Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Paumar 25-05-2012

De camera maakt mooie foto's en heeft veel mogelijkheden. Het toestel wordt alleen gebruikt bij familie uitjes, -vakanties, etc. Dus geen intensief gebruikt. Echter na 3 jaar en twee maanden deed het toestel niets meer. We gingen terug naar "dit is mijn winkel" en het toestel werd opgestuurd. Het AF-System werd vervangen (kosten onderdeel € 1,65). Maar voor de totale reparatie moesten we ruim € 72,00 neertellen. (79 minuten arbeidstijd + verzendkosten + handlingskosten...) Erg slecht voor zo'n duur toestel!! We zijn zeer teleurgesteld!

Av. Ronald 11-11-2011

De fotokwaliteit van deze camera is uitstekend, de scherpte per pixel is prima. Hij doet qua fotokwaliteit niet onder voor diverse duurdere camera's. Een groot nadeel van deze camera is (en waarschijnlijk alle instap roddelen) is de korte levensduur van de sluiter. Mijn sluiter heeft het na 28.000 clicks begeven. Nazoek op internet bevestigd dat de gemiddelde levensduur van de sluiter maar pakweg 25.000 clicks is. Dat vindt ik veel te weinig voor zo'n dure camera. Overweeg daarom de aanschaf van een semi pro camera als je van plan bent veel foto's te maken (vogelfotografie - actie). Alle andere aspecten van deze camera zijn dik in orde.

Av. Ronald 13-02-2012

Aanvulling: Heb inmiddels een Canon 50D en die heeft een veel betere AF en is een stuk sneller. Zeer prettige camera met micro adjustment waardoor je de lens kan afstellen t.o.v. de camera. Maar wat schets mijn verbazing, mijn 450D maakt veel levendigere foto's. Ik fotografeer alles in RAW en ondanks wat minder pixtels geeft de foto een zeer dynamisch mooie van kleur resultaat. Als het om pure fotokwaliteit gaat wint de 450D van de 2x duurdere 50D. De 50D is een fijne camera om mee te werken en de keeper rate is velen malen hoger. Vrijwel iedere foto is in focus, bij de 450D moet je daarvoor heel wat foto's maken door de onnauwkeurige AF maar als ze eenmaal lukken heb je top kwaliteit voor een instap prijs. Super, wat dat betreft de 450D! Wel veel maar werk om resultaat te krijgen. Op internet wordt dit ook onderkent op slechts enkele sites. De meeste mensen gaan op snelheid, grotere body, toeters en bellen en meer MPixtels, dan wint de 50D. Maar puur fotokwaliteit als je de snelheid niet nodig hebt: ga voor de geweldige 450D

Jan in t Groen 24-11-2010

De 450D is een prima camera. Ook met de standaard lens. Ik gebruik de camera voornamelijk voor sportfotografie. (voetbal) Ik gebruik daarvoor een 300 mm les op statief. De meeste foto's maak ik op de TV stand. Maar de zon komt steeds lager te staan. Ik wil graag de TV-stand vastzetten. Weet iemmand of dat mogelijk is?

jurgen van der straten 11-11-2010

Heb deze camera in augustus gekocht met een canon 18-135 mm lens. Ook ik kan er bijna geen scherpe foto mee maken. Alleen stil staande objecten en landschappen doen het goed. Ga er mee terug kijken of het aan de lens ligt of aan de camera. Had hiervoor een kleine 8 jaar de 300 D. Nooit geen slechte foto's mee gehad.

wimmi20 04-07-2010

Met de door mij recent gekochte Eos 450D met 18-55 lens valt geen scherpe foto te maken.
In geen enkel programma. De lens hoor je scherpstellen in de mode AF. Ik ben een geoefend fotograaf, dus daar ligt het niet aan. Ik ga hem snel terugbrengen.

Yildjiz0309 12-01-2010

Ik was al een tijdje van plan over te stappen van een Olympus 500UZ naar een DSLR. Gewikt en gewogen tussen Nikon en Canon. Ik heb nu de Canon een aantal weken, en ik had veel eerder moeten overstappen. De foto's zijn prachtig. Vooral in die gevallen dat je een flits MOET gebruiken zijn de foto's veel mooier. Op automaat kunnen de foto's niet mislukken. Snap je echter iets van fotograferen (pas dan moet je deze camera aanschaffen), dan heb je alles in handen om geweldige foto's te maken.
Alle mogelijke handmatige instellingen zijn makkelijk en snel te vinden. Even oefenen en je bent er snel in thuis.
Als hiermee je foto's mislukken, moet je stoppen met fotograferen.
Ook het scherm is mooi groot en helder. Dat is een groot voordeel tov oudere modelen.

Ik heb een losse body aangeschaft, en geïnvesteerd in een Sigma 18-250 met stabilisatie. Ik heb geen ervaring met kitlenzen, maar ik kan een lens met groot bereik wel aanbevelen. Geen gedoe meer met wisselen van lenzen meer. Wel één kiezen met stabilisatie, want dan kun je uit de hand volledig ingezoomed scherpe foto's maken.

Henny22 20-12-2009

Canon 450 gekocht altijd al veel foto's gemaakt met compact camera's. Deze camera maakt perfecte opname's en veel instelmogelijkheden. Om een perfecte foto te leren maken is er ook veel info geschreven ook speciaal voor de EOS 450.

fluo1983 07-11-2009

hoi allemaal ik heb net de Canon EOS 450d + EF-S 18-55 IS Kit gekocht.
ik ben een persoon die gewoon mooie foto's wilde maken en niet met zon prutsding die in je binnenzak past want daar heb je geen zak aan...

nu ik (net 1 dag) deze camera heb sta ik echt versteld van de zuiverheid van het toestel

ja ik hoor een hoop gezeik over die lens ofzo.. nou voor de familie kliekjes die ik neem + foto's voor websites is het echt PERFECT en dat voor maar 700+ euro zat te denken aan de mark 1 maja, dat werd weer n beetje te duur voor mij (vind 1900 euro echt TEVEEL) ben geen edwin smulders die ze brood ermee moet verdienen

dus korte opsomming

ik vind m echt perfect
maakt mooie zuivere foto's

wel wil ik die speedlite flitser erbij want deze flitst niet snel genoeg (camera moet wachten op flitser)

en voor ruim 700 euro heb je echt een ZEER degelijk toestel

groetjes leon

en

Willy70 28-10-2009

Na een paar maanden een compact met handmatige instellingen toch overgestapt op deze Canon 450D. Heb de reviews hier gelezen en ook andere bronnen geraadpleegd. Ik heb er geen spijt van! Mijn hobby begint steeds meer een passie te worden, zeker nadat ik er een paar goede lenzen bij gekocht heb. Uiteraard gekocht met kitlens 18-55 en los de 50-250. Voor het hele bereik dus gedekt zeg maar. Stiekem al wel aan het kijken naar een betere standaard lens. Heb al wel wat op het oog, nog even sparen. Als je bij deze camera een lens koopt als de Canon 50mm 1.8, dan zie je wat deze camera kan. Goedkope lens, maar echt de moeite waard met deze camera.
Als je wat serieuzer aan de slag gaat met fotograferen, heb je wel net tekort met deze camera denk ik. Wat ik zelf jammer vind is dat de ISO maar tot 1600 kan. Had liever tot 3200 gehad in elk geval. Aan de andere kant, goede lichtsterke objectieven maken ook een groot verschil. Meer nog dan de body op zich. Dus voorlopig kan ik met heel veel plezier vooruit!

Sjaane 30-08-2009

Beste Doptrie,
Bedankt voor de info.

Nu zit ik te twijfelen tussen 17-85mm en de 18-200mm voor mijn EOS 450D.

Ik lees hier veel positief over de 17-85mm.

Maar de 18-200mm lijkt me ook wat, qua prijs verschilt het niet echt veel, maar ik lees hier dat deze lenzen matig scooren.

Of is het toch verschandig de 18-200mmm te kiezen i.p.v. de 17-85mmm.

Want ik ben niet van plan na enkele weken weer opzoek te gaan naar een betere lens.

Graag jullie reactie over de 18-200mm. Heeft iemand ervaring mee.

Bij voorbaat dank

eduard51 25-12-2011

Misschien wel een late reactie. IK heb ook die lens gekocht en ben er erg tevreden mee. Misschien heb je zelf al besloten. Je krijgt er geen spijt van.

Officiele reactie van Bol.com 04-05-2021

Beste Jos,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Chantal van bol.com

mrisj 14-08-2009

Goede camera. Makkelijk te bedienen. Na de Canon cursus van 1 dag weet je alles over de camera en kun je alle functies gebruiken. Ik raad de cursus zeker aan.
Foto's zijn geweldige kwaliteit en de camera werkt lekker snel.

eldee 17-06-2009

Ik werk al 35 jaar met Canon.
Nog nooit problemen gehad, ik ben sinds kort in bezit van de 450D.
Ik heb een aantal jaren met de 350D gewerkt.
Kwalitatief zit er weinig verschil in, alleen het display is groter en prettiger om mee te werken.
Nog altijd zeer tevreden.
Jammer dat de oude lenzen van de analoge cameraniet uitwisselbaar zijn/waren.

remcodb 08-06-2009

ik heb hem nu ongeveer een week.
ik heb alleen gewone camera's gehad, maar had wel ervaring met de 350d van m'n broer.
ik twijvelde tussen de nikon d60 en d90 met meer ruimte voor een duurdere lens of de 450d.

heb op internet veel foto's bekeken gemaakt met beiden merken. aan de hand daarvan toch voor de canon gekozen.

ik kan dus niets zeggen over de nikon, maar wel dat ik heel erg blij ben met m'n canon.
de eerste dag al 10 tallen briljante foto's.
ervaring met de lens is lastig te zeggen omdat ik geen vergelijking materiaal heb, maar voldoet tot nu toe nog aan alle eisen.

Fast-Ronnie 03-06-2009

Ik heb de camera 4-dec 2008 gekocht. Ik heb er een tamron 70-300 lens 4 - 5.6 bij gekocht. Inmiddels ook de speedlite 430 EXII erbij.
Inmiddels de kamera getest met startende vliegtuigen, protretfotografie, natuurlandschappen, dierentuin (in felle zon) en nachtfotgrafie (bliksem en vuurwerk).
Ik ben zeer tevreden over de resultaten vooral met de tamron 70-300 lens. Je moet even rekening houden met bewegingsonscherpte bij telegebruik, en bij fel licht even de belichting iets omlaag bijstellen om al te harde fotos te voorkomen, maar zelfs in standaard stand zijn deze mooi en scherp, en goed van belichting. Gebruik zelden de volautomaat, maar heb de voorkeur voor veel eigen instellingen daarbij ondersteund door de automaat. Een foto moet tenslotte creatie zijn van de fotograaf, en niet van alleen het toestel zelf. Voor wie snapshot wil fotograferen zonder daarbij gehinderd te worden door enige kennis van fotografie is een kant en klaar zakformaat toestelletje beter, maar voor de fotograaf die wat meer wil dan dat, is dit toestel prima geschikt. Ben dan ook best tevreden met dit fraaie toestel!

kaatje32 30-05-2009

Ik heb de camera een paar weken gehad en toen weer weggedaan.
Ook heb ik de workshop gedaan die je erbij kreeg voor 25 euro,was op zich leuk maar je moet je er niet teveel van voorstellen.
De camera viel mij erg tegen,in de automatische stand is er al helemaal niet mee te fotograferen en vaak waren de foto overbelicht.
s'avond bij weinig licht met de flitser gaf deze camera wel mooie foto's.
Heb nu een olympus e-620 en die bevalt mij veel beter en is ook veel makkelijker in te stellen.

DaveZoetermeer 11-04-2009

Na een week of vier deze camera in bezit te hebben ben ik zeer tevreden ermee. Haarscherpe fotos en mooie kleuren. Wil binnenkort een flitser en ook ander accessoires hiervoor gaan aanschaffen. Binnenkort moet ik ook maar is een cursus gaan volgen want ik heb denk ik tot nu toe maar 10 procent van de mogelijkheden gebruikt..

Greetz
Dave

Franklin V 03-02-2009

fantastisch aparaat, vind het alleen een nadeel dat ik op de automatische stand het beeld niet op het lcd schermpje kan zien, moet om foto te maken dus kijken door het gaatje.

misschien dat ik nog niet heb gevonden hoe het moet, misschien weet iemand anders het?

ook het feit dat je van canon een workshop krijgt aangeboden voor 25 euro om de camera te leren kennen en zo het apparaat optimaal kan benutten is top.

JohnFR54 13-11-2008

Een fantastische camera mede gelet op de prijs kwaliteitverhouding. Fot zijn super scherp en gebruik camera is makkelijk. Let wel op wel exrta objectieven je er eventueel bij koopt. Zker bij de zoomlens > 135 og hoger wel met image stabilizer anders kom je bedrogen uit daar heb ik ervaring mee.Verder niet twijfelen gewoon kopen een prima en betaalbare aankoop de Canon 450D de bijgeleverde lens 18-55mm maakt prima foto's

Joost1 27-09-2008

Sinds dinsdag na al dat gedub tussen Nikon D60 en Canon EOS 450D toch de laatste gekozen.
Afweging:
D60 gebruiksvriendelijker voor amateur (ik dus) met hulpvaardige aanwijzingen op de aangename display, kleiner en prettiger in de hand.
Kitlenzen van Nikon en Canon beiden kennelijk niet briljant, maar voorlopig genoeg voor mij, bijvoorbeeld op komende vakantie naar Zuid-Afrika. Ik koos overigens voor de combi van 18-55 + 55-250.
Canon liveview, waar ik in principe niets mee doe: ik gebruik de zoeker. Maar wie weet wel nuttig voor statiefopnamen. Meer MP's (ook betrekkelijk, want 10 is m.i. al ruim aan de maat). Groter en hedlerder scherm: voor mij (leesbrilogen) wel erg belangrijk. De doorslag gaven de vele mogelijkheden om foto's naar eigen smaak af te stellen en de goede processor c.a.
Ben nu druk aan het experimenteren en dat bevalt goed.

Noci 21-09-2008

De Canon 450 D nu een paar weken in bezit.

1 prima snelle camera.
2 weinig ruis bij hogere isowaarden.
3 ligt heerlijk in de hand ( voor mij dan ).
4 snel en gemakkelijk te bedienen.
5 instelmogelijkheden naar eigen smaak, qua scherpte , contrast en kleur.
6 ik maak weinig gebruik van de live vieuw, lekker door de zoeker foto's maken.

Prima camera die prachtige foto's maakt, vooral s'avonds is een genot.

Dref 08-09-2008

De EOS 450 aangeschaft voor de vakantie. Bezat hiervoor een Fuji 5600, gaat ook niet weg om de zoom. Wat een snelheid en mogelijkheden. Accu doet het ook prima. Gebruik hem eerder zonder dan met flits. Met de kit 18/55 misschien geen goede keus maar een andere lens met stabilisatie kost ook genoeg, sparen dus maar. Fotograveer in jpeg-raw stand en heb een 4 en 8 gb kaart. Vind de software voor raw bewerking, ik moet mij hier in nog orienteren wel geschik, want je kunt wel de wit instellingen veranderen.

foto-jan0808 08-09-2008

Heb deze camera ruim een week uitgeprobeerd in jpeg en RAW met de standaard lens en een Tamronlens van een vorige eos canon, daarna terugebracht naar de leverancier!
Na een verwachtingvol begin viel deze camera toch flink tegen!!. Flink wat opnamens, gemaakt in RAW en jepeg, waren wat overbelicht (flets) met de fabrieks-instelling en hadden last van clipping highlihgts. Opnames tegelijk gemaakt met andere camera's o.a. sony H5, hadden dit niet.
Opnames met 2/3 en 1 stop compensatie gaf wel goede resultaten, maar dit is NIET in te stellen in de ATUO, landscape enz. modes. Ook highlightpriority gaf geen verbetering. Ook de witbalans gaf bij 2 gelijke opnamen wat verschil.

Dr La 05-09-2008

Deze camera nu ruim twee maanden in bezit en dik tevreden er over. Wel heb ik de EF-S 18-55 IS kitlens vervangen door een Tamron Di II AF 17-50/2.8 SP, die beduidend beter van kwaliteit is. De kitlens is het enige waar ik niet echt over te spreken was.
Zoals alle Canon camera's werkt de camera vrij intuitief, waardoor je in korte tijd het ding goed 'onder de knie' krijgt. De bijgeleverde handleiding is uitputtend.
De sensor levert ook bij hogere ISO instellingen opvallend weinig ruis op. In combinatie met een goede kwaliteit lens (dus niet de kitlens, die niet het optimnale uit de 12 megapixel sensor weet te halen), en bij hantering van eigen beeldinstellingen in plaats van de automatische opties, lvert de camera prachtige foto's af.

Sander 07-08-2008

Na een jaar de Powershot S5IS van Canon te hebben gebruikt toch ook de 450D aangeschaft. De S5IS was al een heel prettig toestel, maar dit toestel voldoet helemaal aan de verwachtingen. Reageert zeer snel en maakt zeer goede foto's. De kitlens is inderdaad netjes om mee te beginnen, maar een andere lens is wel noodzakelijk.
De camera ligt goed in de hand. Ik heb zelf geen grote handen dus ik kan me ook voorstellen dat mensen met grote handen het toestel misschien klein vinden. Gebruiksgemak is erg groot, maar dat komt ook doordat ik al jaren Canon gewend ben, maar volgens mij moet iedereen met de snelstart handleiding er wel uit kunnen komen.

Zeker een aanrader voor mensen die wat verder zijn in de fotografie, maar die geen professionele body willen. Maar ook voor beginners die verder willen is dit een goed toestel om mee te beginnen.

Henry Leenheers 21-07-2008

Onlangs heb ik mijn Canon uitrusting uitgebreid met de Eos 450D. Ik had al een Eos 350D en een Ixus 75. De 350D gaat er binnenkort uit. Mijn eerste ervaringen met de 450D zijn byzonder positief. Had overigens niet anders verwacht van Canon. Het is weer een hele verbetering t.o.v. de 350D, vooral de Live-vieuw mogelijkheden spreken me erg aan. Het formaat nvan de 450 is weer wat kleiner dan dat van de 350, en dat had voor mij niet gehoeven. Nadeel van dit kleinere formaat is o.a. dat mijn battery-grip vervagen moet worden. Voor de rest is het allemaal echt Canon, Een goed produkt.