Boston Acoustics A 26 boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boston Acoustics A 26 boekenplankspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martijnnnnnnnnnnnnnnnnnnn 14-08-2014

N.a.v. alle goede reviews op internet heb ik deze speakers online gekocht, zonder deze eerst te beluisteren. Ze werden snel geleverd en voor een zacht prijsje. Vol verwachting aangesloten en... wat een teleurstelling!

Eerst wat positief is; de speakers hebben veel bass en kunnen flinke volumes aan. Ze klinken een stuk groter dan dat ze zijn.

Verder kan ik weinig positiefs bedenken. Het laag is goed aanwezig maar ongecontroleerd. Het gonst door de ruimte ondanks voldoende afstand t.o.v. de muur. Het middengebied is aardig in orde maar mist detail. Midden tot hoge tonen.. tja waar zijn ze? De speaker klinkt alsof er een handdoek overheen ligt; dof en gedempt. Alleen de aller hoogste tonen komen goed door. Het geluid wat er hierdoor als totaal uit komt, is volledig uit balans.

Het design is leuk gedaan met de hoogglans afwerking en magnetische frontjes. Alleen is het hoogglans effect bereikt door een plakfolie/fineer toe te passen. Of zich niets mis mee als je het netjes verwerkt. De oneffenheden van de houten kast zijn duidelijk zichtbaar in de hoogglans folie. De speaker lijkt een sinasappelhuidje te hebben, alsof ze de kasten niet geschuurd hebben alvorens de folie aan te brengen. Niet erg fraai dus.

Maar wat kan je eigenlijk ook verwachten voor een kleine 100 euro per speaker. Mijn verwachtingen waren, nu ik er zo op terug kijk, onrealistisch hoog door de vele (te?) positieve reviews.

Wanneer je een stereosetje van sony of pioneer hebt staat en je vervangt de bijbehorende fabrieksspeakertjes door deze Bostons, ja dan zal tevreden zijn. Ben je een enigszins verwende luisteraar, laat deze speakers dan maar staan. Ik voelde me hierdoor een beetje verplicht deze review te schrijven.

Na bovengenoemde teleurstelling verder gezocht en nu zeer tevreden met een setje mooie Dynaudio's. Ze kosten 3 x zoveel maar ze klinken 100 x beter. Elke cent waard. Natuurgetrouw, zuiver, perfecte spreiding, stereobeeld en veel detail. Let op; net als alle andere Dynaudio's lusten ze wat prik dus een versterker met lekker veel reserve is gewenst.

Noot:
AV-trader heeft mij perfect geholpen door de Boston speakers retour te nemen zonder vragen, het aankoopbedrag was binnen 2 dagen retour gestort. Top service!!

Over duurzaamheid kan ik niets zeggen maar het lijkt me dat dit gewoon in orde is: een 8

Groet,
Martijn

Mr erik 20-11-2013

Absolut3 topper voor deze prijs,en qua design ook helemaal af.
heerlijke volle bas,en een heerlijk sprankelend hoog,speelt speakers die 3x zo duur zijn eruit

Martin M 15-11-2013

Voor deze prijs wordt het waarschijnlijk niet beter. Keurig afgewerkte boxjes (made in China) met een mooi geluid. Afneembare frontjes met magneetkoppeling, prachtig.

Indrukwekkend laag voor speakers van deze grootte. Je kunt ze niet te hard zetten, het gaat bij wat meer volume al snel vervormen maar hee, waar hebben we het over? Als je herrie wil maken koop je maar grotere.

De achterkant is van stevig materiaal waar je goed stevig parkers in kunt draaien om ze aan muurbeugeltjes te bevestigen. Het ziet er uit als vezelplaat (als je door het basreflexgat aan de achterkant naar binnen kijkt) maar er lijkt extra taaie lijm gebruikt te zijn die het spul sterker maakt dan het spaanplaat dat je als bouwmateriaal kent.

Irritant: er zit beschermfolie op de gelakte oppervlaktes en die is er erg moeilijk af te krijgen. Je kunt het natuurlijk ook laten zitten, dat valt nauwelijks op (zo strak zit het er omheen) maar dan ziet het er wel een beetje plastic-achtig uit.

Van de duurzaamheid heb ik geen idee maar ik moest iets invullen.

aklasse 25-01-2013

Zeer mooie speaker die zeer goed is afgewerkt met goede aansluitingen voor de snoeren.Voor dit geld w.s geen betere te koop.
Aangesloten op denon 520 versterker,na aansluiten wat binnen 5 min is gebeurt gespannen een cd aangezet.
Tot mijn verbazing wist ik niet wat ik hoorde wat komt hier een mooi vol geluid uit,je hoort de instrumenten zeer goed en de stemmen klinken zoals ze moeten klinken,mooi op de voorgrond.
Het klinkt als een veel duurder speaker.
Voor dit geld zijn deze speakers zeer zeker aan te bevelen.
Heb ook dure staanders die niet meer in het intrieur passen,de boston komen in de buurt van die speakers.Een topprestatie.
henkdewitte62 26-07-2013

Goedemiddag hier is Henk

Ik heb een vraagje over deze speakers, worden er ook snoeren meegeleverd

Groetjes

G123 06-01-2013

Een goed design ,zit stevig in elkaar en is netjes afgewerkt met een magnetisch front.Alleen vanwege tegenvallend geluidsbeeld weer geretourneerd.Geluid bleef teveel aan de speakers kleven,kleine details bleven wollig op de achtergrond,geluidsbeeld hierdoor ,ondanks volle bassen ,vlak overkomend.Stereobeeld nogal links rechts met tussen speakers in niet voldoende plaatsing .Het geluid leeft niet echt .Mijn 20 jaar oude Missions 732 klinken natuurgetrouwer.
Mijns insziens teveel gehyped in de audiopers.
hans11954 28-12-2013

Dat het geluid met een 5 is beoordeeld...dat klopt niet.
Zelf heb ik na 17 jaar afscheid genomen van Missions 760i. Ook deze waren fantastisch maar komen tekort bij deze Bostons.
Let wel op dat (deze-) luidsprekers eerst "in moeten spelen"
Volgens een kenner zou dat het meest te maken hebben met een psychische acceptatie van het nieuwe geluid...hoe dan ook eerst een paar dagen laten spelen en dan de oude boxen weer beluisteren!

TC58 13-06-2012

Ik gebruik deze speakers i.c.m. de Denon AVR-1713 A/V receiver. Ik heb deze speakers gekozen in een audioruimte waarin 10 andere boxen in dezelfde prijsklasse (tot 250 euro p.s.) stonden opgesteld. Het geluid is zeer natuurlijk en de bass is subliem, hetgeen je niet meteen bij een boekenplankspeaker verwacht. Het zijn zeer betaalbare boxen die gemakkelijk kunnen concurreren met de duurdere merken zoals KEF, Audio Monitor, Klipsch, B&W e.a De boxen zijn uit te breiden met de A 225C Center Speaker.

Wouter1992 17-03-2012

Na een aantal reviews gelezen te hebben van techradar en HET magazine was ik al aardig nieuwsgierig geworden naar deze speakers. Toen Whatshifi ook 5 sterren aan deze speaker toekende wist ik het zeker dat ik deze speakers wilde uittesten. Ben toen naar de Correct geweest en heb daar de A26 beluisterd en wist het meteen. De combinatie van een strak design (gloss black)en een erg mooi geluidsbeeld (veel detail, dynamisch en een sprankelijk hoog zonder schel te worden)was voor mij de doorslag om twee van deze speakers te kopen voor 139 euro per stuk. De speakers hebben een goede laag weergave, maar een goede subwoofer is wel een goede toevoeging om het hele frequentiegebied weer te geven. Nu staan bij mij deze speakers in combinatie met een Velodyne SPL 1200 ultra en dat in combinatie met een pioneer sc-lx75 en ben zeer tevreden!! Volgende maand ga ik er nog maar een aantal kopen om zo mijn 9.1 set compleet te maken.

xmaster 05-12-2011

Lang gezocht naar een paar speakers bij mijn Marantz systeem die geschikt zijn als all-rounder. Na al diverse speakers beluisterd te hebben, kwam Boston Acoustics met de nieuwe A-serie op de markt. Ik werd aangenaam verrast door het geluid van de A25, die overigens ook goede reviews kreeg. Toen ook WhatHifi, de BA-A26 vijf sterren toekende, heb ik deze meteen gekocht. Wat een sprankelend, open en dynamisch geluid komt uit die speakers. Ook het laag komt heel goed uit de verf en blijft beheerst. Al verschillende muziekstijlen uitgeprobeerd. Geweldig wat een mooi en helder geluid die dingen voortbrengen. En .... voor die prijs is het echt een top-speaker. Ze zien er overigens erg degelijk en stijlvol uit. Ga deze set zeker uitbreiden met center en achterluidsprekers uit dezelfde serie.

Audiofiel58 11-11-2011

De Boston A26 is een absolute aanrader. Ik ging voor een Marantz MER-803 in combinatie met de A25 (die heel goede beoordelingen kreeg). De verkoper stelde voor toch ook eens naar de A26 te luisteren (ietjes duurder). Klonk de A25 al erg goed de A26 overtreft dit moeiteloos, het geluid is nog voller en de bas komt net iets beter uit de verf. Thuis eerst nog even mijn oude boxen (Missions) op de Marantz aangesloten, daarna de A26 een wereld van verschil, wauw wat een geluid. Over de duurzaamheid kan ik gezien de tijd dat ik in bezit heb nog niet oordelen, maar als deze net zo goed is als het geluid, dan zit het wel snor. Een heel goede prijs/kwaliteit verhouding.