Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

kuysth 21-10-2015

na 2 jaar nog steeds super tevreden met deze camera
gezien eerdere ervaring met Canon cameras vertrouw ik erop dat hij nog jaren meegaat. Ook het enorme aantal lenzen en accessoires is een argument om Canon te kopen

kuysth 03-07-2015

ik vind het een heerlijke camera die volledig automatisch gebruikt kan worden incl,snel scherpstellen maar ook handmatig ingesteld kan worden voor de creative fotologen
Dus alle mogelijkheden zijn er om prettig mee te werken en ook om simpele familie kiekjes te maken.Een prima camera voor zijn prijs en prima ondersteuning door Canon.

Bigchief 02-05-2014

Veel rond gevraagd en reviews gelezen en uiteindelijk besloten voor de 1100D te gaan. Tot op de dag van vandaag totaal geen spijt van. Top camera met veel mogelijkheden. Ligt goed in de hand en eenvoudige bediening. Nog wel een tamron 70-300mm f/4-5.6 sp di vc usd lens erbij gekocht en iets meer te kunnen dan met de kitlens.

Een absolute aanrader voor iedereen maar zeker voor de beginnende fotograaf!

bekra 31-01-2014

Voor 250 euro krijg je een erg volledige camera met veel mogelijkheden. De foto's zijn scherp en mooi en vele malen beter dan bijvoorbeeld van een kleinbeeld camera.
Bij het kiezen van een voorkeuze programma komt in het beeldscherm te staan wat de keuze inhoudt. Zeker in het begin handig.

cel1234 20-04-2014

Beste lezer,
Waar heb je het toestel voor die prijs gekocht?

ELISE1996 23-02-2014

waar heb je de camera gekocht?

marjoleinevelien 14-01-2014

Op 10 november 2013 ontving ik deze prachtige camera. Meegedaan aan de Christmas Cashback actie. Uiteindelijk heb ik dus maar €241, 50 betaald. Ik ben erg blij met mijn aankoop. Het is mijn eerste DSLR camera en ik kan er alle kanten mee op. Zelf heb ik nog een 70-300 Tamron lens erbij. Zo zijn de mogelijkheden nog groter geworden! De foto's zijn prachtig scherp. Een heerlijk toestel voor dagelijks gebruik.

mailtje 31-12-2013

Ik bezit de 1100D nu 2 jaar en heb er nog geen dag spijt van gehad.
Met kit lens maakt hij al mooie foto`s maar met de vorig jaar bij gekochte Canon EF-S 17-55 mm 1:2.8 IS USM objectief zijn ze echt super.
De kit lens is ook mooi licht waardoor je hem gemakkelijk mee neemt.
de mogelijkheden zijn zeker voor de beginnende en minder fanatiekelingen echt ruim voldoende ik heb nog nooit wat gemist.
Bij mij wordt hij hoofdzakelijk gebruikt voor professionele foto`s voor bepaalde verkoopsites hierbij wordt ook geregeld gebruik gemaakt van een macro objectief.
Kwalitatief doen deze foto`s niks onder en zijn zelfs vaak beter dan de foto`s die met veel duurdere Body's zijn gemaakt.
De vormgeving is prima maar er is veel met plastic gewerkt en hierdoor voelt hij wat ondegelijk en goedkoop aan.
Maar het is absoluut een degelijk toestel en is zijn prijs dubbel en dwars waard.

sandra1989 18-12-2013

Sinds 1,5 maand heb ook ik deze camera in bezit. Wat een makkelijke camera om mee te werken, ligt prettig in de hand en er zitten veel opties op. Hij maakt erg mooie foto's, ze zijn allemaal zuiver.
Ik ben alleen wel van plan een andere lens erbij te kopen die iets meer in kan zoomen.

erikd_o 19-12-2013

Als extra objectief raad ik deze aan: http://www.kieskeurig.nl/objectief/canon/ef-s_55-250_f4-56_is_ii/prijzen/bezorgen/965803#prijzen

Jos Braam 06-12-2013

Eindelijk een prachtige spiegelreflex gekocht van Canon de 1100D. Hiervoor had ik een Canon Powershot S2 IS, die me ook altijd goed bevallen is, maar deze camera maakt nog mooiere foto's. Vroeger een analoge spiegelreflex gehad en een eigen zwart-wit doka. Ik maak graag foto's en merk dat ik weer veel meer foto's ben gaan maken de afgelopen weken. Heerlijke camera, prettig licht van gewicht en maakt prachtige foto's

JacqBr 25-11-2013

Betaalbaar instapmodel met veel mogelijkheden. Goede hulp op het lcd-scherm bij het instellen van de camera.

pel6808 23-11-2013

Een goede, degelijke camera. In de automatische stand krijg je het haast niet voor elkaar om een wazige foto te maken, de truc is echter om dit ook te doen in de andere standen.
Leer de camera kennen en je staat versteld wat deze Canon 1100D kan.

jorisklaui 09-09-2013

Deze camera is een hele degelijke camera.
echt voor beginners die de kleine kneepjes van het fotograferen willen uitproberen op een iets hoger niveau dan een point en shoot camera.
Het enige waarom het geen 10 is omdat de mogelijkheden natuurlijk nog veel uitgebreider zijn bij een duurdere spiegelreflex camera, maar je zult ze zeker niet missen als beginner.
ik heb deze camera gekocht voor de zomer vakantie en heb hem ook mee genomen op vakantie. het is een camera van ongeveer 500 gram met lens en dat is een prima te dragen camera.
canon heeft ook iets speciale hulp in de camera staan waar mee je als beginnen zoals ik de werking van de camera heel snel onder de knie hebt.
met de camera kan ook gefilmd worden maar als je hem daarvoor wilt gebruiken zou ik een andere aanraden niet zo zeer omdat je er niet full hd mee kan filmen (want die kwaliteit is bijzonder goed) maar omdat je alleen met de ingebouwde microfoon geluid kan opnemen en dat geluid is niet zo best.
De andere reviews op deze site en op andere sites hebben mij overgehaald om dit product te kopen bedankt daar voor.
Maar over het algemeen een goede camera voor beginners.

pieterman1 23-08-2013

Zeker voor de beginnende fotograaf een fantastisch toestel! Heb het toestel nu zo'n 5 weken en kan nog niets negatiefs opnoemen. Heb opnames in nacht stand gemaakt met een verbluffend mooi resultaat. Idem de macro foto's die ik heb gemaakt van o.a. vlinders ( op de automaat) zijn prachtig , met een goede scherptediepte. Portret foto's idem. Verder valt mij op dat na behoorlijk intens gebruik pas 1 streepje van de batterijlading is gebruikt!Kortom, zeker voor deze prijs,een absolute aanrader!

Lozehu 22-08-2013

Deze camera is geweldig, niet moeilijk in gebruik en maakt schitterende foto's.
Met wat oefenen ben je zelfs in staat om wat apartere foto's te maken. Ook ' s avonds kun je heel mooie en duidelijke foto's maken. Een echte topcamera!

Caspercanon 02-07-2013

De canon ligt lekker in je hand. Maakt super foto's en snelle reactie. De canon is niet ingewikkeld en heeft zeer veel mogelijkheden.

Geweldige en goede camera voor beginners!

Iriis. 24-06-2013

Deze nu iets meer dan een half jaar in bezit. En ik ben er zeer tevreden over. Een goede camera voor beginners. Het objectief dat erbij zit is voldoende. Je kunt er niet ver mee inzoomen maar om de beginselen van de camera te leeren is deze camera precies goed.

SusanneViset 02-03-2013

De hele camera is top. Veel mogelijkheden zitten er op deze camera, een mooi instapmodel. Goede prijs kwaliteit verhouding. Zeer makkelijk in gebruik.

mariekeb6 22-01-2013

Ik heb de camera gekocht via www.fotobooms.nl.
Goede service.
De camera is erg fijn en maakt hele mooie foto's!

Amanda Maria 18-01-2013

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van deze camera. Door de makkelijke bediening van de camera kon zelf ik als a-technisch persoon mooie foto's maken. Door een goede instructie heb je snel door waar alle functies voor zijn. Daarnaast vind ik het erg fijn dat je de camera in kunt stellen op Nederlands. De camera ligt fijn in je hand en is makkelijk mee te nemen.

Ronald46 11-08-2012

Deze camera kit enkele weken in bezit. Kom van een minolta dynax 7000i met 35/105 lens. Qua functionaliteit kloppen de meeste reviews die je kan vinden wel. Doet alles wat je van een spiegel reflex camera mag verwachten. Vergeleken met de 600D en 650D staat deze er dicht naast. Heb de 55/250 lens er ook bij genomen. Deze is vooral goed in het dichtbij halen van objecten.

Menu is goed en overzichtelijk/duidelijk.
De standaard lens is niet super, 'savonds heeft de kit moeite met de autofocus, duurt dan voor het gevoel iets langer. Live view is gewoon traag, alleen de quick view stand brengt hier verbetering. De body is aan de kleine kant, had een centimeter breder kunnen zijn. Het plastic gevoel van de body valt wel mee, een rubberen handgreep is prettiger maar mis ik niet. De functie knoppen is snel aan gewend.
Als je een goede body voor de lange termijn wil raad ik de 70D aan van canon, kost dan het dubbele maar is iets groter en ligt gewoon beter in de hand. Als je namelijk met de 1100D begint, heb je al snel door hoe je goede resultaten kan behalen en ben je feitelijk ook klaar voor een duurder toestel die bovendien professioneler oogt. De 1100D is leuk voor het begin maar ik verwacht er niet 10 jaar mee te doen. Zoals ik wel de minolta al een kleine 20 jaar in bezit heb.
Verder een prima instapper waar je goede foto's mee maakt.
De 12 megapixel is ruim voldoende en voor normaal gebruik eigenlijk al overkill.

Ronald46 11-08-2012

Bedoelde niet de 70D maar de 60D. Heb deze vergeleken met de 1100D en had voor mij de betere aankoop geweest. Echter is dit mijn eerste stap in digitale spiegel reflex fotografie, vandaar mijn keuze.

NickV1425 08-08-2012

Ik heb deze camera net een dag en ik vindt hem fantastisch. Hij maakt hele mooie foto's ook 's nachts. Ook geen ruis of dergelijke. Heel scherp.

Deze camera ligt lekker in de hand. Geen klachten eigenlijk.

Filmen doet hij ook super. Met de wazige achtergronden etc. Heel leuk! Als je deze camera koop hoef je eigenlijk geen filmcamera meer te komen. Je moet hem wel goed stil houden, want het beeld bij filmen is als snel bewogen.

Verder een leuk toestel. Vooral voor beginnende Spiegelreflex fotografen net als mij. Zeker het geld waard. Ik heb er veel plezier aan!

NielsSlr 13-04-2012

Deze camera maakt voor een instap SLR echt TOP fotos, de prijs tov zn kwaliteit is ie echt helemaal dubbel en dwars waard. koop m niet als kit met 18-55 kitlens, maar gewoon losse body. de 18-55 is niet zozeer slecht van kwaliteit maar je mist gewoon veel zoombereik, als je een beginner bent (waar ik vanuit ga als je een camera als deze koopt) is het gewoon handig een all-round lens op je body te hebben zodat je niet hoeft te wisselen (de EF-S 18-200 of 18-135 bijvoorbeeld)

Eigenlijk kan ik na zon 2500 kliks maar 3 nadelen bedenken waarvoor je als semi/beginner een duurder model zou kiezen:

- LCD resolutie kan beter (maar 0.3 mp), bij duurdere modellen draaibaar scherm en 1.0 mp
- continuopnamen max 3 fps, en max 1 fps bij RAW (als je aktiefotos wil maken kan je dit net iets te weinig vinden, met name op RAW modus)
- maakt veel geluid bij afdrukken (beduidend meer dan meeste andere SLRs)

PS. ik heb vormgeving een 7 gegeven omdat de body heel plasticerig aanvoelt.

kimkraus 20-02-2012

niet te grote camera, dus fijn vasthouden.
veel opties, fijn fotograferen met weinig licht, duidelijk menu met uitlegfunctie.
bij de functies wordt beschreven wat die betekenen, is erg fijn.
zeker een aanrader voor de beginnende fotograaf met spiegelreflex zoals mijzelf!

Olorin 04-12-2011

Ik heb deze camera nu een paar dagen in mijn bezit. De kwaliteit van de foto's is hoogstaand, zeker voor een instapmodel SLR. Ook bij weinig licht weet deze camera zeer mooie foto's te maken, dankzij het ISO bereik van 100-6400. De 'auto' stand selecteert vrijwel altijd de beste instellingen voor de foto die je wil maken, maar je kan ook handmatig instellen. De menu's hiervoor zijn erg duidelijk.
Video opnemen kan ook, maar net niet in Full HD: de maximale videoresolutie is 720p (HD Ready). Een klein nadeel van de videofunctie is de scherpstelling, die tijdens het filmen handmatig bijgesteld moet worden.
Al met al krijg je met deze camera echt waar voor je geld. Een aanrader voor iedereen die wil overstappen op SLR.

Rolten 11-11-2011

Geweldige camera, lichtgewicht en handzaam. menu erg makkelijk weergegeven. camera voelt stevig aan en is goed in elkaar gezet! foto's erg mooi en dat voor een beginnende fotograaf.

nielsjee91 17-08-2011

ik werk zelf in een winkel waar we foto toestellen verkopen. maar voor de prijs waar ik deze camera voor heb gekocht is het werkelijk een super ding.
uiteraad heb ik deze uitvoerig getest en vergeleken met de nikon d3100.
ondangs dat de d3100 een full hd film functie heeft wat ontbreekt bij de 1100d vind ik de foto`s echt een heel stuk sprekender. ook in het donker presteerd dit apperaat veel beter. kort om ik ben er erg tevreden mee.

Kris34 13-11-2011

Kan je een meer gedetailleerde info geven over je keuze. Ik ben aan het twijfelen tussen beide toestellen.