Honor 6+ 32 GB / wit / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Honor 6+ 32 GB / wit / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Shaiz18 05-10-2015

Ik vind het een mooie toestel, zeker om mee te gaan met de Iphone of Samsung modellen, zeer goeie camera, goed te gebruiken als laptop.

mooie design voor het oog

makkelijk in gebruik

veel ermee bezig zowel social media als bel en sms verkeer goed en makkelijk te bewerken.

ben ontzetten blij met het in bezit hebben van dit toestel.

Shaiz18 05-10-2015

Super toestel...lekker groot en makkelijk typen...net te gebruiken als een laptop...mooi strak designe en goede kwaliteit camera

MartijnYeah 01-10-2015

Even qua referentie: ik had hiervoor een Sony Xperia Z1 compact, daarvoor een Motorola Moto G (1e generatie).

Het toestel is mooi dun. De achterkant lijkt een soort textuur te hebben, die er erg mooi uit ziet. Helaas is hij glad, voor en achter van glas, waardoor hij makkelijker uit je hand glijdt. Ik vind het jammer dat de metalen strip (op zich mooi gedaan) aan de onderzijde niet doorgetrokken is. Daar zit nu alleen plastic.

Positief dat er al twee screenprotectors bij zitten, voor zowel de voor als achterzijde. Ok prettig dat de lader met 2 Ah oplaadt. Dat heb je ook wel nodig met een accu van maar liefst 3600 mAh.

Ik vind de schermkwaliteit erg goed. Het scherm geeft mooie diepe kleuren, heeft een behoorlijk hoge helderheid, het ziet er gewoon prima uit. Wel heb ik een beetje ruzie gehad met de automatische helderheids instelling. In ruimtes met weinig licht blijft het scherm naar mijn idee te donker. Zet ik het schuifje wat verder naar rechts dan wordt het beter maar is het scherm in betere lichtomstandigheden weer te fel.

De camera is best ok, maar niet top. Ik merk dat de belichting soms niet goed uitpakt. Ook het scherpstellen gaat soms mis. Wat me dan weer positief opvalt is dat ik ’s avonds, als het donkerder is, best mooie foto’s kan maken.
Dan het achteraf scherpstellen, toch het bijzondere kenmerk van het toestel. Ik moet zeggen, het ziet er leuk uit, en het werkt ook best aardig. Alleen: in de praktijk gebruikte ik het niet veel.

Het geluid tijdens het bellen prima. Ik heb de telefoon ook veel gebruikt met een Bluetooth hoofdtelefoon, voornamelijk met de Plantronics backbeat pro. Ik vind het geluid via de hoofdtelefoon goed (speaker is niet zo best), en ben blij dat ook AptX door de 6 plus wordt ondersteund, voor de best mogelijke geluidskwaliteit. Wat ik wel erg jammer vind is dat er geen equalizer in de telefoon ingebouwd is. Dat hadden alle eerdere telefoons die ik in mijn bezit had wel.

Op zich vind ik de snelheid van de telefoon prima. Wel valt het me op dat bij het scrollen door een lange lijst (zoals de apps die ik eerder heb gedownload in mijn Google play account) het scrollen niet vloeiend gaat. Er zijn dan behoorlijk wat hikjes. Dat had ik met mijn Sony niet.
Ik merk dat het toestel snel warm wordt, ook al je niet echt iets spannends doet, zoals bijvoorbeeld het downloaden van een aantal podcast met de app Podcast addict.

De software en de eigen draai die Honor / Huawei hier aan gegeven heeft heeft een aantal minpunten die voor mij wel zwaar wegen.
Functies worden niet altijd goed uitgelegd. In het meldingenscherm wilde ik de melding dat er een update was geïnstalleerd wegvegen. Hierop kreeg ik de volgende tekst in beeld: Doorlopende melding wissen – Het verwijderen van deze melding leidt tot een uitzondering bij de verzendende app. Verwijderen? – Met als keuzes Annuleren of OK. Ik had eerst geen idee wat ik daar moest kiezen. Zou ik wellicht hierna geen meldingen over updates meer krijgen? Dat wilde ik in ieder geval niet. Ik heb maar voor annuleren gekozen.

Met de update naar Android 5 (Lollipop) hoopte ik dat de Wifi toggle zou gaan werken zoals ik op mijn Sony gewend was: klikken op het wifi symbool schakelt wifi aan en uit, klikken op de netwerknaam geeft me de mogelijkheid om een ander wifi netwerk te kiezen. Ik heb thuis twee wifi netwerken, en telefoons schakelen blijkbaar niet altijd goed over naar een sterker netwerk. Dan vind ik het fijn om snel tussen wifi netwerken te kunnen schakelen.

In Lollipop is het standaard dat als je van boven naar onder veegt je de notificaties ziet. Schuif je dit venster verder uit dan zie je de toggles. Honor heeft dit over twee schermen verdeeld (meldingen en sneltoetsen), wat ik minder handig vind. Het werkt ook wat minder prettig, want als er een notificatie is dan zie je het meldingen scherm altijd als eerste. In die zin vind ik Emotion Ui niet altijd even handig. Ik heb zoals op al mijn telefoons Nova Launcher geïnstalleerd omdat ik daarin meer kan aanpassen, echter de wijze waarop de notificaties werken blijven zoals ze zijn omdat dit door EMUI wordt bepaald.
Gelukkig kan je wel de meldingsbeheerder instellen dat apps via een banner notificatie mogen doorgeven.

Verder ben ik bij eerdere Android telefoons (zowel met Android 4 als 5) dat ik op het lockscreen altijd de muziek app Deezer kan bedienen (volgende nummer, pauze etc). Dit werkt bij de Honor niet, deze buttons staan op het meldingen / notificatiepaneel. Dit gebeurd ook als je in het eerder genoemde meldinsbeheerder kiest voor melding op het vergrendelingsscherm.
Wat je wel kan activeren vanuit het lockscreen zijn een viertal apps (die gek genoeg niet aan te passen zijn: de geluidsrecorder, rekenmachine, zaklamp en camera. Die kan je overigens ook openen door recht vanaf het lockscreen naar boven te vegen.

Wat wel prettig is aan EMUI zijn de opties onder Netwerkapps. Daar kan je instellen welke apps verbinding met internet mogen maken via Wifi en mobiel internet. Ook bij energiebesparing staan een aantal interessante opties. Allereerst kan je telefoon de processor wat minder te belasten als dat niet nodig is. Ook kan je instellen welke apps op de achtergrond actief mogen blijven als het scherm uitstaat, de zogenaamde beschermende apps. Zo kan je instellen dat bijvoorbeeld Chrome geen accu gebruikt, maar Whatsapp wel. Ook zijn er nog grappige instellingen onder bewegingscontrole te vinden, zoals dempen van geluid door de telefoon om te draaien, GMail te openen door een M te tekenen of tweemaal te tikken om het scherm te activeren. Tot slot: via een icoontje in de contactenlijst zie je gelijk wie er WhatsApp heeft.

Wat ik wel echt een positief punt vind is de grote accucapaciteit. Als je voor het slimme voedingsplan kiest (de vertaling kan ook hier wat beter) dan houdt het toestel het zeker een dag uit, ook met intensief gebruik. Doe je het rustig gaan dan is 1,5 tot 2 dagen zeker haalbaar.

Zoals veel fabrikanten doen levert ook Honor een aantal apps mee die je niet persé nodig hebt, zoals games. Ik vond het erg prettig dat ik deze in ieder geval volledig kon verwijderen. Bij de update naar Android 5.1.1 kwamen daar nog een paar apps bij, waaronder Facebook. Ook hier vond ik het erg prettig dat ik deze app kon verwijderen. Dat scheelt ruimte, en geeft me de controle over wat ik wel en niet op mijn telefoon wil.

Er positief ook is dat Honor met de laatste softwareversie de Stage fright bug heeft geplet. Volgens een app die gemaakt is om de gevoeligheid voor deze malware te testen is het toestel niet kwetsbaar hiervoor.

Samengevat: ik vind de Honor 6 plus een mooie telefoon met een goed scherm en puike accuduur. De camera vind ik tegenvallen (zeker omdat die als uniek in de markt wordt gezet). Andere nadelen zijn het snel warm worden van het toestel, het gebrek aan een equalizer, de soms onduidelijke meldingen en vooral ook een aantal software keuzes. Ik mis hierin soms wat verfijning.

Zeufke 28-09-2015

De Honor 6+ lijkt een vergrote versie van de iPhone 5/5s te zijn en dit spreekt mij wel aan.
De glazen voor- en achterkant maken het tot een toestel met een eigen identiteit. Het toestel voelt stevig/solide aan en de afwerking is perfect.

Wel heb ik moeten wennen aan de ‘Home’-toets. Nadat ik een andere versie van de navigatiebalk heb ingesteld voelt de werking van het toestel intuïtiever aan en is daardoor prettiger te bedienen.

Het toestel heeft een fraai design met geborstelde metalen zijkanten die een mooi contrast vormen met de zwarte glazen voor- en achterkant. Prettig voelen de geribbelde volume- en powerknoppen aan. Verder vind ik het een slank en dun toestel dat ‘lekker’ in de hand.

Vertrekkend vanaf een Samsung S5 Mini was de overstap naar de EMUI (Android Kitkat 4.4.2) van Honor 6+ gemakkelijk te maken. Natuurlijk waren er verschillen waar ik snel aan was gewend.
Over de positie van de bedieningsknoppen kan ik kort zijn: goed!

De Honor 6+ is een snel toestel. Dit merk je vooral bij het openen van applicaties waarbij ik nu de Samsung als traag ervaar. Bij multitasking heb ik bij mijn inzetgebied geen noemenswaardige snelheidsvermindering mogen ervaren. De iPhone 6+ van mijn echtgenoot is weliswaar sneller, maar is ook 2x zo duur. Hiertegen afgezet is de Honor 6+ is zeer snel toestel voor zijn prijsklasse.

De geluidskwaliteit … het grote minpunt van dit toestel! Hoewel de geluidskwaliteit van een gesprek uitstekend is te noemen, viel het geluid bij het afspelen van muziek mij zeer zwaar tegen. Blikkerig, weinig dynamiek in het bas en het bas-middensegment. Als fervent muziekbeluisteraar ondermaats.

De camera-app is snel te openen … en de foto’s worden snel gemaakt. Ook de aanroep van de flitser is gemakkelijk. Wie over de beeldkwaliteit van de foto’s ‘klaagt’, klaagt onterecht.
Hoewel niet uitputtend getest zijn de geschoten foto’s van prima kwaliteit.

Helaas is de weergave van het beeldscherm bijna niet leesbaar bij zonlicht. Een echt verbeterpunt. Het touchscreen werkt uitstekend en ik ben geen vreemde dingen tegen gekomen bij het typen of scrollen.

Bij een volledig opgeladen accu kan ik de Honor 6+ gemiddeld 1,5 dag gebruiken waarbij ik mijn gebruik qua intensiteit als onder gemiddeld inschaal. Zou bij een accu van 3600 mAh een langere gebruiksperiode mogen zijn.
Verder is het bijgeleverde snoer van de oplader aan de erg korte kant (1 m is toch eigenlijk standaard) en ik ervaar het als vreemd dat de accu niet verwisselbaar is.

Pluspunten: Design
Camera
Snelheid (qua prijsverhouding)
Prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten: Nog geen Android Lollipop 5.1
Geluidskwaliteit
Leesbaarheid scherm bij zonlicht
Korte oplaadkabel

Digristina 27-09-2015

Heb de telefoon nu 1,5 week geprobeerd en ben zeer tevreden. Ben normaal een Samsung fan maar nu ook fan van Honor. Het design is gaaf lijkt een beetje op Iphone maar dan toch anders. Voor en achterkant van sterk/ krasbestendig glas.
Mooi plat en dun toestel.
Ligt makkelijk in de hand.
Mooi scherp en groot scherm 5,5 inch. Dus filmpjes en foto's kun je goed bekijken.
Camera functie is ook top. Door de dubbele lens kun je goed selfie's maken met een grote groep omdat het een bredere hoek pakt.
De optie's om je foto's te bewerken zijn ook super.
De voorgeprogrammeerde apps zijn ook goed je kunt ze naar hartenlust indelen op je scherm of gewoon in mapjes zetten.
Er zit ook een spiegel op die kan barsten of beslaan erg grappig bedacht.
Zag zelfs een handschoen modus erop zitten dus straks in de winter kan ik gewoon opnemen zonder eerst mijn handschoen uit te hoeven trekken.
Accu gaat ook erg lang mee. Zeker een pluspunt.
Zal hem zeker aanraden als mensen erom vragen.

MBro70 26-09-2015

Mijn eerste indruk was: Het toestel ligt goed in de hand is netjes afgewerkt en voelt solide aan, ook de “glazen” achterkant is goed geslaagd. Opvallend is het ontbreken van een fysieke “Home”-knop aan de voorzijde. Ik moest even wennen aan de aan-/uitknop die bij de Honor 6+ in het midden aan de zijkant zit. Verder viel mij op dat de batterij niet uitneembaar is. Wat ook opviel is dat als je de telefoon oplaat het lampje van rood naar groen gaat bij 90% volle batterij. Dat had ik nog niet eerder gezien.
De Honor 6+ is qua uiterlijk mooi. De afmetingen zijn prima evenals de mooi afgeronde hoeken (bestaat zoiets wel?). De aan-/uitknop en de volumeknoppen steken voor mijn gevoel op de juiste hoogte naar buiten, waardoor de bediening van de knoppen makkelijk is.
Ik vond het als een fervent Samsung (Note 1, 2 en 3) gebruiker even wennen aan de interface EMUI. Maar ik moet zeggen na zo’n drie á vier dagen was ik al redelijk goed gewend aan deze interface. Het werkt snel en is (zeer) goed aan persoonlijke wensen in te stellen.
Het openen van applicaties, scrollen, multitasken, etc gaat prima, mede door de snelle octacore-processor en de 3 GB aan werkgeheugen. De camera is zeer snel. Een mooie feature vind ik als je de volume laag knop 2x snel indruk er een foto wordt genomen als het toestel in standby-stand staat.
Tijdens het bellen met de Honor 6+ heb ik geen bijgeluid of storing ervaren. De speaker vindt ik voldoen, maar niet geweldig. Tijdens het kijken van filmtrailers in HD krijg ik geen “vol” geluid te horen.
Zoals al eerder benoemd is de feature om snel een foto te maken als de telefoon in standy-modus is geweldig. De 13MP dual-camera maakt mooi foto’s, zelfs als het nacht is. Een andere aparte feature is de mogelijkheid om na het maken van een foto om de focus te verleggen.
Weergave van foto’s en video is goed, behalve in vol zonlicht.
Het touchscreen werkt goed en het standaard toetsenbord is niet spectaculair, maar voldoet.
Een plus punt vind ik de accucapaciteit van 3600 mAh. Hiermee kan ik zo’n anderhalve dag vooruit. Het grote minpunt is dat deze niet uitwisselbaar is.
Op deze telefoon zit eigenlijk alles op en aan (met nog wat extra) wat je van een telefoon in deze prijsklasse kunt verwachten. Een update naar Android Lollipop 5.1 is nog onderweg, draait nu op Android Kitkat 4.4.2.

Pluspunten: de prima prijs/kwaliteitsverhouding, de afwerking, de camera en de accu capaciteit.

Minpunten: Geen verwisselbare accu en de geleidskwaliteit kan beter.