Bowers & Wilkins CM1 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins CM1 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

harryT140E 16-03-2014

Wij hebben deze CM1 speakers nu een jaar als front spreakers in een 5.1 opstelling met een Denon AVR-X2000 receiver. Het geluid is mooi warm met een goede verdeling tussen laag, midden en hoog tijdens het afspelen van 5.1 materiaal en stereo muziek.

De speakers hangen hoog in de hoek van de kamer en ikk heb ook nog een subwoofer. Ik de output van de bass-reflex poort moeten temperen met de meegeleverde schuimrubber dempers omdat de bas anders overheerst.

De speakers zijn niet goedkoop maar tot op heden zijn we erg tevreden over het mooie geluid en het kompakte design.

tony 522 17-02-2012

ben erg blij met deze speakers zijn compact maar wat een geluid produceren ze!! echt geweldig en ik gebruik ze als front speakers, ben geen hifi fanaat maar een leek kan ook heel goeed horen dat deze speakers van hoge kwaliteit zijn ik heb ook de centerspeaker erbij aangeschaft in combinatie met mijn lx 75 van pioneer is het een geweldig huwelijk geworden.

groetjes tony

danny simons 29-04-2011

in een woord, schitterend !!!!!!!!!!!!!
in combinatie met mijn oude denon pma 1315
een paar goede kabels eraan en spelen maar.

ik wou eerst voor de dali ikon 2 gaan maar deze zijn veel zachter, echt een aanrader

pell26 25-02-2011

Ik heb ze beluisterd in de rijnstraat. amsterdam.
Deze kleind boxen zijn wel prijzig maar wat een geluid!
Mooie bas, helder hoog en rustig geluidsbeeld/ erg b&W.
Van al die boxen die er stonden, zo'n 20 vond ik deze het mooiste klinken. Met voorsprong het best.
daarnaast wil ik ze combineren met de CM8.
Ook een speaker die kwalitiet uitstraalt.Genieten dus als je ze elke keer gebruikt.

Elektrofreak 04-12-2010

Ik was aan het twijfelen tussen de 685 die iets groter is van formaat en de CM1. De 685 klinkt door zijn formaat voller voor de lage tonen. Maar het geluid van CM1 is gedetaileerder, wanneer meer instrumenten gelijktijdig spelen kan men deze beter onderscheiden. Ook zijn de hoge tonen iets helderder. Dit alles overwoog mij toch de CM1 te kiezen. Door het ontbreken van een ophangbeugel en aan de achterzijde aanwezige bas poort is ophangen tegen de muur geen optie.

Jazzy10 15-04-2010

Onvoorstelbaar hoe deze speaker presteert!
Een krachtig laag, zeer gedetailleerd met een heel mooi middengebied.
Deze CM1 worden aangestuurd door een Cambridge audio azur 650 versterker en als geluidsbron een Cambridge audio 650 CD speler en een plasma tv.
AANRADERS!

Wudder 27-02-2010

Vanwege kleinere behuizing van electrostatische speakers naar de B&W CM1. Ongelooflijk klankbeeld en zoveel detaillering dat ik op herondekkeningstocht ben met mijn grootse cd-collectie.
Dat dit allemaal kan uit zo'n kleine kast is fenomenaal.
De speakers worden aangestuurd door een quad 99 en een Nakamichi cd-speler en vinden dat blijkens de weergave een fijne combinatie.

joost wsstudio 24-05-2008

Ik ben overgestapt van groot naar klein. Heb een simpele marantz CR401 gekocht en tweemaal CM1. Ze staan gewoon in mijn lundia rek. Met de stoppen in de poort een perfect geluid. Voor een kleine ruimte ideaal. Vooral de plaatsing is heel mooi. Natuurlijk alles in perspectief. Voor dit geld in deze setting een aanrader.

Olaf2006 12-03-2008

In deze categorie speakers geeft de CM1 een uitzonderlijk mooi geluid. Het verbaast me dat er niet veel meer reviews zijn. Vooral de bas is fabelachtig mooi, wat je niet zou verwachten gezien het formaat. Geluid is zeer akoestisch, vooral jazz klinkt zoasl het moet klinken. Voor techno e.d. veel minder geschikt.
Vormgeving: smaken verschillen, maar het metaal is wel erg glimmend. Verder bijzonder ontwerp, met magnetische frontjes die bedoeld zijn niet te gebruiken. Ook met frontjes erg fraai! Voor mensen die kleine speakers willen en veel akoestische muziek draaien een aanrader. Schijnt dat je wel goede (zware) versterker en kabels moet hebben om ed speakers tot zijn te recht te laten komen. Is bij mij het geval.

Bart12347 24-11-2006

Doe je ogen dicht, luister, en je zal het formaat van deze speakers verkeerd
gokken. Een werkelijk groots prachtig geluid uit een kleine speakers. Ik
gebruik deze speakers als surround speakers bij de B&W 804s frontspeakers. Een
ideale combinatie omdat hetzelfde filter en dezelfde tweater wordt gebruikt.