en prettig in gebruik. Heb Sandisk Extreme 3 ook wel gebruikt, maar liever de eerste. Deze kaarten zijn erg duur. Transcend 64gb kost ruim 340 euro! Overdracht snelheid van de 16gb is 20/MBsec lezen en 18/MBsec schrijven!Da`s snel!
Ik ben er nog niet helemaal uit v.w.b. tal van mogelijkheden met de 7D. Feit is wel dat het een dijk van een camera is, robuust, ligt erg goed in de hand (voel je ook in combi. met de grip).
Voorwaarde is dat je goed experimenteer met deze camera, hij kan het makkelijk aan tot nu toe is mijn ervaring. Alle mogelijkheden moet je benutten. Je hebt de mogelijkheid om deze zo in te delen als gebruiker qua beeldstijl: bijv. Standaard, portret, landschap, neutraal, natuurlijk en monochroom (=z/w). Vervolgens kun je alle standen en waar je voorkeur aan geeft v.w.b. kwaliteit, in te delen in 3 groepen als gebruiker 1 2 en 3, dus als gebruiker 1 indelen voor portretten, gebruiker 2 als landschap enz. enz. Erg handig daar de instellingen vooraf geprogrammeerd opgeslagen worden in het geheugen van de camera. Dit is dan een klein voorbeeld van zoveel, teveel zijn om op te noemen. Belangrijk is wel om tot de goede keuze over te gaan qua objectief en merk al hangt dat af van de geldzak! In de regel blijf ik bij merk-merk wat zeer prettig werkt en bijzonder mooie opnamen oplevert. Daarom, ik ben nog lerend met deze tst. maar tot nu toe erg tevreden. Waar voor je geld? Kan ik nog geen definitieve antwoord op geven maar hij is wel door 5000 fotografen wereldwijd getest en deze waren erg lyrisch over de Canon EOS 7D! Tot nu toe, ben ik dat ook! Suc6 ermee!

Bert

Magic007 25-11-2009

IK heb de camera begin november gekocht en heb hem nu drie weken in mijn bezit.

Ik heb deze camera als kit gekocht met 15-85 f/3.5-5.6 lens. Ik heb zitten twijfelen om het EF 24-105 f/4 L objectief hierbij te nemen maar ik wilde meer groothoek.
Ik vindt dat ik zeker geen verkeerde keus heb gemaakt met dit objectief hij maakt haarscherpe foto's. Het is een dijk van een camera met heel veel mogelijkheden. Het is alleen jammer dat Canon er geen zonnekap bij doet die zul je appart moeten kopen.

Als extra heb ik een zonnekap, een B+W mrc uv filter en een batterij gekocht. Als opslag medium gebruik ik de sandisk Extreme IV 16 Gbyte kaart die is razendsnel.

Alle extra's heb ik via internet besteld dat scheelt aanzienlijk in de prijs, al is het soms even zoeken.

Als je twijfelt om deze kit aan te schaffen zou ik zeker niet langer wachten maar er voor gaan, je zult er zeker geen spijt van krijgen.