Nikon D300S zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D300S zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

phpieterse 09-10-2011
Geschreven voor: Nikon D300S zwart

Was aanvankelijk erg tevreden met mijn Sony Alpha 100. Deze heeft helaas te weinig mogelijkheden en is slecht bestand tegen tropische omstandigheden (temperatuur en regen)of koude arctische temperaturen. En, aangezien wij frequent in dergelijke omstandigheden terecht komen, ging ik dus overstag voor een Nikon. Dan maar gelijk goed! Een Nikon D300s. Alhoewel de camera voor in de rugzak aan de zware kant is, gaat dit model mij heel veel plezier geven! Solide en de bediening is intuitief! De belangrijkste "knoppen" zijn via de buitenzijde te benaderen. Ook fijn als je handschoenen dragen moet, ook dàn zijn de knoppen nog redelijk goed te bedienen. De kwaliteit van de opnames is perfect. Mijn vorige Sony was al goed, dit is echt stukken beter. Ook de verlichting van het instellingendisplay en het richtledje zijn reuze handig om in het donker te fotograferen. Daar komt bij dat elke opname (indien gewenst) als RAW of extra op een tweede kaartje kan worden weggeschreven. Ook de communicatie met mijn PC en Ipad verloopt zonder problemen. Kortom, ìk ben er heel erg blij mee!

Mamaji 07-09-2010
Geschreven voor: Nikon D300S zwart

Ben van de D70 overgestapt naar de D300s. Een verschil van dag en nacht. Super camera, zeker in combinatie met de 18-200 mm lens. Een andere lens is niet meer nodig. Ook het filmen is super. Goed beeld en makkelijk te bewerken.

Consigliere 21-07-2010
Geschreven voor: Nikon D300S zwart

Ik bezit een d300s nadat ik geruime tijd een d300 heb gehad. Ik las dat het verschil als praktisch nihil ( 2 kaartsloten / filmfunctie) werd omschreven. Die mening deel ik niet. Er zijn veel meer verschillen. het is voor ieder te bepalen of het prijsverschil rechtvaardigt. Er zijn tientallen verschillen. 1 waar ik heel veel plezier en gemak van heb is de info knop. Er verschijnt vervolgens in de LCD een scherm met alle relevante info met de mogelijkheid het hier aan te passen. Dat is voor alleen al een rechtvaardiging, los van betere interne flitser (18 mm naar 16mm), snellere fps etc.

disve000 25-11-2009
Geschreven voor: Nikon D300S zwart

Ik heb zowel de D100, als de D200 én de 'gewone'D300 in bezit gehad. Het verschil tussen de D200 en de D300 was/is enorm. Het verschil tussen de D300 en de D300S is eigenlijk nihil, behalve dan een tweede opslagkaart (overbodig) en een film functie, die je nooit zult gaan gebruiken, al was het alleen maar omdat je niet aut. kunt scherpstellen als je van onderwerp verander.
Als ik het van te voren geweten had, had ik mijn 'oude'D300 lekker gehouden en een paar honderd euro in mijn zak kunnen houden. Qua opname met de D300 en de D300s zie ik geen enkel verschil. Voor degene die géén 'oude'D300 hebben in te ruilen ; aarzel geen moment ! Zowel de D300 als de D300s zijn dijken van camera's die nauwelijks onderdoen voor de professionele D3 ! Super camera's ook in de hoge ISO waarden !

L.ROKS 31-01-2013

De Nikon D300 is volgens de website van Nikon, ook een professionele camera, weliswaar een instapmodel, maar wel een pro! zie www.nikon.nl