Boston Acoustics A-25 boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boston Acoustics A-25 boekenplankspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

M02GT1F103LM 14-07-2015

Ik heb deze speakers inmiddels alweer enkele weken op een nieuwe Yamaha R-N500 in gebruik, en kan niet anders zeggen, dat ze het prima doen.

Kraakhelder, en na inspelen een stuk levendiger dan nét uit de doos.

Inmiddels ook al wat drukkere muziekstukken gespeeld en ze kunnen ook bij zwaardere belasting prima volgen.

Een prima speaker, en al helemaal gezien de prijs!

ronaldje 01-01-2015

Deze luidsprekers heb ik blind gekocht omdat ik zonder zat en toch graag wat muziek wilde horen.
Koud uit de doos klinken ze al goed maar geef ze een ruime inspeeltijd en je wordt aangenaam verrast.
De speakers zijn goed gebalanceerd , je hoort de muziek als een geheel (homogeen) ,iets wat je normaal verwacht van veel duurdere luidsprekers.
Ze stellen geen zware eisen aan een versterker maar een dure versterker is echt geen overkill,ze gaan dan echt nog beter spelen.
Toppertje en wat mij betreft de prijsknaller van de eeuw.

Rbvis 05-03-2014

De Boston Acoustics 2-weg Luidspreker A25 Wood, sinds enkele dagen in huis en ik kan nu al heel geheel overtuigd niets anders dan tienen geven. Man man wat zijn de A25 prachtige speakers, ik zou ze eerder muziekinstrumentweergevers willen noemen, prachtig hoe deze kleintje de muziek en andere geluiden weergen. Van klassiek tot zware metal, de Boston a25 heeft er hoorbaar ontzettend veel plezier in.
Ik heb al heel veel speakers hier in huis gehoord maar nog nooit zo goed als de A25. Wat een stereobeeld, ruimtelijkheid, dynamiek en met wat voor gemak de A25 het geluidsbeleving kan neerzetten, maakt diepe indruk en dit allemaal voor een belachelijk lage prijs gekocht bij bestekeus.nl.
Nogmaals, gezien de prijs en het geluid : een onnoemelijk dikke tien van mij.

fri67nl 28-02-2014

Na een aantal weken de speaker te hebben uitgeprobeerd op mijn NAD Viso 2 helemaal overtuigd door het geluid. Ik heb deze kunnen vergelijken met PSB speakerset en mijn oude Tannoy MX1. Het verschil in dynamiek, helderheid en muzikaliteit vind ik erg groot; de stereo weergave van zowel de tv/radio (analoog) via CD/DVD en streaming via optisch vind ik veel meer detail weergeven dan ik gewend was. Ik was wat sceptisch ondanks alle positieve reviews met name door de in mijn ogen erg lage prijs. Maar als er iets value voor money is dan zijn dat deze speakers. Wel wat opnieuw inregelen van versterker en van mijn NAD subwoofer om wat extra laag toe te voegen, maar niet de bass te laten overheersen. Goede stands gekocht en genieten maar. Enige puntje van kritiek vind ik persoonlijk de hoogglans kunststof; ik ging voor zwart gezien de rest van de apparatuur, maar dat vind ik toch het enige wat er enigszins goedkoop uitzietaan deze speaker, maar afgezien van de looks een aanrader!! Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen na een paar weken, maar moet je ingeven, dat is dus een 8 geworden.

Guzzi60 29-12-2013

De speakers gekocht op basis van de reviews. Zonder te luisteren omdat ik ze kon bestellen voor een luttel bedrag vanuit verweg.... Aangesloten en wat een teleurstelling! Een wattig/wollig geluid dat de kwaliteit van mijn autospeakers (standaard peugeot 407) op geen enkele wijze kan overtreffen. 125hz overstemt alles en de filter componenten zijn met de grootste " zorgvuldigheid" uitgezocht op budget-parts!
Ik naar Speakerworld getogen in Zuidbroek en heb daar de condensatoren, weerstanden en dempingsmaterialen gekocht die ik nu in de speakers heb zitten.
Opnieuw aangesloten met de modificaties en toen kon ik eindelijk genieten van het geluid dat ik in de reviews en tests heb gelezen en ervan mocht/kon? verwachten. Ik sla steil achterover van het geluid dat deze speakers nu geven! Wat een ongelooflijk mooi en rustig beeld. Helder, gedefinieerd en alles goed geplaatst. Ben helemaal blij met de aanschaf, want ze passen mooi in de achterkamer en ze klinken nu als een klok. Alles bij elkaar net iets meer dan 200 euro uitgegeven (inclusief speakers en modificatie).
Dus als je ze wilt kopen zorg er dan voor dat je de kast dood maakt met goed dempingsmateriaal en dat je de filtercomponenten vervangt. Ook de inwendige bedrading kan een upgrade goed gebruiken.
byonah 28-05-2015

Goede dag Guzzi60,

Je post is al van een tijdje terug en hopelijk krijg je dit bericht nog..
Ik heb reeds ook een set aangeschaft en was erg benieuwd naar je upgrade.
Wat je precies heb gehaald en hoe je dit heb gedaan?

Zou het zeer op prijs stellen.

hans11954 28-12-2013

De review van Whathifi klopt wat mij betreft, mooie muziek komt van deze middelste broer van de A-serie boekenplank speakers. Lees ook de reacties van Engelse gebruikers.
Na enige tijd inspelen / gewenning is het totaal overweldigend wat uit deze geluidsvormers komt t.o.v. mijn "oude" Missions 760i.
Moet er wel bij vermelden dat er een sub bij is ter ondersteuning van het laag: SVS-SB12-NSD. Alles opnieuw beluisteren want ik heb jarenlang van alles gemist...
Het design is iets wat niet echt bij reviews over speakers past. Ik heb de witte piano lak uitvoering, let op dat de boven- en onderkant matzwart zijn.
Bij het geven van een review is het verplicht iets te zeggen over de duurzaamheid, wel lastig als je ze net hebt...

hjgdevries 02-02-2013

Ten eerste ga ik geen tienen geven zoals mijn collega's hier onder. Het geeft een vertekend beeld en is niet reëel in mijn ogen. Een 10 betekend dat het niet beter kan en alle concurrenten hun biezen wel kunnen pakken want sorry jongens, dit is het beste wat er gemaakt kan worden en beter wordt het niet.

nee, het is een 'fenomenaal' luidsprekertje voor deze prijs, dat moet ik toegeven. de bouwkwaliteit is redelijk op een paar minpuntjes na en het geluid verrast mij zeer aangenaam!

Ik ben gewend aan wat duurdere luidsprekers in het hogere prijssegment maar deze kleintjes hebben mij zeker overtuigd. Na alle commotie op internet door 'experts' & gebruikers werd het maar eens tijd om de monitoren zelf in huis te halen.

Hoewel het middengebied wat op de achtergrond blijft zit er verrassend veel laag in de BA A25, ook het hoog is goed aanwezig maar heeft af en toe een scherp kantje mits aangesloten op te weinig vermogen.

Al met al een knap luidsprekertje voor een hele knappe prijs!

plus punten;

+ groots geluid uit een kleine behuizing
+ degelijke bouwkwaliteit
+ universele aansluiting; banaan/spades/barewire
+ prijs

minpunten;

- Gammel frontje (maar wel met magneten!)
- ophangsysteem aan de achterkant zit reflexpoort in de weg
- heeft wel wat versterking nodig boven zijn prijsklasse

voor deze prijs denk ik niet dat je beter gaat scoren, ik ben overtuigd!
hans11954 28-12-2013

De bouw is uitstekend, het "gammel frontje" is uitgekiend en zonder nadeel.
Voor de ophanging dient eerst de gebruiksaanwijzing te worden gelezen.
De genoemde "versterking boven de prijsklasse" is een nutteloze kreet.

henkdewitte62 13-08-2013

Goedenavond

Welke luidspreker standaard oid heb jij

Ppower 24-01-2013

Vanwege de lyrische reviews door deskundige audiofielen deze A25's gekocht voor rond de 100 euro p.st.

Nu heb ik geen verstand van geluid, en zocht ik gewoon een mooie set voor films en muziek. Als volstrekte leek kan ik zeggen dat er inderdaad super geluid uit de boxen komt. De explosies en artiesten knallen de huiskamer rond. Mooie bas, en veel details in het geluid. Kortom: voor alle andere gemakzuchtige maar kritische consumenten is dit een topper. Kopen!
henkdewitte62 27-07-2013

Beste mensen

Als leek zou ik graag willen weten of er ook luidsprekerkabel wordt bijgeleverd
Heeft u anders een advies
Ik ga ze gebruiken bij de Marants 610

Ton5 15-12-2012

Deze speaker ziet er netjes uit.
Zijn geluid is sprankelend. echt wonderlijk voor zo'n relatief kleine speaker. Het geluid is vooral in de hogere tonen en midden tonen, sprankelend, fris en gedetailleerd. In de lagere tonen komt hij niet zo uit de verf. Dan zou je eerder moeten denken aan de A26, die komt verder, maar heeft ook een breder bereik naar beneden. Maar al met al een heel fijne genuanceerde speaker die er gelikt uitziet.

Gerard.G 27-09-2011

het is een perfecte speaker, echt subliem, hij verrast je steeds weer opnieuw, ik luister met een Marantz 503 melody-music.
Maar beneden heb ik een paar Tannoy 700d speakers staan, daar kunnen zij echt niet aan tippen qua vol geluid.
Nietemin, als de 25 ers al zo goed klinken wil ik mijn Tannoys 700D wel inruilen voor een Boston systeem van evenredige kwaliteit, Boston is minder agressief als Tannoy en dat spreekt mij aan. Heb daardoor het volste vertrouwen in Boston.

Jansen1983 10-08-2011

De ontdekking van de eeuw. Ontzettend goed geluid voor heel weinig geld. Deze speaker klinkt beter dan menig speaker van 1000 euro. En ze kosetn bijna niets. Lees de reviews op internet, ook de experts zijn er lyrisch over. Wel belangrijk om ze op goede stevige stands te plaatsen.
henkdewitte62 13-08-2013

Goedenavonnd

Een klein vraagje, welke stands heeft u