Philips SoundBar-luidspreker HTL5120 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SoundBar-luidspreker HTL5120 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

fhrl 14-08-2014

Ik heb de Philips HTL5120 nu enkele dagen in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik erg sceptisch was, met name het uitblijven van de subwoofer had ik zo mijn twijfels over.

Niets is minder waar, deze soundbar geeft een goede volle sound en heeft erg mooie klanken. Voor de prijs vind ik dat het een hele goede aankoop is geweest en zeker een aanvulling op het geluid wat er uit de TV's van tegenwoordig komt.
Voor muziek is de optie Virtual Surround niet aan te raden, dat kan je dan beter uitzetten, voor films werkt de VS optie veel beter.

De opties om apparatuur op aan te sluiten zijn meer dan voldoende, met 2 HDMI poorten en 1 HDMI ARC, een AUX ingang, een digitale coaxiale en optische ingang heb je meer dan genoeg keuze.

Het design van de bar vind ik erg mooi, trendy en zeker ook een eye catcher zodra men de woonkamer binnenkomt, natuurlijk is dat erg persoonlijk.

De afstandsbediening lijkt niet erg goed te reageren, ik moet nog nakijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.

Al met al ben ik meer dan tevreden met de Philips HTL5120.

MBies 25-06-2014

afstandsbediening langzaam en werkt soms gewoon niet . geluid niet vol , maar komt door missende subwoofer. optie autovolume alleen maar storend. apparaat geeft geluid , maar wordt je niet super blij van. toch maar weer 2.1 (of balk met woofer nemen). ga hem op Marktplaats zetten.

siemen.vdheide 17-01-2014

De afstandbediening of bediening van apparaat werkt slecht, in begin helemaal niet. Heb de afstands bediening blijkbaar weten te resetten door alle knoppen in te drukken , hij reageert nu wel op de afstands bediening op de Trebble en Bass na! Kan wel alles resetten volgens de handleiding hiervoor moet je de knoppen Volume, Trebble en Bass in drukken tegelijk, maar ja 2 van de 3 werken niet bij mij !!

Officiele reactie van Philips Nederland 23-01-2014

Hi Siemen, bedankt voor je review. Dat van de afstandsbediening klinkt inderdaad niet zoals het hoort. Ik wil je dan ook aanraden contact met mij of mijn collega's op te nemen, zodat we met een nieuwe afstandsbediening kunnen controleren waar het probleem ligt. Met groet, Jeroen - Philips Webcare
(www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter: @PhilipsCare_NL)

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Elroy1972 28-12-2013

In verband met de aanschaf van een Blu-ray speler ook gekozen om een soundbar toe te voegen. Voorheen maakten we gebruik van een 2.1 set waarvan geluid via TV (AUX) en DVD liep. Dit was op analoge basis.
Nu toe aan digitaal geluid in combonatie met Blu-ray voor de echte bioscoopervaring...En da's zeker gelukt !!

Model hadden we eerder via internet bekeken en beviel ons erg qua design. Omdat deze soundbar op het TV meubel wordt gelegd vonden we design wel erg belangrijk. Daarbij is 'ie ruim een meter breed, dus het moet niet zo'n log apparaat zijn, maar cosmetisch verantwoord.

Aansluiten was fluitje van een cent. Erg veel aansluitingen aanwezig. Bij ons is alleen de digitale coaxiale uitgang van de TV gekoppeld aan de digitale ingang van de soundbar. Verder is tevens paar HDMI aansluitingen, USB en optische aansluiting aanwezig. Met tablet of smartphone kun je zelfs muziek laten afpelen op Soundbar via bluetooth.

Enig minpunje is dat je qua instellingen alleen iets kunt met treble en bass - dus niet erg veel variatie en verdieping. Surround Sound hebben we nog niet echt getest tot nu.

Kortom fantastische aanwinst voor ons. Ook de kinderen vinden een film kijken nu een ervaring op zich.

jannouwens 02-10-2013

Niet compatibel met Philips televisie 32PFL9632.

Dit is de tweede levering, dacht dat de eerste wellicht defect was omdat via HDMI/Aux er geen enkele geluidsverbinding gerealiseerd kon worden.
Design is prachtig, Bleutooth werkt prima, je kunt echter slechts een device per keer verbinden.

De installatie manual raadt het gebruik van Aux-kabel aan voor oudere televisie modellen, HDMI werkt schijnbaar alleen op de nieuwere modellen.

essietje 03-10-2013

Hallo jannouwens.
Probeer eens een coaxiale of optische kabel(blauw?).Moet je even navragen bij de locale tv handel.Ene kant achter in de tv op digital in en de andere kant in de soundbar in coaxial.Mijn tv is uit 2007 42 inch en ook van philips en hij doet het prima.Geluid van de tv afzetten als je de soundbar aanzet en zorgen dat hij op coaxial staat.groetjes Essie Matulessy-Gobels.

w1ll8m 22-09-2013

Reden aanschaf, mijn vrouw wou een soundbar zonder subwoofer.
en geen 5.1 set waarvan de kabels en speakers rondslingeren.

In eerste instantie wouden wij voor een samsung gaan omdat deze kleiner zijn en veel mogelijkheden hebben. Maar naar het luisteren was het geluid van deze set veel voller komt waarschijnlijk omdat hij ook wel echt een stuk groter is.

Geluidskwaliteit:
Films, goed zowel in DTS als AC3 en ondanks wat andere melden vind ik dat VSS wel iets toevoegt(bij sommige films).
Muziek, dit verschild nogal ik ben een logitech bluetooth speaker gewend en deze gaf alle muziek dezelfde toon die ik prettig vond zonder de equalizer aan te passen.
Deze soundbar geeft zeer wisselende luister ervaringen bij diverse soorten muziek waardoor er vaker aan de equalizer gesteld moet worden.
Het meest opvallend was dat de soundbar ondanks de oriëntatiesensor toch wel degelijk een ander geluid geeft als deze hangend geplaatst is en dit in sommige muziek nummers toch wel veel mooier klinkt(Ed sheeran -A Team b.v).

Mogelijkheden:
Hier kan ik kort over zijn heeft waarschijnlijk voor zijn prijs de meeste mogelijkheden zoals hdmi in-out met arc dit hebben andere in deze prijsrange volgens mij niet.

Gebruiksgemak:
Je moet geregeld aan de equalizer stellen maar dit hindert niet.
Geen fysieke bedieningsknoppen mis ik soms toch wel.
De ophangbeugels zijn niet stelbaar dus zeer goed opletten bij hangende montage.
Indien je de soundbar ophangt en de coax kabel loopt er achterlangs geeft dit storing op bepaalde kanalen op de tv en ja ook met afgeschermde kabels heb uiteindelijk een antenne versterker gekocht om dit op te lossen, niet de beste oplossing maar wel effectief.
Blijkbaar is er dus veel interferentie als je alle kabels achter de soundbar langs laat gaan dit was bijna een reden voor het retourneren van deze soundbar, maar door het design en relatief zeer goede geluidskwaliteit besloten de speaker te houden.

Vormgeving:
Wij vinden de soundbar zeer mooi en het geeft ook een echte design uitstraling echter is er wel een compromis gesloten om het volle geluid te produceren dat is dat de soundbar wel erg groot 101cm breed is.

Duurzaamheid:
Nog niet bekend.

Opmerking:
Volgens de site was het verbruik dacht ik 40w ik heb een goedkope wattage meter en deze geeft eerder rond de 20/25watt gebruik aan opvallend is dat tijdens het inschakelen van VSS het verbruik iets oploopt(max 5watt).
En let op zonder het afspelen van muziek en niet inschakelen van standby verbruikt de soundbar bijna net zoveel als in gebruik.

Conclusie:
De meeste soundbars missen net dat beetje meer waardoor ze net niet helemaal een volwaardige set kunnen vervangen.
Deze soundbar kan dit wel, echter is het wel iets wat je goed moet overwegen.

essietje 04-06-2013

Vorige week gekocht bij saturn met btw korting.Prachtig apparaat.Chic om te zien en stevige afstandsbediening erbij.Geluid is harstikke goed voor zo'n goedkope soundbar.Kabeltje tussen tv en soundbar.Alleen de virtual surround is een beetje blikkerig dus die gebruiken wij niet.Dus wij zijn er blij mee.