DALI Concept 6 vloerspeaker / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI Concept 6 vloerspeaker / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jarnoh_23 09-02-2014

Opvolgers van mijn Kef Q70 / q50.
Wow wat een geluid. Dit setje heeft in combi met de concept center bij mij het plezier in muziek luisteren weer helemaal terug gebracht. Mooi gedetailleerd geluid. Bij films en klassieke muziek helemaal onder de indruk.
In de zwarte uitvoering. Mooie ranke zuilen.
Tijdelijk als surroundspeakers een setje Dali 505 op MP gescoord (omdat ik geen boekenplankmodel wil). En als ik hoor hoe die nog klinken, dan zit het ook met de duurzaamheid wel goed!
Alles draait in combi met een Denon reciver.

Jarnoh_23 09-02-2014

Kleine aanvulling. Ik gebruik van den Hul CS122 speakerkabel.
Ik wil eens expirimenteren met andere kabel, bv Canare of Audioquest bedrock. Iemand hier ervaring mee?

Sander_C 29-05-2011

Voor het geld een zeer goede speaker.. Het hoog is heel zuiver en netjes gedetaileerd.. Design ziet er ook gewoon netjes uit, ik heb de zwarte uitvoering.. Ben zeer te spreken over deze speaker.. Voor het laag heb ik de dali ikon sub.. En uit deze lijn heb ik ook de center speaker.. Home cinema is nog niet compleet maar voor wat ik heb is het al heerlijk..

Jan-Pieter van Waasbergen 05-10-2010

Heb deze speakers nu ongeveer 8 jaar in bezit, aangesloten op een Marantz versterker en cd speler. Na 6 a 7 jaar prima geluid begint het me nu wat "tegen te vallen", kan goed aan de versterker liggen, ga daarom een andere versterker kopen, aanrader NAD of Cambridge Audio. Dali speakers klinken dan als "nooit te voren"

m8 15-02-2010

heb zonder te weten welke speakers in de beoordeling zaten een 10-tal beluisterd, van boekplank en zuilluidsprekers, heb deze gekozen omdat ik bij andere vaak het geluid gedempt vond. Bij de concept 6 hoort het alsof je in de zaal zit, top.
De kasten is van spaanplaat met vinyl, het geluid is perfect, de prijs in verhouding, ben zeer tevreden, keurig verpakt zonder kans op beschadiging, een echte aanrader, doet het zeer goed op maranz versterker van 80w.

Brry01 06-12-2008

Na het luisteren van vele speakers bij verschillende zaken van verschillende prijsklasse. Toch gekozen voor de Concept 6.

Mede door dat mijn pa deze speakers nu al z'n 3 jaar heeft staan. Aangesloten op een NAD receiver en dat bevalt prima.

Zelf werk ik in de audio. Via mijn werk een Marantz SR5003 receiver mee naar huis genomen om te kijken hoe dat klonk op deze speakers. Mooi helder in het hoog en toch heel warm aangestuurd. Het mooie hoge heldere vind ik zelf een beetje ontbreken bij de NAD. Die meer in het laag is aan stuurd. Maar muziek blijft nu eenmaal persoonlijk en een kwestie van je eigen smaak.

Gaan luisteren bij ons in het dorp bij een audio zaak. Ze hadden de speaker daar, alleen geen SR5003 van Marantz wel een type hoger de SR6001(model van vorig jaar) luisteren en deze was veel stabieler wat betreft de klanken. Mooiere componenten gebruikt. En belangrijk ook op een laag volume blijven alle klanken goed hoorbaar.(voor mij zeer belangrijk aangezien het nu nog voor op m'n slaapkamer is.) maar vandaar ook €400,- meer prijs ten opzichte van de SR5003. Was meteen verkocht toen ik het beluisterde. Speakers daar gekocht in het zwart met 10 jaar garantie van DALI erbij vanwege 25 jarig jubileum. en de versterker via mijn werk kunnen regelen. Wel het nieuwere type de SR6003, met het nieuwe disgn.

De receiver aangesloten op een Monster Power HTS1000 stroomblok met stroom filtering van vuile stroom en spannings beveiliger voor een continu wattage. Waardoor de versterker beter funtioneerd. Monster speaker kabels MC1 met aan de uiteinde Quiclock banaantjes. Tussen cd-speler en de versterker hoogwaardige Monster tulp kabels I400mk. De dvd-speler met een Monster Digitale Coax(IDL100) verbonden. Echt super! Echte aanrader!

Conclusie: Voor een relatief klein bedrag toch een hele mooie speaker (hand gemaakt uit 1 en de zelfde fabriek). Mooi warme(bass)klanken en toch helder en gaat mooi in het hoog. En speelt de verschillende muziek stijlen goed af. Wat wel een verschil maakt is de versterker en de bekabeling.

dre24 02-11-2008

Wezen luisteren bij een hifi speciaalzaak. Moest een keuze maken tussen de IKON serie of de Concept. IKON ging voor mijn gevoel veel lager. Heb uiteindelijk voor de concept gekozen. IKON was 2x zo duur dan de Concept. Geen seconde spijt van gehad (jaar in bezit). Wat wel invloed had op het geluid was de versterker. Ging voor een Marantz maar ben uiteindelijk met NAD naar huis gegaan.Top speaker voor een mooie prijs.

Niels3 08-08-2008

Wow wat een geluid!
Wij zijn eerst gaan luisteren bij een Hi-fi winkel in Den Bosch. We vonden de speakers al mooi klinken maar thuis klinken ze nog veel beter!
Wij hebben deze speakers in de zwarte uitvoering in combinatie met de concept centerspeaker en 2 concept 1's als surroundspeakers op een Denon 2308 receiver staan.
Echt geweldig! In sterio op alleen deze concept 6's is het echt genieten! Ook als surroundset in combinatie met de center en concept 1's is een film een geweldige beleving!
Een subwoofer is in mijn ogen overbodig, de bas is sterker dan bij de meeste sets uit een subwoofer komt.
Wij hebben trouwens 10 jaar garantie op deze speakers dankzij de 25 jaars jubileumactie van Dali. Dit is ook de rede dat ik een 10 geef voor duurzaamheid.

C Jansen 27-07-2008

Sinds enkele maanden lichtkleurige concepts 6 in bezit. Binnen prijsklasse zeer goed. Ik gebruik er een Marantz PM4001 versterker bij, en Totem Tress speakerkabels. Eerder Linn speakerkabel gebruikt, maar met Totem Tress komen speakers 200% meer tot hun recht (strakker geluid!). Geluid dat ze voortbrengen vind ik mooier dan dat het uiterlijk. Maar met stofkap erop zijn ze zeker niet storend.

Stogias4 12-11-2006

Zoals velen al hebben aangegeven springt deze speaker in deze klasse tussenuit.
Voor mij was belangrijk detail in het geluid en dat kunnen deze speakers goed
waar maken. Heel blij met deze aankoop.

D.Anish 20-09-2006

Na het beluisteren van diverse zuilen en dan met name in duurdere klassen dan
waar deze speaker in zit had ik al een goede eerste indruk van de hele concept
reeks. Van boekenplankmodel tot zuil aangenaam verast!
De klankkleur bevalt me goed en deze speaker geeft een zuiver beeld met warm
laag erin.
Bij mij worden ze aangestuurd door een Technics MOS-fet HE versterker in stereo
uiteraard.
Hoewel die houtkleurige kast wel 'echt' lijkend is, kan de zwarte (lees review
hiervoor) ook best mooi zijn.
Kortom, tot nu toe goede aankoop.

S. Dali 16-01-2006

Speakrs sinds een maandje in bezit en bevallen echt prima.
Mooi en helder klankbeeld (speakers wel op de bijgeleverde spikes zetten anders
overheerst de bas)
Prijs/kwaliteit verhouding echt top, in vergelijking met speakers van deze
prijs springt deze eruit wat betreft helderheid en detail. Gebruik ze zelf
voornamelijk als stereo speakers echter als voorspeakers in een surround
opstelling zijn ze ook waanzinnig en een subwoofer is voor de geluidsbeleving
niet nodig. Vor voelen van het geluid echter wel.
Als je geïntresseerd bent in bijv. de Kef Q4 die en pietsie meet kosten moet je
deze Concepts zeker aan de tand voelen. Hou je nog wat over voor een setje
goede kabels of een center speaker.

Enjoy

K. Ritisch 27-12-2005

Prijs/kwaliteit verhouding absoluut erg goed. In deze prijsklasse heb ik geen
betere gehoord, en ik heb redelijk wat luidsprekers beluisterd.

Nu waren mijn oude luidsprekers (BNS) redelijk op leeftijd maar ik was echt
overdonderd door het verschil. Vooral de midden en hoge tonen klinken erg goed
ten opzichte van mijn oude luidsprekers die bij nader inzien wel heel erg dof
klonken.

Ik gebruik ze ook als frontluidsprekers in een surroundopstelling samen met de
concept center en twee oudere BNS-en als surround speakers. Heb eerst nog
overwogen om een subwoofer er bij aan te schaffen maar twijfel nu of dat nodig
is.

Ze zien er ook nog eens erg strak uit en gelukkig heb ik ze in het zwart kunnen
bestellen in plaats van de lelijke houtkleuren waarin ze eerst alleen maar te
bestellen waren.