LG LAP340 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG LAP340 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Rob van Meerlant 08-12-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Dit is het geluid wat ik zocht,prima bassen niets dat overheerst mooi in balans samen met een LG tv prima en afzonderlijk aan en uit te zetten geluid te bedienen met dezelfde afstandsbediening als tv,muziek via Bluetooth prima het aansluiten is ook een fluitje van een cent dus wie nog twijfelt gewoon doen.

PollyMartina 17-10-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Wat mij betreft mogen ze dit apparaat standaard bij een platte televisie leveren. Dit is het geluid wat ik al heel lang mis.
Bij andere soundbars vind ik de bassen vaak erg overheersen, maar bij deze soundplate prima bassen, maar ook nog een heldere spraak.
Ik vind het een aanwinst voor spraak, muziek en films en wil niet meer zonder.
Ik heb geen LG televisie, maar een Samsung, dus helaas gebruik maken van de bijgeleverde afstandsbediening. Wel gaat de speaker tegelijk met de televisie aan en uit.
Bluetooth werkt prima, en aansluiten is een eitje.
Dus niet twijfelen, maar gewoon kopen

smarter 26-08-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Ik heb onlangs een LG 42LB670V smart TV gekocht. Een mooi strak design met de pootjes aan de zijkanten. Voor wat meer geluid zocht ik in eerste instantie naar een soundbar + subwoofer. Ondertussen vond ik deze soundplate met een mooi strak design en een geringe hoogte van 3,5cm. Deze past dus onder mijn nieuwe LG smart TV tussen de pootjes in. Ook heel fijn dat deze soundbar draadloos te koppelen is met mijn TV en dat deze gelijk in- en uitschakelt met de TV zonder extra handelingen. De geluidskwaliteit bij films en TV uitzendingen is uitstekend, je krijgt zelfs een behoorlijk surround gevoel met een prima bas. Voor muziekweergave vind ik deze soundplate minder geschikt vanwege de beperkte instelmogelijkheden en de vrij sterke basweergave.

Matabrako 26-08-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Mooi, strak vormgegeven en zeer gebruiksvriendelijk. Een heerlijk helder en duidelijk geluid. Heel eenvoudig te koppelen met je TV en mobiele telefoon voor al je muziek. Echt Plug@Play! Simpele afstandsbediening. Een echte aanwinst voor je huiskamer!

wtenbrink 21-08-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Dit apparaat maakt me blij, vanaf het moment dat ik de stekker voor het eerst in het stopcontact stak! De LG Soundplate maakt het verschil tussen geluid en geluidbeléving. Geen geld voor zó veel kwaliteit en mogelijkheden (vooral bluetooth is een fijn extraatje). En nog strak vormgegeven ook. Een aanrader!

ron1951 09-08-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Mooi apparaat,maar weinig aansluitmogelijkheden (1) voor op een tv.Geluid bijna niet instelbaar.bas minderen kan niet volgens mij.En zonder afstandbediening die net direct werkt,is moeilijk uit e voeren.Knopjes zitten aan de achterzijde.

marcellino1963 20-10-2014

Had je dat in een winkel niet van te voren kunnen weten? beetje jammer van deze score omdat dit een persoonlijk iets is wat men er mee wil

armeto 08-02-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Fantastisch apparaat, maakt het geluid van de TV 100% mooier. Films kijken met de cinema sound aan is alsof je gewoon een compleet soundsystem hebt.
En dan het gemak van de bluetooth, speel nu mijn muziek van de computer via de soundplate af. Geweldig gewoon.

Bertil Rupp 05-02-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Pas perfect onder de nieuwe LG smart TV. Prachtig platte uitvoering met een verrassend vol en warm geluid. Dat verwacht je eigenlijk niet van een dergelijk dun onder blad. Simpele aansluiting en nog simpelere gebruiksaanwijzing. Alle functies worden overgenomen door de afstandsbediening van de TV. Zelfs voor mij als 72 plusser een koud kunstje om aan te sluiten en daarna direct echt genieten van een prachtig vol geluid.
Bertil

H.Holzhauer-Hut 19-01-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Alsof je in de bioscoop zit, wel veel bassen.
Mogelijkheden beperkt nl "surround" of "normaal", was gemakkelijk aan te sluiten , vormgeving prachtig en duurzaamheid hoop ik landurig ( nog onbekend )

Rawien81 19-01-2014
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Twee weken geleden sounplate aangeschaft. Wilde graag een beter geluid, omdat onze LG tv een piepend geluid begon te geven. Wilde achter geen losse boxen en subwoofer. Het design sprak me direct aan. Aansluiten ging prima en via bluetooth spotify luisteren werkt perfect.

Het geluid is prima en cinema sound is film kijken een stuk beter geworden.

joepie s 19-01-2014

geluid is top
de mogelijkheden zijn zeer goed.
zeer gemakkelijk in gebruik. de aansluiting naar tv is een simpel(meegeleverd) kabeltje. bluetooth werkt ook kinderlijk eenvoudig. mooi strakke vormgeving. zieter degelijk uit

mario de jong 31-12-2013

het geluid is echt top
mooi helder en mooie bassen
er zit een knop op dat als je films kijkt hij overschakelt op cinema sound waardoor de film een echte bioscoop ervaring is
de bluetooth verbinding werkt heel eenvoudig en is echt super
je kan al je muziek makkelijk naar de soundplate streamen
Perfecte platte vormgeving, past mooi onder mijn LG smart TV
ben er zeer tevreden mee een echte aanrader

rohes 29-12-2013
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Nadat we een nieuwe TV gekocht hadden (led en dus plat) constateerden we dat het geluid zeer minimaal was. Ik wilde daarna een soundbar of video home set kopen om het geluid te verbeteren maar mijn vrouw wilde 'al die zooi' niet.
Uiteindelijk viel mijn oog op de LG 3730A soundbar vanwege de prijs en de goede testresultaten maar koos toch - nadat ik 'm gehoord had - voor de soundplate. Thuis gekomen direct aangesloten, wat niet meer was dan echt een peule schilletje (220 en een ander draadje), en het geluid is VERBLUFFEND. Zowel de hoge/midden tonen komen prima over maar zeer zeker ook de bas en dat allemaal uit een zeer plat apparaat. techniek is dus verbluffend.
Los van de geweldige techniek/kwaliteit is de vormgeving geweldig, zelfs zo dat het eigenlijk niet opvalt dat'ie er staat: het lijkt wel een onderdeel van de TV te zijn !!
kortom, een geweldige aanwinst van zeer goede kwaliteit (met name de 'bioscoop sound'), niet opvallend en geen potsierlijke losse woofer in de woonkamer.
EEN ECHTE AANRADER DUS..............

NaamJan1964 28-12-2013
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Mooi vol geluid. Perfecte platte vormgeving, past mooi onder mijn LG smart TV. Tussen de voet van de TV past ook nog mooi de LG Blue ray speler. Veel mooier basgeluiden en prachtig bij het zien van een blue ray film. Echt een aanrader

rgvv 23-12-2013
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Mijn gebruikerservaring met de Lg soundplate LAP340.
De plate heeft een mooie vormgeving en lijkt bijzonder stevig. Het aansluiten op een Lg tv is erg makkelijk n.l.: beschermdopjes van de optische kabel verwijderen en de einden van de kabel in de tv en soundplate steken daarna de interne speakers van de tv met de tv afstandsbediening uitschakelen, daarna met de afstandsbediening van de plate op de knopjes Lg en optisch drukken, dat is alles. Het geluid is luid genoeg en heeft mooie bassen maar het hoog is nauwelijks aanwezig.
Mijn totaal indruk van het geluid is: ver onder de maat, het is ondanks de tekortkomingen van het geluid van de tv een verademing om van het gebonk en doffe geluid van de plate af te zijn.

Mijn conclusie: Niet kopen, of afspreken dat men een paar dagen de plate mag proberen met recht van teruggave.

Geelhoed57 18-12-2013
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Plus: Lekker vol geluid, mooi strak design, degelijke bouw en zeer eenvoudig aan te sluiten. TV kan er bovenop worden gezet. Mogelijkheid om andere apparaten, zoals een smartphone via Bluetooth aan te sluiten. Op afstand te bedienen. Aantrekkelijk geprijsd.
Min: Bedieningsknoppen zijn onhandig geplaatst op de achterkant. Reageert enigszins traag op afstandsbediening, bij voorbeeld bij wijziging van het volume. Niet te bedienen via afstandsbediening van (Samsung)TV.

Geertgoorman 18-12-2013

Echt een prachtig apparaat
Goed geluid
Mooi vormgegeven .en niet te lomp
En de Bluetooth is erg handig werkt perfect

mari de wit 11-12-2013
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

Ik was op zoek naar een soundbar, zonder een aparte basmodule.
Dit is het wel.
Een prima, vol geluid.
En aanwinst, zeker door de vormgeving.
een aanrader.
mari

ross 06-12-2013
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

LG's Sound Plate (te noemen: SP) is met 35 mm erg dun, waardoor de erop geplaatste TV nauwelijks hoger komt te staan. Dit i.t.t. andere vergelijkbare systemen die vaak 60 mm of hoger zijn.
In de dunne behuizing zijn twee tweeters aan de voorzijde en twee sub woofers aan de onderzijde (met bas-poorten aan de zijkanten) ondergebracht. Al met al een krachtig door LG 4.1 benaamd geluidssysteem wat de TV voorziet van een vol en rijk geluid. Met name de prestaties van woofers vind ik zeer verrassend. De bijgeleverde AB is functioneel en ziet er in eerste opslag luxe uit. Helaas voelt de AB echter goedkoop aan. Dit i.t.t. de behuizing van de SP. LG heeft hier verzuimd een aluminium (?) behuizing toe te passen, waardoor de kwaliteitsbeleving die de SP oproept, niet in de AB wordt doorgetrokken. Een misser, die gelet op de prijsstelling niet werd verwacht.
Prima is dat bij de SP een optische kabel (nu ja, kabeltje, maar toereikend) wordt meegeleverd, evenals een ferrietkern om eventuele elektrische storingen te verwijderen of verminderen. De aansluiting met de TV verloopt probleemloos. Terzijde: als je eerder een optische kabel in hebt geplugd, even opletten waar de platte zijde van de steker past in de poort. Het klepje voor de poort klemt de ingestoken kabel (deze duw je dus naar binnen bij plaatsing).
De SP kan alleen m.b.v. een optische kabel worden aangesloten. Er is dus geen HDMI poort aanwezig. In de praktijk heb ik dit niet gemist, maar het is wel goed dit gegeven voor de koop te weten.
Prettig is de papieren meertalige handleiding (ook in het Nederlands!) en een meegeleverde kabelhouder en kabelbandjes om alle kabels te binden.
Via de AB is met een knop Cinema geluid te activeren (mijn advies is, indien ook een LG TV in functie is, hier via Settings tevens voor Bioscoopgeluid te kiezen).
In de praktijk is het even wennen dat je, wanneer je de TV inschakelt, je met de SP/AB nogmaals enkele seconden op de SP moet richten om deze ‘wakker’ te schudden. Dit is IMO een onnodige handeling. Hier is nog verbetering denkbaar.
Al met al een geluidssysteem wat de verwachtingen volledig waar maakt. Daar de prijsstelling in deze krappe tijden aan de hoge kant is (marketingtechnisch niet handig…..),zal dit potentiële kopers mogelijk niet snel over de streep trekken. Maar los van de iets uit balans zijnde prijs-kwaliteitsverhouding (€349 zou meer passend zijn), lijkt de aanschaf wel degelijk verantwoord. Met deze SP zet Life's Good een toonaangevende prestatie neer!

evanaltena 02-12-2013
Geschreven voor: LG LAP340 zwart

De soundplate is moeilijk aan te sluiten op een LG Smart Teevee. Lang zoeken voor je de instellingen gevonden hebt. Je moet naar de instellingen van deteevee. Die uitgebreide mogelijkheden vind je in de sectie Smart TV als een app. dan zoeken bij geluid en zoeken naar externe Apparaten en Uitzetten teeveespeaker. Staat nergens in de handleiding.
Het instellen van je (Samsung) Smartphone via Bluetooth is een fluitje van een Cent. Hierin is de handleiding wel duidelijk.