Canon EOS 7D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 7D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Larissa 15-09-2017

Canon Eos 7d mark ii

Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Super mooie kwaliteit foto's hiervoor een 500d foto's vergeleken mijn oude camera zijn bizar , mogelijkheden oneindig , grip op de camera is superfijn! Ik fotografeer veel portretten en deze camera is hier ideaal voor !

klankhaar 27-05-2013
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Ik heb deze camera ongeveer een jaar in gebruik, kon er in het begin geen goede sport foto's mee maken moest meer dan de helft weggooien, heb daar een oplossing voor gevonden en een 5D mark ll aangeschaft, omdat deze camera nu te betalen is,
maar ik fotografeer veel met flits en daar wint de 7D het van de 5D mark ll Heb ook nog een goede tip fotografeer als het kan altijd in Raw ik gebruik Picasa , werkt geweldig

betuweman 26-09-2013

Hoi Klankhaar, waarom kon je met de 7D geen goede sportfoto's mee maken?

simneon 19-04-2013
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Een camera die zeer goed in de hand ligt en in gebruik makkelijk te hanteren. Duidelijke menustructuur waar de instelling eenvoudig zijn te vinden.
Wat echter zwaar teleurstelt is de kwaliteit van de foto. Ruis is aanwezig bij hogere ISO waarden maar zeker ook bij de lagere ISO waarden. Ondanks de vele focuspunten zijn foto's te vaak niet scherp, DOF speelt daarbij een belangrijke rol. Een camera voor een dergelijke prijs waarbij de kwaliteit van de foto zeer ondermaats is ronduit teleurstellend. Als ik de foto's op de computer bekijk kom ik elke keer weer tot de conclusie dat ik niet de juiste keuze heb gemaakt met dit toestel.

Eddies38 02-05-2013

Ik vermoed dat je last heb van front- hetzij backfocus. Dit is in camera aan te passen maar het is een bewerkelijke klus en het dient per lens die je hebt te worden uitgevoerd (kijk maar eens onder kalibreren op google). Je kan uit de 7D pracht foto's persen maar dat vereist wel wat werk.

Bert Westendorp 18-11-2015

Net de D7 in huis en uitgebreid getest. Autofocus prima, bijna geen ruis bij hoge ISO waarden. Probleem is dat veel amateurs de camera kopen en er ook goedkope lenzen op zetten. Ben zelf professioneel fotograaf en ken het klappen van de zweep. De camera is fantastisch!

Bert Westendorp 18-11-2015

Oh ja, ik fotografeer autosport al sinds 1974. De 7D is razendsnel. Je moet wel iets weten van sluitertijd-diafragma-scherptediepte etc. De meeste amateurs snappen daar niets van, zetten camera op automatisch en gaan vaak het schip in.
Mijn advies; volge een fotocursus!

Klaas de Rebel 19-07-2012
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Goede camera met veel instellingsmogelijkheden.
Jammer voor veel ruis bij donkere omgeving, ook om te croppen naderhand is het niet echt om aan te bevelen.
Verder geen negatieve punten voor deze goede camera.

Klaas de Rebel 19-07-2012

Aanvulling: als je de camera instelt met HI ISO ruisreductie op sterk dan valt het reuze mee, maar dan kun je maar circa 3 a 4 foto's achterelkaar maken en dan moet je wachten. Maar daar koop ik geen snelle camera voor en geef ik liever wat meer geld uit.

Michel72NL 26-07-2012

In RAW fotograferen en in PS de ruis er uit halen?

Deze camera is er juist berucht om in jpeg soft te zijn en in RAW op zijn best.

Wanneer jpeg nabewerking incam jouw ding is ok maar de meeste mensen zullen dit niet zoeken in een dslr van meer dan 1000 Euro.

Harry Groot Bramel 29-06-2012
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Een brok camera degelijkheid. Echte professionele mogelijkheden, een professionele programmaknop zonder poespas en fratsen en alleen voor professioneel gebruik. Het is geen camera maar een "fotomachine".
Een scala aan instel- en gebruiksmogelijkheden, echt een degelijk stuk fotogereedschap. Maar . . . extreme scherpte hoef je niet te verwachten, daarvoor heb je heel wat anders nodig. Verder kan deze camera alles aan, maar niet blindelings want elke klus heeft een streng aangepaste instelling nodig. Denk nou niet knip knip ik heb je, want dat is niet zo. "Canon you can", is maar een beetje waar. Bij Canon is het zo dat: bij extreme scherpte en kwaliteit, moet je extreem veel geld kunnen en willen uitgeven, heel veel. Ik krijg de indruk dat na de 7D het tijd word om eens wat anders te proberen. De enige mogelijkheid is dan wat prijs en kwaliteit betreft: Japans. Want die zijn erg precies en inventief. Maar een dure Canon om je nek en op je buik zegt niets over de kwaliteit van de foto's.

Dennis_DB 08-09-2012

Wat versta je onder extreme scherpte??

medervee 10-09-2012

Wat voor een lens gebruik je dan? Canon staat juist bekend om zijn/haar extreme scherpte. de 7d is dan ook nog eens extreem snel. Onze 500d, 60d en 5dMII maken alledrie extreem scherpe foto's dus hetl ijkt me sterk dat de 7d dat opeens niet zou doen. Lijkt me dat er een andere factor een rol speelt...bv de lens (hoewel de kitlens op zich niet super is maar wel scherp) of de fotograaf.

ABteA 02-07-2012

Ja hoor... ik koop een semi-prof camera, en ga dan lopen mopperen: "Denk nou niet knip knip ik heb je, want dat is niet zo". Fotokwaliteit: een 7. Waarom? Omdat ie niet blindelings de foto maakt die je wenst???

Michel72NL 10-09-2012

De 7D staat niet bekend om zijn enorme scherpte de 7D is eerder een beetje soft te noemen. Wel is het mogelijk iedere lens apart te calibreren. Moire fringing is een methode om dit te bepalen. De softness wordt over het algemeen toegeschreven aan de neutrale instellingen. Deze camera gezien zijn toepassing vereist nu eenmaal nabewerking in RAW.

Maxx73 06-06-2012
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

De overstap gemaakt van een 40D naar een 7D, dat heb ik geweten.

Pluspunten: Stevig toestel, ergonomisch en lekker veel foto's per seconde.

Minpunten: Slechte AF-focus en zeer veel ruis bij lage ISO waarden.
(Dit schijnt een bekend probleem te zijn van de 7D, kwam ik achteraf achter via diverse forums)

Heb het toestel weer retour gestuurd.

Toch maar op zoek naar een ander model of wachten op de 7D Mark II

A.B teA 07-06-2012

Slechte autofocus kan ook met je lens of met de instelling op de camera (let eens op je focuspunten!) te maken hebben. Ik heb vooral last van "verkeerde" focussing: niet het onderwerp wat ik scherp wil hebben, maar iets anders is scherp. En dat kun je voor een groot deel verhelpen door de focuspunten aan te passen.
De ruis vanaf 1600 iso is inderdaad zichtbaar, maar zeer acceptabel. Ik weet niet waarmee jij dan vergelijkt. Voor een ruisvrije 3200 ISO zul je nog lang geduld moeten hebben.

Michel72NL 08-08-2012

Slechte AF op 7D?

Heb je enig idee waar deze camera om bekend staat?

karel-1 10-06-2012

bij een 7d moet je eerst goed weten hoe hij werkt , en dan vooral de focuspunten . ik gebruik alleen het middelste focuspunt , maar dit centerfocus punt gebruik ik over het hele zoekersveld zodat ik op het gedeelte waar ik op scherpsteld de meeste kans op scherpte heb. ook moet je zorgen dat je zelf op een juiste manier de lenzen calibreerd in het menu.
en als je goed belicht dan heb je de minste ruis,
ik heb zwart wit foto,s gemaakt bij popconcerten met een iso van 3200 en afgedrukt op a4 formaat ,als commentaar kreeg ik te horen mooi maar wat jammer dat er zo weinig ruis in zit

Maxx73 11-11-2012

Blijkbaar had ik een slecht exemplaar te pakken. Canon erkende het probleem van mijn toestel. Dus zowel het "ruis" als het "focus" probleem.

Nogmaals: Veel ruis bij LAGE ISO waarden. Bij 200 ISO had ik al ruis wat je normaal bij 800 of meer zou verwachten.

Bruno Coutant 04-04-2012
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Na heel veel beoordelingen te hebben gelezen koos ik om het te kopen. Heerlijk gezegt ben ik teleurgesteld. Het went niet makkelijk om het "intuitief" te maken en het geluid van de sluiter is erg.... vervelend/nep.

De aan-uit knop is mijn niet duidelijk kwa functionaliteit omdat niet de functie wielen niet 100% vast zijn als het op uit is!

De kwaliteit van de fotos is wel top met goede (L) lensen.

Marco Lucas 05-08-2012

Ik weet niet of dit argument onzin is. Ik heb ook wel eens het idee dat die knisperende geluiden van die ontsluiting nep is.

Ik heb een 60D en ik hoor een aangename 'klik'. Beetje dof. Heerlijk. Mijn vrouw heeft een 500D en daar hoor ik een zak chips opengaan als je een foto maakt.

Ik weet niet welke, maar één van de twee lijkt mij fake. Ik denk de 500D.

swinden 06-04-2012

"Het went niet gemakkelijk om het intuitief te maken..." Vertel eens?
"Het geluid van de sluiter is nep". Dit is het fraaiste argument wat ik ook in een camerareview heb gelezen. Heren moderatoren, kunnen dit soort onzinreviews eruit?

Andredeb 19-03-2012
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Ik ben sins een dikke maand in het bezit van de Canon EOS 7D.
Mijn eerste SLR was een Canon EOS 1000D, met een 18-135 objectief die ik pas een jaartje heb.
De reden waarom ik een 7D gekocht hebt is omdat ik veel bewegende onderwerpen fotografeer ( mijn kleinkind dieren voertuigen enz.)maar ook gewoon natuur en architectuur.
Dus zocht ik een snelle alles kunner.

En ik kan niet anders zeggen dan dat hij heel snel is,
Deze kamera komt voldoed volledig aan mijn hierboven beschreven wensen .
De grip is geweldig.
Voelt degelijk aan door zijn magnesium body.
De bediening wijst vanzelf.
Ik heb hier lang op gewacht maar is de moeite waard geweest.

wilt altijd het beste 19-12-2011
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Ik heb nu voor de 7D gekozen ipv de 5D omdat ik veel telefotos schiet en dus het voordeel van de cropsensor heb. De 7D heeft een hoger aantal frames per second (8 ipv 5) en meer focuspunten (19 focuspunten ipv 9) die je ook nog kan clusteren, wat handig is bij bewegende objekten. De 7D heeft een modernere interface dan de 5D en is meer geschikt voor actiefotografie.

Waar je tekort komt tov de 5D is een iets mindere fotokwaliteit en meer ruis bij slecht lichtcondities. Ook kan je minder spelen met scherpte onscherpte.
Daarom staat de opvolger van de 5D op mijn verlanglijstje, hoewel ik er steeds minder zeker van ben of die er wel komt. Want met de 7D schiet ik hele goede fotos en ook nachtfotos die kraak en kraak scherp zijn, waarbij ik betwijfel of een prof het kan zien of die met een fullframe of cropcamera genomen is. Maar toch denk ik dikwijls dat het toch nog iets beter kan dan de 7D. Maar bij andere fotos die ik geschoten heb denk ik: Het kan toch niet beter dan dit. De fotografische technieken zorgvuldig toepassen en een goede lens is volgens mij bepalender voor de fotokwaliteit dan een topcamera (1D, 5D) of de beste subtopcamera (7D).

Petro.v.W 08-12-2011
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Van mijn 400d overgestapt naar de 7D. Voor mij als amateur fotograaf de beste en fijnste camera die er in deze prijsklasse is. Ik ben nogal een lomperik met mijn spullen maar de 7D is de Tonka onder de fotocamera's. De 7D is erg makkelijk in de bediening, wijst zich eigenlijk vanzelf en is voor een beginner ook makkelijk te bedienen. De kwaliteit van de foto's is prima al moet je natuurlijk wel om kunnen gaan met een camera van dit caliber. Kortom. reuze tevreden.

Foto Paul 30-07-2011
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Ben sinds 3 maanden in bezit van 7D, en zeer tevreden over het toestel, icm 15-85mm objectief. Was ook tevreden over vorig toestel (350D), maar de 7D is een enorme stap vooruit. Foto's onder diverse omstandigheden zeer scherp. Je moet wel tijd steken in het ontdekken van alle mogelijkheden, en daar krijg je bijzonder mooie foto's voor terug (de automaat wordt nooit meer gebruikt!!). Ook bij hoge ISO waarden goede foto's.
Ook mee gefilmd, wel even wennen, kwaliteit is goed, ben nog wel op zoek naar geschikte bewerkingssoftware.

Giel61 10-07-2011
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Omdat ik al een Canon camera en objectieven had besloten om weer een Canon te kopen. Deze camara biedt uitgebreide mogelijkheden. Je kunt heel veel instellingen als gebruiker in een menu vastleggen. Ligt lekker in de hand hoewel hij zwaarder is dan m'n vorige camera de Canon 300d

Rally Fan 01-02-2011
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Erg fijne camera,met erg veel mogelijkheden/instellingen.
Vooral in de C.Fn.-- instellingen zitten veel mogelijkheden op de manier hoe de camera scherp stelt het focuspunt vasthoudt en de snelheid waarmee hij dit doet.
Door de ingebouwde waterpas kun je ook een focuspunt buiten het middelste vast leggen afhankelijk of je de camera horizontaal of verticaal (linksom of rechtsom) houdt.
Dus als je de camera in één van die 3 standen naar de andere stand draait gaat hij automatisch terug naar dat gekozen focuspunt voor die stand van de camera
Maar door al die mogelijkheden/instellingen ook makkelijker om fouten/vergissingen te maken.

Op deze site staan 3 filmpjes waarin een fotograaf van Canon de mogelijkheden van de 7d uitlegt (helaas Engels)

Als je in video search invoert: Canon Eos 7d
En dan de 3 filmpjes "7d A balance of features & performance" opzoekt.
Dit alles staat natuurlijk ook in het instructieboekje,maar met de uitleg en de voorbeeld foto's vind ik het toch duidelijker.

JT68 23-01-2011
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Fantastische camera. Voelt zeer degelijk aan. Foto kwaliteit erg afhankelijk van het objectief je er op gebruikt. Heeft zeer veel mogelijk heden en is super snel.

nestos 25-11-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Allereerst: STOP eens met het meten van "kwaliteit foto" bij een (semi)prof body. De consumentenbond maakt die fout ook al jaren maar vooruit, daar testen ze ook instapmodellen waar de gebruiker zelden van de kitlens afwijkt. Over de 7D:
Razendsnelle camera, in burstmode worden de mb's probleemloos weggeschreven. Belichting meten gaat bijna altijd goed, bij grote contrastverschillen gaat ie nogal eens de mist in. Verder begint de ruis pas storend te worden boven de 1600 iso.
Autofocus prima, maar het komt nogal eens voor dat de achtergrond "gefocust" wordt ipv het (bewegende) object wat wordt gevolgd. Veranderen van de focuspunten helpt niet altijd. Ik heb zeker niet structureel focusproblemen, maar voor de rappe burst kan het wel een tikje nauwkeuriger. (getest met een aantal L-lenzen).

janus2 06-09-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

De overstap van de 30d naar de 7d gemaakt en het eerste wat mij opviel was de kwaliteit van het VGA scherm In het overzichtelijk menu, kun je in de 3 C standen een voorkeur vastleggen.
De camera voelt direct vertrouwt aan, de bedieningsverschillen met de 30d zijn dan ook niet mega. Bij gebruik van mijn EF 100-400 telelens is het een goede hulp om met live view nog 5 of 10 keer in te zoomen. Alsmede de snelheid van scherpstellen en de kwaliteit van de foto’s ben dan ook zeer tevreden over mijn aankoop.

Cathy5 02-08-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Helaas kan ik me aansluiten bij de review van spot-on.

Ik heb nu een tweede 7D, de eerste heb ik na 2 dagen al teruggebracht, veel ruis, slechte kwaliteit foto's en op AF stand "P" ging het helemaal niet goed !

Na ruim 2 weken wachten een andere 7D gekregen.

Dit is zo mogelijk nog erger...

Veel ruis, zelfs op ISO 400.
Scherpstellen met spotmeting lukt niet, ook niet MF, hij zit er altijd nét naast.

Ik heb 2 L lenzen, de macro 100 en de telezoom 70-200 IS USM maar alle foto's zijn bagger !

Hiervoor 5 jaar lang een 350D gehad, nooit problemen mee gehad, en super foto's !

Ik ga dus helaas weer terug naar de winkel...

dj-stravinski 13-07-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

De Canon 7D, een PRACHTCAMERA!

ik wilde eens investeren, en dat is gelukt!
met mijn net behaalde Camera en editing diploma wilde ik een camera waarmee je die echte filmlook kon creëren en een camera waarmee ik kon gaan fotograferen. deze camera kan het beide op een niveau waar je op echte professionele wijze een fortuin aan moet spenderen en dan heb ik het over meer dan 70.000 euro :P

deze camera, is licht maar voelt goed aan en stevig. inmiddels is er een basketbal opgevallen toen de flits open stond... niks aan het handje, alles werkt nog naar behoren.

in de zomer raakt de camera snel overhit in de film-modus.
dat is een minpunt voor de filmers.

foto's zijn vlijmscherp! en zijn snel te zien op zowel de camera als op de computer ondanks dat ze al gauw 7mb zijn op jpg en 25mb op Raw formaat.

een 45mb per seconden compact flash kaartje is voldoende om zo'n 110 jpg's achter elkaar te knallen met 8beelden per seconden. en werkt prima samen met de film modus.

alles is overzichtelijk te zien op het 3" scherm het menu is heel makkelijk na het een keer goed doorgespit te hebben.

de "waterpas" functie oftewel de horizon is heerlijk in gebruik ook in combinatie met de normale viewfinder!

het knopje om eenmalig raw+jpeg te schieten is ook zeer handig!

jammer is wel dat in de film-modus alle instellingen niet traploos versteld worden, dus ga je van een donker naar een lichtere omgeving en wil je daardoor je diafragma dicht doen... dan zie je dat veranderen in stappen. dit geld ook voor de shutter en de iso.

Ruis?? welke ruis?? ik moet zeggen dat de plaatjes die zelfs in het donker worden genomen met 3200+ iso nog goed uitzien! uiteraard is er ruis te zien, maar ik vind het meevallen. zeker voor de filmers onder ons, de ruis met een echte filmcamera is ERGER!

de autofocus in het donker werkt wel, maar heeft veel tijd nodig, zelfs met een snelle prime lens.

de accu gaat heel lang mee moet ik zeggen. het langste tot nu toe is zaterdag tot en met dinsdag, een dikke 1000 foto's en 3 of 4 HD-filmpjes van +- 5-9 minuten.

ook fijn is de sensor cleaning die de camera zelf kan uitvoeren. op de d300 van nikon werkt het niet zo goed als op deze camera. naar mijn mening

als er vragen zijn, hoop ik die te kunnen beantwoorden ;)

rgsj 17-10-2011

Goede dag,

Allereerst hartelijk dank voor je review, hij was leuk en duidelijk leesbaar.

Ik heb zelf geen ervaring met Canon camera's. Ik maak nu enkel gebruik van een NEX5 systeem camera maar wil nu toch de stap nemen een camera uit de Canon EOS serie te nemen. Zelf zit ik veel rond te vragen en ook op internet zoek ik me suf. Wellicht kan jij me helpen. Ik wil graag weten of ik beter uit ben met de 5D MKii of met de 7D. Ik koop deze camera dan 60 procent voor het filmen. Ik hoop van je te horen.

Bvd. Rick

elokenberg 09-06-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Vier jaar een Canon EOS 350D gehad met standaard 28-200 lens. Eerst de 5D Mark II bekeken, maar door de dubbele DIGIC 4 processor in de 7D kan deze tot 8 BPS maken. Perfect voor mijn sportfotografie. 18 ipv 21 Mpix is niet zo'n groot verschil. Wel het feit dat er geen full-frame op de 7D zit. Maar dat maakt dat je veel bestaande lenzen kunt blijven gebruiken. Duur ? Ja ! Vooral met twee hele goede lenzen en toebehoren zijn de kosten tot ver boven de 3k gekomen. Maar daar heb je dan ook jaren plezier van. Het gewicht valt een beetje tegen maar de grip is perfect en je hebt in ieder geval wat in de hand.
Ik moet zeggen, je valt goed op als je langs de kant staat te ratelen met deze indrukwekkende machine.
Kraakheldere foto's. Veel instellingen mogelijk, vooral als je zoals ik zoveel mogelijk handmatig wil instellen.
Lenzen: Sigma AF 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM & Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM.
Memory: Sandisk CF Extreme Pro 32GB 90MB/sec.
Extra batterypack, Tamrac tas, lenskappen en Hoya filters.

karel-1 04-06-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

een paar maanden geleden heb ik dit toestel gekocht en in het begin was ik erg blij ermee.
Maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat ook ik wat foto,s had die niet echt scherp waren.
Maar om dan gelijk een slechte review te geven vond ik weer te ver gaan , ik heb eerst gekeken wat het probleem was en of ik dit kon oplossen.
Ik heb het opgelost met de optie in het menu om de scherpte per lens te corigeren.
dit was wel wat werk, maar ik moet zeggen dat het goed werkt .
Ik heb 4jaar lang de 30d in mijn bezit , waar ik nog steeds blij mee bent ,maar als je een tijdje met de 7d heb gewerkt en dan de 30d weer pakt dan pas merk je wat een erg goed en fijn toestel de 7d is .
Bij aanschaf zat ik te twijfelen tussen de 7d en de 5d-mark2 , maar ik denk dat de 7d op alle fronten beter is op de sensor na dan , die geeft meer details weer en is minder ruis gevoelig.
gelukkig kan je de ruis goed verminderen met de nieuwe cs5 of lightroom 3 zonder scherpte verlies

HarroldWilkens 29-05-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Een aantal weken terug heb ik de EOS 7D aangeschaft. Waarschijnlijk één van de beste investeringen van de laatste jaren.

Vlijmscherpe foto's met een geweldig contrast. Van bovenmatige ruis (waar je sommige anderen over hoort) heb ik eerlijk gezegd nog geen last gehad. Zelfs bij ver inzoomen op hoge ISO-waarden blijft de kwaliteit van het beeld uitstekend. Nu ben ik als goedwillende amateur misschien niet zo kritisch als andere gebruikers hier, maar het is in ieder geval een verademing in vergelijking met het ruisniveau van mijn vorige camera, de EOS 30D. De bediening is bovendien zeer intuïtief en de body voelt degelijk aan.

Een geweldige functie, waar ik persoonlijk heel blij mee ben, is de kunstmatige horizon (het ingebouwde kompas). Hoe goed ik bij mijn vorige camera's ook mijn best deed, ik scheen het apparaat nooit recht te kunnen houden. Met de ingebouwde horizon-assistent behoort dat probleem tot het verleden.

Het is eigenlijk wel zaak dat je bij deze camera goede lenzen gebruikt. Ja, het kost allemaal een flinke duit, maar het heeft geen nut om zo'n fantastische camera te kopen om vervolgens met goedkope - plastic - lenzen te gaan schieten. Wil je het beste uit deze camera halen, dan is een diepte-investering in het glaswerk eigenlijk wel wenselijk.

Arnoud60 16-12-2011

Ik twijfel tussen de 600D en deze 7D. Gisteravond beide in de handen gehad. De 7D is toch wel een grote knol om vast te houden. De 600 is erg licht en voelt toch 'flutterig' aan.
Die ingebouwde horizon is een grote stap richting 7D. Ik neem nu soms 2 -3 foto's met de hoop dat er toch 1 bij zit met rechte deurposten {;-)
Bedankt.

spot-on 24-02-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Helaas heb ik ook een 7D gekocht na het lezen van al die, naar ik nu vermoed, door Canon gesponsorde sites.

Plus bediening heerlijk.
Min alles wat een goede 1300 euro dure camera moet doen, en dat is goede fotoos maken.

Ik heb het nu hier ook gelezen en het is echt waar, de kwaliteit van de fotoos is ver onder de maat.
Enorm veel ruis al bij 200, elke detailering in de fotoos ontbreekt, en een slechte DOF.
Ik werk met L kwaliteit lenzen van Canon.
Maar mijn oude 20D heeft 150% beter fotoos.
In macro opname (canon 180) geen detail verscherpen tot +7 in DPP helpt.
Met landschap geen DOF waardoor geen diepte scherpe.
Helaas ben ik er in getuind, en zit ik met een te dure gadget.

Mensen aanrader koop hem niet, je krijgt er spijt van.

26 Jaar foto ervaring, altijd canon gehad, maar dit is de bodem.

CHKnook 19-01-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Na lang overwegen mijn 40D ingeruild voor de 7D. Een terechte keuze. Dit is een geweldige camera. Vooral qua bediening en snelheid. Heerlijk dat ruime ISO bereik. Tot mijn grote verbazing las ik dat mensen problemen hadden met ruis. Vreemd dit toestel scoort beter dan mijn 40D. Zelfs bij 3200 nog acceptabel. En ik ben zeer kritisch als het om scherpte en ruis gaat. Ook wint hij van de 5D (niet de markII) wat ruis betreft, terwijl dat toch een full frame is. Ook de test op dpreview.com geeft niks aan wat betreft overmatige ruis, dit in tegenstelling tot de 50D.
Een dikke aanrader zeker gezien dee prijs/kwaliteit verhouding

Eddies38 15-01-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Ik heb de 7D nu ruim twee maanden en ben nog steeds erg tevreden met deze camera. Voor de duidelijkheid, ik ben geen professionele gebruiker, maar van wat ik gezien heb behoort deze camera volgens mij toch wel tot het beste wat er binnen APS-C te krijgen is. Het detailniveau van de camera is verbluffend. Voor wie overweegt deze camera aan te schaffen: dit is een semi-pro camera, je moet er mee “werken”. Als je alles op automatisch schiet zou ik zeggen kies dan een consumenten versie camera. Ben je bereid om meer te experimenteren dan stelt deze camera je niet teleur. Let wel op de firmware update van Canon (zie website Canon).

Samdaan 02-01-2010
Geschreven voor: Canon EOS 7D zwart

Na de 30D heb ik nu 2 maanden de 7D en ik vind het een geweldige camera , ik zou niet meer terug willen, wat betreft het pixel verhaal, ik heb gezocht en oeverloos ingezoemd op veel van mijn foto's en ik zie absoluut geen slechtere foto's en in hoge iso waarden hou je gewoon prima bruikbare foto's ,wel heb ik diverse Canon L objectieven en de nodige ervaring om niet in fabrieks instellingen te hoeven werken, voor mij een goede camera en een goede koop daar ik beslist niet naar full frame wil.
Check dpreview.com eens.