Motorola Moto G SM3928AE7T1 zwart / 8 GB - Reviews

Opslag
8 GB opslag

arierebel 07-04-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Ja dit is nu een echt goed toestel voor 2 simkaarten. Super geluidskwaliteit bij gesprekken. De 1e keer geloof je het bijna niet... Kortom voor een dual sim, moet je echt deze kopen!

martijn75 09-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb al vele toestellen in mijn bezit gehad, maar nog nooit de prijs/kwaliteit ervaren van een toestel als de Motorola Moto G 2014! Het is een prachtig toestel welke degelijk aanvoelt. Het mooie 5 inch ips scherm met 720p resolutie is mooi helder en met zijn 294 ppi ziet het er gewoon goed uit. Voorzien van corning Gorilla Glass 3 waardoor krassen door autosleutels etc vrijwel onmogelijk zijn.

Het toestel draait op Android OS, v4.4.4 (KitKat) en deze maand (jan-15) zal dit toestel als één van de eerste toestellen een upgrade krijgen naar v5.0 (Lollipop). Fantastisch toch! Motorola was in handen van Google (inmiddels overgenomen door Lenovo) en dat merk je. Het toestel komt met een kale Android versie zonder een vertragende schil zoals je bij Samsung en andere merken ziet. Voorzien van een Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 chipset, Quad-core 1.2 GHz Cortex-A7 CPU en Adreno 305 GPU is het toestel dan ook heerlijk snel. Zoek op Youtube maar eens naar "Moto G 2014 Vs Galaxy s5".

Mede door deze vrij kale Android versie en geen full HD scherm in houdt de bijna 2100 mAh accu het ook lang uit. Geen enkel probleem om het toestel intensief een dag te gebruiken.

Het RAM geheugen van 1GB houdt niet over, maar ik ben geen gamer en kan me er dus prima mee redden. Sowieso wel regelmatig alle openstaande apps even afsluiten natuurlijk.

Standaard voorzien van 8Gb geheugen, hier blijft na installatie ongeveer 4 Gb aan ruimte van over. Gelukkig is er ruimte voor een Micro Sd kaartje, ik heb er 32Gb bij ingedrukt voor een paar tientjes.

Het is een duo sim toestel en dat is geweldig. Ik heb er zowel een zakelijke als prive sim in zitten. Nooit meer met 2 toestellen onderweg. Tweede sim natuurlijk ook goed te gebruiken wanneer je veel in het buitenland zit.

De 8 megapixel camera maakt verrassend mooie foto's! Echt een enorme vooruitgang ten opzichte van de 5mp camera in de vorige Moto G. En je hebt nog de beschikking over een prima 2 mp front camera voor mooie selfies of om te skypen etc.

Mis ik ook wat? Nou eigenlijk alleen jammer dat ie geen LTE (4G) mogelijkheid heeft en niet overweg kan met de 5 ghz band van mijn wifi netwerk om supersnelle AC snelheden te behalen. Maar op 2,4 ghz is de snelheid en wifi verbinding gelukkig ook gewoon prima. De meest mensen zullen dit gemis niet eens ervaren omdat ze geen AC router hebben.

Mooiste van alles: De prijs! Dit top toestel kost nog geen 180 euro. Persoonlijk heb hem voor nog minder zelfs, slechts 141 euro inclusief verzendkosten en 21 maanden garantie! Heb hem gekocht bij Cool Blue als 2eKansje. Dit zijn toestellen die binnen de zichttermijn zijn geretourneerd en die je met flinke korting kunt kopen. Vaak is alleen de verpakking maar open geweest! Op MP vind je een overzicht van de "2e kansjes" van Cool Blue. Ook voor andere producten trouwens.

Al met al zeer tevreden met deze aankoop. Ik kan de Moto G (2014) van harte aanbevelen!

deepee3359 02-11-2014 Product paar weken in bezit

9,6
Mooi en goed

Het is een mooi toestel om te zien, ligt goed in de hand, er zijn legio mogelijkheden en een goede geluidskwaliteit. Gebruikersgemak vind ik geen 5 sterren waard, aangezien ik lang bezig ben geweest met genomen foto's op de pc te zetten, maar dat kan uiteraard ook onhandigheid van mijzelf zijn. Een Samsung ging via een programma naar de pc en dat mis ik nu.

Wie mij kan vertellen hoe ik foto's wel snel en handig kan overzetten naar de pc, is voor mij een kanjer!

De accu doet het voor mij verbazend lang: 2 a 3 dagen. De Wi-Fi staat thuis continue aan, maar veel bellen, sms-en en whatsappen doe ik niet. En games doe ik helemaal niet of Youtube kijken. Ik ben gewoon een saaie gebruiker.

Accessoires zijn slecht te vinden en zijn duur. De oplader van Samsung past hier gewoon op, dus dat scheelt weer kosten. Een hoesje/cover is wel voor een redelijke prijs te verkrijgen, maar dan moet je lang Googlen. Voor een screenprotector betaal je helemaal de hoofdprijs! 19 euro!