Bowers & Wilkins 684 boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins 684 boekenplankspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

magicjm 07-11-2012

Topproduct! Ik heb deze luidsprekers aangesloten op mijn nieuwe marantz AV reciever Sr6006! Zeer warme klanken en glashelder geluid ( stereo). Boxen zijn zeer stabiel, optisch neutraal en passen in elk interieur! Kortom ik ben erg blij met deze aankoop! mvrgr magicjm

Gillardino 12-01-2012

heb nu ze nu al een goeie 2 weken en moet zeggen echt een aanrader, geluidskwaliteit is zeer goed, twijfelde tussen gelijkaardige van pioneer maar ben blij met deze set.
op een VSX-AX4ASI van pioneer komen ze zeer zuiver over.
zijn meer geschikt voor de meer hedendaagse muziekstijlen vind ik.

Bruif62 31-01-2010

Sinds een halfjaar in bezit, ik vind persoonlijk de B&W DM 684 een zee mooie aanschaf met een neutraal geluid voor alle soorten muziek. Deze boxen hebben de B&W DM 220i vervangen na 22 jaar! Met de B&W DM 685 als surround-speakers was mijn zoon impressed!

Groet aan Freek/ van Freek

pvtoorn 03-03-2009

Speakers nu 2 maanden in bezit..
Na lang zoeken en kijken op internet en in winkels ben ik toch voor deze B&W'S gegaan..
Het is een investering want ze zijn niet echt goedkoop..
Gelukkig kreeg ik toch nog een kleine korting van 50 euro altijd mooi megenomen.
Speakers zijn aangesloten via goeie dikke kabels op een Onkyo sr606 receiver..

Na wat instellen van mijn receiver en een tijdje de speakers ingespeeld te hebben klinkt het fantastisch..
Achterspeakers heb ik van B&W 610 serie had ik al staan..
Center van B&W..
Moet zeggen dat ze steeds duidelijker gaan spelen..
Hoog midden en laag zijn goed..
heb nog geen woofer maar vind het eigenlijk niet echt nodig want bass is er genoeg bij films vooral..

kortom hun geld waard

Harry 54 04-02-2009

De B&W 684 gekocht in combinatie met de Denon PMA1500AE versterker. De combinatie bevalt zeer goed al heb ik het gevoel dat de versterker veel meer aankan als de boxen die ik nu heb aangeschaft.De versterker is zonder meer een beest. Nog geen dag spijt van deze aankoop gehad en ben toch zeker een half jaar aan het zoeken geweest wat bij mij het beste zou passen.Ik zou zeggen, ga zelf eens luisteren als je iets nieuws wil aanschaffen, want het blijft toch persoonlijk. Maar voor mij is het top.

Omahowawa 03-02-2009

Zeer goede speakers zonder meer, krachtig, zetten een precieze toon neer en toch nog voldoende gereserveerd. Ben bijna van m'n stoel gevallen toen ik ze voor het eerst aansloot: heb heel het weekend m'n cd-collectie doorlopen (van jazz, rock tot electro), telkens opnieuw herontdekkingen van reeds platgedraaide cds ... man, dit was buiten alle verwachtingen. En dit met een Sony versterker uit de jaren 80! Moet ook gezegd worden dat ik daarvoor een niet al te best systeem had, maar toch. Ik hoor ook vaak andere systemen bij mensen, en dit is toch wel heel goed. Mijn budget was vrij beperkt en heb een super goede deal kunnen doen in de UK, gekocht aan bijna halve prijs. Aan de andere kant is de officiële prijs wel degelijk stevig en bevat zonder twijfel een gedeelte betalen voor de naam, maar goed, de herverkoopwaarde zal dan ook lang hoog blijven. Ondanks made in china is de afwerking top in dit segment. Wel opletten met een zorgvuldige plaatsing die misschien niet meteen ook de meest ogende zal zijn. In bepaalde opstellingen klonken deze speakers zeer middelmatig; het lag wel degelijk aan de opstelling, niet de speakers.

Robby Bergmans 22-12-2008

Enkele weken in het bezit van de boxen.

Mijn profiel: zéér brede luistersmaak, maar overwicht naar het modernere toe.

Ik heb ze vergeleken met de B&W 685 en 683 na lang beluisteren.

De 684 en 685 zijn topperformers voor de modernere genres muziek (rock, hiphop, electronisch): ze zijn iets minder strak in het lagere bereik, en geven de muziek daardoor het beetje extra dat je hier zoekt. Voor andere genres zijn ze om dezelfde reden minder top maar desondanks wel zeer smaakzaam.

De 684 heeft toch een ruimer bereik dan de bookshelf 685 en klinkt voller.

Ben je een echte audiofiel of luister je vooral naar klassiek of jazz, dan ben je volgens mij beter met de 683, want die is strakker en heeft toch nog een iets groter dynamisch bereik, maar je verliest aan volheid voor de modernere muziek.

Puur voor de test heb ik ook nog enkele mp3's afgevuurd op de reeks. Op de 684 en 685 kan je die nog net beluisteren, maar de 683 wordt zéér onvergevend.

Het merendeel van mijn muziek klonk beter op de 684, daarom voor mij het beste compromis.

Harm1987 14-11-2008

Deze speakers vormen samen met de marantz pm 7001 en sa7001 mijn eerste 'volwaardige' stereo-set. (ik kom af van een standaard panasonic stereo-setje)
Ik heb verschillende speakers geluisterd in een goede hifi-winkel en daar bleek wel dat specificaties (bereik in Hz, afmetingen van de speakers ed.) er niet toe doen. Het gaat toch vooral om wat je oren je zeggen.
Ik heb deze speakers vergeleken met de KEF iQ 7 en iQ 9, maar vergeleken met deze speaker vielen de KEFs ontzettend door de mand. Deze speaker heeft een veel voller geluid en een veel beter gedefinieerde bass.
Mijn muzieksmaak is zeer divers: van Klassiek tot Prog-rock en van daar weer door tot aan Deathmetal. Alle muziekstijlen komen bij deze speakers tot hun recht en daarin ligt ook hun kracht: diversiteit.
Ik ben zeer tevreden over deze speakers.

Winglord 08-11-2008

Was eerst in het bezit van Mission 780 serie. Van de een op de andere dag deden de mid/woofers van de missions het niet meer. Geen garantie meer maar wel erd mij duidelijk gemaakt dat dit eeen bekend euvel was van de serie. Eerst de kef Q3 geluisterd maar het (gedetalieerd) hoog is niet aanwezig. Hierna de B&W 685 in huis gehad van de dealer om even te luisteren. Deze klonken al bijzonder goed. Toch de B&W 684 ook nog even geprobeerd en ik was meteen verkocht.
Een geweldig gedetaileerd hoog en grote spreiding. Verbluffend laag bereik. Ik ben meer dan tevreden over deze speakers. Ook de accesoires welke bij de kasten word geleverd is perfect. De spikes, plank en rubber steunen, kortom een aanrader.

DJ Bergersan 05-08-2008

Voor al wie nog twijfelt, zeker doen, aangekocht ter vervanging B&W DM580 super sound, klinkt prachtig op een Denonversterker.

Robinhoedje 31-07-2008

Degelijke top speaker met Tweetertechniek van z'n befaamde broer, de Nautilus! Even in telegramstijl: favoriete muziek jazz, fusion. M'n receiver is een Marantz 5400 OSE optisch verbonden aan een Marantz SACD/DVD 6600. En dit alles draait in m'n huiskamer van ongeveer 35m2 groot (vanaf 50 m2 kun je wellicht eens nadenken over de 683's) met een eikenhouten parket, gordijnen). Als luidsprekerkabels heb ik alles bewired met dikke koperen kabels (warmer geluid dan zilver). De bass plugs gebruik ik niet (sowieso een raar idee van B&W om stukje foam bij te leveren om de bass eventueel te verminderen). Oh Ja, als achter speakers functioneren mijn ruim 30 jaar (!) jonge DM-5's uit dezelfde fabriek. Geweldige sounddefinitie (hoort bijna op welke plek de muzikanten staan). Spreiding van het geluid is bijzonder evenals de warmte en de vulling van het geluid. Ik ben een blij mens.

Mrs lizzy 02-05-2008

Herontdek nog steeds nieuwe klanken. Was veel gaan luisteren, doch niks KEF, Mission of andere speakers. Ale details zijn hoorbaar zowel van hoog naar lag. Prachtige klank!

serge belgie 28-04-2008

Prachtig, speel met Yamaha versterker AX 497, en bijkomende KEF Cresta 30 luidsprekers. Heb ze gekocht ter vervanging van mijn oude Bose 401 serie, het verschil is enorm, zelfs ten opzichte van de nieuwe KEF's. Het laag gaat zeer diep, terwijl het hoog ook blijft. Hoor nu geluiden welke ik vroeger nooit had gehoord.

Blueroom Jeroen 31-03-2008

Deze speakers gekocht in december 2008 ter vervanging van Kef Cresta 30's. ON-VER-GE-LIJK-BAAR. Mooie warme klanken met loepzuiver hoog. Uitermate geschikt voor Blues en Jazz. Maar ook rock komt er fris en verstaanbaar uit. Ik combineer ze met een Marantz PM4001 (2x40W) en dat voldoet goed. Wel ben ik ervan overtuigd dat ze met wat meer vermogen nog beter tot hun recht komen. De afwerking is gewoon top.