Huawei P8 Lite 16 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2012 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei P8 Lite 16 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Carolien 22-03-2018

Goede accu, kan tegen een stootje

Prettige telefoon,
lekker simpel en duidelijk,
accu doet het goed,
kan zeker tegen een stootje, ben zelf met een aanrijding bovenop mn mobiel gevallen, hij is iets krom gebogen maar doet het nog helemaal, en geen kras of barst te zien

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Kan tegen een stootje

kees 06-03-2018

3 jaar plezier nou al kapot

Door de vele positieve reviews heb ik bijna 3 jaar geleden deze smartphone aangeschaft en er heel veel plezier en gemak aan beleeft, echter sinds kort schakelt de telefoon niet meer tussen wifi en mobielinternet, erg jammer. Ik had verwacht omdat ik niet zo,n actieve smartphone gebruiker ben dat ik er wel wat langer mee zou doen, 10 jaar minstens zeker omdat ik hem alleen maar gebruik voor Whattsapp en bellen, ik ben geen socialmedia type en andere computerdingen doe ik wel op mijn laptop

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• zeer korte levensduur
  • batterij snel leeg

Sanne 07-10-2017

Meest vreselijke mobiel

De prijs is goed en aan het begin doet hij het ook goed. Maar als je hem een tijdje hebt dan word het echt heel (met nadruk op heel) slecht. Scherm gaat erg snel stuk. 5 minuten op je mobiel = -15%. Zelfs als je hem aan de lader doet loopt de batterij leeg en als hij wel echt oplaad duurt het meer dan 10 uur voordat hij 100% is. De camerakwaliteit is op camera zelf wel redelijk met goed licht, wanneer het donkerder is krijg je echt hele lelijke foto's wat ongeveer gemaakt lijkt te zijn met 4 megapixel. Ook op bijvoorbeeld snapchat en musical.ly is de camera erg lelijk. Ook heb je soms genoeg opslagruimte, en als je dan een app verwijderd zit ineens je opslag vol (ja dit kan blijkbaar). Veel te veel updates. Ook krijg je geen pushmeldingen terwijl je die wel aanhebt staan. Sluit uit het niets apps af. Schakelt soms uit. Als je belt raakt hij niet verbonden maar kan je ook niet ophangen of opnieuw bellen, maar gaat hij na ongeveer 1 minuut uit zichzelf bellen. Achterkant beschadigd snel, zelfs met een hoesje. Sommige laders werken niet en sommige wel. Het enige pluspunt is dat de prijs niet erg duur is, maar voor zo'n telefoon heb ik het er niet voor over. Het is eigenlijk nog geen eens een 1 waard. Ik denk er niet aan om nog een keer een huawei te kopen. Wat een slechte telefoon. Koop het alsjeblieft niet, je kan beter een iets duurdere iPhone kopen die wel werkt zoals het hoort of een Samsung. Ik denk zelfs dat een Nokia beter is. Mvg.

Pluspunten

• niks

Minpunten

• batterij snel leeg
  • sluit uit het niets apps af
  • scherm gaat snel kapot
  • kan niet op een normale manier bellen
  • slechte camera

Paul 11-04-2017

Fijne telefoon

Ik heb deze telefoon anderhalf jaar geleden gekocht ivm de goede prijs/kwaliteitsverhouding.
De telefoon is mij zeer goed bevallen omdat er alles op zit wat ik nodig heb en de apps draaien vlot. Hij doet wat het moet doen en er zitten veel handig functies op. De software is erg fijn zonder al te veel bloatware en allerlei bonte kleuren in de menus en instellingen zoals bijvoorbeeld bij Samsung toestellen. Ook komen er geregeld software updates uit om bugs te fixen en een upgrade van Android 5 naar 6.
Wel wordt het toestel naar verloop van tijd traag en gaat de accu snel leeg. Terugzetten naar fabrieksinstellingen kan dan wonderen doen.

Helaas is mijn telefoon er na anderhalf jaar mee opgehouden zo vanuit het niets.
Op internet kwam ik tegen dat deze telefoons krom kunnen trekken. De mijne was ook krom gegaan. Of dat de reden is dat mijn toestel het niet meer doet durf ik niet te zeggen. Maar het is wel de reden dat ik de degelijkheid vrij laag heb beoordeeld.

Pluspunten

• Fijne software
  • goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Wordt na verloop van tijd traag
  • Accuduur aan de lage kant bij intensief gebruik
  • gevoelig voor vocht en kan krom trekken

Jenny 29-12-2016

Perfecte mobiel voor mijn dochter!

De eerste indruk van de mobiel is super! Handzaam en goed te gebruiken. Een prima mobiel om mee te starten!

Pluspunten

• Goed te hanteren
  • Netjes verpakt
  • Baterij houdt het goed vol
  • Handzaam
  • Duidelijk

Lisa 08-12-2016

Prima toestel voor de prijs

Geschreven voor: Huawei P8 Lite 16 GB / wit

Hiervoor een samsung galaxy s5 mini gehad. In vergelijking met dat toestel echt een fijne telefoon.
Ok, accu gaat een dag mee als je hem met regelmaat gebruikt. Beeldkwaliteit is niet geweldig maar goed genoeg. Alleen in vergelijking zie je verschil.
Voor de prijs is het echt een goed toestel. Ik verwacht veel van Huawei in de toekomst! En vermoed niet dat ik snel terug zal gaan naar Samsung.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluid
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Accuduur

Liesbeth 27-11-2016

Gebruiksvriendelijk

Afgelopen week mijn nieuwe Huawei P8 lite telefoon ontvangen. Mooi vormgegeven toestel, lekker dun en handzaam en super makkelijke methode om contact gegevens via blue tooth van oude naar nieuwe telefoon over te zetten en nw apps te installeren. Mooi groot en helder beeld . Ik ben er erg tevreden over.

Brkovi 02-11-2016

Een uitstekende smartphone!

Heb een paar jaar een Iphone 4S en 5 gehad. Gewoon een goede smartphone! Maar laat 'm niet vallen. Wordt dan een zeer dure grap. Nadat dit mij nu twee keer is overkomen, ben ik op zoek gegaan naar een goede middenklasser die niet duur is en datgene kan wat ik er meestal mee doe.
Ik bleef steken bij deze Huawei P8 lite. Heb hem net en tot nu toe gewoon een superding! Werkt vlot met android 5. Maar nu, met marshmallow geïnstalleerd, lijkt hij nog soepeler te lopen.

Pluspunten

• Vlotte werking
  • Uitstekende camera
  • Licht

Minpunten

• Geluid met mijn eigen koptelefoon is minder goed.

Jerommeke72 19-10-2016

Prima prijs-kwaliteitverhouding

Gekocht via Belsimpel.
Ligt lekker stevig in de hand en werkt prima. Ik kan er ook tv mee kijken via Ziggo horizon.
Volume overgang van stil naar geluid is best groot, de zachtste stand is vrij hard. Had wel iets minder gemogen. Met de upgrade naar Android 6.0 is de accuduur ook verlengd. Bij normaal gebruik kan ik er twee dagen mee doen.

Pluspunten

• accuduur
  • groot scherm
  • stevig

Minpunten

• zachtste volumenstand is vrij hard

Anne-Lique 30-09-2016

Goede smartphone, prima prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Huawei P8 Lite 16 GB / wit

fijn overzichtelijk scherm, mooie vormgeving, gemakkelijk te bedienen en mooi formaat.
Ligt lekker in de hand.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • gebruiksvriendelijk

De vries 29-09-2016

Niet kopen

Wifi ontvangst niet goed, kijk maar op internet,als je huawei benaderd hoor je helemaal niets. Dus niet kopen

B 15-09-2016

Licht model en super ding

Super licht.
Snelle processoren en mooie updaten van Android 6.0.
Groot scherm voor een 5 inch.
Is ook een stevig model.

Pluspunten

• Beelddcherm
  • Licht
  • Android 6.0

Minpunten

• Nog niet gevonden

Cor 19-08-2016

Mooie en handige telefoon voor een fijne prijs.

Ik heb deze telefoon nu 8 maanden in gebruik, maar er is blijkbaar vocht in gekomen, waardoor hij defekt was. Nu precies hetzelfde toestel gekocht, omdat ik supertevreden erover ben. Mooi duidelijk, groot scherm, gebruiksvriendelijkheid qua menu's is super, zitten zeer veel functies op. Kortom, voor een mooie prijs een geweldige telefoon.

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk.
  • Mooi groot scherm.
  • Maakt perfecte foto's.
  • Makkelijjk navigeren.

Minpunten

• Uitkijken met vocht.

Paula 16-08-2016

Mijn nieuwe mobile

Geschreven voor: Huawei P8 Lite 16 GB / wit

Na een mobile van 4 jaar oud is het nu heel veel genieten van het gemak, de snelheid, de mogelijkheden, het gewicht van mijn nieuwe witte Huawei P8 lite

Pluspunten

• snel
  • gemakkelijke bediening
  • de vele mogelijkheden
  • maakt prachtige foto's

Minpunten

• tot nu toe : geen

Nathalie 09-08-2016

Huawei P8 Lite

Geschreven voor: Huawei P8 Lite 16 GB / wit

Hoe deze gsm op lange termijn is, kan ik nu nog niet zeggen, maar tot nu toe heb ik geen spijt gehad van mijn aankoop. Ik ben vooral tevreden van twee aspecten: de camera en zijn snelheid. Zowel de camera achteraan als vooraan is van hoge kwaliteit. Enkel bij weinig licht is de kwaliteit van de frontcamera iets minder, maar nog steeds goed. Voor mensen die echt professionele foto's willen maken raad ik wel een toestel aan met meer pixels, maar voor het alledaagse leven is deze gsm ideaal. Ook zijn snelheid is een pluspunt. Dingen opzoeken op internet gebeurt zonder lang te moeten wachten tot het is geladen, en het schakelen tussen verschillende apps is eveneens geen probleem.
Een nadeel is wel dat je het geluid niet heel zacht kan zetten. Bij het afspelen van muziek of bij je alarmn is de minimum geluidsterkte nog best luid. Voordeel is dan weer dat hij erg luid kan, wat handig is als je buiten met vrienden naar muziek luistert.
Als je een goede gsm zoekt aan een betaalbare prijs, is de Huawei P8 Lite zeker aan te raden!

Willemsmit 01-08-2016

Zeer slecht WIFI bereik

WIFI valt steeds weg na uit/aan zetten weer heel even wifi bereik , daarna weer hetzelfde, GEEN wifi Super slecht.
tekst letters veranderen spondaat en geen idee om ze terug te zetten.
Waardeloos apparaat, voor mij dan
Heet groot, veel te grote rand onder en boven het scherm , moet veel compacter kunnen.
en bedondert bij Vodafone, Bisonspoor Maarssen met dit toestel

tobi 27-06-2016

Huawei P8 lite: veel voor weinig

Een echt fijne telefoon!

Even kort belangrijkste functies van deze telefoon:

Belfunctie werkt goed. Zou standaard moeten zijn maar helaas zijn er genoeg telefoons die hier ondermaats presteren. Deze P8 lite geeft helder geluid en heb ik niet kunnen betrappen op een te gevoelige mic (windsuizen) of krakerige speaker. (mijn vrouw heeft deze tel ook, dus ik kan bellen en gebeld worden goed testen).

Prestaties (apps)
Apparaat werkt soepel en snel. Praktisch geen haperingen. Ik speel geen games, kan niet zeggen of dat ook vloeiend werkt.

Accu
Voor een smartphone van 5inch presteert deze denk ik gemiddeld, misschien net iets onder gemiddeld. Met weinig gebruik haal ik 2 dagen op 1 lading, bij erg veel gebruik is een dag soms zelfs niet haalbaar.

Software(gebruiksgemak)
Dit is de reden voor de aankoop van deze tel voor mij. Ben zeer te spreken over de EMUI-skin. Deze kan dan wel gejat zijn van andere fabrikanten, het werkt geweldig. Erg veel instellingsmogelijkheden, ook per app. Geen apart menu maar alles op het hoofdscherm werkt ook prettig. Ik begrijp echt niet dat over EMUI zo negatief wordt gedaan. Is voor mij echt een pluspunt.

Deze telefoon is een aanrader. Maker of breaker is wel de EMUI-skin. Daarnaast vermoed ik dat de hevige gebruiker wel moet bijladen, gedurende de dag. Voor de rest kent deze tel mijns inziens geen gebreken. Zeker voor de prijs een goede koop!

Srecko 19-05-2016

mooi mobiel

uitstekende mobiele telefoon die voldoet aan al mijn behoeften. .............................
Great telfoon can be compared with other brands lik iphone

Karin 06-05-2016

Een aanrader

fantastische telefoon ,met voldoende mogelijkheden. snelheid is prima. beeldscherm is zeer goed.Batterijduur ook prima.
prijs is uitstekend voor de mogelijkheden en de kwaliteit.

Johanna 22-04-2016

Ervaring met de P8 lite

Na een half jaar het gebruik van de P8 lite te hebben ondervonden ,kan ik met een gerust hart zeggen : "Hij voldoet in alle opozichten wat een telefoon zou moeten doen.

Frank Kwantes 22-04-2016

Huawei P8 lite

fantastische telefoon ,met voldoende mogelijkheden. snelheid is prima. beeldscherm is zeer goed. zelfs tv kijken is een genot.
prijs is uitstekend voor de mogelijkheden en de kwaliteit.

Von 21-03-2016

Prettig en handig te hanteren intuïtief toestel met goede geluids- en beeldkwaliteit en redelijk lange batterijduur.

Animal46 03-03-2016
Geschreven voor: Huawei P8 Lite 16 GB / zwart

Nu een maand of 4 in gebruik ben er zeer tevreden over, de batterij moet wel elke dag opgeladen worden maar dat is met de tegenwoordige smartphones blijkbaar normaal, dat is wat ik tenminste om mij heen hoor, en die hebben allemaal andere merken dan ik. voor de rest een prima toestel moet echter nog steeds wennen aan de grote van het scherm heb hem hierdoor al bijna een paar keer laten vallen. Maar des ondanks een geweldige mooi apparaat.

sissy 27-02-2016
Geschreven voor: Huawei P8 Lite 16 GB / wit

Ik heb nog nooit zo'n gebruiksvriendelijke telefoon gehad. Ik ga helemaal voor dit nieuwe merk. Ik had er nog nooit van gehoord maar nu wil ik niet anders meer.

Hendrik 20-02-2016
Geschreven voor: Huawei P8 Lite 16 GB / wit

Mooie telefoon met een makkelijke bediening. Voor deze prijs heb je een goede telefoon met een mooi groot en helder scherm, Top leuk toestel de Huawei P8 lite goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ben er blij mee.