Nikon D5300 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm VR II zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5300 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm VR II zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BvO 02-06-2016

Prima camera voor veelzijdig gebruik

Camera die voor (hobby) fotografen handig in gebruik is. veel mogelijkheden, maar makkelijk in gebruik en heeft een groot scherm en wifi.

copiusp 15-03-2014

Na 10 jaar Canon EOS 300D was ik aan vervanging toe. Gekozen voor Nikon en dus de D5300.
Twee objectieven erbij aangeschaft, AF-S Nikor 18-55 1:3.5-5.6G en AF-S Nikor 55-300 1:45-5.6G ED. Qua sensor ben ik er natuurlijk gigantisch op vooruit gegaan dus tot nu toe schitterende plaatjes. De body is ook lekker licht en knoppen zitten logisch ingedeeld. Eventueel zijn functie's naar eigen smaak in te delen met de Fn knop.

Ik had vele verwachtingen van de GPS en WiFi functie. Ben zelfs daarvoor geswitched van Canon naar Nikon aangezien Canon maar niet met een camera op de proppen kwam met met name ingebouwde GPS functionaliteit. Beide functie's vallen mij erg tegen. Voor de rest een prima camera en natuurlijk al een enorme vooruitgang t.o.v 10 jaar oude camera.
GPS staat er ver naast scheelt af en toe echt honderden meter. WiFi is lastig te gebruiken. Werkt namelijk niet direct maar altijd via een Android en/of iOS telefoon.
Eerst eens uitgebreid gaan testen nu, daarna volgt wellicht een meer uitgebreide review

I-Know 26-05-2014

Wellicht kun je even Googelen, en kun je een update downloaden van de firmware.

Probleem GPS opgelost !!!