Samsung Galaxy Core 2 4 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Core 2 4 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

nel 10-08-2016

mooie telefoon

Ik heb deze telefoon nu anderhalf jaar en hij is nu kapot. Ik kan niet meer gebeld worden maar nog wel zelf bellen. terug gezet op fabrieks instellingen en nog doet hij het niet. Hij ziet er mooi uit maar er zit ook als je gaat bellen een heel vervelend slotje op je scherm wat volgens de samsung winkel er niet af kan.
Ik zou deze telefoon daardoor niet aanraden.

Wendy 20-08-2016

Ik heb ook een core 2 van april 2015. Ik kan ook niet meer gebeld worden, maar wel zelf bellen. Volgens mij komt dit door de laatste update. Ik gebruik nu de core 2 van mijn dochter, deze is nog niet ge-update en doet het nog prima. Mijn toestel wordt opgestuurd naar Samsung. Ik ben benieuwd of hij gerepareerd wordt.

Mario 27-06-2016

Na anderhalf jaar uittesten

Het was voor mij de eerste kennismaking met een smartphone na jaren mijn compacte Nokia gehad te hebben die zeer goed beviel.
Ik was jaren van mening dat zo'n smart telefoon niks voor mij was en onnodig omdat mijn telefoon gebruik laag is te noemen (doe mij maar zo'n 'echte' telefoon met draaischijf van Ericsson of HEEMAF waarvan het geluid over de hoorn nog beter verstaanbaar is ook!).
Ik heb me uiteindelijk toch door mijn ouders laten overhalen er eens aan te schaffen. Ik had als enige eis dat het toestel vooral niet te groot moest zijn en eigenlijk voldeed mijn huidige toestel daar helemaal niet zo erg aan maar kleiner hadden ze op dat moment niet dus werd het toch de Samsung Galaxy Core 2.
Het leren omgaan met het toestel viel mij reuze mee.
En al zal ik wel nooit echt een smartphonefanaat worden, ik ben verder wel goed over te spreken over de werking. Hij houdt zich goed. Het enige minpuntje was het moment dat hij op een bepaald moment steeds bleef aangeven dat het geheugen vol was wat na enkele weken resulteerde in het missen van updates en geen app's meer kunnen ontvangen en verzenden. Ne een volledige reset naar fabrieksinstelling is dat weer verleden tijd.
Ik gebruik de volgende functies:
Telefoon, SMS, App, agenda (heel beperkt), notities, wekkerfunctie (elke dag), internetbankieren via de app, kan eventueel mail lezen (maak ik nauwelijks gebruik van), radioluisteren via internet en luisterboeken luisteren via internet, camera (zeer zelden) en de zaklampfunctie.
Al deze functies werken allemaal prima en met uitzondering van af en toe wat wegvallen van de verbinding van de internetradio werkt alles feilloos.
De camera is op zich ook prima maar voor veel mensen misschien niet scherp genoeg. Ik heb hem gebruikt voor het maken van foto's voor het verkopen van een auto en dat viel me zeker niet tegen. Dat was dan wel op een zonnige dag buiten. Als het gaat over foto's in matig tot slecht verlichte ruimtes dan is mijn oude pocketcameraatje beslist vele malen beter.
Na anderhalf jaar kan ik wel zeggen dat het (althans, voor mij) een prima toestel is dat niet te duur betaald is.
Ook de accuduur is meer dan prima (hoewel de Nokia trouwens wel vier keer zo lang meeging) als ik dat vergelijk met veel andere mensen. Hij gaat nu in principe drie tot vier dagen mee gemiddeld. Alleen bij app'en gaat het uitzonderlijk hard naar beneden.
Ondertussen is deze telefoon nieuw niet meer te krijgen geloof ik of nog uit oude voorraden maar ik vind het wel een aanrader voor als je gewoon een goed toestel voor niet teveel geld zoekt en geen extreme eisen hebt voor wat betreft de camera of de snelheid van het toestel.

Andreas27 19-10-2014

Vervolg op review van 30/9:
alweer een ruim een maand geleden gekocht en net een week "gebruikt" , toestel is nu al weer langer dan 3 weken weg voor reparatie weg en nog steeds niet terug , duurt wel erg lang daar ...andere toestel blijft nog steeds veel (te) veel stroom gebruiken , accu is heel snel leeg , zelfs bij alleen op tel.stand-by stand en de rest uitgezet. Ook over de beloofde € 20 cash back doet Samsung raar en moeilijk en lijkt er op dat ze dit dus niet gaan uitkeren , lijkt echt op klantenmisleiding. Dus ....ervaring met de Core 2 ..en...Samsung nog steeds erg twijfelachtig , ben benieuwd of dit nog goed komt en er weer wat vertrouwen in product en bedrijf terug komt , wordt (weer) vervolgd.

Andreas27 30-09-2014

Heb er bij Dixons 2 gekocht , witte voor m'n vrouw en zwarte voor me zelf . Van de witte was na volledig opladen binnen een dag de accu al leeg zonder dat ie gebruikt was en alles uitstond..! De zwarte is inmiddels al weer terug naar de winkel voor reparatie , de (micro-usb) aansluitplug was met een week al afgebroken, niet echt stevig gemaakt dus en niet meer te gebruiken dus . Repareren kan wel 2 a 3 weken duren (zelfs het opsturen naar Samsung via Dixons duurt al ruim 5 dagen...!)
Ben benieuwd hoe de reparatie verloopt en de kosten hiervoor ?? en of ik er daarna toch weer een tijdje plezier van kan gaan beleven..